Tesla už v části gigatovárny v Nevadě vyrábí bateriová úložiště Powerpack 2 a Powerwall 2. Kolem se ale továrna dál utěšeně rozrůstá.
foto: Duncan Sinfield
Podle počtu aut na parkovištích kolem staveniště to vypadá, že vše nabírá na obrátkách. Vozidel jsou v okolí továrny stovky. V hotové části už se vyrábí, instaluje se další vnitřní vybavení a především se buduje několik nových segmentů.
Tesla Motors a Panasonic se v gigatovárně v nejbližších dnech chystají spustit výrobu také svého asi dosud nejdůležitějšího produktu: nového bateriového článku 2170. Elon Musk nedávno prohlásil, že nový typ článku se stane základem pro většinu produktové řady Tesla na další desetiletí.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nahlédněte do gigatovárny Tesla v Nevadě
Zároveň Elon Musk dodal, že nový článek je „nejlepší a nejlevnější na světě“. Až dosud používala Tesla články 18650 (rozměr 18×65 mm) o energetické hustotě asi 250 Wh/kg a proměnlivé ceně (dle hustoty – baterie pro domácí úložiště a pro elektromobily Tesla Model S/Tesla Model X mají různou energetickou hustotu).
VĚDĚLI JSTE, ŽE… gigatovárna Tesla bude stát kolem $5 mld.?
V současné době má giga-továrna Tesla v Nevadě plochu asi 176 000 m2. Jakmile budou dokončeny nově připravované budovy, stoupne plocha asi na 418 000 m2. To je asi třetina celkové plochy továrny, která má být definitivně dokončena v roce 2020.
Počáteční výrobní výkon továrny má být asi 35 GWh baterií v roce 2018. To je zhruba tak akorát, aby Tesla splnila těch víc než 500 000 rezervací Tesla Model 3 a k tomu stačila prodat i pár Powerwallů a Powerpacků. V roce 2020 už má ale továrna vyrábět až 150 GWh ročně!
Tesla ludicrous modus by
Tesla ludicrous modus by zrejme mel byt vyhrazen jen pro urcite lidi. Pred par dny rozstrelila nejaka zenska Teslu S a uhoreli 2 lide. Jak muze nekdo rozstrelit auto ve meste jako ta zenska je fakt zahada.
https://www.youtube.com/watch?v=CHgnNnuHCzw
https://www.youtube.com/watch?v=fY5YudGurBk
Kde si sebral, že ty auta
Kde si sebral, že ty auta měli při bouračce zaplej ludicrous mode? Bych radši vyvozoval závěry na základě faktů a ne na základě dojmologie.
Ludicrous jsem zminil
Ludicrous jsem zminil symbolicky. Chtel jsem tim rici, ze akcelerace nad urcitou hladinu by nemela byt dostupna pro kazdeho. Velke „g“ muze zpusobit odkrveni mozku az po omameni smyslu. Sam mam Porsche a vim co ta bestie dokaze a jak dokaze oblbnout ridice aby slapnul na pedal i v mistech kde to neni nejvhodnejsi. mam najezdeno hodne moc km a neco mam za sebou. Ale kdyz nejaky mestsky cowboy nebo slecinka zasedne do takove masiny, tak katastrofa je blizko.
To plati pro teslu i ostatni potentni auta. Kde je hranice? nevim.
jeste k te havarii. Trosky auta byly rozmeteny v sirokem okoli a ten strom byl nadmiru poskozeny. Kdyz porovnam poskozeni stromu u jinych zavaznych bouracek, tak tento strom je na tom hodne spatne. Ve meste udelat takovou zkazu je fakt umeni.
A hned si nesymbolicky
A hned si nesymbolicky vytvořil fámu.
To není jen o velkém G, to
To není jen o velkém G, to je hlavně o tom že řídí lidi co by řídit neměli a co by neměli. Když vidím co řídí povětšinou ona SUV a MPV, tak mám celkem strach. Navíc je to v našich podmínkách často nesmysl.
Do pola se stejně jezdí většinou nějakou starší škodovkou a tato monstra se motají po rovném asfaltu v centru, nemá to smysl. Nejvíce mne udivuje když z takového vozu vystoupí paní podnikatelová s něčím co si dravec splete s potravou. (Občas se prý v hnízdech dravců najdou obojky)
Osobně se domnívám že úroveň nejen řidičských schopností, ale i zalostí běžných dopravních předpisů (úplného minima, nemyslím teď nějaké přesné vzdálenosti kam dát trojúhelník na jaké cestě (nebo jestli jsou přípustné papriky) ale kdo má přednost atd.) je tristní.
