Tesla ohlásila, že všechny její elektromobily jsou nově vybaveny hardwarem pro plně robotické řízení. K dispozici dala i video, na kterém je takový prototyp vidět.
Tesla na videu prezentuje elektromobil Tesla Model X, který zcela bez zásahu řidiče (který je v autě přítomen z legálních důvodů) provádí složité řidičské manévry kolem sídla Tesla v Kalifornii.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Rinspeed Oasis: robotické auto ze Švýcarska
Nakonec auto po vystoupení řidiče automaticky najde volné místo na parkovišti a zaparkuje. Impresivní ukázka technologie Tesla Vision, kterou teď automobila Tesla nově montuje do všech vyrobených aut, dokazuje, že je jedním z lídru v oblasti autonomního řízení.
Celkem komplexsní popis
Celkem komplexsní popis stávající situace TESLA AUTOPILOT
auto.idnes.cz/tesla-autonomni-rizeni-ve-vsech-vozech-d92-/automoto.aspx?c=A161021_170509_automoto_vok
Tohle je ovsem dobry vtip
Tohle je ovsem dobry vtip (skoro jak kdyby byl autorem nektery zdejsi ultras):
nová auta dokonce přijdou o takzvanou funkci Autopilot a i některé další chytré bezpečnostní funkce … Částečně může jít o reakci na kritiku, která se v poslední době na Teslu ohledně funkce Autopilot snáší
Proc se autor boji/stydi napsat, ze vykopli firmu, co to pro ne delala, tak zakaznik musi pockat, nez si to napisou (a odladi) sami. Misto toho se schovava za pseudozduvodneni 🙁
Celkem zajimava analyza
Celkem zajimava analyza problematiky Tesla – autonomni rizeni – NVidia
http://seekingalpha.com/article/4014279-tesla-self-driving-car-compares
Nakolik je to presne, tezko rict. Ale zni to verohodne.
novinky.cz/auto/418361-svedsk
novinky.cz/auto/418361-svedsko-chce-v-cele-eu-zakazat-auta-na-spalovaci-motor.html
youtube.com/user/SundropFarms
youtube.com/user/SundropFarmsTV/videos
youtube.com/user/SundropFarmsTV/videos
ekobydleni.eu/biopotraviny/australska-farma-uprostred-pouste-vyrabi-potraviny-vodu-a-elektrinu
autonomni rizeni bude
autonomni rizeni bude relativne nejlehci ukol pro lidi co to vyvyjej, mnohem vetsi vyzva bude v tech drobnostech okolo, treba detekce nehody, aby auto poznalo ze doslo i k jen male nehode a podobnym malim drobnostem ktere se obtizne detekuji ale musi se resit
pro pojistovnz naopak bude u autonomniho rizeni snazsi reseni nehod, spousta zaznamu nejen z ruznych senzoru a radaru, ale i panoramaticky video zaznam dane situace, ocekaval bych tedy ze pojisteni bude na cene stagnovat a postupne se prejde na formu jinych poplatku, ale to je hudba opravdu vzdalene budoucnosti
Jaký je rozdíl mezi tím
Jaký je rozdíl mezi tím starým autopilotem a timto .. vsak to je jedno a to samé, toto uměl už ten autopilot ne ?
autopilot 1.0 neumel sam
autopilot 1.0 neumel sam ridit. Pouze udrzoval auto v jizdnim pruhu. O vsechno ostatni se musel starat ridic.
Uměl zaparkovat a
Uměl zaparkovat a vytáhnout káru z garáže.
… prosím doplnit
… prosím doplnit 😉
08.2016 / TESLA firmware 8.0 – Autopilot NVIDIA VISION
10.2015 / TESLA firmware 7.0 – Autopilot Mobileye krešuje …
09.2014 / TESLA firmware 6.0 – Autopilot! přináší lepší navigaci
08.2013 / TESLA firmware 5.0 – zásadní snížení spotřeby auta ve stand-by módu
en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot
teslarati.com/category/model-s/firmware/
není tam náhodou vidět
není tam náhodou vidět Tesla Model 3 ? Stříbrná na parkovišti, čas 2:29 myslim.
Ne to je Xko. Se podvej na
Ne to je Xko. Se podvej na predni masku, je z Xka a taky je moc velke.
Není to poprvé, co mě
Není to poprvé, co mě napadlo, že Tesla krůček po krůčku spěje k výrobě robotů. Auta, vesmírný program…
Vždyť Elon snad při
Vždyť Elon snad při přdvádění M3 jasně říkal, že za pár let ukážou auto, které za vámi samo do jede na zavolání z NYC do LA.
Neukazali video, ale nejaky
Neukazali video, ale nejaky divny sestrih! Ke kteremu dali klasickou hudbu, coz je pomerne podareny marketingovy tah, ale nikdo soudny jim na tuhle taskarici neskoci.
