Tesla Model 3: výrobní linka navržena, auto je pro Muska prioritou

Elon Musk během konferenčního hovoru o finančních výsledcích Tesla za 3. čtvrletí 2016 odhalil své tři hlavní priority: Tesla Model 3, Tesla Autopilot a 100kWh baterie. Podívejme se jak na tom Tesla Model 3 vlastně dnes je.

Tesla Model 3 je nejočekávanějším elektromobilem dneška s odhadem více než 500 000 zákazníky, kteří potvrdili rezervaci.
foto: Tesla

Podle nedávno zveřejněných finančních výsledků tvořily příjmy automobilky Tesla z rezervací necelých $700 mil. Z toho menší část těchto peněz určitě tvořily ještě i rezervace Tesla Model X, které Tesla Motors postupně plní.

Pokud by tedy řekněme zhruba $550-600 mil. měly tvořit zálohy na Tesla Model 3, znamená to kolem 500 000 rezervací. To by v korelaci s ohlášením zvýšení výroby na 500 000 ročně už od roku 2018 odpovídalo i nedávné zprávě o tom, že Tesla Model 3 je vyprodaný až do poloviny roku 2018.

Jen pro připomenutí: k 19. květnu 2016 měla Tesla celkem 373 000 rezervací elektromobilu Tesla Model 3. Mezitím intenzivně pokračují práce na budování gigatovárny Tesla v Nevadě a rozšiřování továrny ve Fremontu. Tesla má údajně připraven návrh výrobní linky pro Model 3 a nyní testuje jednotlivé subsystémy auta (pohon, osvětlení, klimatizace a další).

Brzy má začít instalace prvních výrobních strojů na lince. Tesla dala s ohledem na výrobní stroje a komponenty Tesla Model 3 dohromady údajně „světový“ tým dodavatelů. Tím se chce pojistit proti prolukám ve výrobě, které zpočátku zdržovaly dodávky Tesla Model S/Tesla Model X.

V nedávném dopise akcionářům zástupci Tesla ujišťují, že zatím jde s ohledem na začátek výroby, výrobní objemy i plánovanou cenu Tesla Model 3 vše podle plánu.

Samotný šéf automobilky Tesla Elon Musk aktuálně řekl, že Model 3 je pro něj spolu s plně robotickým systémem Autopilot a 100kWh baterií prioritou.

A dále doplnil, že zatím neplánují představit „non-performance“ verzi 100kWh baterie/elektromobilů, která by mohla nabídnout vyšší dojezd než na výkon zaměřená Performance verze (P100D).

Electrek.co

64 Comments on “Tesla Model 3: výrobní linka navržena, auto je pro Muska prioritou”

    1. Od října 2015 tam začali
      Od října 2015 tam začali s předstihem montovat Powerwally a Powerpacky protože zájem je ohromný. Tadle výroba tam doposud frčí.
      Kupodivu většina z těch co si to v Americe okamžitě po keynote objednala to doposud nemá a ani nemá jedinou reakci od Tesly… zatímco v Austrálii už je mediálně známejch instalací víc než dost.
      Výroba samotnejch článků hned tak nezačne. Zatím maj snad usazený stroje, ale k rozběhu a výrobě je ještě cesta daleká. To slavný otevření Gigafaktory bylo vlastně dost vo ničem – výroba nerozjetá díky masivnímu zájmu o TM3 se celej harmonogram překopal, překopává a stále to vyvíjí za pochodu protože původně čekali tak 1/5 zájem, takže ty půl roku dopředu naplánovaný párty už jsou pk tématicky mimo 😀
      Chce to probrat Muskovo twíty tam toho bude asi nejvíc.

