Noordung Angel Edition je městským a příměstským elektrokolem, které po všech stránkách vyčnívá z davu svých konkurentů. Ručně vyrobený cruiser, zhotovený výhradně z těch nejlepších materiálů, prezentuje jeho slovinský výrobce jako oslavu dvou set let od vynalezení jízdního kola.
foto: Noordung
Noordung je malá slovinská manufaktura, která se rozhodla dělat věci jinak a po svém. Na trh nepřichází s bůhvíjak širokou nabídkou, to právě naopak. Model Angel Edition, který si dnes blíže představíme, je dostupný v limitované edici patnácti kusů, každý za základní cenu blížící se 10 000 eur.
Za tento vpravdě nemalý obnos získáte nejen luxusní elektrokolo vyrobené z těch nejlepších možných materiálů, ale stanete se součástí velmi úzkého klubu přátel značky a současně jedním z jejích patnácti světových ambasadorů.
Noordung není jen exkluzivní hračkou pro snoby. Přináší také celou řadu zajímavých a nevšedních řešení. Jen se podívejte na rozšafně tvarovaný karbonový rám se sedlovou trubkou z leštěného hliníku, nebo na pevnou dvoukorunkovou vidlici svařenou z téhož materiálu.
Paprsková kola se širokými hladkými plášti, mechanické kotoučové brzdy i pohodlné kožené sedlo dávají jasně najevo, že v tomto případě nešlo pouze o design. Důraz se kladl také na pohodlí, jednoduchost a s ní související snadnou údržbu.
O pohyb vpřed se kromě jezdce samotného stará elektromotor Vivax Assist, který našel své místo uvnitř sedlové trubky rámu. Jeho výkon, který činí celých 200 W, je přenášen přímo na středovou osu klik. Baterie umístěná v karbonovém pouzdře na horní rámové trubce disponuje kapacitou čtyř set watthodin a kolu propůjčuje dojezd okolo třiceti kilometrů.
Baterii, v jejímž těle jsou vestavěny dva bluetooth reproduktory a čidlo hlídající kvalitu ovzduší, lze kdykoliv vyjmout a použít jako zdroj energie pro laptop, tablet či mobilní telefon. Chytrá zařízení pak slouží také pro komunikaci s elektrokolem samotným.
Článek dodala redakce odborného magazínu o elektrokolech Electric Bike Action.
Těžiště je vysoko…
Těžiště je vysoko…
Jestli se dobře dívám,
Jestli se dobře dívám, furt to má řetěz…
Retez je porad jeste
Retez je porad jeste nejspolehlivejsi (a nejlevnejsi) pro dane pouziti – ozubeny remen nema rad blato (kola i motorky s nim ale existuji) a kardan je zase pro kolo prilis tezky.
Kardan lze využít třeba v
Kardan lze využít třeba v podobě karbonové hřídele s titanovými převody. Ale chápu, že cena by pak byla jinde 😀
No je fakt, ze do tehle ceny
No je fakt, ze do tehle ceny by se to asi schovalo 🙂
Jo, teď jsem dokoukl, že
Jo, teď jsem dokoukl, že to má cenu nového auta.
a hlavne to ma mechanicke
a hlavne to ma mechanicke brzdy co stoji 500kc a to na takovydle kolo proste nepatri… navic silene slabej motor
Nejdříve jsem o tom
Nejdříve jsem o tom vážně přemýšlel, ale pak jsme si za ty peníze koupili jetého Iona, druhý elektromobil do rodiny 🙂
Ozubený řemen a nabojová
Ozubený řemen a nabojová převodovka by nebylo špatné technické řešení.
Ozubený řemen, až 10 krát větší životnost
https://www.youtube.com/watch?v=q_EUFPH4avY
https://www.youtube.com/watch?v=h9sSTCUQEcE
Jinak moc pěkné kolo se středovým pohonem .
https://www.youtube.com/watch?v=FPbLy3OcrC8