Gigatovárna Tesla se dál rozrůstá, brzy začne výrábět nové články 2170

Tesla už v části gigatovárny v Nevadě vyrábí bateriová úložiště Powerpack 2 a Powerwall 2. Kolem se ale továrna dál utěšeně rozrůstá.

V současné době už uvnitř a v okolí gigatovárny Tesla pracují stovky lidí.
foto: Duncan Sinfield

Podle počtu aut na parkovištích kolem staveniště to vypadá, že vše nabírá na obrátkách. Vozidel jsou v okolí továrny stovky. V hotové části už se vyrábí, instaluje se další vnitřní vybavení a především se buduje několik nových segmentů.

Tesla Motors a Panasonic se v gigatovárně v nejbližších dnech chystají spustit výrobu také svého asi dosud nejdůležitějšího produktu: nového bateriového článku 2170. Elon Musk nedávno prohlásil, že nový typ článku se stane základem pro většinu produktové řady Tesla na další desetiletí.

Zároveň Elon Musk dodal, že nový článek je „nejlepší a nejlevnější na světě“. Až dosud používala Tesla články 18650 (rozměr 18×65 mm) o energetické hustotě asi 250 Wh/kg a proměnlivé ceně (dle hustoty – baterie pro domácí úložiště a pro elektromobily Tesla Model S/Tesla Model X mají různou energetickou hustotu).

VĚDĚLI JSTE, ŽE… gigatovárna Tesla bude stát kolem $5 mld.?

V současné době má giga-továrna Tesla v Nevadě plochu asi 176 000 m2. Jakmile budou dokončeny nově připravované budovy, stoupne plocha asi na 418 000 m2. To je asi třetina celkové plochy továrny, která má být definitivně dokončena v roce 2020.

Počáteční výrobní výkon továrny má být asi 35 GWh baterií v roce 2018. To je zhruba tak akorát, aby Tesla splnila těch víc než 500 000 rezervací Tesla Model 3 a k tomu stačila prodat i pár Powerwallů a Powerpacků. V roce 2020 už má ale továrna vyrábět až 150 GWh ročně!

33 Comments on “Gigatovárna Tesla se dál rozrůstá, brzy začne výrábět nové články 2170”

      1. Ludicrous jsem zminil
        Ludicrous jsem zminil symbolicky. Chtel jsem tim rici, ze akcelerace nad urcitou hladinu by nemela byt dostupna pro kazdeho. Velke „g“ muze zpusobit odkrveni mozku az po omameni smyslu. Sam mam Porsche a vim co ta bestie dokaze a jak dokaze oblbnout ridice aby slapnul na pedal i v mistech kde to neni nejvhodnejsi. mam najezdeno hodne moc km a neco mam za sebou. Ale kdyz nejaky mestsky cowboy nebo slecinka zasedne do takove masiny, tak katastrofa je blizko.
        To plati pro teslu i ostatni potentni auta. Kde je hranice? nevim.
        jeste k te havarii. Trosky auta byly rozmeteny v sirokem okoli a ten strom byl nadmiru poskozeny. Kdyz porovnam poskozeni stromu u jinych zavaznych bouracek, tak tento strom je na tom hodne spatne. Ve meste udelat takovou zkazu je fakt umeni.

        1. To není jen o velkém G, to
          To není jen o velkém G, to je hlavně o tom že řídí lidi co by řídit neměli a co by neměli. Když vidím co řídí povětšinou ona SUV a MPV, tak mám celkem strach. Navíc je to v našich podmínkách často nesmysl.

          Do pola se stejně jezdí většinou nějakou starší škodovkou a tato monstra se motají po rovném asfaltu v centru, nemá to smysl. Nejvíce mne udivuje když z takového vozu vystoupí paní podnikatelová s něčím co si dravec splete s potravou. (Občas se prý v hnízdech dravců najdou obojky)

          Osobně se domnívám že úroveň nejen řidičských schopností, ale i zalostí běžných dopravních předpisů (úplného minima, nemyslím teď nějaké přesné vzdálenosti kam dát trojúhelník na jaké cestě (nebo jestli jsou přípustné papriky) ale kdo má přednost atd.) je tristní.

          1. Znama v Praze jela na
            Znama v Praze jela na parkovisti Fabii a prijel takovy machr v SUV a kdyz ji jaksi vadil ve sve bezbrehe svobode, tak ji jednoduse tim SUV vytlacil. No jak se jim rika? Aha, harvardi.
            Takovy by meli chodit pesky a s povolenim by se smeli svezt autobusem a metrem. nedej boze ze na takoveho harvarda trefite na silnici a dalnici.

            PS: neni jen o velkem G ale i o malem P.

