Tesla zdraží elektromobil Model S o $2000

Tesla ohlásila, že od 22. listopadu stoupne cena základního modelu Tesla Model S 60 o $2000 (asi 50 000 Kč). Chce si Tesla udělat cenový prostor pro Tesla Model 3, nebo chystá opětovné zrušení nejlevnější verze?

Tesla zdražuje základní nejlevnější Model S 60 o $2000
foto: Tesla

Ještě před pár týdny jsme spekulovali, že představení Supercharger kreditů by mohlo zlevnit elektromobily Model S i Model X. Mýlili jsme se a opak je pravdou.

Základní cena Tesla Model S s 60kWh baterií bude od 22. listopadu 2016 činit $68 000. Tím nejpravděpodobnějším důvodem k tomuto kroku je prostě příliš nízká marže na nejlevnějším voze Tesla a také snaha vytvořit cenový prostor pro Tesla Model 3.

Základní cena elektromobilu Tesla Model 3 má být kolem $35 000 a vyrábět se začne v polovině příštího roku. Půjde však o pouze základní verzi auta a Elon Musk potvrdil, že očekává, že většina lidí bude objednávat také příplatkovou výbavu posunující cenu na $42 000-$45 000.

tisková zpráva

73 Comments on “Tesla zdraží elektromobil Model S o $2000”

  1. drahota. mozno nejake clanky
    drahota. mozno nejake clanky o diy prerabkach, cenach, moznostiach v tomto regione, pripadne vyhlasit vlastny projekt, Vylepsi si bateriu vo svojom plug-in a ukaz ake mas rocne naklady celkom.

    k zavislosti na rope, je to zhruba polovica a mozno i viac, co tvori objem vyrobenej elektriny z jadra. inak povedane sme zavisli na dodavkach uranovych tyci v tomto pripade z ruska. a na zahrade si dost nik nevyrobi, nie to v panelaku.

    takze, ziadne eko, ziadna nezavislost, ziadna nizka cena, ziadna jednoduchost, ziadna lacnejsia udrzba, ziadna bezporuchovost, ziaden dojazd, ziadna nizsia cena za jazdu, … vsetko to bolo postupne aj tym najviac zarputilim sasom do BEV postupne vyvracane.

    kupte si kona a povoz.

    1. V rámci „malého vzorku“ je
      V rámci „malého vzorku“ je fyzikálně (Fyzika III pro VŠ) jasně popsán a ověřen vliv CO2 na absorbci odraženého slunečního záření. Pokud bychom chtěli tvrdit, že tomu tak není, musíme začít změnou fyzikálních zákonů.

      Ve velkém, myšleno celoplanetárně, ani vědci nejsou schopni pojmout všechny možné procesy, které probíhají. Třeba se objeví zázračný proces, kdy se planeta sama ozdraví. Ale taky se může objevit zázračný proces, kdy se planeta ozdraví sama, ale bez nás. Vsadíte na to svůj život? A život rodiny, dětí, jejich budoucnost???

      Faktem je, že se planeta otepluje, viz. třeba tání ledovců, které už mnohde prostě nejsou. A vážně tam nechodí nějaký ekologický terorista s fénem, který záměrně rozpouští led, jenom aby to mohl nafilmovat a dokázat tak „svou pravdu“. Faktem taky je, že má planeta přirozené cykly. Jenže tyhle cykly netrvají 100 let. Snad leda kromě nějakého dopadu meteoritu…

      Češi mají strašnou hrůzu z imigrantů, ikdyž tady vlastně pořádně žádní nejsou. Jenže to, co je teď, je jenom kapka v moři. Co bude až se ještě zhorší dostupnost vody ve světě? Což se vzrůstající teplotou určitě nastane….

      Ale klidně ať si lidé strkají hlavu do písku. Akorát by měli při tom pořádně vystrčit zadek, ať je má Země kam nakopnout… 😉

