Česká pošta si chce pronajmout 60 elektromobilů

Česká pošta vypsala veřejnou soutěž na pronájem 60 malých lehkých užitkových elektromobilů formou operativního leasingu. Utratí za ně 30 milionů korun.

Elektromobil, resp. elektrická dodávka, Nissan e-NV200, kterou Česká pošta testovala už začátkem minulého roku
foto:

Česká pošta si v první fázi 35, v pozdější až 60 elektrických dodávek hodlá pronajmout na dobu 60 měsíců. Za tu dobu s každým najede 70 000 km.

Auta budou jezdit v Praze, Brně, Pardubicích, Liberci, později možná také v Opavě, Vyškově, Třeboni. Už na začátku minulého roku Česká pošta testovala ve spolupráci s ČEZ elektrické dodávky Nissan eNV200 a Peugeot Partner Electric.

Právě pro ty je určeno výběrové řízení, protože jiná auta podobného typu zatím na českém (ale prakticky ani evropském) trhu nejsou. Pošta očekává, že ušetří na provozních nákladech.

Ostatně, to se jí daří už s množstvím CNG aut, která jí ušetřila už přes 50 milionů korun. Na českém elektromobilním trhu je nová zakázka České pošty zdaleka největší v historii.

26 Comments on “Česká pošta si chce pronajmout 60 elektromobilů”

  1. Pokud zůstane celkem jen u těch 30mil Kč za pět let,
    Pokud zůstane celkem jen u těch 30mil Kč za pět let, chválím státnímu moloch za přínos čistému ovzduší i příspěvku k růstu českého trhu s elektromobily. Každý kus se počítá, kdyby už tak šly všechny do bazarů dnes…

  2. U rozvážkových aut dává elektromobil největší smysl i
    U rozvážkových aut dává elektromobil největší smysl i pro uživatelsky komfort . Jen dva pedály .
    O Kolik bude vyšší oproti běžně používanému vozidlu. Spotřeba paliva (benzín ,nafta,LPG,CNG). Náklady na údržbu u rozvážkových aut,které jezdí jen krátké trasy, malou rychlostí a často zastavují .?.

  3. To aby tam postakum na tvrdo nastavili Eco režim, nedávno se
    To aby tam postakum na tvrdo nastavili Eco režim, nedávno se ČP s leasingovkou hádali o příliš rychle světě pneumatiky. Dorucovatele všeho druhu jsou na auta nejtvrdší řidiči. Právě pro tuto reputaci pošta asi nedostane žádnou zázračnou cenu.

  4. Toto se může stát jen ve státním podniku, kde se
    Toto se může stát jen ve státním podniku, kde se nehospodaří s vlastníma penězma… Zkusme odhlédnout od toho, že skutečný podnikatel by si EV na operák takto nikdy nevzal a hledejme na tom pozitiva. Jak říkala paní z nissanu – až budou prodeje bude větší baterka. Tak snad těch 60 kousků pomůže…

      1. Takovéto firmy mají většinou své dispečery a servisní
        Takovéto firmy mají většinou své dispečery a servisní techniky. Neplatí za to dvojnásobek někomu jinému. to se naopak vyplatí někomu, kdo má do určitého počtu vozidel. Možná bych souhlasil u klasických naftových dodávek, tam by to snad i finančně nebyla taková ztráta. Já osobně vím, kolik stojí provoz naftové dodávky i kolik stojí provoz elektrické.

            1. Jasně. Ale když zaměstnávám lidi, musím se o ně starat,
              Jasně. Ale když zaměstnávám lidi, musím se o ně starat, řešit dovolený, nemoci, zastupitelnost, hlídat je, nabírat další při výpovědi, atd. Kdežto u operáku tohle všechno hážu na dodavatele služeb a mohu to vše zasmluvnit, včetně sankcí.
              Jestli jste někdy zaměstnával lidi, tak víte, jáká je to řehole všechno okolo. Tohle u operáku odpadá a řeší se to jednou smlouvou s dodavatelem na celou dobu poskytování služby.

              1. Ano, zaměstnávám lidi. A vím, že kdybych si jejich práci
                Ano, zaměstnávám lidi. A vím, že kdybych si jejich práci nakoupil ve formě služby jinde, bude mě to stát dva až více krát více. Takže pokud potřebuju udělat zakázku která bude trvat měsíc tak prosím, ale na soustavnou činnost, v tomto případě pětiletou by to bylo mrhání prostředky. A to si může dovolit jen podnik typu pošta.

