České elektrobusy značky SOR svezly za rok svého působení na trase pravidelné linky BB1 a BB2 již více než 600 tisíc pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická.
Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.
Elektrobusy SOR EBN 9,5 byly v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 poprvé uvedeny do provozu v únoru 2016 a za své nepřetržité fungování přepravily více než 600 tisíc cestujících a najely přes 40 000 km.
NEPŘEHLÉDNĚTE V Praze spuštěna první bezplatná linka s elektrobusy
Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a přepraví na 1800 cestujících během 50 jízd. Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných.
Nadpoloviční většina respondentů tak dle průzkumu uvítala zařazení elektrobusů do provozu, jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.
„Během roku fungování elektrobusů jsme zaznamenali velký počet kladných ohlasů. Vysoký počet přepravených cestujících je pro nás důkazem, že jsou naše bezplatné linky značně využívány nejen zaměstnanci BB Centra, ale i obyvateli přilehlého okolí. Proto chceme jít touto cestou i do budoucna a více tím přispět ke snížení emisí a hlučnosti v BB Centru a jeho okolí. Důraz na ochranu životního prostředí je jednou z našich priorit při budování BB Centra,“ říká Radim Passer, předseda představenstva PASSERINVEST GROUP.
„Dlouhodobě poukazujeme na přínosy elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě. Jsme proto rádi, že za 12 měsíců provozu elektrobusů na trase Budějovická – BB Centrum se v praxi naplno projevily jejich výhody v podobě nulových emisí, nízké hladiny hluku i ekonomiky provozu. A ještě více nás těší, že tyto postřehy s námi sdílí většina cestující veřejnosti,“ shrnuje výsledky ročního provozu předseda představenstva a generální ředitel společnosti ČEZ Daniel Beneš.
„Elektrobusy se v každodenním pražském provozu velmi osvědčily,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka. „Prvotní dětské nemoci se podařilo velmi rychle odstranit. Každý z elektrobusů má na svém tachometru už přes 20 tisíc kilometrů, jezdí vždy v pracovní dny a jejich provozní spolehlivost je velmi dobrá. Jedno nabití přes noc zajistí bez problému jejich celodenní provoz s cestujícími mezi Budějovickou a BB Centrem. Elektrobusy patří do center měst a měly by se do budoucna stát ekologickým standardem každého většího města,“ míní Adamka.
Je smog, nechte auta doma, vzkázali Pražanům radní. Sami
Je smog, nechte auta doma, vzkázali Pražanům radní. Sami se do práce vezli
seznam.cz/zpravy/clanek/je-smog-nechte-auta-doma-vzkazali-prazanum-radni-sami-se-do-prace-vezli-12704
Komik a politik jedno jest. Úředník pak jejich kompilace.
Komik a politik jedno jest. Úředník pak jejich kompilace. Bohužel na komika nemusíte chodit a platit jej, u politika a úředníka tak činíte dnes a denně. Takže plebs do MHD a panstvo do dýzlových kočárů.
P.S. středeční odpolední Praha fakt lahůdka, město prakticky bez průmyslu a jediný smog doprava, doprava a doprava. 2 elektrobusy to nevytrhnou. To je na úrovni špatné politické reklamy, byť to platí soukromník.
Kámoš je taky radní a jel zapůjčeným Leafem 😉
Kámoš je taky radní a jel zapůjčeným Leafem 😉
Offtopic. Doporučená maloobchodní cena Bolta v Norsku
Offtopic. Doporučená maloobchodní cena Bolta v Norsku činí 299000 NOK. To je v přepočtu asi 930000 Kč. Dodávky byly uspíšeny kvůli masivnímu zájmu. Začínám trochu litovat, že jsem nevydržel a koupil i3 😀
No vida, ale tak ho honem prodej a dotáhni si Bolta ať ti
No vida, ale tak ho honem prodej a dotáhni si Bolta ať ti můžu závidět ještě víc 😉 Teď to ještě jde, za chvíli poletí cena i3 dolů pěkným sešupem a pořádnej dojezd je pořádnej dojezd, vo tom žádná 🙂
Kdy bude k mání v Německu nebo někde blíž?
Kdy bude k mání v Německu nebo někde blíž?
Já cítím upřímnou lítost koupit za podobnou cenu tyhle
Já cítím upřímnou lítost koupit za podobnou cenu tyhle dva předražený nesmysly. za rok M3 z obou aut udělá šašky. Samo to neplatí pro ty, co kupují auto každý rok. Opačné tyto šmejdy koupí jen blbec, sorry, jinak ten nákup nechápu – podřadná auta za skoro stejnou cenu jak M3, prostě pro blbce, co neumí rok počkat 🙂
Beru, kdyz za rok (2.2.2018) pujde v CR koupit (ne rezervovat,
Beru, kdyz za rok (2.2.2018) pujde v CR koupit (ne rezervovat, ne s dodaci lhutou rok) T3, platim ji ja tobe. V opacnem pripade platis Bolta ty me. Souhlas? 🙂
Pokud bych měl stále na něco čekat, tak se ničeho
Pokud bych měl stále na něco čekat, tak se ničeho nedočkám a až se dočkám, tak budu zase čekat na něco dalšího lepšího, jinými slovy. Jezdím na elektriku již 4 roky. Mám v garáži benzinové auto, které použiji tak 2x do roka. Elektromobilem jezdím každý den a již mám najeto přes 180 tis km čistě na elektriku. Až bude Tesla Model 3 opravdu ke koupi a budu se s ní moci projet a budu si ji moci koupit bez nějaké dlouhé čekací doby, rád to udělám. Do té doby budu i nadále jezdit obyčejným elektromobilem, který mi ušetří spoustu peněz oproti konvenčním vozům. Obávám se však, že budete ještě čekat několik let, nežli se M3 budete vozit budte trochu realista a přestaňte lítat v oblacích ….
