Tesla ukázala video s plně robotickým elektromobilem Model X

Tesla ohlásila, že všechny její elektromobily jsou nově vybaveny hardwarem pro plně robotické řízení. K dispozici dala i video, na kterém je takový prototyp vidět.

Elektromobil Tesla Model X jako plně robotické auto.
foto: Tesla Motors

Tesla na videu prezentuje elektromobil Tesla Model X, který zcela bez zásahu řidiče (který je v autě přítomen z legálních důvodů) provádí složité řidičské manévry kolem sídla Tesla v Kalifornii.

Nakonec auto po vystoupení řidiče automaticky najde volné místo na parkovišti a zaparkuje. Impresivní ukázka technologie Tesla Vision, kterou teď automobila Tesla nově montuje do všech vyrobených aut, dokazuje, že je jedním z lídru v oblasti autonomního řízení.

Tesla

61 Comments on “Tesla ukázala video s plně robotickým elektromobilem Model X”

    1. Tohle je ovsem dobry vtip
      Tohle je ovsem dobry vtip (skoro jak kdyby byl autorem nektery zdejsi ultras):
      nová auta dokonce přijdou o takzvanou funkci Autopilot a i některé další chytré bezpečnostní funkce … Částečně může jít o reakci na kritiku, která se v poslední době na Teslu ohledně funkce Autopilot snáší

      Proc se autor boji/stydi napsat, ze vykopli firmu, co to pro ne delala, tak zakaznik musi pockat, nez si to napisou (a odladi) sami. Misto toho se schovava za pseudozduvodneni 🙁

  1. autonomni rizeni bude
    autonomni rizeni bude relativne nejlehci ukol pro lidi co to vyvyjej, mnohem vetsi vyzva bude v tech drobnostech okolo, treba detekce nehody, aby auto poznalo ze doslo i k jen male nehode a podobnym malim drobnostem ktere se obtizne detekuji ale musi se resit

    pro pojistovnz naopak bude u autonomniho rizeni snazsi reseni nehod, spousta zaznamu nejen z ruznych senzoru a radaru, ale i panoramaticky video zaznam dane situace, ocekaval bych tedy ze pojisteni bude na cene stagnovat a postupne se prejde na formu jinych poplatku, ale to je hudba opravdu vzdalene budoucnosti

        1. … prosím doplnit
          … prosím doplnit 😉

          08.2016 / TESLA firmware 8.0 – Autopilot NVIDIA VISION
          10.2015 / TESLA firmware 7.0 – Autopilot Mobileye krešuje …
          09.2014 / TESLA firmware 6.0 – Autopilot! přináší lepší navigaci
          08.2013 / TESLA firmware 5.0 – zásadní snížení spotřeby auta ve stand-by módu

          en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot

          teslarati.com/category/model-s/firmware/

    1. Nahodou, cele je to genialni
      Nahodou, cele je to genialni napad/business plan (skoro bych rekl hodny Muska) – zakaznici nam predem dobre zaplati carsharovou flotilu na ktere my budeme vydelavat, kdyz se podari soft a hlavne legislativni zalezitosti dotahnout do konce. A kdyz ne, taky dobry, zadna ztrata pro nas.

  2. Do USA s jejich pěkne
    Do USA s jejich pěkne namalovanejma širokejma silnicema asi pěkný, ale v Praze bohužel nepoužitelný. Vystoupim kdekoliv v centru a Tesla bude celej den kroužit v kolonách, hledat vhodné místo, až se jí vybije baterka. A když ho náhodou najde, bude mít v lepším případě za stěračem lístek od měšťáka, v tom hoším botičku 🙂

        1. Parkování v NY je kříž
          Parkování v NY je kříž a ceny jsou horentní. Ne nadarmo tam + v SF vznikla v centrech mazaná služba Tesla valet parking, kdy vám vaše auto parkují mimo vaše bydlište, práci a na zavolání vám jej přivezou nabité pod nos. Není to levné, ale zase levnější než jiné možnosti.

