Elon Musk potvrdil finální odhalení Tesla Model 3 v červenci

Už se o tom nějakou dobu spekuluje, ale teď Elon Musk řekl naplno. Finální odhalení Tesla Model 3 proběhne v červenci.

Elektromobil Tesla Model 3 byl poprvé představen zhruba před rokem, finální odhalení proběhne v červenci
foto: Electrek.co

V červenci má souběžně také začít výroba Tesla Model 3, takže je pravděpodobné, že Elon Musk a Tesla spojí obojí – finální odhalení i zahájení výroby – do jedné velké párty.

V červenci začne náběhová výroba Modelu 3 a významnější množství se má začít vyrábět už letos v září. Přednost budou mít ta auta, která bude Tesla Motors nabízet jako standardní konfiguraci.

Tesla, Elon Musk

140 Comments on “Elon Musk potvrdil finální odhalení Tesla Model 3 v červenci”

    1. Super odkaz, díky. Už jsem o tom sice celkem dávno slyšel
      Super odkaz, díky. Už jsem o tom sice celkem dávno slyšel i četl, ale rovnou jsem zhlédl i další videa na stejné téma a neuvěřitelně mě to zahřálo u srdce. Ten pocit, že vypálili nejen VW rybník. A myslím, že tato auta jsou opravdu ekologická, žádné zbytečnosti, jen praktické auto pro konkrétní účel.

        1. Pro Teslu je pouze s označením Superchager a ten je jenom u
          Pro Teslu je pouze s označením Superchager a ten je jenom u Humpolce. v těch uvedených místech jsou jenom běžné nabíječky, dokonce ani ne CHAdeMO nebo CCS, pouze píší, že mají Tesla konektor, to ale není žádná výhoda nabíjet 14 kW. Tesla může nabíjet daleko rychleji u ČEZ nabíječek.

                1. Za chvili tam přibude Aupark v HK.
                  Za chvili tam přibude Aupark v HK.

        1. Kdepak, ani minutu.
          Když po dvou dnech přesvědčování jak

          Kdepak, ani minutu.
          Když po dvou dnech přesvědčování jak poslali COC list zjistili, že ho neposlali tak nabídli, že mi auto zdarma dopraví. Ze dvou dnů byl nakonec skoro tejden, ale opravdu mi ho přivezli až před barák.
          Nakonec jsem asi ani o nic nepřišel. Zadní dveře celkem seděli (klesly až po pár dnech), a tažný jsem zvládnul nasadit i bez návodu asi za 5 minut. Horší byli nefunkční ostřikovače, ale dle telefonické rady ze servisu jsem sundal plastovej podběh a po narovnání skřípnuté hadičky ostřikují.
          Momentálně mě trápí krom kosmetických vad už jen dost hlasité klepání čehosi v palubce, vrzající zadní pravé dveře a ulomený zobáček na plastu za zadním kolem, který kvuli tomu trčí dolu.
          Ráno jsem byl ještě docela naštvanej. Pak jsem si, ale spravil náladu projížďkou ve spalováku, po které jsem se s radostí vrátil zase do Tesly. 🙂

            1. Kdyz o tom tak pises tak by to tak opravdu znelo. Jako kdyz se
              Kdyz o tom tak pises tak by to tak opravdu znelo. Jako kdyz se tam prevaluje neco tvrdeho co narazi do tvrdych plastu nebo vyztuh. Ze zacatku to znelo mnohem tiseji a ted to zesililo jako by se sesunul nekam jinam.
              Kdyz uz jsem v te chvale tak klimatizace se jim taky moc nepovedla. Jak to ma to panoramaticke sklo, tak i kdyz je nahore zatmavene, takze mi ani nevadi slunce do oci jak jsem se trochu obaval, bohuzel kdyz chvili sviti a chvili je pod mrakem tak musim neustale stelovat klimatizaci, protoze je v aute chvili horko a chvili zima.
              No a v neposledni rade sedacky nam tam asi dali ve verzi pro Cinsky trh. Nedovedu si predstavit jak se do nich vejdou obtloustli Amici. Navic ta moje ma nejak tvrdou levou stranu podsedaku, takze me tlaci do stehna a zena si zase stezuje na nejaky tvrdy sev, ktery ji tlaci do leve lopatky. Navic si ani moc za jizdy nezdrimne kvuli vyboulene tvarovanym operkam hlavy, ze kterych se vzdy hlava skuli na jednu nebo druhou stranu.
              Jsou to celkem detaily, ale ac jsem si myslel, ze jsem na to psychicky pripravenej trochu to dojem z jinak nadcasoveho auta kazi.

              1. Co k tomu dodat. Auta v této cenové kategorii (> 2mil) se
                Co k tomu dodat. Auta v této cenové kategorii (> 2mil) se právě kvůli těmto „detailům“ kupují. Pokud chci auto, které povrzává a tlačí mě sedačky, tak si ho koupím za výrazně menší peníz. Abych citoval kamaráda: „BMW7 mám kvůli tomu, že po pětihodinový jízdě nejsem unavený a můžu v klidu na jednání.“ Prostě v této cenové kategorii je to o konfortu. A pokud někomu přijde v pohodě si u auta za hodně přes 2 mil. po přistavení sám zprovozňovat odstřikovače, tak je to pro mě jen nekritický obdivovatel, nikoli standardní zákazník.
                Tohle bude právě kámen úrazu Tesly. Až dojdou nadšenci, tak davy budou chtít za svý peníze odpovídající hodnotu a tu Tesla co se týká kvality a servisu fakt nemá a ještě dlouho mít nebude.
                A jen pro zajímavost se podívejte na prodeje Dacie a to i v západní Evropě, přičemž původně to měla být levná auta pro východní Evropu. Prostě naprostá většina normálních lidí (a firem) chce co nejlepší poměr cena výkon.

                1. Neřadím se mezi elektro ani eko nadšenece, také proto tady
                  Neřadím se mezi elektro ani eko nadšenece, také proto tady otevřeně popisuji i neduhy namísto abych jen zaslepeně chválil.

                  Pro tohle auto jsem se rozhodnul pro jeho naprosto unikátní jízdní vlastnosti, kterým se nemůže rovnat BMW7 ani nic jiného co kdy jezdilo po téhle planetě.

