Elektrické prase – nová generace motocyklové legendy jménem Čezeta

Neil Eamonn Smith je Brit, který přišel pracovat do Česka v roce 1998. Propadl kouzlu legendárních motocyklů/skútrů ČZ 175 známých jako „prase“ a snaží se obnovit jejich slávu. Vyrábí je ale v elektřině!

Pro novou generaci jezdců si Čezeta Motors klade za cíl vyrábět nejžádanejší skútry na trhu za použití dokonalé kombinace moderních technologií, kvalitního zpracování a samozřejmě dokonalého nadčasového designu.
foto: Čezeta.cz

V Československu mezi lety 1957 a 1964 se stal skútr ČZ 175 symbolem volnosti, zábavy a dobrodružství. Dlouhá karoserie ve tvaru torpéda, dlouhé sedlo a stupačky Čezety tu nebyly pouze pro potěšení oka, ale hlavně pro pohodlí spolujezdce.

Přes 100 000 strojů bylo rychle vyprodáno a mnoho z nich se zachovalo dodnes a oslavuje krásu, individualitu a snahu potěšit. Žádný jiný motocykl nebudil emoce tak, jako Čezeta. Nyní při příležitosti šedesátého výročí výroby se Čezeta vrací jako luxusní elektrický skútr.

Luxusní model 506

Perfektně zpracovaná nová generace Čezety zachovává design padesátých let, zjednodušený jednoduchými a elegantními liniemi pro modernější vzhled. Čezeta je vyvinuta a vyrobena v České Republice, přináší výkon 11kW a maximální rychlost 120 km/hod. Z

rychlení 0-50 km/hod je pouhých 3,2 sekundy. V rámci nových technologií najdete na Čezetě například dvouzvratnou plynovou rukojeť, nebo volič jízdních režimů včetně zpátečky na levé rukojeti.

Čezeta poskytuje perfektní ovladatelnost za jakýchkoliv podmínek. V rámci filozofie Čezety, která zahrnuje co nejjednodušší zacházení se skútrem je nabíjení plně automatizované.

Limitovaná edice 600 kusů v roce 2017

Vzácnější než Rolls-Royce – pouze 600 kusů modelu 506 bude v roce 2017 ručně vyrobeno dle specifikace zákazníka v továrně v Prostějově. Každý kus bude označen štítkem s výrobním číslem na oslavu šedesátého výročí představení modelu 501. Od roku 2018 je v plánu rozšíření výroby modelu 506 a export na mimoevropské trhy.

POZVÁNKA

Dne 22. dubna 2017 pořádá čezeta den otevřených dveří v originální dílně v Mirošovicích – Praha východ. Je to jedinečná šance potkat se s majitelem Čezety – Neilem Smithem a jeho teamem, vidět předprodukční kusy luxusní Čezety 506 společně s prototypy a renovovanými skútru z padesátých a šedesátých let.

Můžete se také setkat s dalšími fanoušky Čezety a podělit se o své zkušenosti. Den otevřených dveří bude od 11:00 do 15:00. Prosíme potvrďte svou účast na e-mailu sales@cezeta.com, obratem obdržíte podrobnosti k akci.


“Jsme na začátku revoluce ve výrobě motocyklů” řekl Neil Eamonn Smith, CEO Čezeta Motors s.r.o. “Využíváme dokonalou kombinaci technologie, řemeslného zpracování a designu, naším cílem je, aby se Čezeta stala nejžádanějším skútrem na trhu.”

tisková zpráva

57 Comments on “Elektrické prase – nová generace motocyklové legendy jménem Čezeta”

  1. to je krása, a ty dvoubarevné kombinace, to je něco – hned
    to je krása, a ty dvoubarevné kombinace, to je něco – hned bych si to koupil, ale doma na další stroj asi hned tak nedostanu povolení…:)
    Motor je v náboji. Při už nyní plných kolech, co nabídnout verzi 2×2 s náhonem i na předek s vyhřívanými rukojeťmi a sedlem – v horské verzi nebo pro provoz za nevlídného počasí ?? 🙂
    Je to moc hezké…

