Bezplatné elektrobusy v Praze využilo už přes 600 000 cestujících

České elektrobusy značky SOR svezly za rok svého působení na trase pravidelné linky BB1 a BB2 již více než 600 tisíc pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická.

Od února loňského roku najely elektrobusy přes 40 tisíc kilometrů.
foto:

Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ 
a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 poprvé uvedeny do provozu 
v únoru 2016 a za své nepřetržité fungování přepravily více než 600 tisíc cestujících a najely přes 
40 000 km.

Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a přepraví na 1800 cestujících během 50 jízd. 
Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných.

Nadpoloviční většina respondentů tak dle průzkumu uvítala zařazení elektrobusů do provozu, jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

„Během roku fungování elektrobusů jsme zaznamenali velký počet kladných ohlasů. Vysoký počet přepravených cestujících je pro nás důkazem, že jsou naše bezplatné linky značně využívány nejen zaměstnanci BB Centra, ale i obyvateli přilehlého okolí. Proto chceme jít touto cestou i do budoucna 
a více tím přispět ke snížení emisí a hlučnosti v BB Centru a jeho okolí. Důraz na ochranu životního prostředí je jednou z našich priorit při budování BB Centra,“ říká Radim Passer, předseda představenstva PASSERINVEST GROUP.

„Dlouhodobě poukazujeme na přínosy elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě. Jsme proto rádi, že za 12 měsíců provozu elektrobusů na trase Budějovická – BB Centrum se v praxi naplno projevily jejich výhody v podobě nulových emisí, nízké hladiny hluku i ekonomiky provozu. A ještě více nás těší, že tyto postřehy s námi sdílí většina cestující veřejnosti,“ shrnuje výsledky ročního provozu předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.

„Elektrobusy se v každodenním pražském provozu velmi osvědčily,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka. „Prvotní dětské nemoci se podařilo velmi rychle odstranit. Každý z elektrobusů má na svém tachometru už přes 20 tisíc kilometrů, jezdí vždy v pracovní dny a jejich provozní spolehlivost je velmi dobrá. Jedno nabití přes noc zajistí bez problému jejich celodenní provoz s cestujícími mezi Budějovickou a BB Centrem. Elektrobusy patří do center měst a měly by se do budoucna stát ekologickým standardem každého většího města,“ míní Adamka.

tisková zpráva

32 Comments on “Bezplatné elektrobusy v Praze využilo už přes 600 000 cestujících”

    1. Komik a politik jedno jest. Úředník pak jejich kompilace.
      Komik a politik jedno jest. Úředník pak jejich kompilace. Bohužel na komika nemusíte chodit a platit jej, u politika a úředníka tak činíte dnes a denně. Takže plebs do MHD a panstvo do dýzlových kočárů.
      P.S. středeční odpolední Praha fakt lahůdka, město prakticky bez průmyslu a jediný smog doprava, doprava a doprava. 2 elektrobusy to nevytrhnou. To je na úrovni špatné politické reklamy, byť to platí soukromník.

    1. Já cítím upřímnou lítost koupit za podobnou cenu tyhle
      Já cítím upřímnou lítost koupit za podobnou cenu tyhle dva předražený nesmysly. za rok M3 z obou aut udělá šašky. Samo to neplatí pro ty, co kupují auto každý rok. Opačné tyto šmejdy koupí jen blbec, sorry, jinak ten nákup nechápu – podřadná auta za skoro stejnou cenu jak M3, prostě pro blbce, co neumí rok počkat 🙂

      1. Pokud bych měl stále na něco čekat, tak se ničeho
        Pokud bych měl stále na něco čekat, tak se ničeho nedočkám a až se dočkám, tak budu zase čekat na něco dalšího lepšího, jinými slovy. Jezdím na elektriku již 4 roky. Mám v garáži benzinové auto, které použiji tak 2x do roka. Elektromobilem jezdím každý den a již mám najeto přes 180 tis km čistě na elektriku. Až bude Tesla Model 3 opravdu ke koupi a budu se s ní moci projet a budu si ji moci koupit bez nějaké dlouhé čekací doby, rád to udělám. Do té doby budu i nadále jezdit obyčejným elektromobilem, který mi ušetří spoustu peněz oproti konvenčním vozům. Obávám se však, že budete ještě čekat několik let, nežli se M3 budete vozit budte trochu realista a přestaňte lítat v oblacích ….

        1. Tady to nemá naprosto smysl, zde jim stačí jen dva busíky
          Tady to nemá naprosto smysl, zde jim stačí jen dva busíky na pendlování mezi stanicí metra kanclama cca 600 m. Jsou to soukromé linky a platí to majité kancelářských objektů a „chudý“ ČEZ. Víc busíku jim netřeba.

          1. Jak si to představuješ? Říct lidem, že ušetří čas,
            Jak si to představuješ? Říct lidem, že ušetří čas, životní prostředí a své zdraví když budou chodit do práce 10 minut pěšky. To přece není jen tak, na to by se musela udělat studie, najmout PR agentura, udělat billboardy a reklamu v televizi, založit nadace, vyžádat dotace a to by stálo strašný peníze.

                1. Naifko, korporátní kanclkrysy porád sebou tahaj těžký
                  Naifko, korporátní kanclkrysy porád sebou tahaj těžký noťasy, cajky do fitka a kus nákupu. Vidím to každej den.

Napsat komentář