                  Tedy i ty peníze navíc jsem nevydal proto abych si vozil zadek v dokonalé sedačce.
                  S tím, že to bude mít nějaké neduhy jsem počítal a rozhodně nemůžou zastínit ten požitek z jízdy a to už jsem sedlal opravdu ledasco.
                  V neposlední řadě pak bylo důvodem pro nákup tohoto auta znechucení z kvality a složitosti spalovacích motorů a převodovek v kombinaci s taktikou stávajících automobilek udělat z aut spotřební zboží, které po 150tis. km exne a vy jste nucen si jít pro nové s tím, že to původní skončí nejlépe na vrakovišti, protože oprava je dražší než jeho zůstatková hodnota.

                  Jsem přesvědčen, že i přes mizernou kvalitu pozlátka mi bude Tesla při mém nájezdu 50tis. ročně sloužit nejméně třikrát déle než spalovák a tím ani její cena nevychází zdaleka tak nesmyslně. O úsporách na servisu a provozu nemluvě.

                  Co se týká té únavy tak musím jen odhadovat, protože statistiky si nevedu, ale můj celoživotní nájezd nebude dalek milionu kilometrů a z žádného auta jsem nikdy nevystupoval tak odpočatý. Ono, když si na dálnici v koloně pustíte autopilota a můžete si zasurfovat, nebo nemusíte na prvotřídce řešit zdlouhavě jak a kde někoho předjet, protože předjíždění se stane zábavou, kterou lze provozovat prakticky kdekoli a kdykoli naprosto bezpečně…
                  K odpočatosti samozřejmě přispívá i to, že nemusím dlouhé hodiny poslouchat hučení motoru a vnímat jeho vibrace.

                  Ano k dokonalosti má to auto daleko a mít pod kapotou spalovací motor myslel bych si, že se v Tesle zbláznili. Jenže to bych si pak nemyslel nic, protože bych se o žádné Tesle ani nedozvěděl. Zkrachovala by dřív než bych se o ní dozvědět mohl. Jenže oni dokázali ten spalovák nahradit pohonem, který z toho auta dělá něco vyjímečného. A každý kdo tuhle jízdu jednou okusí se už do spalováku vrátit nechce. Tedy nadšenci nikdy nedojdou, protože tohle auto ty nadšence vyrábí…

                2. Aha.
                  „…když si na dálnici v koloně pustíte autopilota a

                  Aha.

                  „…když si na dálnici v koloně pustíte autopilota a můžete si zasurfovat, nebo nemusíte na prvotřídce řešit zdlouhavě jak a kde někoho předjet, protože předjíždění se stane zábavou, kterou lze provozovat prakticky kdekoli a kdykoli naprosto bezpečně……“

                  A tohle je právě ten průser – KDO řídí?
                  Řidič, nebo nějaký automat?

                  Až začne docházet k nehodám (a ono začne, je to jen otázka času), pak bude nutno přitvrdit.
                  Tahle horkou jehlou spíchnutá těžká kraksna s veeelikým displejem pak rychle vyšumí, za 3-4 roky po ní pes nehafne…

                3. Jojo. Pri popojizdeni v kolone krokem to bude desna nehoda.
                  Jojo. Pri popojizdeni v kolone krokem to bude desna nehoda. 🙂
                  A pri predjizdeni opravdu vzdy ridim ja. Ostatne stejne jako kdekoli jinde krom tech kolon.

                  Za 3 az 4 roky nikdo uz nebude pochybovat o tom, ze tohle je ta spravna cesta. A anonymni zpochybnovaci zijici z ropneho byznysu nebo servisu kolem spalovaku se budou muset smirit s tim, ze jim odtikavaji posledni roky dobrych casu.

                4. Michelin:
                  Jistěže i v koloně může nastat nehoda s

                  Michelin:
                  Jistěže i v koloně může nastat nehoda s vážnými následky.
                  Ale to si TY ještě neuvědomuješ, málo jsi najezdil a rozhodně nejsi ten, kdo při jízdě pořádně vnímá.

                  Za 3-4 roky zapůsobí se zpožděním ta zpětná vazba zdravého rozumu – podobně jako v jiných případech, třeba u boomu dotací do plantáží solárních elektráren a podobně.

                  Tobě ještě nedošlo, že energii nutno odněkud brát, její akumulace není příliš výhodná a masová náhrada silničních vozidel na uhlovodíková paliva těmi akumulátorovými není zase tak moc ekologické řešení, jak se v současné době z masmédií huláká.
                  Úspory v tomto směru nutno hledat jinde, řešení jsou známá, ale nikoli populární…

                5. Nezlob se, ale jsi kus hovězího.
                  1. Energie a akumulace se

                  Nezlob se, ale jsi kus hovězího.
                  1. Energie a akumulace se tu na fórech i článcích řešila x-krát a není to problém teď a v budoucnu už vůbec. Nevěříš-li, vezmi si kalkulačku a spočítej si to sám.
                  2. Tvrzení „Akumulace není příliš výhodná“ platí tak v ČR a jejím okolí. Např. v Kalifornii je rozdíl ceny ‚nočního‘ a ‚denního‘ proudu takový, že se vám nějaký powerwall skutečně vyplatí.
                  3. Tvrzení „Náhrada silničních vozidel na uhlovodíková paliva těmi akumulátorovými není zase tak moc ekologické řešení“ platí možná v specifickém skanzenu zvaném nyní Čechie, ale to je zbytku světa tak nějak u zádele. (https://www.ekobonus.cz/obnovitelne-zdroje/solarni-energie/solarni-elektrina-je-v-usa-levnejsi-nez-ta-ze-site)

                6. PaRi:
                  1.
                  Akumulace je vždy ztrátová.
                  Ale asi neznáš

                  PaRi:
                  1.
                  Akumulace je vždy ztrátová.
                  Ale asi neznáš fyzikální zákony a netušíš, že každá přeměna energie na jiný druh nese tepelnou ztrátu.
                  2.
                  Zde není Kalifornie.
                  3.
                  Ano, není to tak příliš ekologické.
                  Recyklace akumulátorů zatím nikdo neřeší.
                  A opravdu nevím, proč mi sem dáváš odkaz na nějaký bulvár. Že o bulvár jde, dokazuje třeba tohle:

                  ecofuture.cz/clanek/lilium-elektricke-letadlo-pro-kazdodenni-cestovani

                7. Ty máš v občance Michelin, viď neanonyme.
                  Ty máš v občance Michelin, viď neanonyme.

                8. Alespoň jsem se obtěžoval registrovat a vystupuji tak vždy
                  Alespoň jsem se obtěžoval registrovat a vystupuji tak vždy pod stejnou přezdívkou. Zatímco ty jsi kterej? Anonym 126 nebo anonym 354?
                  Škoda s takovými ztrácet čas.