Nahodou, cele je to genialni
Nahodou, cele je to genialni napad/business plan (skoro bych rekl hodny Muska) – zakaznici nam predem dobre zaplati carsharovou flotilu na ktere my budeme vydelavat, kdyz se podari soft a hlavne legislativni zalezitosti dotahnout do konce. A kdyz ne, taky dobry, zadna ztrata pro nas.
Kolik bude stát pojistka
Kolik bude stát pojistka pro level 5?
Myslím že pojištění pro
Myslím že pojištění pro level 5 bude časem levnější než když auto řídí člověk je to logické.
To je otazka, sice pripadu
To je otazka, sice pripadu bude (snad) min, ale pro pojistovny bude daleko tezsi to hodit na „ridice“ (korporace maji lepsi pravniky nez radovy zakaznik pojistovny – nebude tak snadne jim sr*at na hlavu a kratit plneni).
Jen aby nezůstalo jen u
Jen aby nezůstalo jen u zbožnýho přání a reálná výše pojistek nás poněkud nepřekvapila. Pojištovny nasadí svoji logiku a bude.
Je to nepravděpodobné.
Je to nepravděpodobné. Pokud bude level 5 bourat výrazně méně než lidé (což je pravděpodobné velmi), tak konkurence pojišťoven je donutí srazit cenu na minimum.
Do USA s jejich pěkne
Do USA s jejich pěkne namalovanejma širokejma silnicema asi pěkný, ale v Praze bohužel nepoužitelný. Vystoupim kdekoliv v centru a Tesla bude celej den kroužit v kolonách, hledat vhodné místo, až se jí vybije baterka. A když ho náhodou najde, bude mít v lepším případě za stěračem lístek od měšťáka, v tom hoším botičku 🙂
Á pán zřejmě nebyl v
Á pán zřejmě nebyl v americe…
S parkováním je to stejnej vopruz jako tady, ne-li větší.
…ale jako turista,
…ale jako turista, ochotný za parkování zaplatit, jsem neměl nikdy problém a to jsem toho projezdil docela dost. Jinak řečeno, na výlet do USA autem bez obava z parkování.. 🙂
Parkování v NY je kříž
Parkování v NY je kříž a ceny jsou horentní. Ne nadarmo tam + v SF vznikla v centrech mazaná služba Tesla valet parking, kdy vám vaše auto parkují mimo vaše bydlište, práci a na zavolání vám jej přivezou nabité pod nos. Není to levné, ale zase levnější než jiné možnosti.
HLASUJTE
HLASUJTE !!
auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/tesla-v-nemecku-nesmi-uzivat-termin-autopilot-je-zavadejici.html
Už to úplně vidím…
Už to úplně vidím…
Přijedu k slečně domů, kde ji vyzvednu, zamachruju s autonomním řízením po cestě na romantickou večeři.
Vystoupíme před vchodem do restaurace, jako hvězdy stříbrného plátna po červeném koberci. Má Tesla se jede sama zaparkovat…
Po skvělé večeři, milostném tokání a zřejmém záměru dvojice, odcházíme natěšeni k autu. Čas plyne rychle, spěch je neodvratitelný a chceme jet hned do hnízdečka lásky!
Vycházíme ven, a trpce si uvědomuji autonomii Tesly při parkování a říkám si…
Helevolekdemamkaru?!!! 😀
Sorry, ale tohle je
Sorry, ale tohle je základní neznalost! 😀 Zmáčknete jedno tlačítko na mobilu a Tesla na vás samozřejmě bude čekat před vchodem.
To mi je jasný, ta
To mi je jasný, ta informace by ale zničila celou story. 😉
Má přece vybytej foun
Má přece vybytej foun páč při véče ho voba šmudlali 😀
Za mě super. Vynikající!
Za mě super. Vynikající! Vypadá to opravdu použitelně!
takovy detail. kdyz tesla v
takovy detail. kdyz tesla v tomhle rezimu naboura, kdo bude zodpovedny?
vodpal 😉
vodpal 😉
Ten řidič, co tam seděl.
Ten řidič, co tam seděl.
samozrejme ten kdo nehodu
samozrejme ten kdo nehodu zavinil…
pokud to bude auto kdo nehodu zavinil a bude certifikovano jako level 5 autonomie, pak nejspis vyrobce (resp. pojistovna nebo jiny smluvni partner).