A to je cena s DPH a nebo bez, prosím?
A to je cena s DPH a nebo bez, prosím?
Temer urcite bez dane, protoze Norove z EV DPH neplati. Stejne
Temer urcite bez dane, protoze Norove z EV DPH neplati. Stejne je to, kdyz se porovna norska a ceska cena Ioniqa.
Odkaz je tady:
Odkaz je tady: http://gas2.org/2017/02/01/strong-demand-norway-ampera-e-moves-delivery-schedule-forward/
Uvádějí maloobchodní cenu, hádám, že to je po norských slevách. Nevím, jak to tam mají s DPH.
Tydle busy maj LiFePo4 baterky?
Tydle busy maj LiFePo4 baterky?
Ano, tzv. „žlutou čínu“ od Winston Battery, tuším 160kWh.
Ano, tzv. „žlutou čínu“ od Winston Battery, tuším 160kWh.
Tady v Brně jezdí hodně autobusů na CNG – mají velkou
Tady v Brně jezdí hodně autobusů na CNG – mají velkou nádrž na střeše … nevím co je výhodnější
Výhodnější je nemít výfuk a spaliny speciálně, když
Výhodnější je nemít výfuk a spaliny speciálně, když je všude nadlimitní smog.
Nedělám si iluze, ale tyhle CNG vypouští tak akorát CO2 +
Nedělám si iluze, ale tyhle CNG vypouští tak akorát CO2 + H2O
Spíš jsem to myslel tak, jestli třeba za jeden ten elektrobus nemohlo být 10 CNG
Tady to nemá naprosto smysl, zde jim stačí jen dva busíky
Tady to nemá naprosto smysl, zde jim stačí jen dva busíky na pendlování mezi stanicí metra kanclama cca 600 m. Jsou to soukromé linky a platí to majité kancelářských objektů a „chudý“ ČEZ. Víc busíku jim netřeba.
Spíš jsem myslel celkově jestli je levnější nahradit MHD
Spíš jsem myslel celkově jestli je levnější nahradit MHD elektobusama nebo CNG …
Každý Cipísek ví, že obojí je fašizmus sračkoprdů a
Každý Cipísek ví, že obojí je fašizmus sračkoprdů a měly by tam být v dostatečném počtu zaparkovaný Tesly
Tezla už pracuje na autonomních taxi busíkách. Vůbec
Tezla už pracuje na autonomních taxi busíkách. Vůbec nesleduješ cvrkot.
On hlavne „zeleny“ prinos v tehle lokalite je trochu otazka –
On hlavne „zeleny“ prinos v tehle lokalite je trochu otazka – od metra pres ctyrproudovku, podjet pod sestiproudou magistralou (ktera je vetsinu dne plna aut) otocka a zase zpatky…
Jo to má zase eryk logiku jak noha, bude lepší se na
Jo to má zase eryk logiku jak noha, bude lepší se na všechny ty elektrovozidla rovnou vykašlat…
No nic prosti, ale CNG motor opravdu nevypousti jenom CO2 a H2O
No nic prosti, ale CNG motor opravdu nevypousti jenom CO2 a H2O
Nejvýhodnější by bylo, kdyby kaštani chodili ten necelý
Nejvýhodnější by bylo, kdyby kaštani chodili ten necelý kilometr z Budějárny na Brumlovku pěšky. Určitě by to prospělo hlavně jejich zdraví. Peníze by se mohly zainvestovat pro vybudování chodníku a nadchodů.
Navrhni jim to 😉
Navrhni jim to 😉
Jak si to představuješ? Říct lidem, že ušetří čas,
Jak si to představuješ? Říct lidem, že ušetří čas, životní prostředí a své zdraví když budou chodit do práce 10 minut pěšky. To přece není jen tak, na to by se musela udělat studie, najmout PR agentura, udělat billboardy a reklamu v televizi, založit nadace, vyžádat dotace a to by stálo strašný peníze.
S plnými taškami určitě všichni s nadšením pošlapou
S plnými taškami určitě všichni s nadšením pošlapou kilometr k nejbližší zastávce metra(?).
Kolik lidí chodí do práce a z práce s plnými taškami?
Kolik lidí chodí do práce a z práce s plnými taškami? Ti, co si berou práci domů?
Naifko, korporátní kanclkrysy porád sebou tahaj těžký
Naifko, korporátní kanclkrysy porád sebou tahaj těžký noťasy, cajky do fitka a kus nákupu. Vidím to každej den.
Je to přesně 600m +-
Je to přesně 600m +-
Já si vůbec nic nepředtsavuju 😀 To ty si tady něco
Já si vůbec nic nepředtsavuju 😀 To ty si tady něco představuješ ;D