                9. Lol, jak je Troll happy ze se mu povedlo nekoho vyprovokovat,
                  Lol, jak je Troll happy ze se mu povedlo nekoho vyprovokovat, to vzdy zahreje na srdci:)

                10. Musím říct, že jste opravdu nadšenec 🙂 Já vám
                  Musím říct, že jste opravdu nadšenec 🙂 Já vám fandím, řadím se do stejného ranku, ale za ty peníze za Teslu byste mohl mít velespolehlivý Lexus LS500h v plné palbě a navíc benzín na životnost auta. A ještě by zbylo. Neberte to jako kritiku, já kdybych si mohl vybrat, jdu taky do Tesly, ale podobné nedodělky mě vytáčí. To je to takový problém tohle vyřešit? Když to dovede i BMW u mnohem levnějších aut? Je to velká škoda, protože když si vaši zkušenost přečte většinová populace, Teslu si nikdy nekoupí.

                11. Alespoň nebudou fronty u nabíječek. 🙂
                  Svezl jsem jednoho

                  Alespoň nebudou fronty u nabíječek. 🙂

                  Svezl jsem jednoho člověka co jezdí v Lexusu a je fakt za vodou. Paradoxně sedačky mi docela chválil. Po svezení zíral, že si do teď myslel jak má rychlé auto.
                  Druhý den mi jeho žena psala, jestli nevím proč mluví furt jen o Tesle…

                12. Ale jo, proč ne. Nicméně o rychlosti tohle není. Člověk,
                  Ale jo, proč ne. Nicméně o rychlosti tohle není. Člověk, co má 3,5 milionu na podobné auto už zpravidla rychlost u auta neřeší 🙂 Ani kolik to udělá z 0 na 100. Jistě se výjimky najdou. Ale podobného člověka obvykle zajímá něco jiného 🙂 A adrenalin mu taky zvedá něco jiného… 😀

                13. Máte pravdu. Závodnická léta už mám za sebou, ale to
                  Máte pravdu. Závodnická léta už mám za sebou, ale to bezpečné předjíždění bez zdlouhavého vyčkávání na správnou příležitost se nepřejí. Stejně tak se mi nestýská po poslouchání burácejícího motoru abych měl již podřazeno a mohl vyrazit až to půjde s co nejmenší prodlevou.
                  A to není o závodění. Prostě když jedete někam na čas a chytnete kamion co jede do kopců 60-70 a za ním se táhne kolona…

                14. Jo, ale na to mi stačí i i3… Nepotřebuji auto se
                  Jo, ale na to mi stačí i i3… Nepotřebuji auto se zrychlením supersportu 🙂

                15. Nemohu posoudit. S i3 jsem ještě nejel. Mám nastavený
                  Nemohu posoudit. S i3 jsem ještě nejel. Mám nastavený režim sport (to je ten pomalejší, dá maximálně 400kW) a občas při předjíždění stejně šlapu plný plyn.
                  Možná časem až si zvyknu, že tam jsou ty rezervy dostatečné ho šlapat na podlahu nebudu.

                16. Tak ano, Tesla se hýbe trochu lépe než i3 🙂 Hlavně
                  Tak ano, Tesla se hýbe trochu lépe než i3 🙂 Hlavně zrychluje i do vyšších rychlostí. Ale na běžné silnice 1. třídy to naprosto dostačuje 🙂

                17. Rád bych. Tak až se někdy potkáme na nějakém Hybridím
                  Rád bych. Tak až se někdy potkáme na nějakém Hybridím srazu můžeme navzájem.

                18. Ok, já možná pojedu do Olomouce, podle toho, co děti.
                  Ok, já možná pojedu do Olomouce, podle toho, co děti.

                19. Taky bych se tem rád podíval. Dokonce budu tou dobou na
                  Taky bych se tem rád podíval. Dokonce budu tou dobou na Moravě (Uherské Hradiště), jenže ten den odpoledne už odjíždím a nevím jak bych to dal časově s návratem z Olomouce do Hradiště a nabitím do plna před odjezdem z Hradiště. To bych se tam ukázal tak možná na chvilku dopoledne.

                20. No já pojedu do Olomouce s jedním a trochou nabíjení, tak
                  No já pojedu do Olomouce s jedním a trochou nabíjení, tak uvidím 🙂

                21. No tak treba se tam potkame, ale fakt spis jen dopoledne
                  No tak treba se tam potkame, ale fakt spis jen dopoledne jestli uz tam budete. Ja mam cervene Xko.

                22. Ok, já stříbrno-černou i3 se zlínskou značkou.
                  Ok, já stříbrno-černou i3 se zlínskou značkou.

                23. Jen si rikam jestli to neni obcas nebezpecne. Uplne vidim
                  Jen si rikam jestli to neni obcas nebezpecne. Uplne vidim ridice co o nejakem EV nikdy neslyseli a nepredpokladaji ze 3. auto v kolone za nimi se pokusi o predjizdeci manevr. Necumi tedy do zpetnych zrcatek a ve chvili kdy ty vystrelis a behem vteriny jsi vedle nej tak von si zrovna zamane ze by mohl zkusit ten kamion predjet….a nestesti je na svete. Tedy spis jestli to, ze lidi nepredpokladaji, ze by nejake auto mohlo mit takove zrychleni neni i nebezpecne.

                24. Toho jsem se take trochu bal nez jsem s ni zacal jezdit. Z
                  Toho jsem se take trochu bal nez jsem s ni zacal jezdit. Z drivejska (take jsem uz sedlal silna auta) se mi totiz takove situace stavali. U Tesly je, ale to zrychleni tak brutalni, ze kdyz vidim jak nekdo zacina predjizdet proslapnu plyn na podlahu a jsem pred nim driv nez on se dostane pulkou auta za delici caru.

