Hyundai Ioniq obdržel od nezávislé zkušební organizace Euro NCAP nejvyšší hodnocení bezpečnosti s pěti hvězdičkami. Zároveň se v Česku stal Zeleným autem roku 2016.
Hyundai Ioniq v testu získal nejlepší známky ve čtyřech kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana chodců a bezpečnostní asistenční systémy. Výsledky potvrzují, že Ioniq je jedním z nejbezpečnějších vozů ve svém segmentu.
Asistenční systémy aktivní bezpečnosti
Všechny verze modelu se mohou v oblasti aktivní bezpečnosti pochlubit dlouhým seznamem prvků standardní výbavy, včetně autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) s detekcí chodců, asistenčních funkcí pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) a LKA (Lane Keeping Assist) a chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control).
Jako první na světě Hyundai nabízí vůz, u něhož mají zákazníci na výběr tři elektrifikované druhy pohonu: hybridní pohon, elektrický pohon a hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hyundai Ioniq je v ČR: Electric od 849 990 Kč, dojezd 280 km
Organizace EuroNCAP došla po testech k závěru, že pro model Ioniq standardně dodávaný systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) se vyznačuje celkově vynikajícími funkčními vlastnostmi. Systém upozorňuje řidiče na nebezpečné situace a v případě potřeby autonomně brzdí.
AEB používá radarové a kamerové senzory vpředu a řidiče upozorňuje ve třech krocích. Po prvním akustickém a vizuálním upozornění řidiče aktivuje brzdy v závislosti na míře rizika kolize a v bezprostředním okamžiku před kolizí vyvíjí maximální brzdnou sílu.
Systém se aktivuje, jakmile zaznamená vozidlo nebo chodce před vozem a pracuje při rychlosti 8 km/h nebo vyšší. Zabraňuje kolizím nebo minimalizuje rozsah poškození, pokud je kolize neodvratitelná. Standardní bezpečnostní výbavu modelu Ioniq rozšiřují asistenční funkce pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a LDW (Lane Departure Warning).
Řidiče akusticky a vizuálně upozorní, začne-li vůz přejíždět podélné značení na vozovce bez zapnutých ukazatelů směru, a mírným natočením volantu podpoří řidiče ve snaze o bezpečný návrat do původního jízdního pruhu.
Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) ve standardní výbavě všech verzí modelu Ioniq rovněž přispěl k pětihvězdičkovému hodnocení. Automatickým přibrzďováním popřípadě intenzivním brzděním, nebo zrychlováním, udržuje konstantní rychlost jízdy a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.
Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) ve výbavě modelu Ioniq Electric nabízí navíc funkci automatické akcelerace a brzdění až do úplného zastavení v popojíždějící koloně.
Kromě vyspělých systémů testovaných organizací Euro NCAP nabízí Ioniq také systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a funkci upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross Traffic Alert).
Tyto systémy upozorňují řidiče na vozidla v blízkém okolí, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi při couvání. Jedná se o další příspěvek k mimořádné bezpečnosti modelu Ioniq.
Pasivní bezpečnost
Lehká a zároveň odolná karoserie je z hlediska pasivní bezpečnosti u celé modelové řady Ioniq výsledkem vyspělé konstrukce, pokrokových výrobních metod a inovativních materiálů.
Skelet karoserie s 53% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí se vyznačuje vynikající tuhostí, která má pozitivní vliv na vynikající ovladatelnost s pohotovými reakcemi. Je maximálně bezpečná díky vysoké míře pohlcování nárazové energie a minimálnímu narušení prostoru pro cestující.
Tím je zaručena optimální ochrana cestujících v případě kolize. Vylepšení skeletu karoserie doplňuje zadní nárazník vyztužený vlákny s vysokou pevností, aby byla zaručena odolnost všech verzí modelové řady Ioniq. V interiéru modelu Ioniq je rozmístěno celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče – to je další důležitý faktor, který se pozitivně projevil v úspěšných výsledcích testů Euro NCAP.
Iniq je už v prodeji
Hyundai Ioniq Hybrid a Hyundai Ioniq Electric se na evropských trzích již prodávají, včetně Česka. Plug-in hybrid Hyundai Ioniq Plug-in bude uveden na trh v roce 2017.
Verze Hybrid a Plug-in hybrid jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu, který je kombinován se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Elektromotor modelu Ioniq Hybrid je napájen akumulátory Li-Poly uloženými pod zadními sedadly a výrobce udává u této varianty spotřebu 3,4 l/100 km.
Ioniq Plug-in hybrid využívá rovněž akumulátory Li-Poly, se kterými ujede více než 50 km s čistě elektrickým pohonem. Ioniq Electric pak nabízí čistě elektrickou mobilitu s dojezdem až 280 km.
Všechny tři verze tohoto modelu jsou nabízeny s pětiletou zárukou na vozidlo bez omezení ujetých kilometrů a osmiletou zárukou s omezením 200 000 km na akumulátory.
Kto chce vidieť a vedieť
Kto chce vidieť a vedieť čo najviac tu sú poznatky s reálneho používania. Postupne tam bude pridávať viac vecí.
