Workhorse W-15: první pick-up do zásuvky má 60kWh baterii

Tesla slibuje plně elektrický pick-up už pár let, ale auto je pořád ještě minimálně dva roky vzdálené. Příležitost vycítila americká společnost Workhorse.

Workhorse W-15 má na délku 5934 mm, na šířku 2286 mm a na výšku 1877 mm. Rozvor náprav činí 3632 mm.
foto: Workhorse

Plug-in hybridní pick-up Workhorse W-15 byl aktuálně představen na konferenci Advanced Clean Transportation Expo v Long Beach v Kalifornii. Auto je vybaveno 60kWh (!) baterií složenou z bateriových článků Panasonic 18650. Ty stejné dosud využívala i Tesla ve svých elektromobilech Tesla Model S/Tesla Model X.

Zrychlení 0-100 km/h, které u pick-upů, pravda, není zvlášť důležitá specifikace, má Workhorse W-15 během 5,5 sekundy. Na jedno nabití své obří baterie dokáže plug-in hybrid ujet až 130 km. Nutno podotknout, že 20 kWh je softwarově uzamčeno pro zpomalení degradace baterie.

Workhorse W-15

Workhorse W-15
foto: Workhorse

O pohon auta se starají dva elektromotory, každý na jedné nápravě a o výkonu 172 kW (230 koní). Táhnout umí až 2,5 tuny, podobně jako Tesla Model X, a uveze asi tunu.

Navíc je k dispozici zásuvka o max. výkonu 7,2 kW, do které zapojíte prakticky cokoliv. Auto se má začít vyrábět do konce roku 2018 a cena bude začínat na $52 000 před dotacemi.

Workhorse W-15

Workhorse W-15
foto: Workhorse

Workhorse W-15

Workhorse W-15
foto: Workhorse

Má Workhorse W-15 našlápnuto stát se hitem amerického jihu a středozápadu pro 21. století? Workhorse auto prezentuje jako ideální nákup pro firemní flotily, protože proti srovnatelnému fosilnímu pick-upu nabídne výrazně nižší provozní náklady.

tisková zpráva

14 Comments on “Workhorse W-15: první pick-up do zásuvky má 60kWh baterii”

  1. Ta elektricka zasuvka s vykonem 7.2kW mi pripadne docela
    Ta elektricka zasuvka s vykonem 7.2kW mi pripadne docela prakticka.
    Existuje dnes vubec nejaky BEV ktery by mel zasuvku, treba jen 230V (na pohon rucniho naradi mimo civilizaci apod)?
    O zadnem nevim, pritom je to skoda kdyz jsou ta auta plna 400V baterii a vystup maji jen 12V zasuvkou na drobne spotrebice.

      1. Otázka je jak je ta zásuvka řešená, jak je řešená
        Otázka je jak je ta zásuvka řešená, jak je řešená elektronika uvnitř, dělení baterie a podobně. Hromada věcí, hlavně jednodušších se nechá napájet i stejnosměrným proudem, eventuálně by jej měly být schopny zpracovat některé spínané zdroje. Pokud by tam měli baterii dělenou na poloviny a na výstupu mít obdélník a nějaký filtr, nic moc to sice není, ale asi lepší než čisté DC. ještě mne napadá že možná je využito trakčního měniče, který by měl dodávat 3f proudu motorům, pokud to stojí, pak myslím by byla teoretický možnost jej zamknout v režimu kdy bude generovat sinus 60Hz a přes nějaký stykač jej přepojit na zásuvku.

        Ale stejně by bylo zajímavé zjistit jak je ta zásuvka zapojená, protože v USA mají celkem zvláštní zapojení soustavy.

    1. Mě se to naopak líbí, na první autokreaci od nich je víc
      Mě se to naopak líbí, na první autokreaci od nich je víc než povedený. Jako první auto svýho druhu to má celkem sebevědomej dizajn. Úplná špička to sice není, ale dosahuje to velmi solidní úrovně. Otázka ještě jak bude působit v reálu.

Napsat komentář