                25. No ok tedy, dalsi dobra zaminka abych si vzal model 3 v plne
                  No ok tedy, dalsi dobra zaminka abych si vzal model 3 v plne palbe.

                26. :-). Jestli na to mate tak doporucuji nesetrit. Hlavne kvuli
                  :-). Jestli na to mate tak doporucuji nesetrit. Hlavne kvuli dojezdum.
                  Jak jsem psal, zavodnicka leta mam jiz za sebou, nicmene brzdou provozu take nejsem a udavany dojezd 542km NEDC musim vydelit 1,8 abych dostal mych realnych 300km. Pri predpisovejsi jizde se pohybuji kolem 333km tedy koeficient 1,62…
                  Predpisovejsi jizda znamena pomer dalnice/prvotridky cca 1:1 s rychlosti na dalnici mezi 130-140km/h a na prvotridkach 110-120km/h a zadne omezovani se pri predjizdeni. Pozor, tachometr me Tesly keca oproti gps jen o jeden kilometr. Tedy oproti spalovakum kde vetsinou prisazuje tachometr 5-10km je to o neco rychlejsi.
                  Uplne predpisovou jizdou bych se asi dostal jeste o neco nize. No zatim jsem nezvladl zadnou delsi trasu tak disciplinovane.
                  Take je potreba pocitat dle statistik s cca 5% ztratou kapacity po prvnich dvou letech. Pak uz baterka degeneruje vyrazne pozvolneji, ale tech 5% proste bude chybet.

                27. No tipuju ze plna palba Model 3 bude neco okolo 70k€, tedy
                  No tipuju ze plna palba Model 3 bude neco okolo 70k€, tedy za cenu zakladu Model S. Pokud se tedy tesla bude drzet pomeru zaklad/plna palba co ma u modelu S. Takze to mi neprijde jeste tak ujety dat za auto pro pobaveni. S dojezdem sem zvedav, doufam ze to bude velice podobne jako to co ma Sko, tipuju ze ano.

                28. Nemyslím, že by to bylo auto jen pro pobavení. Já do toho
                  Nemyslím, že by to bylo auto jen pro pobavení. Já do toho šel po hlavě a používám jej zatím jako mé hlavní auto na všechno. Ještě je to krátce, ale věřím, že to tak používat půjde.

                29. Copak predjizdeni (magori, co doufaji, ze se vejdou a naopak
                  Copak predjizdeni (magori, co doufaji, ze se vejdou a naopak magori, co se boji predjet, ale mezeru pro zarazeni predjizdejiciho auta nenechaji, jsou i dneska), vetsi problem bych videl kdyz si nekdo splete pedaly (nebo prislapne s brzdou i plyn) a diky „okamzitemu plnemu vykonu“ prakticky nema sanci na korekci driv nez auto proskoci obchodem/posilovnou/vlastnim barakem (v horsim pripade lidmi na prechodu – to se nastesti jeste nestalo, ale predpokladam spis diky nepritomnosti chodcu na americkych silnicich nez diky schopnostem ridicu :))

                  Nebo reknu to jeste jinak, problem je, ze se silne auto s okamzitou reakci dostane do rukou lidem, kteri na to nemaji schopnosti a zkusenosti (cti normalne by si ho neporidili a neridili).

                30. Takové vady snad servis ve Vídni umí odstranit (krom
                  Takové vady snad servis ve Vídni umí odstranit (krom opěrky hlavy)…

                31. Tenhle tyden se tam nedostanu, ale pristi vyrazime do
                  Tenhle tyden se tam nedostanu, ale pristi vyrazime do Mnichova. Mame to tam s kolegou blize.
                  A vlastne to nebude nic co bych uz neresil s vetsinou novych aut co jsem poridil. Vzdy se neco dobabralo zahy po porizeni a nebo uz mi to dobabrane dodali.
                  Jsem zvedav hlavne na ten pristup. Verim, ze se nebudu muset hadat jako v Ceskych znackovych servisech.

                32. Přeji Vám, ať Vám to vyjde – nájezd 150tis. km bez
                  Přeji Vám, ať Vám to vyjde – nájezd 150tis. km bez problémů. Elektromobil je výrazně jednodužší, tak proč ne. Já si raději počkám na statistiky. Ostatně jsou známy i případy škodovek (Forman, felicie – teď už nevím) s nájezdem výrazně před 500tis. km – je to o údržbě a o tom, jak se k autu chováte.
                  Elektromobilům fandím, jen nevím, jak budeme sázet ty elektrárny o ohledem na plánovanou síť vysocevýkonných nabíječek. Ale třeba budou řešením modulární jaderné reaktory. Každopádně jsem přesvěčen, že dnes (a asi i mnoho dalších let) je technicky nereálné mít cca 15-20% vozového parku v elektomobilech. Stačí se podívat na cca 20let starý experiment s přímotným vytápěním.
                  A autopilot? Současnou verzi bych spíše nazval inteligentní asistenční systém. Jezdit na dálnici v relativně ustáleném provozu je ta nejjednodušší úloha. Já osobně se řízení nebudu věnovat, až tyto systémy budou zvládat bez problémů jízdu po okreskách a ve městech. Lze dohledat dost informací, jak se Tesla (ne)vypořádá s nestandardními situacemi. A že řidiči Tesly jsou v podstatě testery systému? Proč ne, každého volba – ostatně Tesla se zcela jasně hlásí ke schopnostem svého „autopilota“. Jestli se nepletu, tak použití je na vlastní nebezpečí a ruce mají být pořád na volantu …
                  Každopádně i těmto systémům moc fandím. Ve svém okolí mám několik lidí, kteří z různých důvodů (zdravotní, věkové) řídit nemohou. Jim by skutečně autonomní vozidlo výrazně zjednodušilo život. Dnes ale bohužel ještě ne. To ještě pár let potrvá.
                  Každopáně budu moc rád (a určitě nejen já), když časem popíšete své zkušenosti. Po pár měsících až opadne prvotní nadšení a nastane „standardní“ provoz i s ohledem na ČR specifika.