      1. Fakty sú nasledovné:
        1)

        Fakty sú nasledovné:
        1) CO2 je skleníkový plyn, ako aj rôzne iné plyny, napr. metán, vodná para atď.
        2) Problém nie je produkcia CO2, ale bránenie jeho spätnej zmeny na O2 fotosyntézou ubúdaním zelene (najmä výrub dažďových pralesov)
        3) Naša planéta mala počas histórie rôzne priemerné teploty vzduchu, nižšie aj vyššie ako sú dnes.
        4) Mýtus tzv. globálneho otepľovania vznikol pomocou tzv. hokejkového grafu, kde bola interpretovaná teplota v čase spojená z údajov odvodených z letokruhov stromov a exaktných meraní teploty za posledných cca 150 rokov, čo je z metodologického hľadiska absolútne neprijateľné. Koho to zaujíma, dohľadá si o tom viac… Pokiaľ by sme interpretovali vývoj teploty len podľa letokruhov stromov, nič zvláštne sa nedeje…
        5) EV treba podporovať nie preto, aby bolo menej CO2 (chujovina), ale aby bolo menej ozaj škodlivých produktov spaľovacích motorov (CO, NOx, sadze) koncentrovaných v husto obývaných oblastiach.
        6)Ak chceme šetriť prírodu, tak používajme veci, dokiaľ sú funkčné a nehrajme sa na pseudoekológov kupovaním stále nových vecí. Konzum ničí prírodu najviac.
        7) Mimochodom, lokálne horúčavy má na svedomí aj spôsob zastavovania plôch ľuďmi – asfaltovanie, betónovanie, atď., jednoducho budovanie teploakumulačných plôch, pritom napr. veľké parkoviská by nemuseli byť asfaltové (betónové), ale mohli by byť zatrávnené, takisto strechy môžu byť zelené, inšpirovať sa dá v Nórsku napríklad…
        atď, atď…

        1. ad 1) Ano, i jiné plyny
          ad 1) Ano, i jiné plyny jsou skleníkové. Třeba metan je 4x nebezpečnější. Z toho i strašák v podobě rozmrznutí permafrostu, který pod sebou skrývá ohromné množství „uskladněného“ metanu.

          ad 2) nejsou to dvě strany jedné mince?

          ad 3) To je pravda. Ale jednak, jak je to dávno, a pak je zde podstatný vliv rychlosti této změny. Všechno potřebuje nějaký čas, aby se vlivem mutací přizpůsobilo.

          ad 4) Takže si to ty ledovce jenom blbě vyložily a proto rozmrznuly???

          ad 5) Samozřejmě. Je fakt, že se to zjednodušuje (i já jsem si to zjednodušil) na CO2, nicméně problém jsou obecně splodiny.

          ad 6) Taky záleží na tom, jaký vliv má to „staré“. Ale jinak určitě souhlas.

          ad 7) Určitě.

          1. Ad 1)Nehádam sa, ale v
            Ad 1)Nehádam sa, ale v teplejších obdobiach bol permafrost asi rozmrznutý a ten metán v ňom uväznený nebol, a nebol to problém…
            Ad 4)ľadovce sa roztápajú od poslednej doby ľadovej, pričom boli niektoré kratšie obdobia, kde bolo topenie prerušené, tzv. malé doby ľadové, a ľadovce sa vtedy o niečo rozšírili…
            oveľa väčší vplyv na teplotu na zemi ako skleníkové plyny má slnečná aktivita (erupcie, škvrny, atď) a vzdialenosť obiehania Zeme od slnka (ktorá nie je konštantná a je ovplyvňovaná polohou ostatných telies v slnečnej sústave)
            Pripisovať klimatické zmeny hlavne človeku a skleníkovým plynom na základe prekrútených dôkazov nie je správny smer. To nič nemení na fakte, že by sme nemali ničiť matku Zem, lebo ona nám to raz aj tak spočíta… Ale riešil by som pálčivejšie problémy ako produkciu CO2, ktorý konieckoncov produkujú všetky živočíchy. Stačí neničiť prírodu a CO2 nebude problém, lebo príroda sa s jeho prebytkom sama vyrovná.
            Ad 6) Samozrejme. Myslel som najmä častú výmenu tovaru, ktorý morálne rýchlo zastarie, napr. spotrebná elektronika a úmyselné vyrábanie tovaru takým spôsobom aby sa po určitej dobe pokazil (napr. obyčajné žiarovky je taký najstarší príklad). Robiť menej, ale kvalitne a kľudne aj drahšie. A môže sa potom aj skrátiť priemerná pracovná doba atď., ale to je už na inú debatu.

            1. Těžko se s vámi hádat,
              Těžko se s vámi hádat, pokud neakceptujete něco jako základní fyzikální mechanismus, na kterém stojí skleníkový efekt -> Více skleníkových plynů, lepší zadržování sálaváho tepla vyzařovaného zemským povrchem. Před cca 600 miliony let byla Země zamrzlou sněhovou plání s průměrnou teplotou na rovníku -20°C. Jediný mechanismus, který dokázal Zemi z ledového sevření dostat, je právě ten, který tak marginalizujete – CO2. Sopky nepřestaly produkovat CO2 a protože se CO2 hromadil v atmosféře, zvýšená koncentrace stačila na to, aby oteplila Zemi o desítky stupňů.