Pokud bude auto oznaceno jako level 4 nebo nizsi autonomie, pak bohuzel ridic, ktery nedaval pozor.
vzhledem k poctu kamer a
vzhledem k poctu kamer a senzoru bude relativne dost dukazu pro zjisteni toho kdo je vinik 🙂 urcite tam bude nejaka zaznamova doba ktera se bude ukladat a prepisovat tak aby bylo preba par minut zaznamu
A nebo v „nevhodne“ situaci
A nebo v „nevhodne“ situaci vyrobce rekne, pardon, pri havarii se poskodila antena (data se neodeslala) i lokalni uloziste. Dukazy proti nam nejsou…
ze zakona ma na to pravo.
ze zakona ma na to pravo. proc by zverejnoval dukazy proti sobe?
Jiste, ale pak nebude platit
Jiste, ale pak nebude platit „bude relativne dost dukazu pro zjisteni toho kdo je vinik“ – budou jen dukazy, ze vinik je nekdo jiny nebo nebudou zadne. Proto jsem to psal.
presne tak.
presne tak.
jaka antenka? tohle pokud
jaka antenka? tohle pokud vim ma bejt v pripade autonomniho rizeni resene cernou skrinkou splnujici nejake standardy, minimalne tedy tak to zvazuji „zakonodarci“ z EK
Samozrejme myslim stavajici
Samozrejme myslim stavajici Tesla system (rozbita antena byla pouzita jako argument, ze nejsou logy u jedne z autopilot bouracek – myslim, ze to byla ta, kde v noci auto s mandarinsky mluvicim ridicem ocesalo zabradli a huplo do pole).
Blackbox (idealne s vlastnimi senzory/kamerami) je urcite (z technickeho hlediska) reseni. Jestl i z politickeho, to je mimo tuhle diskuzi 🙂
Pekne super ! sice zrychlene
Pekne super ! sice zrychlene ale jinak myslim ze to je ok az bude Soft a legislativa nic nebrani pouziti ve beznem provozu.
Jeste by me zajimalo jak se vyresi ta odpovednost z hlediska prava, asi kazdy stat EU, USA, to bude mit jinak..
Proč nevěřím Elonu
Proč nevěřím Elonu Muskovi a jeho cestám na Mars
autor tam ma par zasadnich
autor tam ma par zasadnich chyb, takze s nim nemuzu souhlasit…
ktere to jsou?
ktere to jsou?
Například pasáž
Například pasáž týkající se vládních půjček pro Teslu (Tesla je dávno a předčasně splatila a nebyl jich ani takový objem). Celkově, ve vší úctě k panu Hlavenkovi, mi ten článek také přijde spíš tendenční a zbytečně odmítavý/kritický/málo informovaný. Jakkoliv mám třeba sám problémy přijmout Muskovu představu o kolonizaci Marsu.
Stejné vládní půjčky
Stejné vládní půjčky získal i Ford a snad i Nissan a oba je do teď nesplatili. Tesla tušila, že se s tím dostanou do řečí tak to zaplatili pěkne s předstihem, takže se z těhle argumentů stává jen porád dokola papouškovaná urban legend svědčící o míře informovanosti daného pisatele.
Musk nikdy netvrdil ze Mars
Musk nikdy netvrdil ze Mars je zachranou lidske civilizace. Stejne jako Bezos tvrdi, ze multiplanetarni organismus je hodnotnejsi nez organismus na veky uvazany na jedne planete.
Stejne tak Musk netvrdil, ze nekdy brzo nastane okamzik vyhynuti lidskeho druhu, prave naopak, Musk pri mnoha prilezitostech rikal, ze ocekava vzkvetajici civilizaci. Ehm, teda, vzpominam si na jeden rozhovor ve kterem Musk mozna rekl „brzy“, ale bylo to v kontextu stari Slunce a vesmiru, kde par milionu let nehraje velkou roli.
Taktez nesouhlasim, ze srazka s asteroidem velikosti jako ten co vyhubil dinosaury je nemeritelne mala. Je super mala, to urcite, ale rozvoj vesmirnych technologii muze potencialne odvratit i tuto moznost.
Taktez se Musk nesnazi prodat SpaceX akcionarum. SpaceX je soukroma firma.
To ze vyprava na Mars by stala 300-500 miliard dolaru je mozna pravda (nevim) pri soucasnych technologiich. Autor ale vubec nebere v potaz, ze Musk se tuto cenu snazi srazit pomoci 1) znovupouzitelnosti, 2) tankovani paliva na obezne draze, 3) vyrobe paliva na Marsu a 4) levnejsiho paliva (CH4)
Dale nesouhlasim, ze sefove velkych firem jsou chodicim marketingem, teda jsou, ale to neni tim hlavnim…
Dale nesouhlasim ohledne Gigatovarny. Je to tovarna Tesly a Panasonicu dohromady. Tesla investuje vetsi obnos nez Panasonic a navic garantuje Panasonicu navratnost investice smluvnim odberem! Takze Tesla nese vetsi rizika nez Panasonic – tudiz bych to bral jako tovarnu Tesly, nikoli Panasonicu. Je to jako kdyz Vam stavebni firma postavi barak a vy ji za to zaplatite. Ci je ten barak?
