Elektrokolo značky Audi: budoucnost za půl milionu

Co se týká výroby elektrokol, Audi na sebe poprvé upozornilo již před více než čtyřmi lety. Obrázky prototypu Audi e-Bike Wörthersee tehdy obletěly celý svět.

Elektrokolo Audi Sport e-tron MTB není žádná láce
foto: Audi

Celoodpružené elektrokolo futuristických tvarů s rámem a zapletenými koly z karbonu se stalo přes noc nedostižným snem mnoha milovníků moderní techniky. S maximální rychlostí 80 km/h šlo o jedno z nejrychlejších a s astronomickou výrobní cenou také o jedno z nejdražších elektrokol světa.

Celoodpružené elektrické kolo v nabídce ingolstadtské automobilky najdeme i dnes. Nejde o nablýskaný prototyp, nýbrž o skutečné elektrokolo, které, pokud o to vážně stojíte, může být vaše třeba teď hned.

Audi Sport e-tron MTB je celoodpružené horské elektrokolo určené pro maratonské a crosscountry použití. Rám se čtyřčepovým systémem zavěšení a zdvihem dvanáct centimetrů v terénu dovolí leccos, v prvé jde však o lehký závodní stroj, a právě tak by s ním mělo být zacházeno.

Díky karbonu, který našel uplatnění nejen na samotném rámu, ale také na ráfcích zapletených kol a vůbec všude, kde je to jen trochu možné, klesla hmotnost kola až k neuvěřitelným osmnácti kilogramům.

elektrokolo Audi Sport e-tron MTB

foto: Audi

Při šlapání jezdci pomáhá středový elektromotor Bosch Performance CX s výkonem 250 W, točivým momentem 75 Nm a maximální rychlostí 25 km/h. Vrchním dodavatelem energie je do rámu citlivě zakomponovaná 36V baterie s kapacitou 500 Wh. Pohonnou sadu dotváří ovládací displej s GPS navigací a všemi potřebnými mapovými podklady.

Výčet komponentů nemůžeme začít jinde než u přední odpružené vidlice DT Swiss OPM ODL a zadního tlumiče DT Swiss X313. Logo švýcarského výrobce nesou také 27″ zapletená kola XMC 1200 s karbonovými ráfky.

Změnu převodů obstarává jedenáctirychlostní elektronická sada Shimano XTR doplněná karbonovými klikami Tune Black Foot s titanovým převodníkem. Dalším dílem skládačky jsou kotoučové brzdy Magura MT8 s karbonovými páčkami a v neposlední řadě také sedlo Selle Italia Flite s originálním čalouněním jemnou kůží Nappa.

Audi Sport e-tron MTB je dostupné v limitované edici sta kusů a exkluzivní je také jeho cena, jež se pohybuje jen těsně pod hranicí půl milionu korun.

Článek dodala redakce odborného magazínu o elektrokolech Electric Bike Action.

Electric Bike Action

11 Comments on “Elektrokolo značky Audi: budoucnost za půl milionu”

  1. Zdá se mi, že je to standardní kolo značky Haibike, jenom
    Zdá se mi, že je to standardní kolo značky Haibike, jenom s custom barvou a přimalovanou etiketou Audi, a možná ještě s nějakými vyměněnými díly – omrkni jeden model z uhlí např. v linku níže (mám podobné Xduro, sice jen ze sprostého duralu, ale i tak nemá chybu! 🙂

    http://www.haibike.com/cs/CZ/bikes/239/2017-xduro-full-seven-carbon-10-0?variant=4554011740

    1. klídek, předpokládám že si to koupí hlavně majitelé
      klídek, předpokládám že si to koupí hlavně majitelé jablíček :-)), to kolo by dobře zapadalo to sbírky
      na SUV do města nevidím nic špatného, spíše bych to ale opravil na rčení na kvalitní české silnice výhradně SUV , ale i s tím SUV je potřeba každý rok dělat geometrii a měnit klouby řízení, tyčky stabilizátoru a podobné kraviny, dle vyjádření servisu hlavně díky kvalitním silnicím

Napsat komentář