Vodíkové auto Honda Clarity také jako plug-in hybrid a elektromobil

Honda aktuálně v u vybraných kalifornských dealerství začíná prodávat vodíkové auto Honda Clarity na leasing. Chystá ho dovézt i do Evropy a především příští rok představit jeho plug-in hybridní a plně elektrickou verzi.

Honda Clarity, zatím pouze s pohonem na vodík, by se příští rok měla objevit také jako elektromobil a plug-in hybrid
foto: Honda

Letos v dubnu jsme tu zprávu přehlédli, a tak teď se zpožděním napravujeme. Japonská Honda oznámila, že model Honda Clarity, v současné době vodíkové auto, nabídne příští rok také jako elektromobil a plug-in hybrid.

Plug-in hybridní verze nabídne dojezd min. 64 km na elektřinu, ale není jasné podle jakého standardu – pokud japonského, reálně to bude spíš polovina. Důležité je, že se má prodávat ve všech 50 státech USA. K elektromobilu zatím žádné informace známy nejsou.

V každém případě jde o vítanou diverzifikaci portfolia v alternativách jinak silně zaostávající Hondy. Japonská automobilka si aktuálně dala hodně záležet na tom, aby udělal humbuk kolem dojezdu nové verze 2017 vodíkového auta Honda Clarity.

To totiž ujede na jedno naplnění vodíkových nádrží až 585 km dle standardu EPA. Díky tomu nabízí nejlepší dojezdovou vzdálenost mezi „všemi elektrickými auty bez spalovacího motoru“. Pro srovnání, Toyota Mirai nabízí podle EPA „jen“ 500 km. Cena Clarity má být srovnatelná s Mirai, asi $60 000.

Tak či onak, není nám pořád jasné kam s těmi vodíkovými auty japonské automobilky směřují. Toyota Mirai se podle aktuálních informací prodává nevalně a může za to stále chybějící vodíková čerpací infrastruktura, kterou se ani přes slušné vládní investice v USA (ani jinde) nedaří vystavět.

Proč taky, když elektromobilů už jezdí po světě stovky tisíc, trend je jasně rostoucí a vybudovat nabíjecí stanici je řádově méně náročné po všech směrech, než postavit vodíkovou čerpací stanici. Vodíková ekonomika prostě už dnes nedává valný smysl, když ceny li-ion baterií a solárních panelů, resp. obnovitelných zdrojů, neustále klesají.

tisková zpráva

30 Comments on “Vodíkové auto Honda Clarity také jako plug-in hybrid a elektromobil”

  1. neni vam jasne, kam s temi
    neni vam jasne, kam s temi vodikovymi auty japonske automobilky smeruji? pane horciku me neni uplne jasne kam smeruje tenhle servr. s dovolenim jedna uprimna otazka. chcete objektivne informovat o alternativach, nebo jste se rozhodl propagovat elektromobilitu za kazdou cenu? urcite se totiz najdou situace, ve kterych je vodik jako uloziste energie vyhodnejsi nez li-ion baterie, receno o tom bylo dost, opakovat to neplanuji. pokud tedy planujete iformovat o alternativnich pohodnech, cemu nazev tohohle servru napovida, prosim vyhybejte se komentarum viz posledni dva odstavce. zvlast posledni veta stoji za zminku: „Vodíková ekonomika prostě už dnes nedává valný smysl, když ceny li-ion baterií a solárních panelů, resp. obnovitelných zdrojů, neustále klesají.“ tohle je vas nazor. nic vic. a na spravnem miste je jenom tedhy pokud na tomhle servru planujete propagovat cistou elektromobilitu. v tom pripade vam ale doporucuji zmenit nazev…. a jen tak mimochodem. hybrid.cz mate z doby, kdy bylo tohle slovo modni. a v ty dobe slavila uspechy hybridni toyota. honda mela take svoje zelizko v ohni. na rozdil od vami milovane tesly je tahle technologie dodnes uspesna. i bez dotaci. nepodcenujte japonske automobilky.