  2. Mají hezké stránky Ty barvy v konfigurátoru jsou k
    Mají hezké stránky Ty barvy v konfigurátoru jsou k sežrání.
    Nabízejí prodlouženou záruku za příplatek.
    Zakoupení nebo pronájem akumulátoru .
    Baterie Panasonic 18650 LiFeYPO4

    Nábojový motor je energeticky náročnější a méně agilní (menší dojezd )
    Držím palce
    Možná bude i větší odvaz
    http://michalovyzetky.cz/index.php?obsah=archiv&clanek=kochuv-scooter

    1. Prosím objasněte mi v čem je energeticky náročnější ?
      Prosím objasněte mi v čem je energeticky náročnější ? Mě teda z pohledu účinnosti vychází toto řešení nejlepší, oproti např elektromotoru pohánějícího převodovku, poté přenos síly řetězem na zadní kolo, tak toto složení má další ztráty v převodovce, dalších ložiskách, řetězu apod. Oproti hubmotoru, ten má akorát pár ložisek, efektivní planetovou převodovku a pohání přímo kolo. Jediná nevýhoda hubmotorů je jejich chlazení a velikost

      1. I elektromotor má optimální rozsah otáček. Tak třeba
        I elektromotor má optimální rozsah otáček. Tak třeba Tesla v dvoumotorové verzi Má rozdílný převodový poměr na předním a zadním el.pohonu .
        Motor pracující v nízkých otáčkách odebírá větší proud (odebírá víc energie ze zdroje ).
        Hlavně pří rozjezdu a pomalé jízdě .
        U elektro scooter s nabojovým motorem při pomalé jízdě (krokem) může dojít ke zničení řídící jednotky motoru . Při pomalé jízdě odebírá motor větší proud a pasivní hliníkový chladič ŘJM to nemusí uchladit Výkonové polovodičové spínací prvky se nenávratně zničí a to i přesto, že je uvnitř ochranný obvod který hlídá teplotu. (osobní zkušenost)

        Za příklad může posloužit elektrokolo s nábojovým/středovým motorem .U středového může být až o 30% delší dojezd než u nábojového s pevným převodovým poměrem umístěným v zadním/předním kole.
        Zpřevodovaný motor také účinněji rekuperuje (větší otáčky více vygenerované energie).
        Těžký motor v zadním/předním kole – Neodpružená hmota
        V Předním kole umístěný elektromotor díky gygroskopickému jevu
        Zhoršuje ovladatelnost
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Setrva%C4%8Dn%C3%ADk

        http://www.ekolo-kolo.cz/proc-elektrokolo/predni-nebo-zadni-motor

        Za příklad může být i startér s reduktorem (menší lehčí a lépe startuje) pro jeho funkci stačí i slabší akumulátor

        1. BLDC/PMSM motorům malé otáčky nevadí, je třeba
          BLDC/PMSM motorům malé otáčky nevadí, je třeba rozlišovat také elektrické otáčky, a mechanické otáčky, rozdíl mezi nima je násobek počtem polu, tzn pokud má nějaký velký motor třeba 48polových dvojic, tak ve skutečnosti kdy rotor udělá jednu otáčku tak elektronika jich udělá 48, hubmotory právě logicky používají vyšší počet polu, proto mají i velké průměry aby měli velký kroutící moment. To že vám schořel výkonový stupeň v regulátoru je možné, pokud to byl nějaký obyčejný levný čínský regulátor tak ty moc na ochrany nejsou, a už vůbec né na kvalitní mosfety s nízkým Rds, a rychlm Ton Toff. Poté při nízkých otáčkách ano, odebírá vyšší energii, která se ale ztratí v podobě tepla na regulátoru, motor si odebírá jen energii aby pokryl svoje ztráty + energii kterou převede na pohyb. To s rekuperací je pravda, pokud motor má vyšší otáčky dokáže dobít větší část z pohybové energie kterou dostává, rekuperace funguje podobně jako step up měnič, mosfety v reglu zkratujou vinutí motoru, a při rozepnutí se naindukuje vyšší napětí které se přičte k napajecímu a dobíjí to, a je logické že k lepšímu sycení statoru přispívá vyšší frekvence, čili i vyšší otáčky. A ve finále elektromotory se používají právě z důvodu že lidi se nechtějí pohybovat pomalu chůzí. Horší případ je spíše jízda do prudkého kopce, tam to může pro regulátory znamenat smrt, tam ten proud je opravdu velký při malé frekvenci, a nestíhá se odvádět teplo.