              Od preindustriálního období se především díky lidské aktivitě změnila koncentrace plynu CO2: 280 -> 404 ppm, CH4: 700 -> 1700 ppb a stále výrazně roste.

              Možná to nevíte, ale člověk je na koncentraci CO2 velmi citlivý (a teď nemyslím jen lidi jako Schwarzenberg, kteří při trochu zvýšené koncentraci upadají do limba). Většina lidí cítí příznaky únavy a snižující koncentraci od 1000ppm. Ale jsou jedinci, kteří reagují citlivěji. Pokud by se nezměnila struktura průmyslu a potvrdily se některé vědecké předpovědi o vzrůstu koncentrace CO2 na víc jak 800ppm do roku 2100, představte si jak absurdní by to bylo, pokud by čerstvý vzduch v přírodě už velká část lidí vnímala jako vydýchaný..

    2. lidé dnes nemusí znát
      lidé dnes nemusí znát čísla a fakta že ? stačí když máte svůj názor a „věříte mu“, co na tom že při hlubším zkoumání je váš názor nesmysl 🙂 Máte na něj právo a protože mu tolik věří i spousta jiných lidí povyšuje se tím na názor legitimní, ať se vědcci celého světa staví třeba na hlavu, elitáři. Doufám že jste postřehl špetku ironie, pro jistotu na ni upozornuji.

    3. u elektromobilů jde
      u elektromobilů jde sekundárně vo to
      1) už nedovážet tolik ropy
      2) elektřinu si vyrobit pro elektromobil VLASTNÍ !!
      PS: … anebo dovezenou ovšem z evropských germánských větrníků … 😉

      14:52 …
      ceskatelevize.cz/porady/10614805433-herbar/216522160050007-svetovy/

      youtube.com/watch?v=mb59Kh22C8s&t=1s

      kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

  2. US automobilky i dovozci uz
    US automobilky i dovozci uz nalehaji na Trumpa aby zrusil Obamovo narizeni na snizeni CO2 v doprave a aby snizil pozadavky na zavedeni zelene energie.
    Trump odmita zmeny klimatu pry neexistuji a natoz aby byly od lidstva.
    Behem jednoho dne se lidstvo ocitlo opet v minulem stoleti.

    1. ze emise co2 v doprave
      ze emise co2 v doprave nejsou myslim, ze netvrdi ani trump. lisi se akorat nazory na to, co s tim delat. ja s plnou vaznosti tvrdim, ze doprava je tak zanedbatelny zdroj emisi co2 nemluve o ty automobilove, ze jakakoliv regulace z duvodu ekologie je naprosty omyl. jsem ochotny pristoupti na komromis a regulovat emise v doprave v oblastech huste osidlenych. a take regulace, v mistech kde doprava zpusobuje jine problemy. typicky centra mest. ale presouvat se po dalnici s dotovanym elektromobilem a preregulovanym a tim padem predrazenym spalovacim motorem je to, co tu cestu k ciste doprave vyslovene brzdi. myslim, ze vsichni chteji cistou dopravu. lisi se zpusoby jak ji dosahnout.

            1. jasne jasne. protoze pultuna
              jasne jasne. protoze pultuna baterek optimalizovanych pro ucely dopravy v kazdem baraku musi byt urcite efektivnejsi nez ta sama pultuna stacinonarnich baterii optimalizovanych pro vykryti spicek v rozvodne siti. nemluve o tom, ze v case spicek kdy je elektrina nejdrazsi si ji nebudete moct dovolit z vozu vypoustet, pac ji sami potrebujete. typicky rano. takze na tuhle fuknci bych nevsazel. ale to je jedno. levneji to v kazdem pripade zvladnou ty systemy, ktere jsou na to urceny. takze taky nic 😉

      1. To by byl docela ideální
        To by byl docela ideální svět.

        Nikdo nechce čistou dopravu, snad kromě chodců. „Všichni“ řidiči chtějí levnou dopravu. 😉

        Zajímalo by mě, jestli těch omílaných 0,2% jsou emise čistě automobilů, nebo je v tom započítáno i „náklady“ na těžbu, transport, výrobu, výrobu elektřiny využité k výrobě pohonných hmot, likvidace ekologických havárií ….

        Já jsem rozhodně pro regulaci a nátlak na znečišťovatele. Což ovšem nevylučuje, že by se měla provádět na všech „frontách“, nikoliv pouze v oblasti automobilismu. Konkrétně třeba takové lodní motory jsou prasárna nejvyššího kalibru.