  3. Už to úplně vidím…
    Už to úplně vidím…

    Přijedu k slečně domů, kde ji vyzvednu, zamachruju s autonomním řízením po cestě na romantickou večeři.

    Vystoupíme před vchodem do restaurace, jako hvězdy stříbrného plátna po červeném koberci. Má Tesla se jede sama zaparkovat…

    Po skvělé večeři, milostném tokání a zřejmém záměru dvojice, odcházíme natěšeni k autu. Čas plyne rychle, spěch je neodvratitelný a chceme jet hned do hnízdečka lásky!

    Vycházíme ven, a trpce si uvědomuji autonomii Tesly při parkování a říkám si…

    Helevolekdemamkaru?!!! 😀

    1. samozrejme ten kdo nehodu
      samozrejme ten kdo nehodu zavinil…

      pokud to bude auto kdo nehodu zavinil a bude certifikovano jako level 5 autonomie, pak nejspis vyrobce (resp. pojistovna nebo jiny smluvni partner).

      Pokud bude auto oznaceno jako level 4 nebo nizsi autonomie, pak bohuzel ridic, ktery nedaval pozor.

          1. Samozrejme myslim stavajici
            Samozrejme myslim stavajici Tesla system (rozbita antena byla pouzita jako argument, ze nejsou logy u jedne z autopilot bouracek – myslim, ze to byla ta, kde v noci auto s mandarinsky mluvicim ridicem ocesalo zabradli a huplo do pole).

            Blackbox (idealne s vlastnimi senzory/kamerami) je urcite (z technickeho hlediska) reseni. Jestl i z politickeho, to je mimo tuhle diskuzi 🙂

        1. Například pasáž
          Například pasáž týkající se vládních půjček pro Teslu (Tesla je dávno a předčasně splatila a nebyl jich ani takový objem). Celkově, ve vší úctě k panu Hlavenkovi, mi ten článek také přijde spíš tendenční a zbytečně odmítavý/kritický/málo informovaný. Jakkoliv mám třeba sám problémy přijmout Muskovu představu o kolonizaci Marsu.

          1. Stejné vládní půjčky
            Stejné vládní půjčky získal i Ford a snad i Nissan a oba je do teď nesplatili. Tesla tušila, že se s tím dostanou do řečí tak to zaplatili pěkne s předstihem, takže se z těhle argumentů stává jen porád dokola papouškovaná urban legend svědčící o míře informovanosti daného pisatele.

        2. Musk nikdy netvrdil ze Mars
          Musk nikdy netvrdil ze Mars je zachranou lidske civilizace. Stejne jako Bezos tvrdi, ze multiplanetarni organismus je hodnotnejsi nez organismus na veky uvazany na jedne planete.

          Stejne tak Musk netvrdil, ze nekdy brzo nastane okamzik vyhynuti lidskeho druhu, prave naopak, Musk pri mnoha prilezitostech rikal, ze ocekava vzkvetajici civilizaci. Ehm, teda, vzpominam si na jeden rozhovor ve kterem Musk mozna rekl „brzy“, ale bylo to v kontextu stari Slunce a vesmiru, kde par milionu let nehraje velkou roli.

          Taktez nesouhlasim, ze srazka s asteroidem velikosti jako ten co vyhubil dinosaury je nemeritelne mala. Je super mala, to urcite, ale rozvoj vesmirnych technologii muze potencialne odvratit i tuto moznost.

          Taktez se Musk nesnazi prodat SpaceX akcionarum. SpaceX je soukroma firma.

          To ze vyprava na Mars by stala 300-500 miliard dolaru je mozna pravda (nevim) pri soucasnych technologiich. Autor ale vubec nebere v potaz, ze Musk se tuto cenu snazi srazit pomoci 1) znovupouzitelnosti, 2) tankovani paliva na obezne draze, 3) vyrobe paliva na Marsu a 4) levnejsiho paliva (CH4)

          Dale nesouhlasim, ze sefove velkych firem jsou chodicim marketingem, teda jsou, ale to neni tim hlavnim…

          Dale nesouhlasim ohledne Gigatovarny. Je to tovarna Tesly a Panasonicu dohromady. Tesla investuje vetsi obnos nez Panasonic a navic garantuje Panasonicu navratnost investice smluvnim odberem! Takze Tesla nese vetsi rizika nez Panasonic – tudiz bych to bral jako tovarnu Tesly, nikoli Panasonicu. Je to jako kdyz Vam stavebni firma postavi barak a vy ji za to zaplatite. Ci je ten barak?