          1. BLDC neoddělitelný ráfek .
            Defekt Průraz Pneu nastává ve

            BLDC neoddělitelný ráfek .
            Defekt Průraz Pneu nastává ve většině případů na zadním kole.
            Při poškození ráfku. Pokud to nezachrání vložení duše. Je celé kolo i s motorem dále nepoužitelné.
            Jedna velká nevýhoda nábojového motoru BLDC, který nemá oddělitelný ráfek je, že když máte defekt. Musíte vždy při demontáži odpojovat motor od ŘJM a to vše tahat do pneuservisu. Při tom všem musíte dávat velký pozor aby jste nepoškodili propojovací konektory motoru .

      1. Máte pravdu.
        Před mnoha lety jsem takový skútr vlastnil a

        Máte pravdu.
        Před mnoha lety jsem takový skútr vlastnil a jezdil na něm od svých 17-ti let. Vždycky se mu říkalo „skútr“. A Manet byl „manet“ (kdyby zase nějaký zdejší chytrák to chtěl zpochybňovat).
        Jinak tento skútr bylo to nejhorší, na čem jsem kdy jezdil a byl jsem rád, když jsem se ho v roce 1974 zbavil – předal ho zadarmo kamarádovi.

        Název „prase“ jsem nikdy neslyšel – až na tomto webu a na skutrfóru. Vymyslel ho asi nějaký novodobý kokot.

    1. Těmi prefabrikovanými díly myslíte úplně nový rám a
      Těmi prefabrikovanými díly myslíte úplně nový rám a podvozek vymyšlený a vyráběný na Moravě, nová karoserie vyráběná tamtéž, akumulátor na bázi špičkových NMC článků navržený včetně BMS a vyráběný českou firmou, britský controller motoru, italské tlumiče, zakázkově vyráběné brzdy, blinkry, ovladače plynu, budíky a palubní elektronika s komunikací po CANu?

      1. Starý skútr, původní rám a karosérie, čínský
        Starý skútr, původní rám a karosérie, čínský elektromotor a kotoučovka vzadu.
        K tomu velkohubý marketing a sebevražedná zásuvka pro dobíjení, ale o tom asi nic nevíš, protože se o tento „projekt“ zajímáš jen z médií…

            1. Nechci vám brát iluze, ale na té fotce je jedna ze dvou
              Nechci vám brát iluze, ale na té fotce je jedna ze dvou nebo tří samodomo přestaveb pana majitele na jejichž základě právě vznikla myšlenka vyvinou a vyrábět nový skútr v designu původního prasete a dnes tyto kusy slouží hlavně jako dekorace.

                1. Pan není konstruktér, ale majitel a kromě toho na
                  Pan není konstruktér, ale majitel a kromě toho na provedení zástrčky není nic sebevražedného, zahradní sekačky a některé stroje to mají stejně. Je to akorát hnusné a nepraktické.

                2. ctirad:
                  Ano. Pan majitel je rádobykonstruktér a nikoli

                  ctirad:
                  Ano. Pan majitel je rádobykonstruktér a nikoli kontruktér, proto taky ten vergl vypadá přesně takto – špatně fungující splácanina bez homologace.