        Ačkoliv dotace jsou obecně problém, smysl dávají tam, kde zákazník není schopen posoudit hodnotu statku a jeho skryté náklady, jako třeba v případě automobilu. Zejména, pokud tyto skryté náklady „platí“ někdo jiný.

        1. cesta do pekla je vydlazdena
          cesta do pekla je vydlazdena dobrymi umysly. dotace a regulace jsou naprosty nesmysl. pokud mate pocit, ze skryte naklady plati nekdo jiny, tak at je ten, kdo je musi platit odkryje a pozaduje za ne nahradu. navic si tak skromne myslim, ze tahle debata o dotacich je docela zbytecna z jednoho prosteho duvodu. v republice urcite nebude tolik penez aby se elektromobilita mohla dotovat do te miry aby byla ekvivalentni jinym pohonum. a i kdyby se nasli ty penize tady, tak urcite ne ve vetsine sveta.

          1. A to nevíte, že je
            A to nevíte, že je platíte taky?

            Ať už ve formě „svého“ zdraví, nebo i finančně? Za předpokladu, že odvádíte platby za zdravotní pojištění.

            Vážně neznáte nikoho, kdo je alergik, má astma, zemřel na rakovinu… 😉

            Léčba jednoho onkologicky nemocného pacienta se pohybuje v řádech miliónů korun. Ročně… Alergolog je snem pro lékárnu a ty si je taky předcházejí. Léky v „hodnotě“ stovek tisíc rozhodně nejsou vyjímkou, ikdyž je samozřejmě platí zdravotní pojišťovna. Předpokládám, že ze svých prémií 😉

                1. jinymi slovy nemate sajn.
                  jinymi slovy nemate sajn. tak tady nemavejte astmou a rakovinou. a nechte si ty moralni apely. ja bych mohl pouzit stejny pristup.

                2. Jinými slovy ty taky víš
                  Jinými slovy ty taky víš naprostý prd jak moc to má vliv. To že to bagatelizuješ neznamená že to má nulovej vliv. Sračky do životního prostředí nepatřej.

                3. to vis, ze vim prd. a ano.
                  to vis, ze vim prd. a ano. sracky do zivotniho prostredi nepatri. ale tvrdim, ze na zaklade techhle informaci nejde ani omylem rikat a konat to, co se kolem ekologizace v doprave deje.

              1. Dost vysoky ale dokazat sa
                Dost vysoky ale dokazat sa to da jedine tak, zeby sme ju na 20-30 rokov zakazali.

                To ze nevieme vycislit podiel dopravy na zdravie ludi neznamena, ze nan znacny podiel nema. Uz len z logickeho hladiska to vyplyva. Doprava totiz produkuje jedovate emisie (cize nie len CO2) a tie dychame vsetci. To je dokazane. Problem je, ze na nas maju vplyv po velmi dlhe obdobie a ich skodlive efekty sa neprejavuju iba na dychani.

                Tiez si treba uvedomit, ze dnesna doprava sa NIJAK nepodiela na financovani zdravotnictva a chorob, ktore moze sposobovat.

                1. ma vysoky podil, ale dokazat
                  ma vysoky podil, ale dokazat se to da jedine tak, ze by jsme ji na 20-30 let zakazali. takze nevime jaky. bral jste do uvahy vytapeni? soused topi uhlim, druhy drevem, treti plynem a je to. o tom, ze doprava nefinancuje zdravotnictvi by se dalo dost polemizovat. myslim, ze financuje. dale co se tyka toho co2 rozhodne to zadny jed neni. je to to, co vydechujeme. takze pohoda. a co se tyka ostatnich emisi, prave emise nox maji stouply tlakem na snizovani emisi co2 a jsme u toho. kde berete tu jistotu, ze masivni podpora elektromobility je ta spravna cesta? je hromada ferovejsich pristupu. bohuzel ty nejsou tak sexi.

            1. Adshead, S.A.M.: Material
              Adshead, S.A.M.: Material Culture in Europe and China
              Adriaanse, A., Bringezu, S., Moriguchi, Y.: Resource Flows – The Material Basis of Industrial Economies
              de Beer, J., Worrell, E., Blok, K.: Future technologies for energy efficient iron and steel making
              Ausubel, J.: Decarbonization – The Next 100 Years
              Bringezu, S., Schutz, H.: Total Material Requirement of the European Union
              Metz, B., Daidson, O., de Conick, H.: Carbon Dioxide Capture and Storage
              Smil, V.: Making the Modern World
              Murrandov, N.Z., Nejat Veziroglo, T.: Carbon-neutral Fuels and Energy Carriers

              Staci? Mam pridat?