          Taktez napsat, ze z Nevady vyzdimal 1.3 miliardy je extremne hloupe. Tyto prostredky jsou danovou ulevou v nasledujicich 20 letech (tedy cca 50 milionu rocne pri plne vyrobe). Tedy Nevada krom vybudovani dalnice a posileni infrastruktury kolem Reno nemusi nikam investovat a nic ji to nestalo. Tesla nedostala na ucet 1,3 miliardy.

          Dale autor tvrdi, ze dosednuti modulu zpet na zem ma sanci 1:1, tedy 50% a dava to do spojitosti s uspesnosti navratu lidske posadky. Ze posadka ale nepristava na rakete a tudiz ji nemusi zajimat uspesnost pristani rakety uz neuvadi. Pokud vim, kazdy Dragon se vratil v poradku a tedy s navratem kosmonautu by nemel byt problem.

          Boze! Zacinam se rozpalovat do bela! Jdu raci spat… Nejaky pisalek mi za moje nervy nestoji…

          Omlouvam se za dlouhy prispevek. Bral jsem ty jeho nesmysly odspodu a uplne nahoru jsem se ani nedostal…

    1. Ty argumenty odmítající
      Ty argumenty odmítající jakoukoliv inovaci Tesly mi připomínají scénu z filmu „Flash of Genius“ z roku 2008. Tam se právníci Fordu snažili přesvědčit soud, že neukradli vynález stěračů, a že vynálezce vlastně nic nevymyslel – všechny součástky v nich byly vynalezeny dávno před ním – podobné argumenty jako používáte vy.

      Vynálezce použil na obhajobu příklad: Slavný spisovatel taky nikdy nevymyslel žádné písmeno, žádné slovo, často ani větu. Přesto když vše dávno známé dal dohromady a napsal světový bestseller, nikdo nemůže jeho autorství knihy rozporovat. A má nárok na odměnu z prodeje knih. Stejné je to s každým vynálezem.
      Soud dal vynálezci za pravdu. Film byl dle skutečné události…

      Když je vše dávno známé, tak proč už 100 let nejezdí celé flotily elektromobilů s dojezdy 400+ km od všech automobilek, když vše už všichni dávno znají? Proč všichni čekali na Muska? 😉

          1. to, ze nekdo rekne „není
            to, ze nekdo rekne „není ani příkladem fantastické inovace“ neznamena, ze „odmítá jakoukoliv inovaci“. citite ten rozdil? kdyz nekdo rekne, ze kocka neni fantasticky cerna, neznamena to, ze tim chcel rict, ze odmita, ze by na kocce bylo neco cerneho. to za prve a za druhe, neni to muj blog.

            1. Ach jo… já jsem říkal
              Ach jo… já jsem říkal „přečtete si po sobě svůj blog – odstavec začínající „Tesla nakonec není ani příkladem fantastické inovace…“ “ Takže celý odstavec, ne jen tu jednu větu. Chápete?
              Kontext odstavce vyznívá docela jasně

              S vámi je diskuze jak bušit do dubu, to vám tedy povím :/

              1. pokud ostavec zacina slovy
                pokud ostavec zacina slovy „tesla neni prikladem fantasticke inovace“, chce tim autor ric, ze az takova inovace to neni, s cim suhlasim, a rozhodne neodmita jakoukoliv inovaci. co nasledne odstavec potvrzuje. ale s tim buseni do dubu to neni spatne prirovnani. argumentujete blbe. proto jsem pevny jak ted dub 😉

                1. holt jste přirovnání
                  holt jste přirovnání nepochopil, či nechtěl pochopit. Nevadí, příště 🙂

Napsat komentář