Tesla Model 3: solární střecha a finální odhalení příští rok

První představení elektromobilu Tesla Model 3 proběhlo začátkem roku. Od té doby se to celé nějak zkomplikovalo, ale vypadá to, že finální odhalení výrobní verze by mělo proběhnout začátkem roku 2017.

Finální výrobní verze elektromobilu Tesla Model 3 má být odhalena už za tři čtyři měsíce. Dosud představené kusy jsou „pre-alpha“ verze. Přitom už před pár týdny byla údajně dokončena výrobní linka pro Model 3.
foto: Tesla Motors

Elon Musk nejprve tvrdil, že odhalení elektromobilu Tesla Model 3 proběhne na dvě části. Druhou částí ale bylo zveřejnění skutečnosti, že každé auto Tesla je nově vyrobeno hardwarem pro plně robotické řízení.

Teď tedy Musk mluví o třetím odhalení snad už finální výrobní verze Tesla Model 3. Nedávno konečně upřesnil, že by mělo proběhnout „zhruba během tří až čtyř měsíců“. Tedy koncem února/března 2017.

To by mělo být tak akorát před zahájením a následným plnohodnotným rozjezdem výroby Tesla Model 3 od poloviny do konce roku 2017. Elon Musk aktuálně také utrousil, že Model 3 (a možná nejen ten) by mohl nabídnout za příplatek solární střechu.

Poté, co Elon Musk ohlásil solární střechu pro domy, potvrdil tím, že Tesla pracuje na novém typu skla nazvaném Tesla Glass. Celoskleněnou střechu už je možné si objednat i pro Tesla Model S.

Zapracovat do ní také solární články, podobně jako to Tesla dělá u svých solárních střešních šindelů/tašek, už by neměl být tak velký problém. Musk zároveň ale řekl, že tato možnost by se mohla objevit až později po úspěšném rozjezdu výroby základní verze Modelu 3.

Zároveň Elon Musk nedávno de-facto potvrdil, že také Model 3 nabídne určité roční penzum volných Tesla Supercharger kreditů. To proto, aby novopečení majitelé elektromobilu mohli bezproblémově cestovat i na dálkových trasách.

25 Comments on “Tesla Model 3: solární střecha a finální odhalení příští rok”

  1. Ultimátní auta,
    Ultimátní auta, ultimátní síť dobíjení aut, ultimátní energeticky soběstačné domy, ultimátní infrastruktura celosvětového kapacitního internetu, téměř monopol na lety na oběžnou dráhu, vývoj hyperloopu, budování know-how na nejpokročilejší sériovou masovou výrobu… nazvat Elona Muska mužem roku 20 let po sobě, přidělit mu Nobelovky ve třech kategoriích a udělat z něj předsedu nějaké mezinárodní organizace asi nebude dostatečné ocenění ani dnes, natož za 20-30 let. To by si zasloužil už za PayPal…

    1. Pane, co si to tam mumláte?
      Pane, co si to tam mumláte? „téměř monopol na lety na oběžnou dráhu“ Náklad vynáší na oběžnou dráhu kde kdo. Jistě je velkou ctí zásobovat mezinárodní vesmírnou stanici ISS, jak to občas činí raketa Falcon-9 společnosti Space-X (a ještě se prvnímu stupni občas podaří kolmo přistát, což se doposud nikomu s tak velkou raketou nezdařilo).

      O téměř monopolu se dá hovořit pouze v případě dopravy osob na oběžnou dráhu. Od ukončení provozu raketoplánů STS má, v případě ISS, monopol kosmická loď Sojuz TMA-M (písmeno „M“ znamená modificirovanyj, 2x vylepšovaná kosmická loď, ve které v r. 1967 uhořel Komarov…), nověji Sojuz-MS. Kosmická loď Dragon společnosti Space-X, pokud vím, s lidmi zatím nelétá…
      V případě čínského programu má monopol na lety s lidmi kosmická loď Šen-Čou.

      Nejsem ani rusofil, ani asiatofil, Muska obdivuji, ale lakování faktů na růžovo se mi příčí. Asi postupně začínám chápat pocity některých zdejších trolobijců :-/

    1. a to neni vsechno. ten podil
      a to neni vsechno. ten podil je totiz trosku otazny. pokud berete podil elektromobilu na poctu automobilu, mozna se blizite spravnemu odhadu. kazdopadne pokud bychom pocitali na pocet prepravenych osobokilometru, nebo nakladokilometru, tak jsme na nula celych nula nula nula, dlouho jeste nula a potom jedna procenta 😉 takze asi tak s tou elektromobilitou. na stoprocentni pokryti bude potreba 500 takovych gigafaktory. nejezdi jediny kamion na elektrinu, a dlouho nebude, autobusy na elektrinu jsou spis rarta a dlouho budou. takze asi tolik k te elektromobilite.