                1. Aha. Takže ČP si má také vybudovat vlastní mobilní
                  Aha. Takže ČP si má také vybudovat vlastní mobilní síť, když využívá mobilní služby? Má si sama tahat a provozovat optiku a dráty na datové propojení poboček?
                  Když se podívám na náhodnou nabídku na nějaké auto na finanční leasing a operativní leasing, tak rozhodně tam nevidím částku dvakrát vyšší. Zvlášť, když se ještě posčítají služby, které jsou v operáku navíc oproti finančnímu leasingu.
                  Ale je to jedno. Vy máte názor, já mám názor. Přirovnal bych to k diskuzi, zda je sklenice poloprázdná nebo poloplná. źádný z nás nevidí do detailů, abysme to mohli rozčísnout.
                  Přeji hezký víkend.

                2. Vám také a dobrou chuť, pokud zrovna obědváte…
                  Vám také a dobrou chuť, pokud zrovna obědváte…

                3. co takhle jeden dárek k 18-ctinám si odepsat z daní
                  co takhle jeden dárek k 18-ctinám si odepsat z daní …

                  rukaprokamilu.cz

                4. K tomu bych ještě dodal to ,že pokud si pošta koupí na 5
                  K tomu bych ještě dodal to ,že pokud si pošta koupí na 5 let jedno EV za 5 let ztratí více než 500 000…

  5. Tunel na 30 milionů. Pronájem bude na 5 let za obdobnou
    Tunel na 30 milionů. Pronájem bude na 5 let za obdobnou cenu, za kterou lze daná auta získat do vlastnictví, tedy přibližně 500 tisíc korun, a tedy je provozovat déle než 5 let. Při spekulovaném nájezdu 70 tisíc kilometrů za 5 let, to stále budou relativně použitelná auta na dalších 5 let provozu.

      1. Ano firmě která ty auta pořídí s dotací a pronajme
        Ano firmě která ty auta pořídí s dotací a pronajme operativně na 5 let České poště se to královsky vyplatí 🙂 Za 5 let nejen že budou auta plně zaplacená a možná i již něco málo z posledních splátek vydělají, ale navíc jim zůstanou relativně zánovní auta s nájezdem pod 100 tisíc kilometrů. I dnes se podobné tříleté eNV200 s nájezdem okolo 100 tisíc kilometrů prodávají za více než 350 tisíc.

        Jedná se o zakázku na 60 vozidel, za cenu 8400 měsíčně se operativní leasing na toto auto dá pořídit i při jednom jediném kusu. Kde má tedy Česká pošta alespoň nějaké zvýhodnění při takovém nákupu?
        Naše firma má na operativní leasing u ČSOB pronajatý jeden Nissan Leaf Tekna 30kWh, kdy doplňuje naší skromnou firemní flotilu 12 au,t kde všechny jsou na operativní leasing. Měsíčně za něho platíme necelých 6800 korun bez DPH. Tedy cena 8333 korun měsíčně je při 60 kusech přemrštěná i v případě že v pronájmu budou eNV200 Evalia v plné výbavě.

        1. Zveřejněná cena je odhadovaná.
          V soutěži mají jít

          Zveřejněná cena je odhadovaná.
          V soutěži mají jít proti sobě minimálně dva konkurenti Nissan a Peugeot, a vyberou výhodnějšího.

          Je fakt škoda, že lidi nadávají i na jednu z lépe vedených soutěží a u záměru, kam se elektrická auta hodí nejlépe ze všeho a budou velmi brzo vydělávat na ušetřeném palivu.
          Plus to sníží smog ve velkých městech, ke dnes musí nasazovat postávající náklaďáčky se stále zaplým dízlovým motorem.

  6. Řekl bych, že si to Česká pošta dobře spočítala.
    Řekl bych, že si to Česká pošta dobře spočítala. Životnost auta u ČP není o moc vyšší než 60měsíců. Za každé jiné auto této velikosti by pošta dala víc peněz. Provozní náklady na elektřinu bude ČP umět dostat jako velký odběratel na cenu 1kWh na 1,80Kč. A nájezd 100km denně je dostačující a auto to zvládne. A dovedu si představit, že na wallboxy si vyběhají dotaci.

    1. Nehledě na to že s tím jak se jezdí to zvládne nabíjet i
      Nehledě na to že s tím jak se jezdí to zvládne nabíjet i na noční proud, což může být další sleva. Pokud se to osvědčí, budou ji nejspíš následovat další dodávkové a zásilkové služby.Napadá mne třeba takový rohlík cz nebo Tesco, ale to by spíš uživilo nějaký menší elektrický náklaďáček typu Deutsche Post.

Napsat komentář