Vespa představila elektroskútr Elettrica

Na Milánském motosalonu odhalil známý italský výrobce skútrů Vespa svůj první elektroskútr. Vespa Elettrica je zatím pouze koncept, ale výroba by měla začít ve druhé polovině roku 2017.

Elektroskútr Vespa Elettrica
foto: Vespa

Vespa, která patří pod skupinu Piaggio, slibuje, že také elektrická Vespa si udrží všechny prvky, které pomohly skútrům Vespa k celosvětové proslulosti. Momentálně spolupracuje s partnery po celém světě na vývoji elektromotoru a celého pohonu.

Žádné další podrobnosti zatím známy nejsou. Prodej elektroskútrů se zatím v Evropě ani příliš dobře nerozjel. Problémem je vysoká cena strojů, které pak nemohou konkurovat běžným benzinovým skútrům s nízkou pořizovací cenou i slušnými provozními náklady.

tisková zpráva

15 Comments on “Vespa představila elektroskútr Elettrica”

  1. No konečně se Italové
    No konečně se Italové probudili. Ta záplava skútrů u nich zrovna libě nevoní, zvláště pak v tom vedru a úzkých uličkách, kde se proplétají mezi chodci. I když správný Ital musí být hlučný, že jo 🙂
    Obecnou bolestí elektorskútrů je dojezd a cena. Rychlost už ne, tam se zvednutím hranice pro řidičáky B/M na 125 cm3 a odpovídající výkon elektromotoru už dá jezdit i po městech se spoustou výpadovek a spojovacích čtyřproudovek s 80-90 km/h, kde doposud malý slabý skútr 50 cm3 a tomu odpovídající elektrika byly neskutečnou brzdou.
    S tou cenou to asi bude ještě dlouho přetrvávat, protože nájezdy nejsou nijak oslnivé a tak opravdu cena za kilometr levné číny + palivo a olej hravě porazí cokoliv jiného. Podle mých zkušeností a testů totiž skútr musí být minimálně E.ON emax 120S nebo Akumoto 800, protože zbytek je slabota. I ta ovšem začíná na 50 tisících a ty silnější od 85 tis. výše.

    1. No zrovna ty levne cinske
      No zrovna ty levne cinske skutry prekone temer cokoli. Porizovacka je sice mala, ale furt se musi menit olej, co chvili se neco vysype a po relativne malem najezdu je to na odpis… to ze cinsky skutr zere skoro tolik co naftove auto nizsi stredni tridy je taky uplne ulet…
      Elektro skutry jsou ale fakt drahe (stejne jako elektro auta), SLusne planuje delat akumoto, ale s pouztelnou baterkou za to chteji 150 tisic ze…

    2. doporučuju se stavit za
      doporučuju se stavit za panem Kapicem ve Vyškově nebo http://www.eskutr.cz a domluvit si zkušební jízdu na „vytuněném“ elektroskůtru. To vám utrhne ruce a protáhne úsměv kolem celé hlavy.
      Ten výkon a dynamika je neskutečná. O brzdě v provozu nemůže být ani řeč – spíš se musíte držet zkrátka, abyste se moc nerozdivočil a pak to uřídil… 🙂

      1. Mám nově za 60 000,- Hondu
        Mám nově za 60 000,- Hondu CB125F. Tankuju až po ujetí zhruba 300-350km. Rychlost po rovině kolem 100km/h.
        Jezdím do práce sem tam i na elektrokole.
        Mít tak výhody elektrokola kde jen měním pláště, brzdy + servis obyčejného kola. A vlastnosti moji motorky byl bych spokojený i za cenu kolem 100-150 tisíc. Mít víc peněz, tak asi nemám zapotřebí hledat levný dopravní prostředek.

    1. Něco jako vajíčko
      Něco jako vajíčko zkoušelo BMW u modelu C1 a nechytlo se to. Kromě toho,že na vás nefouká a nepotřebujete helmu už to má jen nevýhody. Výrobci motorek a skútrů mají dobrý důvod proč se snažit dostat těžiště co nejníže – obratnost v zatáčkách a potřeba překlápění za jízdy. U „vajíčka“ máte najednou pár desítek kg navíc s těžištěm někde ve výši prsou. Na jízdu nic moc. Můžete si to jednoduše nasimulovat. Vemte si vysokou krosnu, naložte do ní cca 20 kg a jeďte se projet. Moc příjemná jízda to nebude (osobně vyzkoušeno).

Napsat komentář