Na Milánském motosalonu odhalil známý italský výrobce skútrů Vespa svůj první elektroskútr. Vespa Elettrica je zatím pouze koncept, ale výroba by měla začít ve druhé polovině roku 2017.
foto: Vespa
Vespa, která patří pod skupinu Piaggio, slibuje, že také elektrická Vespa si udrží všechny prvky, které pomohly skútrům Vespa k celosvětové proslulosti. Momentálně spolupracuje s partnery po celém světě na vývoji elektromotoru a celého pohonu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Paříž 2016: nový elektroskútr BMW C Evolution
Designový elektroskútr Bolt M-1 zkouší štěstí na Indiegogo
Nákladní elektroskútr Tripl: revoluce pro doručovací služby?
Žádné další podrobnosti zatím známy nejsou. Prodej elektroskútrů se zatím v Evropě ani USA příliš dobře nerozjel. Problémem je vysoká cena strojů, které pak nemohou konkurovat běžným benzinovým skútrům s nízkou pořizovací cenou i slušnými provozními náklady.
20.04.
20.04. 2018
https://mymodernmet.com/vespa-concept-giulio-iacchetti/
Jak narvat 8 Leaf baterek do
Jak narvat 8 Leaf baterek do el. skůtru 😉
https://www.youtube.com/watch?v=pO08NL_J5vA
No konečně se Italové
No konečně se Italové probudili. Ta záplava skútrů u nich zrovna libě nevoní, zvláště pak v tom vedru a úzkých uličkách, kde se proplétají mezi chodci. I když správný Ital musí být hlučný, že jo 🙂
Obecnou bolestí elektorskútrů je dojezd a cena. Rychlost už ne, tam se zvednutím hranice pro řidičáky B/M na 125 cm3 a odpovídající výkon elektromotoru už dá jezdit i po městech se spoustou výpadovek a spojovacích čtyřproudovek s 80-90 km/h, kde doposud malý slabý skútr 50 cm3 a tomu odpovídající elektrika byly neskutečnou brzdou.
S tou cenou to asi bude ještě dlouho přetrvávat, protože nájezdy nejsou nijak oslnivé a tak opravdu cena za kilometr levné číny + palivo a olej hravě porazí cokoliv jiného. Podle mých zkušeností a testů totiž skútr musí být minimálně E.ON emax 120S nebo Akumoto 800, protože zbytek je slabota. I ta ovšem začíná na 50 tisících a ty silnější od 85 tis. výše.
No zrovna ty levne cinske
No zrovna ty levne cinske skutry prekone temer cokoli. Porizovacka je sice mala, ale furt se musi menit olej, co chvili se neco vysype a po relativne malem najezdu je to na odpis… to ze cinsky skutr zere skoro tolik co naftove auto nizsi stredni tridy je taky uplne ulet…
Elektro skutry jsou ale fakt drahe (stejne jako elektro auta), SLusne planuje delat akumoto, ale s pouztelnou baterkou za to chteji 150 tisic ze…
Největší nemoc „levných“
Největší nemoc „levných“ elektroskútrů je mizerná BMS. Baterie, která by mohla vydržet deset let díky tomu vydrží sotva dva roky.
To nejde vyměnit?
To nejde vyměnit?
doporučuju se stavit za
doporučuju se stavit za panem Kapicem ve Vyškově nebo http://www.eskutr.cz a domluvit si zkušební jízdu na „vytuněném“ elektroskůtru. To vám utrhne ruce a protáhne úsměv kolem celé hlavy.
Ten výkon a dynamika je neskutečná. O brzdě v provozu nemůže být ani řeč – spíš se musíte držet zkrátka, abyste se moc nerozdivočil a pak to uřídil… 🙂
Upřímně, chce to
Upřímně, chce to elektroskůtr s uzavřenou kabinou (styl vajíčko), dojezdem 100 km, rychlostí alespoň 90 km/h a cenou do 100000 kč. Pak jim lidi utrhají ruce.
No bohuzel realita je nekde
No bohuzel realita je nekde uplne jinde, za 100 000 vam nikdo neproda ani obyc skutr podobnych parametru…
A kor u vespy tam cekam lehce „premiovou“ cenu na ceske pomery
Mám nově za 60 000,- Hondu
Mám nově za 60 000,- Hondu CB125F. Tankuju až po ujetí zhruba 300-350km. Rychlost po rovině kolem 100km/h.
Jezdím do práce sem tam i na elektrokole.
Mít tak výhody elektrokola kde jen měním pláště, brzdy + servis obyčejného kola. A vlastnosti moji motorky byl bych spokojený i za cenu kolem 100-150 tisíc. Mít víc peněz, tak asi nemám zapotřebí hledat levný dopravní prostředek.
Myslel jsem elektro skutr.
Myslel jsem elektro skutr. Jinak jestli ti nevadi cena 159 tam mrkni na akumoto, jediny problem je ze na strankach uz hodne dlouho pisiu „brzy zecnem vyrabet“
Myslel jsem elektro skutr.
Myslel jsem elektro skutr. Jinak jestli ti nevadi cena 159 tam mrkni na akumoto, jediny problem je ze na strankach uz hodne dlouho pisiu „brzy zecnem vyrabet“
Ja ti nevim, Vespa se kupuje
Ja ti nevim, Vespa se kupuje kvuli tomu, ze to vypada jako Vespa, ne jako (co hur, kapotovany) cinsky skutr.
Něco jako vajíčko
Něco jako vajíčko zkoušelo BMW u modelu C1 a nechytlo se to. Kromě toho,že na vás nefouká a nepotřebujete helmu už to má jen nevýhody. Výrobci motorek a skútrů mají dobrý důvod proč se snažit dostat těžiště co nejníže – obratnost v zatáčkách a potřeba překlápění za jízdy. U „vajíčka“ máte najednou pár desítek kg navíc s těžištěm někde ve výši prsou. Na jízdu nic moc. Můžete si to jednoduše nasimulovat. Vemte si vysokou krosnu, naložte do ní cca 20 kg a jeďte se projet. Moc příjemná jízda to nebude (osobně vyzkoušeno).
OK, tak dobře, já to beru,
OK, tak dobře, já to beru, je to skútr, tak OK.