YouTube kanál elektrickyautomobil sk
Diky odebiram !
Diky odebiram !
A to ještě v základní
A to ještě v základní drahé ceně není chademo. Opravdu super.
To je ta firma, co se nějak
To je ta firma, co se nějak nemůže najít stejnou řeč se svými dealery?
Ano to je ta firma,
Ano to je ta firma, pochází z východu, takže pravděpodobně bude mimozemského původu.
Ne, není to ta firma: Ioniq
Ne, není to ta firma: Ioniq vyrábí Hyundai Motor Company v Koreji, s dealery válčí Hyundai Motor Czech, jeden ze 200 národních importérů/distributorů Hyundai po světě…
český test MODEL
český test MODEL X
auto.cz/test-tesla-model-x-90d-elon-ma-kridla-100837
Hele bavíme se o hyundai a
Hele bavíme se o hyundai a ty nám ukazuješ teslu. Je fakt super,ale normální člověk na X nikdy mít nebude.
TESLA MODEL X PROKAZATELNĚ
TESLA MODEL X PROKAZATELNĚ NEMÁ RÁDA PÁRKY :)))) Nj, dyž žádný Tesle podobný článek kam bych to šópnul zrovna poblíž nebyl 😉
OK, v poho, je to ale
OK, v poho, je to ale kára!!! nějákej trapáček v porche se nechytá!!
Tesla Model X – Using
Tesla Model X – Using Autopilot in the Rain firmware v8.0 (2.44.121) 15. 11. 2016
youtube.com/watch?v=51qqzFE0rsw
To půjde dolů, pokud
To půjde dolů, pokud chtějí korejci prodeje.Do roka bude za 590 000 Kč.
Rekl bych ze nejake zasadni
Rekl bych ze nejake zasadni prodeje te prvni generace necekaji ani nechteji, kdyby se ukazalo ze neno neni uplne jak ma byt, tak je lepsi mit prodanych 20 000 kusu nez 2 miliony….
To je prostě nádherné
To je prostě nádherné auto, kam se na to hrabe Nissan Leaf, jen škoda té ceny. Dejme tomu za 600tKč by to byl hit!
suhlas, od Leafa je to iny
suhlas, od Leafa je to iny level. Osobna skusenost.
Dnes su 30kWh Leafy s cenou pod 28.000 eur priamo u predajcu a tam niekde pijde cena ioniqu do pol roka s touto baterkou.
Zial pre mnohych je ta baterka stale malo. Inak fakt super kara. Tesim sa na verziu plugin pripadne rovno 50kWh verziu o 2 roky.
Tak aspoň ten plug-in
Tak aspoň ten plug-in hybrid za 450. Stačilo by mi to do práce a zpet tak akorát. 🙂 byl by to pro mě vlastne elektromobil. Příštích 10-20 let budu jezdit převážně do 50km denně + nějaký ten trip. Stačil by i ix30 v ceně dieselu na baterie s dojezdem 250 průměr.
Viděl jsem ho v reálu. Na
Viděl jsem ho v reálu. Na fotce vypadá líp, než v reálu.
Auto začíná na ceně 860tis. bez rychlonabíjení DC. Příplatek za DC nabíjení je 60tis. Cena ultimate je 999tis.+ jakákoliv barva je za příplatek 15900Kč. Celková cena přes milión je prostě moc. Za ty peníze lze koupit mnoho jiných krásných aut.
Potkat na ulici Hyundai Ioniq EV bude vzácnější, než potkat na ulici Teslu.
Můj názor.
Pokud se (predpokladam
Pokud se (predpokladam vzhledem k tematu diskuze) omezime na BEV, jaka „mnoho jinych krasnych aut“ lze za milion koupit? Jakkoliv krasa je relativni, zadne, ktere bych nazval krasnym, me nenapada…
Pokud bych měl volit v
Pokud bych měl volit v autech v uvedené ceně, určitě bych přehodnotil zda BEV, nebo plugin. Zamyslel bych se například, zda za ty peníze nekoupit Golfa GTE, Passata GTE, nebo BMW 225XE. Ano vše jsou to plugin hybridy, které umí jezdit čistě na elektřinu a nemají omezený dojezd. Pokud postavíte Hyundai Ioniq a Passata GTE vedle sebe, jednoznačně vyhraje GTE. A Passat GTE je možné sehnat někde kolem ceny 1100tis.
Pokud to omezíme na BEV tak bych volil e-Golfa, Kia Soul. Uznávám, že ani jedno není žádná hitparáda, ale Ioniq za ty peníze není nic extra.
Je to podle mě nejhezčí
Je to podle mě nejhezčí nový BEV na trhu. Kia Soul taky není zlá, ani ten Golf, ale když kouknu, na toho zrůdného Leafa (omlouvám se všem majitelům), tak to je prostě nebe a dudy. Toto vypadá i použitelně.
Vyzkoušeli jsme si, že to
Vyzkoušeli jsme si, že to i použitelné skutečně je. Více brzy v samostatném testu.
nádherné auto to může
nádherné auto to může být, ale po ekonomických zkušenostech kdo uteče, ten vyhraje.