Znama v Praze jela na
Znama v Praze jela na parkovisti Fabii a prijel takovy machr v SUV a kdyz ji jaksi vadil ve sve bezbrehe svobode, tak ji jednoduse tim SUV vytlacil. No jak se jim rika? Aha, harvardi.
Takovy by meli chodit pesky a s povolenim by se smeli svezt autobusem a metrem. nedej boze ze na takoveho harvarda trefite na silnici a dalnici.
PS: neni jen o velkem G ale i o malem P.
SUV nie je o jazde v
SUV nie je o jazde v terene..
Je to o komforte, perfektnom vyhlade, bezpeci, pohodlnom parkovani a samozrejme aj o imidzi..
Treba chvilu pojazdit a do malej pixle uz nesadnes 😉
Pohodlné parkování?
Pohodlné parkování? Zaparkuješ mezi další 2 SUV a nevystoupíš. Paráda.
Tak SUV jsou vesme stejne
Tak SUV jsou vesme stejne siroke, jako obdobny ne SUV model, tj logicky na sirku pri parkovani to je stejny problem…
I kdyby to byla pravda, tak
I kdyby to byla pravda, tak SUV žádnou výhodu při parkování nepřináší.
No je zpravidla kratsi nez
No je zpravidla kratsi nez auto klasicke koncepce a clovek z nej ma lepsi vyhled…. nicmene sam bych si to asi taky neporidil, priplacet za efektnejsi vzhled a vyssi spotrebu se mi moc nechce…
To bude platit do momentu,
To bude platit do momentu, než všichni budou mít SUV a ano u X aut, která se jako SUV prodávají, by jejich jízda terénem, vedla ke zničení laku, nebo vnitřku.
Používat takový stroj pro jízdu po městě je podle mne hloupost, není k tomu důvod, maximálně že potřebujete dojet z místa kde k tomu je důvod. Pokud někdo chce v autě bydlet, pak asi komfort v auta potřebuje, jinak je vnitřní výbava poněkud nepodstatná.
Co se týče nějakého stylizování se…, možná to nějak nechápu, ale na co si hrají?
Musím souhlasit je to jako
Musím souhlasit je to jako nabitá zbran jen zmáčknout spoušť (sešlápnout pedál).https://www.youtube.com/watch?v=EydMeFyeFzk
Lidé chtějí zbytečně výkonná auta, aby okolí demonstrovali své postavení, ale jestli ten vysoký výkon dokáží uřídit už neřeší.
Není to první nehoda ve vysoké rychlosti v obytné čtvrti.
http://www.autoblog.com/photos/stolen-tesla-model-s-crash-in-la/#slide-2754334
V Americe tohle celkem
V Americe tohle celkem uspesne resi pojistky – „prohresek“ je radne ocenen. Ex-kolega (v Cechach neridil) „popletl“ na parkovisti u letiste brzdu a plyn, projel zavorou a udelal totalku o sloup. Na dalsi dva roky mu sla pojistka na trojnasobek (uz si nepamatuju presne cislo, ale ani ta puvodni nebyla na nase pomery levna).
Nemela byt dostupna
Nemela byt dostupna kazdemu…
Takze dalsia regulacia?
Kto bude rozhodovat komu ma byt dostupna a komu nie?
Uradnik s razitkom? Kto ziska povolenie mat Ludi mod?
Ten kto da najviac do vacku, aby mal razitko?
Co tak zakazat rychle auta uplne? Ved zakazy tak uspesne funguju – vid anti gun faily.
Keby nemala ludi mod, tak sa nevydrbe v xxy kmh do stromu?
To tych 0.3s na stovku nieco zmenia?
Treba sa pytat jedine.. Ako je mozne, ze je nejaka pitcha ide po meste tak rychlo, ze rozseka na sracky jedno z najbezpecnejsich aut na svete..
Ps – ako by dopadlo benzinove auto pri podobnej buracke?