                33. Obecně výroba energie nebude problém, budeme-li hledat
                  Obecně výroba energie nebude problém, budeme-li hledat cesty, jak přetoky dostat do elektromobilů a část energie, kterou honíme vodu do kopce na Stráních a Dalešicích. Souhlasím s panem Marušincem, že naše stávající síť umí obsloužit milion EV oproti dnešním cca 1500 (tedy 1000x více). Jde jen o to, v které části dne budeme motivovat k nabíjení – především v noci, určitě ne ve špičce. Pokud potřebuji ve špičce, musím to zaplatit buď v úložišti nebo v rezervovaném příkonu.

                34. Nejsem energetik, takže polemizovat nebudu, ale dost
                  Nejsem energetik, takže polemizovat nebudu, ale dost pochybuji, že naše rozvodná soustava zvládně 1mil EV. I kdyby to byla pravda, tak jen za ideálních podmínek – ty se ale bohužel moc nevyskytují. Stačí si přečíst něco od lidí, kteří propblematice rozumí, případně rozbory stability Německé sítě s ohledem na nepredikovatelné „obnovitelné“ zdroje. Přidejte k tomu naprosto stejně nepredikovatelnou spotřebu a na ČEPS si půjdou hodit mašli.
                  Smart sítě jsou jistě řešením, dokonce dnes asi i technici zvládnutelným. Ale rozhodně ne realizovatelným v takto velkém měřítku – enormní náklady, změny mnoha systémů a návyků. Stačí se jen podívat, jaké mají v Británii zásuvky. Dnes je spousta lepších standardů, ale niukomu se nechce do kompletní výměny VŠECH zásuvek, šňůr, atd. A to se jedná o technologicky triviální věc v porovnání se kompletní SMART GRID. Měli jsme u nás kolegy z Brazílie – tam mají několik samostatných systémů a snad je nějak synchronizují. Říkal prostě peklo – na všechno redukce, různé typu zásuvek – no prostě strašný. A pořád se to nemá nic společného se SMART GRID. Tohle se dá dobře budovat v Africe, kde zatím nic není, takže se buduje na zelené louce. Ale u nás by to znamenalo neskutečné náklady a výměnu větší části spotřebičů.
                  S přečerpávací elektrárny? Ty už tak mají napilno teď. pochybuji, že můžete jejich kapacity několikrát navýšit.
                  Nabíjení v noci je hezký ideál. Ale co ta většina lidí, kteří bydlí na sídlištích, či ve městech v činžácích. Já např. nikdy nevím, kde zaparkuji (okruh několika ulic).
                  Ale je jednoduché řešení – ať se ke každému EV prodá i jedna baterie navíc (s alespoň 1/2 kapacitou), která se bude nabíjet, když bude přebytek v síti a bude fungovat jako „domácí zásobník“ …

                35. Ano, také bych s vámi nepolemizoval – je to tak. Já jen,
                  Ano, také bych s vámi nepolemizoval – je to tak. Já jen, že než taková masa EV nastane, bude to dlouho trvat a nutně se to také musí vyvíjet (postupně, ne ze dne na den). Také jsem psal, že záleží na tom, kdy budeme motivovat k nabíjení – s tím se dá pomocí „klouzavých“ tarifů hodně docílit. Jasně, že to směřuje k chytré síti. Přečerpávačky jsem navyšovat nezamýšlel. Je to vývoj – i ta sídliště budou muset být jednou řešena. A s tou baterkou jsem jednoznačně „pro“!

                36. Pokud by v roce 2025 bylo 1 milion EV na uzemi CR tak pouha
                  Pokud by v roce 2025 bylo 1 milion EV na uzemi CR tak pouha 1/3 energie ze obnovitelnych zdroju je dobije. Ale to jiste vite 🙂 rozesilal jsem to emailem.

                37. Jo, je to tak. Starý dobrý auta s atmosférickým motorem
                  Jo, je to tak. Starý dobrý auta s atmosférickým motorem byly držáky. To, ale bylo v dobách kdy se auto kupovalo nejméně na půlku života a automobilky si dávali záležet aby právě ty jejich platily za držáky.
                  Jenže dneska je doba úplně jiná.

                  Co se týká té spotřeby elektřiny pro auta tak je to krásně spočítáno a popsáno třeba v tomto článku:
                  http://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808
                  Nezapomeňte si dole prokliknout i druhou kapitolu.

                  Jinak s autopilotem máte naprostou pravdu. Nemám zkušenost s první verzí, ale ta druhá je rozhodně hodně v plenkách. Jinde než v té zácpě bych si to pustit netroufl a i při tom samozřejmě po očku sleduju co se kolem auta děje.

                  O zkušenosti se podělím rád. Ovšem už ty současné nejsou zkreslené nadšením. Premiéru s Teslou jsem si odbyl už na podzim, když jsem s půjčenou tři dny jezdil. Nechtěl jsem kupovat zajíce v pytli. Tehdy jsem byl nadšen. Za tu dobu už to, ale vyprchalo a čím déle jsem na ní čekal tím více jsem četl a sledoval videa o těch nedostatcích, takže jsem si jí přebíral dost negativně ovlivněn a spíše jsem tedy první týden hledal co kde teda vyvoslili na tom mém autě.
                  Až včera jsem se svezl zase spalovákem a uvědomil si ten propastný rozdíl a tak jsem se na to podíval s nadhledem a uvědomil si, že se vlastně nic tragického nekoná a trochu toho nadšení se mi vrátilo.
                  Každopádně jsem za ten týden a půl co v ní jezdím nechal svézt už pěkných pár lidí a všichni včetně zatvrzelých zastánců splaováků museli přiznat přinejmenším, že tohle auto má něco do sebe.

                  Přál bych si aby každej z těch co tady tak srdnatě brojí proti té hrozné a drzé automobilce měl možnost se svézt. Ne půl dne, ale několik dní v běžném užívání se vším co k tomu patří. Pak by teprve viděli a pochopili o čem to je.

