Hyundai Ioniq: pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti, Zelené auto roku

Hyundai Ioniq obdržel od nezávislé zkušební organizace Euro NCAP nejvyšší hodnocení bezpečnosti s pěti hvězdičkami. Zároveň se v Česku stal Zeleným autem roku 2016.

Rodina vozů Hyundai Ioniq Electric a Hybrid ke které příští rok přibude ještě Plug-in
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq v testu získal nejlepší známky ve čtyřech kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana chodců a bezpečnostní asistenční systémy. Výsledky potvrzují, že Ioniq je jedním z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu.

Asistenční systémy aktivní bezpečnosti

Všechny verze modelu se mohou v oblasti aktivní bezpečnosti pochlubit dlouhým seznamem prvků standardní výbavy, včetně autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) s detekcí chodců, asistenčních funkcí pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) a LKA (Lane Keeping Assist) a chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control).

Jako první na světě Hyundai nabízí vůz, u něhož mají zákazníci na výběr tři elektrifikované druhy pohonu: hybridní pohon, elektrický pohon a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení.

Organizace EuroNCAP došla po testech k závěru, že pro model Ioniq standardně dodávaný systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) se vyznačuje celkově vynikajícími funkčními vlastnostmi. Systém upozorňuje řidiče na nebezpečné situace a v případě potřeby autonomně brzdí.

AEB používá radarové a kamerové senzory vpředu a řidiče upozorňuje ve třech krocích. Po prvním akustickém a vizuálním upozornění řidiče aktivuje brzdy v závislosti na míře rizika kolize a v bezprostředním okamžiku před kolizí vyvíjí maximální brzdnou sílu.

Systém se aktivuje, jakmile zaznamená vozidlo nebo chodce před vozem a pracuje při rychlosti 8 km/h nebo vyšší. Zabraňuje kolizím nebo minimalizuje rozsah poškození, pokud je kolize neodvratitelná. Standardní bezpečnostní výbavu modelu Ioniq rozšiřují asistenční funkce pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a LDW (Lane Departure Warning).

Řidiče akusticky a vizuálně upozorní, začne-li vůz přejíždět podélné značení na vozovce bez zapnutých ukazatelů směru, a mírným natočením volantu podpoří řidiče ve snaze o bezpečný návrat do původního jízdního pruhu.

Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) ve standardní výbavě všech verzí modelu Ioniq rovněž přispěl k pětihvězdičkovému hodnocení. Automatickým přibrzďováním popřípadě intenzivním brzděním, nebo zrychlováním, udržuje konstantní rychlost jízdy a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.

Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) ve výbavě modelu Ioniq Electric nabízí navíc funkci automatické akcelerace a brzdění až do úplného zastavení v popojíždějící koloně.

Kromě vyspělých systémů testovaných organizací Euro NCAP nabízí Ioniq také systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a funkci upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert).

Tyto systémy upozorňují řidiče na vozidla v blízkém okolí, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi při couvání. Jedná se o další příspěvek k mimořádné bezpečnosti modelu Ioniq.

Pasivní bezpečnost

Lehká a zároveň odolná karoserie je z hlediska pasivní bezpečnosti u celé modelové řady Ioniq výsledkem vyspělé konstrukce, pokrokových výrobních metod a inovativních materiálů.

Skelet karoserie s 53% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí se vyznačuje vynikající tuhostí, která má pozitivní vliv na vynikající ovladatelnost s pohotovými reakcemi. Je maximálně bezpečná díky vysoké míře pohlcování nárazové energie a minimálnímu narušení prostoru pro cestující.

Tím je zaručena optimální ochrana cestujících v případě kolize. Vylepšení skeletu karoserie doplňuje zadní nárazník vyztužený vlákny s vysokou pevností, aby byla zaručena odolnost všech verzí modelové řady Ioniq. V interiéru modelu Ioniq je rozmístěno celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče – to je další důležitý faktor, který se pozitivně projevil v úspěšných výsledcích testů Euro NCAP.

Iniq je už v prodeji

Hyundai Ioniq Hybrid a Hyundai Ioniq Electric se na evropských trzích již prodávají, včetně Česka. Plug-in hybrid Hyundai Ioniq Plug-in bude uveden na trh v roce 2017.

Verze Hybrid a Plug-in hybrid jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu, který je kombinován se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Elektromotor modelu Ioniq Hybrid je napájen akumulátory Li-Poly uloženými pod zadními sedadly a výrobce udává u této varianty spotřebu 3,4 l/100 km.

Ioniq Plug-in hybrid využívá rovněž akumulátory Li-Poly, se kterými ujede více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Ioniq Electric pak nabízí čistě elektrickou mobilitu s dojezdem až 280 km.

Všechny tři verze tohoto modelu jsou nabízeny s pětiletou zárukou na vozidlo bez omezení ujetých kilometrů a osmiletou zárukou s omezením 200 000 km na akumulátory.

tisková zpráva

22 Comments on “Hyundai Ioniq: pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti, Zelené auto roku”

    1. suhlas, od Leafa je to iny
      suhlas, od Leafa je to iny level. Osobna skusenost.
      Dnes su 30kWh Leafy s cenou pod 28.000 eur priamo u predajcu a tam niekde pijde cena ioniqu do pol roka s touto baterkou.

      Zial pre mnohych je ta baterka stale malo. Inak fakt super kara. Tesim sa na verziu plugin pripadne rovno 50kWh verziu o 2 roky.

      1. Tak aspoň ten plug-in
        Tak aspoň ten plug-in hybrid za 450. Stačilo by mi to do práce a zpet tak akorát. 🙂 byl by to pro mě vlastne elektromobil. Příštích 10-20 let budu jezdit převážně do 50km denně + nějaký ten trip. Stačil by i ix30 v ceně dieselu na baterie s dojezdem 250 průměr.

    2. Viděl jsem ho v reálu. Na
      Viděl jsem ho v reálu. Na fotce vypadá líp, než v reálu.
      Auto začíná na ceně 860tis. bez rychlonabíjení DC. Příplatek za DC nabíjení je 60tis. Cena ultimate je 999tis.+ jakákoliv barva je za příplatek 15900Kč. Celková cena přes milión je prostě moc. Za ty peníze lze koupit mnoho jiných krásných aut.
      Potkat na ulici Hyundai Ioniq EV bude vzácnější, než potkat na ulici Teslu.
      Můj názor.

        1. Pokud bych měl volit v
          Pokud bych měl volit v autech v uvedené ceně, určitě bych přehodnotil zda BEV, nebo plugin. Zamyslel bych se například, zda za ty peníze nekoupit Golfa GTE, Passata GTE, nebo BMW 225XE. Ano vše jsou to plugin hybridy, které umí jezdit čistě na elektřinu a nemají omezený dojezd. Pokud postavíte Hyundai Ioniq a Passata GTE vedle sebe, jednoznačně vyhraje GTE. A Passat GTE je možné sehnat někde kolem ceny 1100tis.
          Pokud to omezíme na BEV tak bych volil e-Golfa, Kia Soul. Uznávám, že ani jedno není žádná hitparáda, ale Ioniq za ty peníze není nic extra.

Napsat komentář