  2. Rád by som vyjadril svoj
    Rád by som vyjadril svoj názor k otázke pána Horčíka na záver „tiskovej správy“. Myslím si,že BEV a FCV môžu v budúcnosti fungovať vedľa seba rovnako ako dnes benzín a nafta. Buďme radi, že aspoň niektoré automobilky už majú alternatívu ku BEV. Vodík má určite možnosť presadiť sa minimálne v nákladnej doprave a uplatnenie si môže nájsť pri policajných alebo záchranárskych autách, lebo rýchlosť tankovania je v niektorých oblastiach na nezaplatenie, hlavne ak ide o záchranu ľudského života. Takže ak vedia urobiť automobilky ako Honda alebo Toyota sériový osobný automobil, tak určite budú vedieť urobiť aj dodávku alebo sanitku.

      1. Čas ukáže, ale kým
        Čas ukáže, ale kým Toyota oficiálne neoznámi, že FCV je slepá cesta, tak si to len môžeme domýšľať.
        Čo sa týka bezpečnosti, tak aj Tesla už niekoľko krát horela (aj s tragickými následkami) a aj malý mobil Samsung Galaxy Note 7 narobil dosť problémov. BTW : Nefungujú na vodík.
        Je fakt, že FCV je v porovnaní s BEV zložitejší, ale určite nie až tak, že si nemôže nájsť uplatnenie vo špecifických oblastiach dopravy ako som spomínal v predchádzajúcom komentári.

                1. Kdyby se fosilní paliva
                  Kdyby se fosilní paliva nedotovala 10 milionama $ za minutu tak by spalovákama jezdili jen vyvolení.

                2. Dinosauři furt žvanili,
                  Dinosauři furt žvanili, že elektromobily nikdo nechce kupovat a když uviděli prvních 300 000 objednávek na Model 3 tak se můžou najednou podělat a všichni žvaní vo elektrický budoucnosti a předhánějí se v s elktrickejma konceptama. Hm hm
                  Na valný hromadě Mercedesu se akcionáři ptaj proč vedení zaspalo a nemáká na normálních elektroatech? V Americe Tezla nabourává luxusní segment aut.

                  Bodejť by chtěl někdo kupovat vokriplený předražený elektrokáry :))

                3. podívej, já platím
                  podívej, já platím hypotéku a půjčky. nemám nejhorší plat. A rád bych si pořídil EV. Ale to musí být pořádně zadotované, protože, jak správně píšeš: Bodejť by chtěl někdo kupovat vokriplený předražený elektrokáry :))
                  to, co ty myslíš jako ironii, je prostě pravda. Já jsem mainstream. Nemůžu být průkopníkem a kupovat předražený auta s minimálním dojezdem. Ty máš EV? Kolik tě vyšlo? Nezrujnovalo ti jeho pořízení rodinný rozpočet? Nebo jsi jen kecka, co bydlí u rodičů a nemá ani ten spalovák? V příštím roce budu muset řešit koupi vozu. Moc bych si přál EV, ale normální EV prostě nebude. Jako starý EV neberu a nové za 950t? To je vtip?

                4. Odpovedi se nedockas,
                  Odpovedi se nedockas, takze:

                  Vložil/a Kuk, Ne, 2016-11-06 14:00
                  Sám s přehledem dokážu využít prostor a střechu velkýho kombíka na víkend a ještě mi to přijde málo.

                  A kolik nam jezdi elektrickych kombiku? 🙂

                5. no, myslel jsem si něco
                  no, myslel jsem si něco podobného 🙂

                6. Máš to nějaký pomotaný,
                  Máš to nějaký pomotaný, vůbec to nemyslím jako ironii, ale jako holej fakt.
                  Na elektriku je pro masy brzo. Nám holt, zbejvá koupit si hybrid nebo dojezdit to co máme, ale hlavně nekupovat novej spalovák. Proč ještě podporovat zpátečnický auto-dinosaury a cpát jim naše prachy aby prodali ješte nějaký spalováky? Jen ať jim klesnou prodeje a vo to víc se budou snažit přijít s pořádnejma baterkáčema.

