Cena elektromobilů na českém trhu – kompletní přehled!

V návaznosti na aktuálně ohlášené dotace na nákup elektromobilů pro obce a kraje jsme připravili přehled cen elektromobilů dostupných na českém trhu.

Nabídka elektromobilů na českém trhu je překvapivě bohatá a ceny, pokud započítáme dotaci, začínají být zajímavé.
foto: Hybrid.cz

Následující přehled plně elektrických aut dostupných na českém trhu a jejich základních specifikací (cena, dojezd, spotřeba) by měl případným zájemcům usnadnit nákup elektromobilu. Obce a kraje si z ceny mohou odečíst 220 000 Kč. Navíc jde o ceníkové ceny, které lze obvykle snižovat.

Elektromobily

BMW i3

Cena elektromobilu BMW i3: 936 000 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 18,8 kWh (dostupný také 33 kWh, dojezd 245 km)
Spotřeba (kWh/100 km): 12,9 (12,6 pro 33 kWh)
Dojezd (NEDC): 160 km
TEST BMW i3

cena elektromobilu - BMW i3

Elektromobil BMW i3
foto: BMW

EVC J39/J51 L2H2 (M1 – osobní, N1 – užitkový)

Cena elektromobilu EVC J39/J51 L2H2: od 2,25/2,45 mil. Kč
Kapacita baterie (využitelná): 39 kWh (31,2 kWh) nebo 51 kWh (40,8 kWh)
Spotřeba (kWh/100 km): 30
Dojezd (NEDC): 100/136 km (dosažitelný i v zimě – vytápění nezávislým topením)

EVC J39/J51 L2H2 (M1 – osobní)

Elektrická dodávka EVC J39/J51 L2H2 (přestavba)
foto: EVC Group

Hyundai Ioniq Electric

Cena elektromobilu Hyundai Ioniq: 859 900 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 28 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 11,5
Dojezd (NEDC): 280 km
PRVNÍ DOJMY Hyundai Ioniq

elektromobil Hyundai Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric
foto: Hyundai

Kia Soul EV

Cena elektromobilu Kia Soul EV: 849 980 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 27 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 14,7
Dojezd (NEDC): 212 km
TEST Kia Soul EV

cena elektromobilu Kia Soul EV

Elektromobil Kia Soul EV
foto: Kia

Mercedes-Benz B 250 e

Cena elektromobilu Mercedes-Benz B 250 e: 1 020 000 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 28 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 16,6
Dojezd (NEDC): 200 km
TEST Mercedes-Benz B ED

elektromobil Mercedes-Benz B 250 e

Elektromobil Mercedes-Benz B 250 e
foto: Mercedes

Nissan Leaf

Cena elektromobilu Nissan Leaf: 730 000 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 24 kWh (dostupný také 30 kWh, dojezd 250 km)
Spotřeba (kWh/100 km): 15
Dojezd (NEDC): 199 km
TEST Nissan Leaf

cena elektromobilu Nissan Leaf

Elektromobil Nissan Leaf
foto: Nissan

Nissan e-NV200

Cena elektromobilu Nissan e-NV200: 871 200 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 24 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 16,5
Dojezd (NEDC): 170 km
TEST Nissan e-NV200

cena elektromobilu Nissan e-NV200

Elektrická dodávka Nissan e-NV200
foto: Nissan

Volkswagen e-Up!

Cena elektromobilu Volkswagen e-Up!: 639 900 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 18,7 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 11,7
Dojezd (NEDC): 160 km
TEST Volkswagen e-Up!

cena elektromobilu Volkswagen e-Up!

Elektromobil Volkswagen e-Up!
foto: Volkswagen

Volkswagen e-Golf

Cena elektromobilu Volkswagen e-Golf: 899 900 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 24,2 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 12,7
Dojezd (NEDC): 190 km
TEST Volkswagen e-Golf

elektromobil Volkswagen e-Golf cena

Elektromobil Volkswagen e-Golf
foto: Volkswagen
vlastní

104 Comments on “Cena elektromobilů na českém trhu – kompletní přehled!”

  1. Nový Leaf 24 kWh snad nemá
    Nový Leaf 24 kWh snad nemá ani cenu brát (to je ta cena 730k). Když si dá člověk práci, dá se za tuto cenu získat i „plnou palbu“, najeto do 2tisíc km (i v ČR). Na 24tky lze získat v ČR i velké slevy a třeba z Francie lze dovézt do 400k včetně všeho (starší). Pokud pořizuji Leaf, alespoň pro mě jsou důležité 3 technické podmínky: baterie 30 kWh, tepelné čerpadlo a silnější palubní nabíječka 6,6 kW. Vše ostatní podružné (hodí se ještě LEDky, ale ty všechny má pouze nejvyšší verze).

