Opel Ampera-e je v Norsku, ujel 470 km na jedno nabití

Oficiálně měl Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e dorazit do Norska až v květnu. Už teď se ale objevují první registrace.

Elektromobil Opel Ampera-e je Chevrolet Bolt EV v „evropském balení“
foto: Opel

Prvních zhruba 10 elektromobilů Opel Ampera-e bylo aktuálně registrováno v Norsku. V Německu už je evidováno 68 dokonce registrací. Elektromobil tedy dorazil na starý kontinent dříve, než se očekávalo.

Známý norský elektromobilista Bjørn Nyland, toho času na výletě v Jižní Koreji, si vyzkoušel, že elektromobil Chevrolet Bolt EV (Opel Ampera-e v bledě modrém), který se v Jižní Koreji z převážné části vyrábí (LG Chem), dokáže ujet až 470 km na jedno nabití. Nylandovo obsáhlé hodinové video se nakonec vyvinulo do detailní a informacemi nabité recenze vozu.

Poslední zajímavost, která se Boltu týká, je z Kanady. Auto tam získalo cenu Canadian Green Car Award 2017 (Kanadské zelené auto roku 2017). Kromě této ceny ale získal Bolt i další, např. Motor Trend Car of the Year.

18 Comments on “Opel Ampera-e je v Norsku, ujel 470 km na jedno nabití”

  1. Stačí dojezd při 130 km/h po rovince a máme reálný
    Stačí dojezd při 130 km/h po rovince a máme reálný dojezd kdekoliv. Jednoduché číslo, jednoduché srovnání (nebo 2 čísla, ještě při 50 km/), ať se už vykašlou na nějaký EPA či ještě nesmyslnější a naprosto zbytečný NEDC

    1. Já myslím, že nejdůležitější parametr je využitelná
      Já myslím, že nejdůležitější parametr je využitelná kapacita baterie, která v případě Boltu/Ampery-e je „neuvěřitelných“ 60kWh!!! A spotřeba bude tipuji v létě cca 15-18kWh/100km a v zimě 19-23kWh/100km. A z toho si už každý dokáže udělat hrubý odhad reálného dojezdu!

          1. mudrlant s nickom ako mečiar:
            blahej pamäti vo fabrikách,

            mudrlant s nickom ako mečiar:
            blahej pamäti vo fabrikách, aby znížili spotrebu vymieňali xkW elektromotory za ykW. pri rovnakej potrebe výkonu ten s menším výkonom spotreboval viac energie.
            veľkosť batérie môže byť aj o prázdnom priestore medzi článkami. svojho času sa dobrá konštrukcia poznala tak, nže medzisúčiastky sa nedal nasypať mak.

        1. Nesmysl je hlavně Vaše reakce o tanku….jak jste si jistě
          Nesmysl je hlavně Vaše reakce o tanku….jak jste si jistě všiml dávám do souvislosti využitelnou kapacitu baterie a odhadovanou spotřebu (právě na základě technických parametrů tohoto vozu)!
          Hlavně tím poukazuji na fakt, že GM inzerovaná velikost baterie je její využitelná kapacita! Což je ve světě elektromobilů sakra vyjímka. I jejich předchozí Ampera měla (inzerovanou) velikost baterie 16kWh ale využitelných bylo 10kWh. Stejně jako moje Tesla 85kWh má pouze 72 kWh…..

            1. Ma pravdu predseda. V Tesle mam papirove baterku 100kWh, ale
              Ma pravdu predseda. V Tesle mam papirove baterku 100kWh, ale vyuzitelnych jen 90kWh. Coz me na zacatku trochu zaskocilo. Jestli oni uvadi skutecne vyuzitelnou kapacitu tak palec nahoru.
              A k cemu je to dobre?
              Kdyz znam prumernou spotrebu (coz jsem znal mnohem drive nez se mi podarilo vyjet baterku do dna) tak si snadno dopocitam kam dojedu a nebo naopak, kdyz chci dojet nejakou konkretni vzdalenost snadno si spocitam do jake spotreby se musim drzet a mam jistotu, ze dojedu.

                1. Nevím podle čeho to počítá palubní počítač, ale v
                  Nevím podle čeho to počítá palubní počítač, ale v mém případě se tím rozhodně řídit nedá.

                  Průměrnou spotřebu mám po 2500km stále stejnou (celková i po jednotlivých jízdách se vždy ustálí na 300Wh/km) a přitom proti palubnímu počítači mám v cíli vždy o 10% na každých 100km méně než byl počáteční výpočet.

                  Co se týká průběžné spotřeby, která se dá přepínat v intervalu 10/25/50km. Tak z toho mám pocit, že to tam ani nemuseli dávat. Ať tam přepnu co chci vždy to lítá od 180Wh/km až klidně po 500Wh/km, a v cíli mám přitom po delší jízdě celkovou průměrnou spotřebu zase těch oblíbených 300Wh/km… Ono je to logické. Chvíli jedete do kopce, nebo často předjíždíte a hned to i při nastavení výpočtu z posledních 50km vyběhne nahoru, ale pak zase nějaký ten kopec sjedete a jakmile z těch 50km vypadne ta kopcovitá/předjížděcí křivka spadne to před očima dolů.

                  Zkrátka jako nejspolehlivější taktika se mi zatím jeví, hlídat si průměr od začátku cesty, případně od posledního nabíjení, k tomu procenta v baterce a trochu si procvičit počty.

Napsat komentář