    2. Tesla vidí potenciální
      Tesla vidí potenciální buněčné agregát baterie nákupy ve výši $ 1.7b od firmy Panasonic v regulačním podání, Tesla (TSLA) uvádí: Rozešli jsme půdu na Gigafactory v červnu 2014 a začala montáž našich energetických produktů v první části zařízení ve čtvrtém čtvrtletí 2015. v současné době očekáváme produkci buněk v Gigafactory začínající ve čtvrtém čtvrtletí roku 2016 za použití nejprve v našich energetických produktů a později pro naše vozidla. Náš revidovaný plán build vozidlo také zahrnuje úpravu výrobních plánů buňka na Gigafactory. Budeme i nadále investovat do výstavby budovy a utilit na Gigafactory a výrobní zařízení pro baterii, modul a výroby balení. Jsme odpovědní za celkové řízení Gigafactory a bude jednat s partnery, kteří mají značné zkušenosti v buňce baterie a výroby materiálu. Panasonic souhlasila, aby partner s námi na Gigafactory s investicemi do výrobních zařízení, které se bude používat k vyrábět a dodávat nám bateriových článků. Na základě naší dohody s Panasonic plánujeme zakoupit plnou výstup ze svého výrobního zařízení umístěného na Gigafactory za sjednané ceny … I když budeme i nadále zůstat na trati s naším pokrokem v Gigafactory, vzhledem k velikosti a složitosti tohoto závazku, je možné, že budoucí události by mohly mít za následek náklady na výstavbu a provoz Gigafactory přesahující naše současná očekávání a Gigafactory trvá déle, aby on-line, než v současné době předvídat. Kromě toho budeme i nadále rozšiřovat výrobní kapacitu na naší Fremont zařízení a zkoumají dodatečné výrobní kapacity v Asii a Evropě … ke dni 30. září 2016, jakákoli povinnost provádět platby Panasonic podle tohoto režimu bylo podmíněno dosažením některé technologické a inženýrské milníky a jiné podmíněné události. Založené výhradně na určitých předběžných předpokladů v době, kdy byla dohoda vstoupila v roce 2014 za účelem reference a další probíhající diskusi k 30. září 2016, potenciální článkovou baterií nákupy, které budeme muset učinit Panasonic na základě a během termín jeden investiční dohody existující ke dni 30. září 2016 by se rovnalo přibližně $ 1.7b v souhrnu. “

      Více informací na:

      thefly.com/landingPageNews.php?id=2455427

  1. vsetky auta s
    vsetky auta s elektromotorom, si uz dnes mozete rozsirit pridanim baterii, ale kto by to zaplatil, ze ? vlastne, rozsirenie da nakoniec rovnaku cenu, ale tamto zas nie je take in ako tamto.. ludia su divny. K skodlivosti, zasa zas a znova sa osvaria pozornost od skutocneho znecistovatela a zas a znova sa ukazuje na osobne auta so spalovacim motorom. Pomala ticha manipulacia v style korporacia Vas klame, ropny magnati su zli… vie co, az z vyrobcov elektromobilov budu tiez magnati… Stale ta ista otazka, a kde sa ta elektrina vyrobi ? Vytazena ropa sa snad uz nespracuje ? nebude uz po jej produktoch dopyt ? nebude sa uz spalovat co sa spalit da ? ..tentokrat bez filtrov ? Blazni, vsetci ste blazni, iba ja som lietadlo.

    1. kde sa elektrina vyrobí? V
      kde sa elektrina vyrobí? V elektrárňach. To tak býva. Nehľadal by som tam zbytočné problémy. Prechod je postupný a bude trvať desiatky rokov.
      Ropa sa nepoužíva iba ako palivo pre vozidlá. Toto jej využívanie je skôr plytvaním zdrojmi.
      Spaľovanie všetkého čo sa dá je zdravotný problém. Nemalo by sa to diať. Neviem kde tam vidíte problém.
      Popravde neviem presne čo Ste týmto výkrikom do tmy chceli povedať, ale tie otázky sú hodne odveci.

        1. To nemôžete myslieť
          To nemôžete myslieť vážne 🙂
          Kde som niečo také písal? V komerčnej prevádzke máme slušný rad rôznych typov elektrární a vo vývoji ďalšie. Uhlie rozhodne nie je jediný zdroj. Napríklad na Slovensku máme iba dve nie moc veľké elektrárne na uhlie. V prevádzke sú iba z vôle vlády.

        1. Preco? Tesla bude prve
          Preco? Tesla bude prve trojky dodavat v okoli výroby (zamestnanci a ludia co byvaju v okoli) a behom pol roka sa zacne dodavat do celej ameriky. Teda aj keby sla do europy o dalsi pol rok, tak je to furt polka roka 2018, neskor neocakavam prve kusy v Europe. No a nakoniec treba povedat, ze kto si ju dnes objedna, tak mu pride maximalne pol roka neskor ako nám co sme ju rezervovali 01.04.
          Koncom roka 2018 uz nebude TM3 na ceste ziadna vzacnost. (myslim pocetne).