  2. Už jde objednat-koupit
    Už jde objednat-koupit holátko Tesla S 60 ? Které dosáhne a Evropskou (Německou) dotaci.Možnost čerpat dotaci na pořízení 2000€ + 440 € ?
    https://www.tesla.com/de_DE/models/design

    http://www.autoforum.cz/predstaveni/tesla-v-nemecku-umele-oholila-model-s-az-na-kost-aby-dosahla-na-dotace/
    Jak je to s použitím SC ? Příplatek, bez příplatku za použití ?
    Výkonnější palubní nabíječka 16.5 kW za příplatek 2100 €.
    8 let záruka s neomezeným počtem najetých kilometrů na akumulátory a pohonné ústrojí.
    4 roky, nájezd 80.000 km omezení záruky na zbytek.

    1. No vida, že to jde 😀
      To

      No vida, že to jde 😀
      To bude spoustě lidí stačit.

      Přišli tak s novým základním modelem 60, který pozbyl:
      – navigace,
      – parkovací kamery,
      – digitálního rádia,
      – varování před autem v mrtvém úhlu,
      – varování před opuštěním jízdního pruhu,
      – paměti nastavení elektrických sedadel řidiče,
      – parkovacích senzorů,
      – el. sklopných zrcátek,
      – dálkového otevírání garáže z auta,
      – a k tomu došlo i na „snížení výkonu na 80 %”.

      1. Z tohoto přehledu ani z
        Z tohoto přehledu ani z článku na Autoforum.cz jsem nevyčetl, jak je to s digitálním rádiem. Pokud nefunguje v holátku S60 digitální rádio, tak jaké? Analogové? A jak se dá takové analogové rádio SW odblokovat, aby fungovalo jako digitální? Nebo holátko S60 žádné rádio před SW odblokováním nemá?

        1. Věc se má tak, že auto ve
          Věc se má tak, že auto ve skutečnosti nepozbylo fyzicky zhola nic, jen je to softwérově vypnuté 😉
          Koupíš tzv. holátko, shrábneš dotaci, přijdeš podruhý, doplatíš a voni ti klikem myší prostě všechno zapnou ;D
          Nic se nikam nemontuje atd atd
          Prostě takové malé spiklenectví klinta s automobilkou vůči ouřadům 😀

          Dost možná že nikam podruhý nejedeš a vyřidíš to mejlem a voni ti udělaj bezdrátovej upgrejd zatím co spíš.

          1. To mi bylo jasné, ale
            To mi bylo jasné, ale nebylo mi jasné jen to rádio. Takže Tesla zřejmě počítá s tím, že zákazník na nějaký ten měsíc nebo dva oželí rádio… a pak si je (spolu s ostatními funkcemi) nechá odblokovat. U ostatních funkcí mi to bylo jasné, jen u toho rádia mě to zarazilo. Předpokládám, že pod pojmem digitální rádio je myšlen multimediální přehrávač, čili v zablokovaném stavu auto de facto bez muziky.

      2. Když pominu, že je možné
        Když pominu, že je možné připlatit odblokovat vyšší Kapacitu akumulátoru.
        Mě vrtá hlavou. Proč je kapacita akumulátoru omezena ? Proč tam prostě nemontují akumulátor o menší kapacitě.
        Jestli není hlavni důvod to, že prostě menší počet článků by vlivem velkých proudů které protékají při >>>
        -nabíjení na SC
        -odběru proudu při prudkém zrychlení
        -prudkém brzdění zpomalení rekuperaci
        Trpí a rychleji degradují
        To by potvrzovalo úplné stažení modelu 45kWh u kterého byla navíc omezená záruka na počet najetých Km .
        Můj názor je, že akumulátory 45-60kWh byly do budoucna vyhodnoceny jako problémové. Jejich nižší životnost by poškodila renomé automobilky.