        1. povim vam jak si to
          povim vam jak si to predstavuji. soucasna generace baterii neni technologie, ktera je pouzitelna pro vsechno. rozhodne nema sanci plne nahradit stavajici infrastrukturu. to si uvedomujou vsichni, kteri vyvijeji i jine alternativy. od umeleho benzinu az po cng a vodik a nevim co jeste. nakonec si to urcite uvedomil i ten, kdo dal nazev servru na kterem diskutujeme. takze si to predstavuji tak, ze si nebudeme lhat do kapsy a nebudeme se bavit o tom, kdy uz cely svet pochopi, ze je potreba jezdit autama na baterky, ale budeme vest diskusi pro ktere aplikace jsou ta auta pouzitelna a kde uz jejich vyuzivani nedava smysl. a jeste si to predstavuji tak, ze konecne prijde dalsi generace baterek a bude po techhle debatach. ale to bude za hoooodne dlouho. takhle si to predstavuji.

  2. Zacatek 2017 bude velmi
    Zacatek 2017 bude velmi zajimavy. Zverejneni ceny Bolt/Ampera-e, Golf 35kWh, ZOE 41kWh. A samozrejme predstaveni (finalni) verze Tesla M3.
    Teslu i Amperu-e bude bohuzel provazet neprijemny efekt zdrazeni US$ ktere se projevi i ve zvysene cene Tesla M3. Od zvoleni Trumpa US$ zpevnil o ca. 4% a vypada to na dalsich 5%. Zdrazeni jen tak o 10% je poradna podpasovka. Na druhou stranu US$ zdrazi benzin/naftu a tak motivace k porizeni EV bude jeste vetsi. Evropske EV budou mit asi vyhodu.

      1. tak na to zapomen to jsou
        tak na to zapomen to jsou zas a jen keci, to si republika prostě nemuze dovolit. Vlada zase prodlouzi intervence, nema na výběr… leda že by nějaká ta reformička přišla … ;)))

        zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/hotovost-ve-svedsku-vymira-centralni-banka-uvazuje-o-digitalni-mene-1325491

        google.com/finance?q=BTC

      1. jo tak proto maj v ceniku
        jo tak proto maj v ceniku jak polozku hardware 6600 eur tak i polozku software 4400 eur, aby jenja mohl tvrdit ze v kade Tesle je ten hardware a pak si ho jen bude majitel moci nechat aktivovat, a ted tu o Karkulce prosim 😀

        ale koukam dva nejvetsi fanatici perlej a budou perlit 🙂

        1. Enhanced Autopilot – 4700€
          Enhanced Autopilot – 4700€ ( 5600€ OTA upgrade)
          Full-Self driving Capability – 2800€(3700€ OTA upgrade)

          nevim co na tom nechapes

          EDIT na TVUJ EDIT:
          „ale koukam dva nejvetsi fanatici perlej a budou perlit“ – No vztekej se jak chces, ale on to same v clanku tvrdi i pan redaktor a koneckoncu i Tesla samotna 🙂 Takze kdo tu perli ses ty. Ses nam tu prave drobatko ztrapnil, zeano, tak si to tak neber 🙂

          1. a je ti jasne ze tam je jen
            a je ti jasne ze tam je jen zakladni modul, a kdys chces rozsireni, tak tam ty MXM moduly teprve v servisu Tesly dodaji 😉 je to asi stejne jako by sis poridil pocitac, ale oni ti dodali vsechno bez procesoru, a kdys budech chtit aby fungoval tak si zaplatis aktivaci a oni ti dodaji i procesor 😉 v Teslach je jen ta cast ktera sama osobe umi jen zakladni asistencni funkce ktere umej Tesly davno

            jedine co tam opravdu je jsou senzory a zakladni modelu PX2 bez pridavnych modulu MXM, coz jsou standardni mobilni grafiky postavene na Pascallu, a ty dodaj jen pokud zaplatis 😉

            na jistem foru se o tom prave rozepsal jisty majitel Tesly v USA s vidinou toho ze si „zdarma“ krijde k dvoum modumum MXM a byl sklaman kdys pod krytem nasel jen prazdne sloty, takze v Tesle nejsou takovi hlupaci jako jste vy dva s jenjou 😉

            tohle je normalni u automobilek jiz davno, ze co je soucasti jednoho celku se instaluje a nasledne odemika, ale pokud se modul da odejmout tak ho proste neinstaluji bez zaplaceni

              1. s titanem ne, Titan ma
                s titanem ne, Titan ma osazen GP102, a na MXM modulech jsou nejvice GP104, tedy obdoba vpodstate GTX1080, ovsem moduly jsou tam dva

                na natu jsou jiz i lidi co si to za nizsi penize dokazali dostat do starsich Tesel, uvadi cenu okolo $9000 + vlastni prace (prodani senzoru, takze par novejch plastu, narazniky a tak dal + prave nove moduly hardwaru) 🙂 a asi nemaj problem osalit i Teslu co se SW stranky tyce, na fotkach maji i tovarni mod

                1. aha, tak tedy 2x GP104
                  aha, tak tedy 2x GP104 NVIDIA Pascal, dik

                  svethardware.cz/nvidia-pascal-gp104-se-ukazal-gp106-je-take-na-ceste/42155

                2. Docela bych si přečetl
                  Docela bych si přečetl článek na téma jaký HW je vlastně v tom nejpokročilejším autopilotu obsažen (počet a typy snímačů, kamer + typ výpočetního HW + třeba srovnání s „běžným“ PC). Taky by byla pro mne zajímavá informace, kolik ta celá legrace žere energie.

Napsat komentář