                1. Dovolte si co chcete, ale
                  Dovolte si co chcete, ale radeji si je prectete, pokud chcete o necem diskutovat.

                2. ano, do nekterych jsem se
                  ano, do nekterych jsem se zacetl a zustavam skepticky

          1. Spalovanim fosilnich paliv
            Spalovanim fosilnich paliv vznika cca 36 Gt CO2 rocne a hmotnost veskereho CO2 v nasi atmosfere je cca 3,1 Tt. To jest narust CO2 v atmosfere cca 1.16 procenta rocne. Skutecny narust je cca tretina z tohoto mnoztvi o zbytek se postara fotosynteza. I tak ale roste koncentrace o cca 2 ppm rocne. Poslednich 500 000 let klesala hodnota CO2 zhruba o 1 ppm za 5000 let na hodnotu 280 ppm do zacatku prumyslove revoluce a od te doby strme roste. Pokud vezmete soucasnou rychlost narustu o cca 1-2 ppm rocne tak tato zmena probiha 5000 – 10000 rychleji nez v poslednich 500 000 letech. Pokud tedy tvrdite ze clovek ma na tomto procesu zanedbatelny podil tak bud neumite pocitat nebo jen nevedome sirite nepravdy.

            1. Vy uz ani neumite cist a ve
              Vy uz ani neumite cist a ve sve zaslepenosti mi podsouvate,co jsem vubec nenapsal. Kde jsem tvrdil,ze clovek ma zanedbatelny podil? Produkce CO2 je podle mych zdroju dokonce 3x vyssi nez podle vasich. Jedine,co jsem povazoval za nutne uvest na pravou miru byl prispevek,ktery k teto bilanci ma doprava. Ja sebou opravdu nenecham cloumat 🙂

              1. Nenapsal jste tedy ze 0.2
                Nenapsal jste tedy ze 0.2 procenta CO2 jdou na vrub automobilove doprave a veskera lidska cinnost vytvori pouze 3.5 svetove produkce CO2? Pokud tedy nasi cinnosti vznika jen 3.5 procenta tak kdo nebo co vytvari zbytek. Geologicke procesy to asi nebudou s podilem 10 Gt rocne protoze i s jejich podilem byla koncentrace co2 do roku 1850 klesajici.

  3. To zdrazeni plati asi jen u
    To zdrazeni plati asi jen u 60kWh verze. Mozna ze Teslu zacali kupovat i zakaznici, kteri delaji Tesle ostudu a tak se musi zdrazit aby to bylo vic exclusive.
    Pamatuji jak Mercedes poukazoval na prilis nizke ceny S-Klasse. Ze pry to ma byt exclusivni auto a bohuzel si ho kupuje uz kdejaky reznik.

    1. Jasně že NVIDIA TITAN je
      Jasně že NVIDIA TITAN je dražší jak Mobileaj, každopádně Elon je správný vobchodník a když to sype a vobjednávky se jen hrnou tak pracháče co mají 80.000$ na MODEL S řádně vodrbe, když na to mají!! Co to řešíte za šprdlíky? 2.000 ??? to prd ve větru z ceny MODEL S :))) Akorát je to počeba veřejnosti naservírovat po lžičkách aby z toho neměli lidičkové moc velký HALÓ ;))

          1. Ne, čeká se, že si
            Ne, čeká se, že si většina objedná za 42-45k. Průměr bude jinde, tipuju 50-60k. Model 3 v plné palbě bude stát ke 100K.
            Model S €65k-€159k 2,44x
            BMW 3 Kč832k-Kč2,1M? 2,52x
            Model 3 $35k-$87k? 2,48x?

            Prostě zdražují, protože náklady, poptávka, nálada? Ale určitě ne kvůli Model 3.

            Btw. zkuste si online konfigurátor BMW. Není divu, že člověk musí do autosalonu, v těch paketech, aby se čert vyznal…

            1. To mě právě těší že
              To mě právě těší že Tesla pakety de facto nemá. Prostě je vcelku jasně dané za co si připlácím. A ne balíček 6 pičovin a jedné věci co potřebuju jako u jiných automobilek. Takže bych riskl příplatek za autopilot,krapet větší baterku (místo cca 45kW řekněme 50-60kW dle ceny), a pak zase dle ceny adaptivní podvozek a 4×4. No a budu na 50-60 litrech jen to fikne. Ještě že ten Dolar bude za 22. A vůbec chci to na firmu, se musím zeptat zda mě objednávku přepíšou.

Napsat komentář