        1. Ano, mesi baterka ma vice
          Ano, mesi baterka ma vice problemu, podle me proste pocitaji s tim, ze velka cast zakazniku si drive ci pozdeji priplati za navyseni kapacity, i kdyby si pak pirplatila jen polovina, tak je to porad vydelecne… a nemusi si pirplacet hned, treba si to doplati az druhy majitel…

            1. KLidne vsadim svoje boty, ze
              KLidne vsadim svoje boty, ze vyrobne a ekonomicky opravdu neni levnejsi tam dat vetsi baterku a softwareove ji omezit…. ten kus kapacity vyjde pri nejmensim na 50 000 kc, coz je i v cene auta jako Tesla hodne velka castka.
              Smysl to dava prave az ve chvili, kdy pocitaji s tim, ze nejaka cast zakazniku si nakonec za rozsireni zaplati…

                1. No jednak se tech 60 zda se
                  No jednak se tech 60 zda se prodava pomerne dost, navic pochybuju, ze ta linka neni schopna vyjet baterku v zasade libovolne velikosti (kdyz se na jedne lince napreskacku stave male MPV se stredne velkym SUV a delsimi dvema ruznimy modely, tak baterky urcite taky pojedou na jedne lince.
                  Jinak v autoprumyslu se bezne resi uspory v jednotkach korun, a tohle jsou desetitisice…
                  Kazdopadne ta diskuze je celkem zbytecna, kdyz si na to udelali docela slusny byznysplan…

      1. Děkuji.
        Snažím se z toho

        Děkuji.
        Snažím se z toho abstrahovat nějakou představu o nárůstu rychlosti v čase.. Jde v podstatě o to, že po dobu, kdy je g v maximu, zrychluje Tesla nejbrutálněji? Tzn. že hrubým odhadem je tempo akcelerace nejvyšší mezi 9 a cca 60 km/h ? U novějších verzí předpokládám delší období, po než je toto tempo zrychlování vůz schopen udržet.. např. do cca 80 km/h ? To je totiž dle mého názoru čas, kdy tesla „ujíždí“ soupeři, kdežto po odeznění této oblasti vysokého g je již spíše „dotahována“. Typicky pro p100d: 0-60 mph = 2,5 s / 0-100 kmph(62 mph) = 2,7 s..=> poslední 2 rychlostní míle už zaberou poměrně velké penzum z celkové hodnoty dosaženého času. Otázka kterou se už nějakou dobu obírám tedy zní: Při jaké hodnotě rychlosti začíná Tesla (nejlépe p100d) ztrácet to úžasné tempo?

        1. Taky mě to zběžně
          Taky mě to zběžně zajímá, ale já vím prd 🙂
          Zkus http://www.teslamotorsclub.com
          Nebo přímo ty Youtubery co s Teslama závoděj, ty budou vědět víc
          https://www.youtube.com/channel/UCWeLPNowZvdzXwnCDxVyNEg
          https://www.youtube.com/channel/UCOpdDZoLH9IDJ8IuNZzz2iQ

          Jedna věc je ale jasná Tesla má omezení díky tomu, že je to rodinnej sedan a má lidi dovéz někam dál než jen 1/4 míle.
          By mě zajímalo co by se stalo, kdyby se auto vočesalo od balastu a poladilo na sprinty :))
          Možná pokud Tesla uděla Roadstera 2 s Maximul Plead módem tak se dočkáme kosmickýho zrychlení.
          Co je hustý, že na Ludicrous mód nemá ani Formule e!!! To je mazec :))

          S vykuchanou Teslou jezdí borec na Pikes Peake a teď začal seriál okruhovejch závodů s Teslama.
          https://electrek.co/2016/06/27/tesla-model-s-new-record-production-electric-car-pikes-peak-hill-climb/
          http://www.theverge.com/2016/10/1/13124944/electric-gt-tesla-world-series-fia-interview-ceo

  3. Přátelé, berte psané
    Přátelé, berte psané spotřeby a dojezdy jen velmi velmi orientačně. Stačí si i přečíst testy tady na hybridu. Leaf 30kw jste reálně okolo 160-170km při běžné jízdě, na normované se prakticky nejde dostat, nebo nějakou šílenou ekojízdou kdy byste všechny zdržovali a to nedává smysl.. Ten přehled je dobrý nápad, díky Hybridu za něj, aspoň je to někde všechno pohromadě.

