Elon Musk si myslí, že hlavní překážkou robotických aut je software. Hardware už má a na softwaru intenzivně pracuje. Už za dva týdny by se měl objevit vylepšený Autopilot.
foto: Tesla
Kdo si dnes objedná elektromobil Tesla Model S/Tesla Model X a zaškrtne při objednávce, že chce vylepšenou technologii Tesla Autopilot („Enhanced Autopilot“, cena 4700 euro), paradoxně nebude mít autě ani možnosti, které nabízel původní Autopilot.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla ukázala jak vylepšený Autopilot detekuje chodce
Tesla najímá nové experty na radarové technologie, LiDAR neplánuje
Tesla ukázala video s plně robotickým elektromobilem Model X
Alespoň zatím. Vylepšený Autopilot by se měl do aut dostat srze update firmwaru v8.1 během zhruba následujících dvou týdnů. Proč to tak trvá? Nový Autopilot bude postaven na zcela nové platformě Tesla Vision, kterou firma staví díky superpočítačům Nvidia.
Ani tento vylepšený Autopilot ovšem nezajistí v budoucnu plně autonomní/robotické řízení vozu. Za to je třeba si připlatit dalších 2800 eur. Tesla Motors slibuje, že updaty vylepšující pokročilý Autopilot a vedoucí k plně automnímu řízení pa bude vydávat inkrementálně s každou novou verzí firmwaru, zhruba co měsíc.
Verze 8.1 ještě bude relativně podobná jako původní verze Autopilota, resp. původní verze získá vylepšení dostupná v nové verzi. Se všemi následujícími už se ale budou rozdíly prohlubovat a novější verze budou vyspělejší, než původní Autopilot.
Například z funkce Autosteer se stane Autosteer+, z funkce Summon se stane Smart Summon. Všechny tyto autonomní vlastnosti nicméně stále procházejí také legislativním a normativním schvalováním.
Plně autonomní schopnosti svých vozidel očekává Tesla někdy koncem příštího roku. Tedy v době, kdy by se na trh měl začít dostávat elektromobil Tesla Model 3.
Slova hodna vizionáře
Slova hodna vizionáře „hlavní překážkou robotických aut je software“. Velmi bolestivá informace.
Slova hodna vizionáře
Slova hodna vizionáře „hlavní překážkou robotických aut je software“. Velmi bolestivá informace.
Slova hodna vizionáře
Slova hodna vizionáře „hlavní překážkou robotických aut je software“. Velmi bolestivá informace.
ja mam zo slova Tesla uz
ja mam zo slova Tesla uz vyrazky. Normalne sa mi to slovo sprotivilo.
Tesla Tesla Tesla Tesla
Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla
😀
Ještě 20x tolik a je po
Ještě 20x tolik a je po něm. 🙂
Tak si ji konecne kup.
Tak si ji konecne kup.
Dneska jsem viděl Renault
Dneska jsem viděl Renault Thalia II a se zatmavenými okny zezadu vypadá hodně jako Model III 😀
Maskovaný prototyp 🙂
Maskovaný prototyp 🙂
Nejhnusnější auto a
Nejhnusnější auto a ještě navíc vyráběný v Turecku.
Podobnost se ovšem upřít
Podobnost se ovšem upřít nedá.
som sice fanda Tesly, ale uz
som sice fanda Tesly, ale uz sa v tom autopilotovy stracam aj ja.
Takze teraz je stary a novy autopilot a casom este pribudne plne roboticke riadenie? a este stare verzie nemaju ziadny autopilot?
predava sa to 4 roky, ze?
To má smysl řešit až
To má smysl řešit až teprve u toho co si koupíš za variantu. Stejně těch verzí bude ještě hafo.
JJ, to je fofr co? Na to
JJ, to je fofr co? Na to nejsi zvykly od tech ropnych dinosauru.