          1. vím, že všichni trochu
            vím, že všichni trochu věštíme, tak já si taky zavěštím:
            můj odhad prvních dodávek do Evropy Tm3 je tak r.2020+. A to ještě v případě, že nezafungují Murphyho zákony a se nic nepodělá, jako že se toho může podělat fůra a to ještě budou dodávky v mnohem menších objemech jak 0,5mil aut/rok… 🙂
            On TmX měl taky přijít původně o víc jak rok dříve a to se neplánovali takové objemy výroby a navíc dost je tam toho společného s TmS. Tm3 je úplně nový model, nemajícího v podstatě nic společného s tím co už Tesla vyrábí.
            Jen věštba, odhad a cucání si info z prstu… 🙂

                1. Nemluve o budoucim
                  Nemluve o budoucim ekonomickem vyvoji v USA, ve svete, politickem vyvoji tamtez, moznych vojenskych konfliktech s ucasti USA, uprchlicke krizi etc. Budoucnost sveta je vicemene cteni v kristalove kouli…

                2. Víš, on internet snese
                  Víš, on internet snese všechno. Žvanit kraviny, jen proto abych vyčníval z davu umí každý. Proto mám rád sázky. Zdá se to detinské, ale ono to přinutí pak člověka přestat mlet hovadiny a opravdu se zamyslet. Takže o kolik, že první dodávky do evropy Tesla model 3 začnou dříve než 1.1 2020? Ignoruji fakt že pisatel napsal 2020+, takže se spíš pasuje někam během 2020.
                  Já dm klidně na tuto sázky 20k kč. Tak se ukaž.

                3. jen jsem řekl svůj názor.
                  jen jsem řekl svůj názor. Být tebou tak se uklidním, nemyslím, že kdo má jiný názor jako já tak hned musí mlet kraviny. Taky budu rád když TM3 bude dřív, ale na rozdíl od tebe asi stojím nohama na zemi a nejsem nekritickým optimistou. Dej si sprchu jestli ti došli prášky

                4. No jak sem cekal, jakmile ma
                  No jak sem cekal, jakmile ma prijit na vec tak vycouve. Hlavne ze ma plnou hubu kecu, takove mam nejradsi.

                5. bych rád věděl co bys
                  bych rád věděl co bys dělal, kdybys prohrál. M8š fakt asi problém s hlavou. Takové hrdiny jako ty mám nejradši – už mě to nebaví, končím

                6. Sazka se da vpohode zaridit
                  Sazka se da vpohode zaridit pres prostrednika. Exitujou takove sluzby na sazeni. Takze az najdes svoje koule tak se ozvi. Do te doby si pro me jen chudak co zvani kraviny, ale kdyz prijde na vec, bere nohy na ramena.

                7. To akože keď niekto
                  To akože keď niekto vysloví svoj laický odhad ktorý nenašiel súznenie s tým tvojim laickým odhadom a dokonca odmieta za to zaplatiť tak je pre teba „chudak co zvani kraviny“? Uvedomuješ si že si smiešny? 🙂

                8. Ano presne tak. Pro me
                  Ano presne tak. Pro me clovek co mele a mele, ale kdyz prijde na vec a ma se postavit za ty „zplodiny“ co vypousti do sveta, tak radsi zdrhne, je u me „chudak co zvani kraviny“…plain and simple.

                9. začíná mě to s tebou
                  začíná mě to s tebou zase bavit.
                  Nech se vyšetřit – to by se lidi o ničem nikdy nemohli bavit, ale museli by se jen sázet, rozbíjet si držky nebo soudit.
                  Poslední pokus jestli ti to docvakne:
                  Nevíš nic o dodavatelských vztazích Tesly a aktuální situaci, nic o aktuální situaci v jejich nové montážní továrně, která se kvůli TM3 musí stavět a stále není hotová, nevíš nic o technickém řešení TM3 (menší auto nemusí znamenat u všech komponentů výrobně jednodušší řešení – navíc je tady vše v jiném množství a ještě s okamžitým nástupem všech dodávek), nevíš nic o aktuálním stavu GF na baterie, nevíš jak se bude vyvíjet akciový trh na kterém je závislé financování Tesly atd atd. Těch věcí, které se jim můžou podělat a které nijak neovlivní jsou mraky, tzn všechno můžou mít perfektně připravené, ale potom tady jsou věci které můžou všichni jen předpokládat a neovlivní je. Já to taky nevím, jen si ty rizika uvědomuju.
                  Máš jen hysterické přání, aby jim to vyšlo a myslíš si, že čím víc budeš řvát a nadávat tak něco změníš. Jsi vygumovaná hlava.