                38. Naprosty souhlas. Jinak jezdim take s 2.verzi autopilota,
                  Naprosty souhlas. Jinak jezdim take s 2.verzi autopilota, pouzivam jen na dalnicich a v zacpach. Super, ikdyz je ve vyvoji, nereaguje na dopravni znacky atp. Myslim si, ze k nicemu jinemu, nez jizde na vyse jmenovanych komunikacich a situacich, vhodny neni. Tesim se hlavne na automaticke tlumeni svetel. Jezdim predevsim na dalnicich a nejradeji v noci.

                39. Ty automaticke dalkove svetla jsou normalne popsane v navodu,
                  Ty automaticke dalkove svetla jsou normalne popsane v navodu, ze pokud je ve vybave autopilot melo by to jit zapnout v menu, ale to tlacitko jsem tam nenasel… Stejne je to s automatickymi steraci.
                  Jestli se do te doby nedopatram jak to je tak je to jedna z otazek, kterou mam pripravenou pro servis.

                40. Jsou soucasti autopilota,ktery jeste neni kompletni.Takze
                  Jsou soucasti autopilota,ktery jeste neni kompletni.Takze casem ..Automaticke sterace jsou v zakladu, funguji mi od zacatku..

                41. Zvláštní, ty stěrače nejdou mě ani kolegovi. Jen jako
                  Zvláštní, ty stěrače nejdou mě ani kolegovi. Jen jako klasický cyklovač. Jak je zapínáte? Normálně jen pootočením na páčce blinkrů?

                42. Presne tak, je to druha, nebo treti pozice. Autom.sterace ma
                  Presne tak, je to druha, nebo treti pozice. Autom.sterace ma dnes v zakladu temer kazde auto stredni tridy. Proc by ho nemela mit Tesla, ze..

                43. No jasně. I v návodu se píše, že pokud je autopilot a
                  No jasně. I v návodu se píše, že pokud je autopilot a tedy nahoře kamera tak jsou i automatické stěrače, ale prostě to funguje jen jako cyklovač. Zkusím ještě ty další polohy, ale až po stálý chod (což je asi ta třetí pozice) jsem to už používal. Možná ta třetí teda není stálý chod, ale automatika jen zrovna hodně pršelo. Uvidím.

                44. OK.To jsme si nerozumeli.Ano minil jsem cyklovac.Uprimne
                  OK.To jsme si nerozumeli.Ano minil jsem cyklovac.Uprimne receno, automat.sterace tak nejak ani nemusim mit..Zrejme to prij
                  de v jednom z pristich update..

                45. Aha.
                  No fakt je zvláštní, že v návodu to normálně

                  Aha.
                  No fakt je zvláštní, že v návodu to normálně uvádí, alespoň v tom pdfkovém co dodali ke stažení na účtu.

                46. Novy battery pack stoji pres 700tis. Preji mnoho stastnych
                  Novy battery pack stoji pres 700tis. Preji mnoho stastnych kilometru zdarma.

                47. Vzhledem k tomu ze baterka ma vetsi zivotnost nez kastle auta,
                  Vzhledem k tomu ze baterka ma vetsi zivotnost nez kastle auta, myslim ze tech kilometru si uzije dost.

                48. V predvadecce to ted menime po 2 letech. Nastesti je to jeste
                  V predvadecce to ted menime po 2 letech. Nastesti je to jeste na zaruku.

                49. Jj vyjimka potvrzuje pravidlo
                  Jj vyjimka potvrzuje pravidlo

                50. Ne neni. Je to druha predvadecka se stejnym problemem
                  Ne neni. Je to druha predvadecka se stejnym problemem

                51. Super, tak mas uspesnost 100%…. podle tvojich anekdot tesly
                  Super, tak mas uspesnost 100%…. podle tvojich anekdot tesly defakto nejezdi, pouze je majitele meni za nove…ktere taky nejezdi 😀 Vlastne se divim ze si tak blbej a vubec si tu teslu kupujes

                52. Svou omezenost hrajete, nebo je pravá?
                  Svou omezenost hrajete, nebo je pravá?

                53. A je to závada baterie samotné nebo něco v obslužné
                  A je to závada baterie samotné nebo něco v obslužné elektronice baterie?

                54. Netuším, měnit se bude celý pack. Prý jsme příliš
                  Netuším, měnit se bude celý pack. Prý jsme příliš využívali mód Ludicrous. K tomu asi není, co říct.

                55. Hádám, že vlivem proudových rázů tam došlo k
                  Hádám, že vlivem proudových rázů tam došlo k poškození vnitřních konektorů. Články to asi většinou ustojí, těm se nemá moc co stát.

                56. Jen pro zajimavost, kolik bylo to „prilis“? Radove,
                  Jen pro zajimavost, kolik bylo to „prilis“? Radove, desitky/stovky/tisice? Predem dik

                57. Nízké stovky, auto má necelé 2 roky.
                  Nízké stovky, auto má necelé 2 roky.

                58. No tak jelikož Tesla Model X stojí spíš 3,5 milionu, tak
                  No tak jelikož Tesla Model X stojí spíš 3,5 milionu, tak je to kategorie sama pro sebe. Řadí se spíš mezi Rollsy apod. 😉

                1. Nesmí se to brát tak, že kupuješ drahý auto. Kupuješ
                  Nesmí se to brát tak, že kupuješ drahý auto. Kupuješ průměrný auto s příplatkem za nadčasovej super pohon… 🙂

                2. Já to myslel tak, že by mě to vadilo u každýho auta, ať
                  Já to myslel tak, že by mě to vadilo u každýho auta, ať drahýho nebo levnýho 🙂

                3. To je jasný, jenže zkuste dneska koupit auto, se kterým
                  To je jasný, jenže zkuste dneska koupit auto, se kterým není nějakej problém.
                  A upřímně raději si teď vyžeru pár kosmetických problémů, než za tři roky řešit opravu palivové soustavy za 130tis. bez daně…

                  Třeba se spálim a budu řešit něco jiného za podobné peníze, ale zkusit jsem to musel neboť těch stávajících manýrů automobilek a značkových servisů jsem měl už fakt plný zuby.