                  Ta zásuvka je samozřejmě sebevražedný nesmysl, to je sand patrné na první pohled.
                  A žádná sekačka ani jiný stroj to takto ani mít nemůže, pokud jej tedy neubastlil nějaký amamtér.
                  Je vidět, že neznáš ani základní věci kolem sebe, protože jinak bys věděl, že prodlužovačka se strká dvěma kolíky pracovních vodičů a jednou zdířkou ochranného vodiče do zásuvky, na druhém konci pak je vždy opačný konektor…

                3. Až na to, že na těch sekačkách je zástrčka 230V, a zde
                  Až na to, že na těch sekačkách je zástrčka 230V, a zde je zásuvka.
                  A to je trochu rozdíl z hlediska bezpečnosti, že?

                4. Jo aha, už mi to došlo. To totiž není nabíjecí
                  Jo aha, už mi to došlo. To totiž není nabíjecí zástrčka, ale skutečně 230V zásuvka na výstupu z měniče 72V-230V. Ostatně na těch dalších fotkách vidíte, že nabíječka je venku a kabel vede někam pod sedadlo. On ani Mr Smith není takový šílenec, aby zapojil kabel tak, že bude mít na živé straně vidlici 😀

                  Mě to zmátlo proto, že jedna z variant umístění konektoru pro onboard nabíječku bylo právě umístění vidlice na toto místo.

                  Jinak zdůrazňuji, že bavíme o galerii nějakého anonyma z roku 2015, kde majitel nynější Čezety předvádí svým známým (?), jak si přestavěl staré prase na elektriku, kdežto vývoj nové Čezety začal až v roce 2016 a společné to má zase jenom tuhle osobu.

                5. ctirad:
                  Ne, žádný měnič 72V-230V tam nikde není. K čemu

                  ctirad:
                  Ne, žádný měnič 72V-230V tam nikde není. K čemu by asi byl?
                  Pod kapotáží nad předním kolem je skutečně dobíječ baterií a tuhle zásuvku tam má ten trouba právě pro přívod speciální sebevražedné prodlužovačky s vidlicemi na obou koncích, kterou následně po mém upozornění alibisticky „předělal“ na kombinaci obyčejné prodlužovačky se „speciální redukcí“, opět sebevražednou.
                  Opravdu o celé věci víš velmi málo, stejně jako nejspíš netušíš, že ta kraksna nemá až do teď žádnou homologaci.

                6. Milý anonyme, ať už je to tak nebo tak, řešíš nějaký
                  Milý anonyme, ať už je to tak nebo tak, řešíš nějaký domácí bastl zcela nesouvisející s tím co se poslední rok vyvíjí a bude se prodávat. A máš pravdu, o těch bastlech já opravdu nevím skoro nic a nezajímají mě. Naopak o tom, co se vyvíjí poslední rok a půjde do prodeje nevíš naprosto nic zase ty a naopak já o tom vím úplně všechno, protože jsem jeden z konstruktérů.

                7. ctirad:
                  Ne, opravdu NEJSI jeden z kontruktérů, protože

                  ctirad:
                  Ne, opravdu NEJSI jeden z kontruktérů, protože kdyby ses kolem toho „projektu“ opravdu motal, musel bys vědět alespoň některé základní věci.
                  Homologaci ten vergl nemá, protože ji dosud nedostal. Smith se snažil předělat i brzdu vpředu a zjistil, že bude muset dávat větší kola, takže další problém.
                  Zda už mu došlo, že žádná redukce nezachrání nebezpečnost dobíjecí zásuvky, opravdu nevím, ale zcela určitě ještě neví, že ten jeho paskvil bude neprodejný i kdyby tu homologaci dostal…

                8. Sorry, evidentně máš poslední informace tak z roku 2015.
                  Sorry, evidentně máš poslední informace tak z roku 2015. Mezitím vznikl úplně nový skútr na zelené louce. Přesvědčovat tě je ale zjevně ztráta času. Stav se toho 22. a můžeme diskutovat nad hotovým produktem.

                9. Tak co už to má tu homologaci?
                  Jaké jsou výsledky testů

                  Tak co už to má tu homologaci?
                  Jaké jsou výsledky testů od nezávisliých skůtrařů/motorkářů?