            1. Podle mě je spotřeba
              Podle mě je spotřeba braná ze zásuvky tedy včetně ztrát při nabíjení.
              Mám i-miev 2015 se spotřebou dle TP 12,5 Kw/100 Km a dojezd dle NDEC 160 Km
              což prostým výpočtem dělá 20 Kwh ,ale baterie tam je jen 16 Kwh protože
              zbytek jsou ztráty v dobíjení. Mám elektroměr a při skoro vybité baterii tam
              tak 18-19 opravdu nateče. Ale pozor některé (skoro všechny kromě mievu atd. ) EV mají palubní
              počítač a ten ukazuje spotřebu z baterie, takže nezaměňovat.
              Osobně jezdím v průměru za 15 Kwh/100 Km ze zásuvky, když jedu v klidu
              na výlet tak za tu normu opravdu jedu.

              1. Domnívám se, že spotřeba
                Domnívám se, že spotřeba ze zásuvky (tj. včetně ztrát při nabíjení) by se neměla uvádět jako spotřeba auta, protože když nabíjíte přes palubní nabíječku nebo přes DC nabíječku, tak se dostanete k jiným číslům celkové spotřeby a přitom uložená energie bude v obou případech stejná.

  4. Proč jsou ty elektromobily
    Proč jsou ty elektromobily tak drahé? Pokud by baterie stála i 250usd za kWh, tak to u Soulu dělá cca 100k a u Golfu 140k. Nemají spalovací motor, takže minimálně -50k po odečtení elektromtoru, mínus složitá převodovka. Stejně vybavený fosil bych teda pochopil, že bude stát o 20-30% víc, ale ne o 100%. Takovou hodnotu mít prostě nemůže.
    Chci EV a hrozně moc, ale to je fakt na hlavu. :-/

    1. Ne nemuze, ani nema je to
      Ne nemuze, ani nema je to umele drzene nahore. Ani na to nemuze mit vliv „vyvoje“, protoze to by ceny vsech benzinaku zacinali na 2 milionech.

      Kupovat si dneska EM za tuhle cenu je nesmyslna investice.

      Mimochodem zrovna vcera jsem se bbyl projet v i3 cena 1.1M, levnejsi nema vubec smysl kupovat. V zakladu je to k nicemu. Jako BMW fakt super. Ale za ty prachy …..

        1. Slevu neukecáte u BMW ani o
          Slevu neukecáte u BMW ani o korunu. Prodej probíhá přímo s BMW a dealer je jen agentem. A minimální použitelná cena je u silnější verze (blbost kupovat slabší) 1,1 mil. Kč, kdy je k základnímu modelu přičten superpaket Edice Advanced, kde jsou užitečné pakety za 50% příplatku.
          Je to prostě BMW. Nemůžete mít BMW za cenu Leafa či eGolfu.

            1. Pokud to jde do výroby, tak
              Pokud to jde do výroby, tak ani korunu. Zkoušeli jsme to i přes ředitele dealera v našem městě, našeho známého a potvrdil nám, že u auta do výroby nemohou dát ani korunu. Smlouva se uzavírá přímo s BMW a ti to kontrolují. Skladovky a předváděčky jsou něco jiného.
              Kompenzují to částečně přes příslušenství zdarma.

    2. Proč už se asi
      Proč už se asi nevyrábí… Protože pro automobilku je tohle jenom jeden velkej vtip a zábava, vyrobí pár kusů jen aby snížili emise produkce spalováků. Renault twizy je krásnou ukázkou strašně snadnýho na výrobu, ale stačilo jich vyrobit málo a jsou vysmátý. Jak asi můžou vyrobit Twizy bez pronajímané baterky a na Fluence EV je pronajímaná baterka a nejde ji odkoupit :D. Stejný je to i s Ioniqem proč sakra dělají dvě nebo tři verze od čistě elektricý po hybrid který je levnější než čistá elektrika.

    3. Taky mě to vrtalo hlavou.
      Taky mě to vrtalo hlavou. Je to proste pro to, že výrobní cena oktávky je okolo sto tisíc. Nějaké daně a marže a je na krámě za půl mega. Akumulátory automobilky levněji nepořídí. U Leafa to bylo 120 tis bez daně a 200 tis s daní v servisu. To je prostě výrobní cena minimálně dvojnásobná. Teď kupuji Priuse a cenu jsem ukecal o 98 tis. Prostě auta jsou předražený všechny.