Ale to je jedno, hlavne ze sudruhovia budu mat dalsi zakon, vyhlasku, razitko a povolenky..
pěkný ohňostroj z těch
pěkný ohňostroj z těch baterek, lepší jak prskavky na vánoce ;))
PS: to je tak když se vypnou asistenty zapne ludík a sešlápne pedál na 200kmh = TESLA NASRAČKY :)))
viz Auto z Reichu SOUDRUZI
viz Auto z Reichu SOUDRUZI ;))))
stream.cz/autobazar/10014240-auto-z-reichu
DIY instalace Tesla
DIY instalace Tesla nabíječky
https://youtu.be/UMKiwyWikNs
Bylo by hezke, kdyby ty
Bylo by hezke, kdyby ty clanky 2170 prodavaly take jako kusovky pro hobby vyuziti. Ja pouzivam 18650 a jsem spokojeny. Ale 2170 by byly jeste lepsi.
Vi se, v cem je rozdil? Ze
Vi se, v cem je rozdil? Ze jsou „proste ve vsem lepsi“ mi nejak nestaci.
Pro moji potrebu nemusi byt
Pro moji potrebu nemusi byt chemicky lepsi. Me staci ze jsou vetsi a maji tim padem vic energie a dele vydrzi. Nemusim tak casto vyndavat a nabijet. Pokud budou i chemicky lepsi a levnejsi, tak se uz vubec nebudu zlobit.
Lepší poměr energie k
Lepší poměr energie k velikosti a hmotnosti = míň článků a míň zbytečného obalového materiálu.
Pokud jsem to z
Pokud jsem to z předchozích článků správně pochopil, snížili vnitřní odpor článků natolik, že uchladí i takto zvětšenou hmotu článků. Bonusem asi budou vyšší nabíjecí a vybíjecí proudy. Co se týče chemie, pravděpodobně se jim podařilo zakomponovat do materiálu anody více křemíku.
urcite je nebudou prodavat
urcite je nebudou prodavat jako kusovky, ale nikdo Vam nezabrani koupit si jeden PowerWall 2 a rozebrat ho na dily 🙂
Dekuji za radu. Uz bezim
Dekuji za radu. Uz bezim koupit dva kusy PowerWall 2.
Na trhu existuje jeden malo znamy format 26650. Je stejne dlouhy jako 18650, akorat je o 8mm tlustsi. Bohuzel je docela drahy. Asi ze se tak malo prodava. Kdo vi, treba se trh prizpusobi a vsichni prejdou na 2170.
Kdyz si vzpomenu na me mladi a pionyrske tabory, tak si vybavim stare baterky na monoclanky s napetim 3V. Ty mely rozmer 21,5 x 74 mm. Kdo vi, treba jezdil Elon na ten samy pionyrsky tabor a videl tu baterku u me a ted ji bude kopirovat.
Nebo koupit akumulátor s
Nebo koupit akumulátor s nepojízdné Tesly
Viděl jsem rozebranou na 10_tem EV srazu
http://www.hybrid.cz/jak-rozebrat-baterii-elektromobilu-tesla-model-s-snadno
ale on shani 2170, ne 18650
ale on shani 2170, ne 18650
Tak ty baterku pujdou i do
Tak ty baterku pujdou i do aut ne? Samo musite rozebrat havarovanou teslu vyrobenou po nabehu 2170tek
pujdou do aut ale az v
pujdou do aut ale az v „druhe vlne“
prvni do PowerWallu a Packu, pak do Modelu 3 a pak casem i do S/X. Takz nez se k nim dostaneme v Evrope tak to jeste potrva…
Electrek estimates it to be
Electrek estimates it to be between $100 to $150 per kWh depending on the size of the battery pack in the vehicle. Elon Musk did not provide specifics on the cost of the 2170 cells.
Teď jsem se na to díval do
Teď jsem se na to díval do Wiki a prej maj do konce roku 2017 stihnout 100 000 kusů TM3 a pak v roce 2018 vyrobit 400 000 kusů TM3 :)))) Blázni 😀
Mno nevim nevim, asi to bude hroznej fičák. Pokud to vůbec daj tak další problémem bude udržet kvalitu a nemít moc dětskejch nemocí a to jak u aut tak i u baterek. Holt kdo se bojí nesmí do lesa.
Oživíme heslo z minulého
Oživíme heslo z minulého režimu:“Tesla, kvalita klesla.“ 😀
Ja myslel že se říkalo
Ja myslel že se říkalo TEchnicky SLAbší…