Taktez napsat, ze z Nevady vyzdimal 1.3 miliardy je extremne hloupe. Tyto prostredky jsou danovou ulevou v nasledujicich 20 letech (tedy cca 50 milionu rocne pri plne vyrobe). Tedy Nevada krom vybudovani dalnice a posileni infrastruktury kolem Reno nemusi nikam investovat a nic ji to nestalo. Tesla nedostala na ucet 1,3 miliardy.
Dale autor tvrdi, ze dosednuti modulu zpet na zem ma sanci 1:1, tedy 50% a dava to do spojitosti s uspesnosti navratu lidske posadky. Ze posadka ale nepristava na rakete a tudiz ji nemusi zajimat uspesnost pristani rakety uz neuvadi. Pokud vim, kazdy Dragon se vratil v poradku a tedy s navratem kosmonautu by nemel byt problem.
Boze! Zacinam se rozpalovat do bela! Jdu raci spat… Nejaky pisalek mi za moje nervy nestoji…
Omlouvam se za dlouhy prispevek. Bral jsem ty jeho nesmysly odspodu a uplne nahoru jsem se ani nedostal…
Příspěvek byl dobrý,
Příspěvek byl dobrý, početl jsem si, jsi chodící encyklopedie.
díky
díky
Za mě to psaní za to
Za mě to psaní za to stálo, díky.
Ty argumenty odmítající
Ty argumenty odmítající jakoukoliv inovaci Tesly mi připomínají scénu z filmu „Flash of Genius“ z roku 2008. Tam se právníci Fordu snažili přesvědčit soud, že neukradli vynález stěračů, a že vynálezce vlastně nic nevymyslel – všechny součástky v nich byly vynalezeny dávno před ním – podobné argumenty jako používáte vy.
Vynálezce použil na obhajobu příklad: Slavný spisovatel taky nikdy nevymyslel žádné písmeno, žádné slovo, často ani větu. Přesto když vše dávno známé dal dohromady a napsal světový bestseller, nikdo nemůže jeho autorství knihy rozporovat. A má nárok na odměnu z prodeje knih. Stejné je to s každým vynálezem.
Soud dal vynálezci za pravdu. Film byl dle skutečné události…
Když je vše dávno známé, tak proč už 100 let nejezdí celé flotily elektromobilů s dojezdy 400+ km od všech automobilek, když vše už všichni dávno znají? Proč všichni čekali na Muska? 😉
no, nevim kdo na muska cekal
no, nevim kdo na muska cekal kdo ne, ale argumenty cituji: „odmitajici jakoukliv inovaci“ tam opravdu nejsou. takze to ze vam to muze pripominat spominanou situaci je mozne, ale jsou to jine situace.
přečtete si po sobě svůj
přečtete si po sobě svůj blog – odstavec začínající „Tesla nakonec není ani příkladem fantastické inovace…“ Je to velmi podobná situace 🙂
to, ze nekdo rekne „není
to, ze nekdo rekne „není ani příkladem fantastické inovace“ neznamena, ze „odmítá jakoukoliv inovaci“. citite ten rozdil? kdyz nekdo rekne, ze kocka neni fantasticky cerna, neznamena to, ze tim chcel rict, ze odmita, ze by na kocce bylo neco cerneho. to za prve a za druhe, neni to muj blog.
Ach jo… já jsem říkal
Ach jo… já jsem říkal „přečtete si po sobě svůj blog – odstavec začínající „Tesla nakonec není ani příkladem fantastické inovace…“ “ Takže celý odstavec, ne jen tu jednu větu. Chápete?
Kontext odstavce vyznívá docela jasně
S vámi je diskuze jak bušit do dubu, to vám tedy povím :/
pokud ostavec zacina slovy
pokud ostavec zacina slovy „tesla neni prikladem fantasticke inovace“, chce tim autor ric, ze az takova inovace to neni, s cim suhlasim, a rozhodne neodmita jakoukoliv inovaci. co nasledne odstavec potvrzuje. ale s tim buseni do dubu to neni spatne prirovnani. argumentujete blbe. proto jsem pevny jak ted dub 😉
holt jste přirovnání
holt jste přirovnání nepochopil, či nechtěl pochopit. Nevadí, příště 🙂
Ale oni „příkladem
Ale oni „příkladem fantastické inovace“ (z technologickeho hlediska) vazne nejsou, spis fantastickeho obchodnika – nasli (no, presnejsi by asi bylo, ze vyrobili) zakaznika na neco, na co velke automobilky ne.
tesla.com/en_EU/videos/full-s
tesla.com/en_EU/videos/full-self-driving-hardware-all-tesla-cars