                10. Tak doufám, že bude někde zveřejněn EEC protokol tohoto
                  Tak doufám, že bude někde zveřejněn EEC protokol tohoto výrobku – tak jako před několika lety byl zveřejněn EEC protokol od skútrů akumoto 600 a 300 na uloz.to , když tyto skútry byly vychvalovány až do nebes díky údajným českým odborníkům a konstruktérům s výrobou skútrů v ČR. Pak to všechno prasklo a zhaslo, až se zjistily všechny ty lži.
                  A to se na nich podílel a rád je zveřejňoval i tento web hybrid.cz. A nebýt pár lidí, kteří tyto lži odhalili a zveřejnili, tak by se lidem o skútrech a jejich bateriích lhalo dodnes.

                  Tak do toho zveřejnění protokolu, ať se zjistí, kde je pravda.

                11. Ona tahle Smithova one-man paráda vyšumí časem do
                  Ona tahle Smithova one-man paráda vyšumí časem do ztracena.
                  Je to jen ulítlý podnikatelský projekt naivního neználka, který nemá znalosti.
                  Kdo by chtěl těžké a špatně ovladatelné vozidlo s malým akčním rádiusem, navíc šíleně drahé…?

        1. Největší prča je,že původní prase nemá rám,ale
          Největší prča je,že původní prase nemá rám,ale samonosnou plechovou kastli,tohle má rám a karoserii laminátovou.Původní má benzínový motor v karoserii a novodobé má motor v kole,původní bubnové brzdy jsou nahrazené kotoučovými,takže je to vlastně staré prase,ale předělané ze 100%.

          1. Jo je, v češtině se to to jmenuje Odpovědi
            Jsou baterie

            Jo je, v češtině se to to jmenuje Odpovědi

            Jsou baterie bezpečné?
            Jak velká je baterie? (údaje mají být v kWh)

            Řekl bych že to vyplňoval přímo webdesigner, který měl logicky naprosto nulový šajn o tom co tam píše a nikdo „zodpovědný“ za techniku už to pak po něm nečetl. To se ostatně děje velmi často, můj webdesigner mi už pro jistotu všude nechává lorem ipsum a ať si to vyplní technici laskavě sami.

          1. Neboj strýc měl opravdu nepřeberně zkušeností, navíc
            Neboj strýc měl opravdu nepřeberně zkušeností, navíc jeden diskutující nad námí moje slova o tom nejhorším co měl potvrzuje. To že ty máš onaké zkušenosti se s tím nevylučuje.
            Taky jsem měl ty nejhorší zkušenosti se Škodou 120 a přesto existuje spousta jinech, kteří jí maj rádi 🙂
            To pořád nemění nic na tom že je to naprostej krám.

      1. Během Let co se ČZ scooter vyráběl bylo provedeno mnoho
        Během Let co se ČZ scooter vyráběl bylo provedeno mnoho změn, inovací.
        Ty první neměly dynamo startér, klasické tlumiče jen gumové sylembloky , ventilátorem chlazený motor , 12V jen 6V, Blinkry.
        Opravdová rarita bylo rezervní kolo nebo Palubní hodiny Prim.
        Těch změn bylo provedeno mnohem vice.
        http://www.skutrklub.cz/index.php/skutrycezeta/pehled
        Oproti scooter Manet/Tatran měl ČZ scooter lepší výkonnější lépe chlazený motor a vyšší spolehlivost.

        Manet měl zase komfortnější podvozek, také díky tomu, že jezdil na větších 14″kolech.
        U obou byl horší přístup k motoru .

        ČZ 175 scooter „la boheme“Prase Byl na svou dobu dobrý stroj o čemž hovoří i počet kusu, kterých se dodnes v provozuschopném stavu na Světě dochovalo.
        Return of “The Pig”: Cezeta goes electric
        http://www.praguevisitor.eu/cezeta/

        https://www.behance.net/gallery/24097517/CZta-Scooter

        http://www.scooterfile.com/sf-feature/cezetatype506/

        https://www.youtube.com/watch?v=a32mpcQf3_o

        https://www.youtube.com/watch?v=pMXqd-jhWCU

Napsat komentář