                10. Mě vždycky baví když
                  Mě vždycky baví když Zbyněk objeví ameriku 🙂 Ano, tvůj sáhodlouhý odstavec se dá shrnou do věty „nikdo nevidí do budoucnosti“, jak objevné! Bravo! Ovšem stále se dají dělat předpovědi podle dostupných informaci v kombinaci s inteligence daného jedince. Když někdo tvrdí, že Tesla model 3 půjde do výroby třeba až v roce 2020, ale vlastně si ani si za svým názorem nestojí, jen plácá aby byl zajímavý, aby to byl přece ten kritik co ví líp než ostatní, co je na stráži a nebaští všechno co Musk řekne…ooo jak chytrý člověk to musí být…. co s takovým člověkem? Pro mě je to jen člověk co otravuje okolí svýmy výlody co nemají žádnou hodnotu, jen chce být zajímavý, vyčnívat z davu, ale jakmile má dokázat, že si za svým názorem stojí, protože přece strávil čas onou analýzou informací, utíká…takových sem už potkal, Zbyňku…

              1. Tesla X ma spousty
                Tesla X ma spousty technologii ktere jsou lety ozkousene a otestovane v Mercedesech, Tesla si tak vpodstate postavila jen to vsechno okolo, a zrovna na nejviditelnejsi „feature“ v podobe dveri si dost vylamala penezenku, maj pohon, maj baterky, maj elektroniku, a co podvozek? nechci ti brat iluze, ale to co dela auto autem bylo vzdy zaprve motor, to ma tesla OK, a pak podvozek, a to ma v S a X Tesla od Mercedesu, a silne pochybuju ze v modelu 3 bude tento drahy a slozity system odpruzeni, takze bude velice dulezita otazka jak si Tesla coby americka automobilka poradi s odpruzenima naladenim prave nejakeho konstrukcne jednoducheho podvozku, protoze vetsina americkych jednoduchych podvozku moc dobre nefunguje, tedy pokud nejsi americky zakaznik kteremu to nevadi protoze 99% casu stravi uplne jinem typu silnice nez treba Evropan, no proc myslis ze nektere americke automobilky zacali podvozky ladit na Ringu alespon u globalnich modelu?

                navic Tesla ma dost podstatne problemy s kvalitou zpracovani vseobecne i u S a X, takze at se budouci majitele modelu 3 radsi modlej aby Tesla nesetrila u trojky i na tomto

                1. Jak se rika „Nazory jsou jak
                  Jak se rika „Nazory jsou jak ritni otvory, kazdy ma ten svuj“…..ten tvuj teda stoji za to 😀

                2. prozatim jsem mel moznost
                  prozatim jsem mel moznost ridit jen dve Tesly S, jednu temer novou primo u prodejce kousek za SF (par desitek mil na budiku), a druhou s najezdem necelich 15 tisic km a patrici jednumu majiteli z Prahy, a co bys rekl? oboum povrzavali sedacky a obe meli katastrofalni slicovani, lepsi slivovani a nevrzajici interier melo i moje nejlevnejsi auto co jsem kdy mel od novoty, obycejne Clio MTV za ani ne desetinovou cenu tech Tesel

                  jak rikas asi to bude tim ritnim otvorem, zrejme nekoho kdo v Tesle stoji na vystupu kvality, nejsi to nahodou ty?

                3. Tady nekdo objevil zase
                  Tady nekdo objevil zase ameriku. Esli ti zalezi na tom mi krasny interier kup si mercedes, tam se muzes rozplyvat nad nadhernym licovani , urcite tam najdes i kavovar a za priplatek si muzes lehnout i do vyrivky. Kazdy ma jine priority a ja osobne radsi top performance, autopilota a nejdelsi ev dojezd nez chujoviny pro zblble idioty co si pletou auto s obyvakem. Ty si urcite jeden z tech co si v roce 2009 misto iphonu koupili nokii 3310 ve zlatem provedeni s diamanty a pouzdrem vyrobeny z pandich predkozek a mysleli si ze maji nejpokrocilejsi foun na svete 🙂

                  EDIT: a jako dukaz ze ostatni souhlasi s tvym ritnim otvorem budiz navyseni podilu Tesly v segmentu luxusnich sedanu na vic jak 30% 🙂

                4. aha, takze jsi jen
                  aha, takze jsi jen zaregistrovane alterego jenja 😀 vis o tom ze pises uplne stejne, proc tedy pises pod jednim registrovanym a jednim anonymnim uctem?