                  Například švagr si aktuálně koupil Jeepa za mega a půl. Byla to skladovka. Když ho zaplatil a měl si pro něj jet řekli mu, že je na něj svolávačka a nesmí mu ho dát, protože musí vyměnit nějakej kabelovej svazek k navigaci. Prej by mohlo auto začít hořet.
                  Už jsme byli domluvený, že ho do tý Prahy pro auto povezu a tak jsme tam stejně jeli. Chtěl to vidět. Auto rozbombardovaný, palubka vykuchaná, přední sedačky i tunel venku. Děs. Jestli tohle dá někdo dohromady aniž by někde zapomněl na nějakou příchytku a podobně silně pochybuju. No a finále bylo, když si v jiném značkovém servisu nechali podle vinka vyjet svolávačky a nevyběhlo nic. Ještě to ověřovali na všechny strany a nic.
                  Takže teď řeší o co jim šlo. Jestli potřebovali nějakej díl pro někoho jinýho a nebo co to má znamenat…

                  Na ty anonymy kašli. Nejspíš je to někdo právě z takovýho servisu…

                4. díky za tyhle hororové historky, velice poutavé čtení, a
                  díky za tyhle hororové historky, velice poutavé čtení, a klobouk dolů, že člověk s finančními možnostmi pořídit TESLU X vůbec píše na normální forum se svými zkušenostmi, někdo dá 130tis bez daně za komplet ojeté auto a někdo jen za opravu palivové soustavy, avšak strávit tolik času v autě to je věc kterou asi jen málokdo může závidět, tak ať teslička slouží, každé elektroauto v čezku je požehnáním

                5. Tech 130 jsme nakonec nedali. V Bosch servisu to udelali z
                  Tech 130 jsme nakonec nedali. V Bosch servisu to udelali z repasovanych dilu za 60 bez dane.
                  I tak je to, ale hruza a nedovedu si predstavit, kdyz si koupi za tezce nasetrene penize rodina s detmi auto po prvnim majiteli, ktery se o nej treba i staral (tankovali jsme jen Vervu Diesel, tedy premiovou naftu, aby jsme tohle nemuseli nikdy resit…, olej jsme menili po 15tis. namisto predepsanych 30ti) a tohle se jim treba po roce stane.
                  Nejhorsi na tom bylo, kdyz na to rekli ve znackovem servise a v tom Bosch servise potvrdili, ze to auto ma od vyrobce danou zivotnost 150 az 250 tis. km (podle presne verze), takze co by jsme pri 190ti chteli.

                6. Co…?
                  Nadčasovej super pohon, jo…?
                  Ne, jenom dotacemi

                  Co…?
                  Nadčasovej super pohon, jo…?
                  Ne, jenom dotacemi podpořená móda.
                  Recyklace těch baterek provede kdo?
                  Aha, zatím se neřeší, že…?

                7. Aha, blbeček Kuk neví, co to znamená recyklovat…
                  :OD

                  Aha, blbeček Kuk neví, co to znamená recyklovat…

                  :OD

                8. To je blbec Kája, toho si nevšímej. On teprve objevuje
                  To je blbec Kája, toho si nevšímej. On teprve objevuje svět.

                9. To nebude Karel, on vždy začína oslovením 😀
                  To nebude Karel, on vždy začína oslovením 😀

                10. Je to Kaja, ver mi 🙂 Ja mu radil at si zridi VPN a von furt
                  Je to Kaja, ver mi 🙂 Ja mu radil at si zridi VPN a von furt ne, blbec 😀

              2. Mam stejne auto druhy mesic a v nicem z toho se nepoznavam. Je
                Mam stejne auto druhy mesic a v nicem z toho se nepoznavam. Je perfektni. Mam 4000 km, jezdim dlouhe streky, zadna unava diky tichu, autopilotu a hlavne perfektnim sedadlum. Je to me 7me auto, zatim nejlepsi posez. Je ale fakt, ze jsem TMX prebiral osobne , napr. nestejnou vysku klik na jedne strane opravili okamzite.

                1. Ja stihl za tyden a pul necelych 3500km. Zadni dvere sedeli na
                  Ja stihl za tyden a pul necelych 3500km. Zadni dvere sedeli na zacatku pekne. Ted jsou trochu sedle niz. Nic tragickeho je to o par milimetru. Asi si sedli tesneni.
                  Zadni dvere pouzivam skoro vyhradne ty prave, a casto, a tak zacali pri otevirani i zavirani vrzat. Ne po cele draze, jen v urcitem miste si vrznou, ale je to docela hlasite. Patrne bude stacit namazat.
                  Se zenou jsem jeste resil tu otlacenou lopatku a prisli jsme na to, ze ma v tom miste nejaky plast na kojici podprde. Snad teda az prestane kojit a bude nosit normalni bude vse v pohode. Pravdou, ale je ze v mem starem aute ani v jejim problem nema.

                2. Dvere mi zacaly vrzat take, stejne jako volant pri krouceni v
                  Dvere mi zacaly vrzat take, stejne jako volant pri krouceni v klidu, to je asi normal,pri zacatku pouzivani.Alespon tak se ne to tvarili v servisu. Dnes jsem jim ho predal, po opusteni auta mi zustavalo svitit prave spodni svetlo pod mlhovkou,takovy maly prouzecek.Ale vadilo mo to…Taky ni tam narvou tazne zarizeni, nechtelo se mi lezt pod auto. Dost neprakticke..

                3. No vida tak na tom nejsem ještě zatím tak zle.
                  To tažné

                  No vida tak na tom nejsem ještě zatím tak zle.
                  To tažné mohli vyřešit lépe, na druhou stranu auto se dá dost přizvednout a podlahu v garáži mám celkem čistou. 🙂

                4. Zle? To jsou vsechno prkotiny, o kterych se normalne ani
                  Zle? To jsou vsechno prkotiny, o kterych se normalne ani nemluvi.Prizvedavat na ulici se mi moc nechce.Ani v patrove garazi.Zato Tesla servis mam za rohem a takove drobnosti delaji na pockani.

                5. Tesla servis za rohem? To se máte. 🙂
                  Tesla servis za rohem? To se máte. 🙂

                6. Ano, zacinam si to az ted uvedomovat.Ziji z poloviny
                  Ano, zacinam si to az ted uvedomovat.Ziji z poloviny v
                  Amsterodamu.