    4. A teď vem E-Golfa a
      A teď vem E-Golfa a porovnej s Golfem GTE vs Golf 1,4tsi. Myslím, že automobilky si ceny trochu cucají z prstu. Až když zjistí, že to nikdo nekupuje, dají mírnou slevu. A když ani tohle nepomůže, dají k tomu zimní pneumatiky.
      Hra jak na burze. On se totiž vždycky na tom trhu někdo najde, kdo to koupí dříve či později.

    5. Evidentně se všechno řídí stejnými principy kšeftu tj.
      Evidentně se všechno řídí stejnými principy kšeftu tj. nový hi-tech produkty, který jsou málo rozzšířený jsou nejdřív nadražený jak bolavá noha (vzpomeňtě si na cenu prvních počítačů, které se objevily 90.letech, dříve než Čína začala produkovat levný pc komponenty,nebo cena mobilů, než přišel dovovaný Alkatel..) Dnes máme v porovnání s tím tu elektroniku za hubana. Těmi cenami na začátu si prodejce mastí kapsu za vývoj, prvenství na trhu a dělá si tak vatu na horší časy a další investice.

      V případě aut je to trošku jinak – tady si výrobci evidentně nechtějí pod sebou řezat větev, aby tak mohli doprodat svoje konvenční verze aut se spalovacím motorem a převést výrobu na elektro. Elektromobily zatím cenově napálili, protože ví, že si je určitá skupina lidí, kteří prostě buď chtějí být první, nebo jsou „ekologicky uvědomělí“ a tak si je koupí. Tudíž na ně marketingově cílí. Další věcí je, některé technologie výroby baterií atd. jsou pod patenty, které brzdí rozvoj. Ale spíš bych řekl, že se na to ty automobilky prostě jen vymlouvají. jsem za to, že si na tom chtějí namastit kapsu a zlevní až, tu bude opravdu levná konkurence, která je donutí tak učinit. Pak to bude fičák.

      1. Ten Vámi potupně nazývaný čmoud může jezdit i na zemní
        Ten Vámi potupně nazývaný čmoud může jezdit i na zemní plyn a mít tak prakticky nulové emise,navrch se dá kompresorem tankovat doma stejně jako váš jaderný odpad křížený s těžbou lithia,potřebného pro lithiovou bombu a schovávající se za ekologii,kterou živí dětská práce někde v dolech v Chile.Zhruba tak to lze brát.Pane Vegre,zkusil jste někdy setřít prstem něco z výfuku Euro 5/6,nebo z auta na CNG?Sázíte stromy?Uklidíte si někdy ten ekologický čurbes kolem baráku?

            1. Odborníku, bylo by vhodné pořídit si brejle. NIkde jsem
              Odborníku, bylo by vhodné pořídit si brejle. NIkde jsem nenapsal, že dpf se vypaluje v koloně, nebo u semaforu!
              Běž si s tim svým €křápem do servisu ať ti pustí regeneraci a pak si k tomu plným douškem čichni. Evidentně to potřebuješ aby si tady už nevotravoval.
              Je jasné, že tě nezajíma, co ti leze z prdele, hlavně, že ses toho zbavil…
              A hlavně na autostrádě, tak se to stratí a není to ani poznat, že odborníku 🙂

      1. Dobrý deň máte tam
        Dobrý deň máte tam špatne uvedené technické informácie: spotreba kWh na BMW i3 rozhodne zle a dojazd NEDEC platí pre slabší 18,9kWh akumulátor, kapacita akumulátora u Soulu napríklad.
        A mohli ste dať dojazd aj na tie silnejšie vrzie nech je v tom super prehľad.

    1. EV od Mitsubishi se v CR
      EV od Mitsubishi se v CR nikdy oficialne neprodavalo, iOn a C-Zero se v CR jiz take neprodavaji, A3 etron se v CR nikdy oficialne neprodavalo, Focus electric se v CR nikdy ofocialne neprodaval a 330E je hybrid, holt ohle neni clanek o EV bazarovkach ale o ofiko cenach Ev dostupnych na CR trhu jako nova auta

Napsat komentář