                1. I kdyby to byla pravda, tak
                  I kdyby to byla pravda, tak SUV žádnou výhodu při parkování nepřináší.

                2. No je zpravidla kratsi nez
                  No je zpravidla kratsi nez auto klasicke koncepce a clovek z nej ma lepsi vyhled…. nicmene sam bych si to asi taky neporidil, priplacet za efektnejsi vzhled a vyssi spotrebu se mi moc nechce…

            1. To bude platit do momentu,
              To bude platit do momentu, než všichni budou mít SUV a ano u X aut, která se jako SUV prodávají, by jejich jízda terénem, vedla ke zničení laku, nebo vnitřku.

              Používat takový stroj pro jízdu po městě je podle mne hloupost, není k tomu důvod, maximálně že potřebujete dojet z místa kde k tomu je důvod. Pokud někdo chce v autě bydlet, pak asi komfort v auta potřebuje, jinak je vnitřní výbava poněkud nepodstatná.

              Co se týče nějakého stylizování se…, možná to nějak nechápu, ale na co si hrají?

        2. Musím souhlasit je to jako
          Musím souhlasit je to jako nabitá zbran jen zmáčknout spoušť (sešlápnout pedál).https://www.youtube.com/watch?v=EydMeFyeFzk
          Lidé chtějí zbytečně výkonná auta, aby okolí demonstrovali své postavení, ale jestli ten vysoký výkon dokáží uřídit už neřeší.
          Není to první nehoda ve vysoké rychlosti v obytné čtvrti.
          http://www.autoblog.com/photos/stolen-tesla-model-s-crash-in-la/#slide-2754334

          1. V Americe tohle celkem
            V Americe tohle celkem uspesne resi pojistky – „prohresek“ je radne ocenen. Ex-kolega (v Cechach neridil) „popletl“ na parkovisti u letiste brzdu a plyn, projel zavorou a udelal totalku o sloup. Na dalsi dva roky mu sla pojistka na trojnasobek (uz si nepamatuju presne cislo, ale ani ta puvodni nebyla na nase pomery levna).

        3. Nemela byt dostupna
          Nemela byt dostupna kazdemu…

          Takze dalsia regulacia?
          Kto bude rozhodovat komu ma byt dostupna a komu nie?
          Uradnik s razitkom? Kto ziska povolenie mat Ludi mod?
          Ten kto da najviac do vacku, aby mal razitko?
          Co tak zakazat rychle auta uplne? Ved zakazy tak uspesne funguju – vid anti gun faily.

          Keby nemala ludi mod, tak sa nevydrbe v xxy kmh do stromu?
          To tych 0.3s na stovku nieco zmenia?

          Treba sa pytat jedine.. Ako je mozne, ze je nejaka pitcha ide po meste tak rychlo, ze rozseka na sracky jedno z najbezpecnejsich aut na svete..

          Ps – ako by dopadlo benzinove auto pri podobnej buracke?

          Ale to je jedno, hlavne ze sudruhovia budu mat dalsi zakon, vyhlasku, razitko a povolenky..

      1. Pokud jsem to z
        Pokud jsem to z předchozích článků správně pochopil, snížili vnitřní odpor článků natolik, že uchladí i takto zvětšenou hmotu článků. Bonusem asi budou vyšší nabíjecí a vybíjecí proudy. Co se týče chemie, pravděpodobně se jim podařilo zakomponovat do materiálu anody více křemíku.

      1. Dekuji za radu. Uz bezim
        Dekuji za radu. Uz bezim koupit dva kusy PowerWall 2.
        Na trhu existuje jeden malo znamy format 26650. Je stejne dlouhy jako 18650, akorat je o 8mm tlustsi. Bohuzel je docela drahy. Asi ze se tak malo prodava. Kdo vi, treba se trh prizpusobi a vsichni prejdou na 2170.
        Kdyz si vzpomenu na me mladi a pionyrske tabory, tak si vybavim stare baterky na monoclanky s napetim 3V. Ty mely rozmer 21,5 x 74 mm. Kdo vi, treba jezdil Elon na ten samy pionyrsky tabor a videl tu baterku u me a ted ji bude kopirovat.

  1. Teď jsem se na to díval do
    Teď jsem se na to díval do Wiki a prej maj do konce roku 2017 stihnout 100 000 kusů TM3 a pak v roce 2018 vyrobit 400 000 kusů TM3 :)))) Blázni 😀
    Mno nevim nevim, asi to bude hroznej fičák. Pokud to vůbec daj tak další problémem bude udržet kvalitu a nemít moc dětskejch nemocí a to jak u aut tak i u baterek. Holt kdo se bojí nesmí do lesa.

Napsat komentář