                7. Jó v Amstu, tam je blaze.
                  Policajti tam nemaj právo tě jen

                  Jó v Amstu, tam je blaze.
                  Policajti tam nemaj právo tě jen tak na ulici šacovat, pivo se tam nečepuje do kelímků, ale do sklenice, akorát na hranolky dávaj majonézu. Na vlastní oči jsem viděl jak to v tý sra.ce topěj.
                  🙂

                8. To ze zasady nezeru.Jen doma od mamy..
                  To ze zasady nezeru.Jen doma od mamy..

                9. Pokoušel jsem se o repliku legendárního rozhovoru ze
                  Pokoušel jsem se o repliku legendárního rozhovoru ze začátku Pulp Fiction. Asi to moc nevyznělo. 🙂

              1. Uvidím, do čeho nakonec půjdu, raději bych standardního
                Uvidím, do čeho nakonec půjdu, raději bych standardního výrobce, nejlépe Mercedes, přece jenom US auta (vyjma veteránů) není úplně můj šálek kávy. V roce 2019 už bude tady lepší konkurence a větší výběr, každopádně nepotřebuju sporták s výkonem 300k apod., bohatě bude stačit do 180k.

                1. Tak GL. Ona Tesla to u dobou uz bude dominovat a moc na vyber
                  Tak GL. Ona Tesla to u dobou uz bude dominovat a moc na vyber mit stejne nebudes 🙂

                2. Tomu moc nerozumím, proč by měla dominovat Tesla, v 2019
                  Tomu moc nerozumím, proč by měla dominovat Tesla, v 2019 bude v nabídce dojezd 400km minimálně od 4 výrobců, ne každému sedí design a ovládání Tesly. 500 tis. aut vyrobených ročně (uvidíme kolik to nakonec bude) není tolik v porovnání, že se vě světě vyrobí ročně 80 milionů aut, takže nějaká saturace trhu nehrozí, zvláště u nás, kde zatím 99% lidí nechce EV auto.

                3. No co bude v roce 2019 si povime v roce 2019. Neco mi ale
                  No co bude v roce 2019 si povime v roce 2019. Neco mi ale rika, ze v porovnani s teslou 3 nebo Skem neobsotoji zadne konkurecni auto. Kdyz vezmes ze Tesle S se nevyrovna zadne konkurecni auto ani omylem, resp. defakto neexistuje konkurence (A to uz hezkych 5 let). A az se zacne vyrabet model 3 tak mam pocit, ze to stejne nastane i v sektru aut za 35k$, konkurence nenadbidne vubec nic porovnatelneho za stejne penize.

                4. 2020 bude spousta elektroaut, ale bez pořádný bezstarostný
                  2020 bude spousta elektroaut, ale bez pořádný bezstarostný rychlo nabíjecí sítě to bude jen poloviční řešení.
                  Tesla prý plánuje zdvojnásobit počet SC nabíječek v USA do konce roku. Zda to plánuje v Evropě nevím, ale asi by měla udělat to samý.

                5. Tesla S má nevýhodu vysoké ceny, proto je
                  Tesla S má nevýhodu vysoké ceny, proto je nejprodávanější auto Nisan Leaf, e-Golf apod.

                  Až bude Tesla 3 uvidíme, jak si povede v konkurenci. Každopádně platforma Mercedes EQ nebo Volkswagen I.D. bude určitě lákavá pro evropský trh a taky Jaugar I-Pece není úplně k zahození. Nechme se překvapit, všichni víme, že lidé nekupují jenom výkonná auta, ale taky bezporuchová, či s kvalitním servisem a prodejní podporou v místě bydliště atd. Tady bude Tesla ještě hodně let zaostávat, USA je prostě daleko a velcí evropští výrobci mají obří výrobní, prodejní i servisní zázemí nehledě na možnosti financování a podpory prodeje. Pokud se to povede bude tady tak možná za rok, možná dva první a jediné prodejní a předváděcí centrum Tesly a to bude tak všechno.

                6. O servisní síti to nebude.Opel,Renault,nebo Hyundai mají
                  O servisní síti to nebude.Opel,Renault,nebo Hyundai mají servisy skoro v každém městě,ale Amperu si koupíš jen ve dvou prodejnách,Ioniq ve třech a Zoe vůbec.Spíš to bude o dobré propagaci a cenové politice.

                7. Tak servisní a prodejní síť je základ, na druhé straně
                  Tak servisní a prodejní síť je základ, na druhé straně musí být i finační podpora. Před 2 lety BMW tlačilo mohutně i3 a dnes je u nás nejprodávanější. Teď to samé dělá VW s e-Golfem. Dnes je hitem pronájem, kdo tady bude do lidí tlačit Teslu 3 třeba za 15 tis. bez DPH měsíčně? VW, Škoda apod. to mají zmáknuté. Pokud se podíváme na Španělský nebo Portugalský trh má tam Tesla podobné procento tedy 1-2% trhu. Naopak bohatý Německý či Holanský trh má až 7%, průměr v Evropě je 6%. Kupodivu Rakouský trh je pro Teslu velmi zajímavý – 11% – že by to tam uměli lépe? Možná ano, když je tam více Superchagerů než ve Španělsku a Portugalsku dohromady.

                8. Nissan Leaf ti taky neopravěj v každým Nissan servisu.
                  Nissan Leaf ti taky neopravěj v každým Nissan servisu.

                9. No servisni sit je dost podstatny parametr. Ono jasne – dneska
                  No servisni sit je dost podstatny parametr. Ono jasne – dneska vam EV konvncnich automobilek budou servisovat jen v par servise v republice (no porad mnohem lepsi nez 0 servisu tesly) a hlavne rozsireni moznosti servisu je jen o zaskoleni parsonalu, pripadne nejake drobnem vybaveni stavajici site servisu…

  1. „Přednost budou mít ta auta, která bude Tesla Motors
    „Přednost budou mít ta auta, která bude Tesla Motors nabízet jako standardní konfiguraci.“

    O tomhle slysim poprve. Kde jste tuhle informaci ziskali? Znamena to tedy ze tesla3 bude mit nejakou „default“ konfiguraci kterou hodla chrlit jako ty prvni tisice kusu? Jako davalo by to smysl, protoze ty prvni kusy budou stejne defakto testovaci 🙂 Ale jeste nikde sem o nejake prioritni „standartni konfiguraci“ neslysel.

Napsat komentář