                5. hej hej, zaváňa to trošku
                  hej hej, zaváňa to trošku ako jenja 😀 Ale myslím že to bude len spriaznená duša, drobné rozdiely v chovaní sú pozorovateľné 😀

                6. Pozor Šaman je specialista
                  Pozor Šaman je specialista na multipersonální osoby :)))

                1. Zkušenosti jsou určitě
                  Zkušenosti jsou určitě důležité a v Tesle se určitě poučili. Možná trochu extrémní příklad: Každopádně jestli dnes budu zavádět výrobu třeba složitých CNC strojů v počtu stovek kusů/rok, pak přejdu na výrobu jednodušších šicích strojů v řádu stovek tisíců ks, tak předchozí zkušenosti se mi určitě budou hodit, naberu i lidi se zkušenostma z výroby šicích strojů, ale pořád tam zůstává hodně velký prostor pro překvápka – nová fabrika, nové materiály, nové výrobní postupy, dodavatelé, jiná logistika atd. + zejména noví lidé.
                  Tzn prostor pro problém je stále obrovský

                2. zase lžeš
                  1) M3 =

                  zase lžeš
                  1) M3 = jednoduchý Model S
                  2) technologie už jsou vyzkoušený na M S
                  3) výrobu dělají roboti, tedy zkušenosti mají z M S
                  4) žádné nové zkušenosti nepotřebují
                  5) žádné nové materiály k M3 nepotřebují, žádné nové výrobní postupy
                  6) pouze poteřbují trochu víc zajistit dodavatele, nic víc

                  kdo ti platí za ty lži?
                  no nic, my už budeme mít M3 v 2018, ty zůstaneš ropným teroristou sloužícímu čirému zlu proti svým dětem, gratuluji

                3. A já si koupím EV už
                  A já si koupím EV už 2017, nevím proč bych měl čekat.

                4. a jakou parodii máš na
                  a jakou parodii máš na mysli? 🙂
                  pokud ovšem neplánuješ Teslu, to je opravdu auto

                5. jenja ako tak čítam tvoje
                  jenja ako tak čítam tvoje reakcie tak existujú len dve možnosti…buď berieš silné drogy ktoré vyvolávajú silnú paranoiu alebo si ešte pomerne mladý a budeme ti všetci držať palce aby si z toho vyrástol 😉

              1. trošku zaváníš
                trošku zaváníš extremismem. Taky bych raději, aby tady TM3 byl už dnes – jen si myslím, že budu trochu víc realista jak ty. Ovšem pokud vše půjde podle plánu tak jen dobře. Klidně bych svůj současný EV hned za TM3 vyměnil, ale asi si ho ještě chvíli budu muset nechat… 🙂

                1. ty jsi naprostý extremista,
                  ty jsi naprostý extremista, nebuď takový fanatik. Vše jde dle plánu, M 3 bude v 2018, ukaž důkaz, že ne 🙂

                2. si to po sobě přečti a
                  si to po sobě přečti a pak uvidíš, kdo je tu fanatik. Já bych měl být jako fanatik čeho ? Denně používám N Leaf a eNV200 a EV mám už víc jak 10let a to bych podle tebe měl být petrolhead? čím jezdíš Jenjo ?

                3. tak si to po sobě přečti.
                  tak si to po sobě přečti. Dle jakých faktů usuzuješ, že M3 přijde až v 2020+ a ne v 2018 do půlky roku, když je vše mnohem jednodušší než MS?

  2. malá rekapitulace MODEL 3
    malá rekapitulace MODEL 3 událostí 😉

    31.12.2016 00:00 = 500.000 ???????
    31.08.2016 00:00 = 400.000 rezervací
    19.05.2016 00:00 = 373.000 rezervací
    14.04.2016 00:00 = 400.000 rezervací
    07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
    03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
    02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
    01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
    01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
    01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
    01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
    31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

    twitter.com/elonmusk
    twitter.com/teslamotors

    1. Dodávky MODEL 3:
      31.12.2016

      Dodávky MODEL 3:

      31.12.2016 = 0 vyrobených a dodaných
      31.12.2017 = 0 vyrobených a dodaných

      aneb objednávka je jedna věc, její plnění zcela odlišná. Klidně se u mě můžete objednat raketoplán. Za 5k USD bude k mání standardní, za 10k USD VIP rezervace.

        1. „31.08.2016 00:00 = 400.000
          „31.08.2016 00:00 = 400.000 rezervací“ je jen dopočítanej odhad, myslím že jim vycházelo nějakejch 444 000, teď po 3QT se odhadci dopočítali na cifru přes 500 000.
          Mlask už to radši nezveřejňuje, už takhle s tím má starostí víc než dost. Nastavili politiku momentálního antiprodeje TM3 protože je krutě předvyprodáno.

Napsat komentář