Ja jsem zvykly,ze mi to uz
Ja jsem zvykly,ze mi to uz dodaji hotove,ne per partes po updatech. Jak jsou na tom s certifikaci? Furt jenom na urovni tempomatu?
Prej dodaji už hotové 🙂
Prej dodaji už hotové 🙂 Ty se v dnešním světě moc neorientuješ, co? Ajťák z tebe asi už nebude ale jo, kup si škodovku, ta je opravdu hotová už z výroby 🙂 Enjoy.
V tvých debilních kecech
V tvých debilních kecech se orientovat nelze. Máš aspoň základku?
Ups, tady sem nekomu slapl
Ups, tady sem nekomu slapl na kuri oko 🙂
Autopilot 8.1 je fajn, ale
Autopilot 8.1 je fajn, ale od 8smy se zas tak lisit nebude, převratny bude až 9.0 v 2017
…každopadně : FAKJUDÍZL SOUDRUZI ;))
novinky.cz/zahranicni/evropa/422430-pariz-madrid-i-ateny-zakazou-dieselova-auta.html
Ale nezakážou. Ve chvíli,
Ale nezakážou. Ve chvíli, kdy to budou chtít zavést, si uvědomí, že by to zkomplikovalo život milionům lidí, stejně jako v Německu.
Ja uz si nejsem jist
Ja uz si nejsem jist nicim,oni casem prehlasujou i Ohmuv zakon. 🙂 Kazdopadne socialni dopad zmen po r.2020 bude velky a nebude to vyhra.
Ale tak to vis ze zakazou.
Ale tak to vis ze zakazou. To je jen otazka casu. S konskym sprezenim taky nemuzes jezdit kde se ti zlibi, zeano.
Vážně? Snad jenom na
Vážně? Snad jenom na dálnici se s ním nesmí.
Může, ale musí držet
Může, ale musí držet rychlost alespoň 80 km/hod, což zvládají standardně jen sovětští koně blahé paměti a ti, co jim šéfuje pan žokej Váňa 🙂
Mám dojem, že i tak ne.
Mám dojem, že i tak ne. Tam totiž nejde o to, zda je vozidlo té rychlosti schopno dosáhnout, ale zda ji má jako konstrukční. A jelikož bicykly a koňské povozy nemají techničák, nemají tak ani konstrukční rychlost a na dálnici tím pádem nesmí.
Nejlepší byl ten týpek na
Nejlepší byl ten týpek na kole, co jel po dálnici několik minut setrvale kolem kila. Ten byl dobrej. Je to video z policejního vozu.
Zrovna o tomhle se pak
Zrovna o tomhle se pak psalo, ze je to fake (a nejspis je to za danych podminek lidskou silou neuslapatelne). Ale kola (pokud jsme to jeste ochotni povazovat za kolo, rekneme spis dopravni prostredek hnany lidskou silou) jezdici pred 100 fakt existuji, treba https://www.youtube.com/watch?v=XRAHvFxvOyY a jsou i dalsi s o trochu vetsi rychlosti.
Jo, já vím, jsou to spešl
Jo, já vím, jsou to spešl aerodynamická kola. Někde jsem viděl ty rekordy. Dělají i rekordy rychlosti na 10, 20 km apod.
Na nekapotovane verzi (Azub
Na nekapotovane verzi (Azub 5 – predchozi verze toho, co je na te strance, ale moc se nelisi) jsem pred par lety byl, i jako vyzrany programator bez sportovnich ambici, schopen na rovine predjet cloveka makajiciho na silnicce – mel takove to „haha, co vubec jezdi? dame zavod?“ a pak docela koukal. Samozrejme bych to nevydrzel dlouho, na to nemam kondici, ale ten aurodynamicky profil je znat hodne.
Opacko silnicniho zakona by
Opacko silnicniho zakona by ti prospelo.
Opravdu? Objasni mi to tedy
Opravdu? Objasni mi to tedy prosím? Děkuji.