                7. Na te castce ma 60% podil
                  Na te castce ma 60% podil dotace do tezby uhli. Na uhli jezdi jen „ciste“ EV. Aspon si tu zpravu precti, pokud to dovedes.

                8. No vidišto, je nejvyšší
                  No vidišto, je nejvyšší čas zbavit se těch špinavých dotovaných folsilních paliv a špinavejch uhelek a napajet to čisté EV čistější energií.

                  Solarcity vyrobí každej rok víc energie než spotřebujou všechny auta co Tesla vyrobila.
                  V USA místo 240 uhelek postavili jenom 3 a Skotsko už žadnou uhelku nemá…
                  Sice to tak nebude všude, ale aspoň něco.

                  A co se týče ČR bude možná lepší tu přebejvající elektriku spotřebovat do aut než vyvézt 😉

                9. Na Slovensku je uz len jedna
                  Na Slovensku je uz len jedna uholna elektraren s instalovanym elektrickym vykonom 266 MW, cize z uhlia sa na Slovensku vyraba len cca 10% elektriny a to hlavne preto, aby banici v Novakoch neskoncili na ulici a tiez na zabezpecenie kurenia pre 15tisic bytov. Filtrovanie skodlivin dnesnych uholnych elektrarni je radovo kvalitnejsie ako u spalovacich motorov, hlavne naftovych.

                10. Ja neverim, ze vsetko
                  Ja neverim, ze vsetko vyriesi neviditelba ruka trhu. Zatial vzdy takmer vsetky oblasti bolo treba regulovat statnou mocou aj v najrozvinutejsich krajinach. Inak by podnikatelia kartelovymi dohodami robili este vacsi bordel ako je.

                11. no, to přeci píšu, že
                  no, to přeci píšu, že být to na trhu, EV auta by se těžko prosazovaly

                12. Jo ty chceš regulovat trh
                  Jo ty chceš regulovat trh ještě než se vytvoří??? Zatím se prodává doslova prd a ty už mluvíš vo kartelech.

        1. Kazdy FCV musi mat baterie,
          Kazdy FCV musi mat baterie, len mensie ako BEV, palivovy clanok nedokaze dodat dostatok energie pre zrychlenie.
          Cize kazdy FCV ma ten isty „bateriovy problem“ ako BEV a vsetky ostatne zariadenia s Litiovymi bateriami. FCV ma navyse vysokotlaku nadrz s vodikom, ktora pri poskodeni havariou narobi zrejme viac problemov ako horiace baterie, resp. ak sa najprv poskodia baterie, mozu byt kvalitnou rozbuskou pre vodik.

    1. Jak se to vezme. Pokud pod
      Jak se to vezme. Pokud pod pojmem „elektromobil“ chápeme BEV, tedy „Battery Electric Vehicle“, tak ne, protože využívá vodíkové palivové články a jde tedy o FCV („Fuel Cell Vehicle“). Ale pokud ten pojem trochu rozvolníme, pak jím lze označit i Clarity.

      1. uvadi se v clanku
        uvadi se v clanku elektromobil a plug-in hybrid, o tom jestli to ma bejt baterkovej elektromobil nebo elektromobil s jinym typem ulozeni energie se ve clanku nepise, i3 s Rexem je taky elektromobil ikdys k ulozeni elektriny slouzi jak bateri etak i benzin v nadrzi

        vpodstate ze ma jit o baterkove elektricke auto se dozvis az po rozkliknuti na strankach hodndy, i u obrazku kde maji vedle stavajici Clarity 2 verze pod plachtou maji napsane jen „Electric“ a „plug-in-hzbrid“ a teprve az na produktove strance se dozvis ze je to „battery electric“

Napsat komentář