Vyhrajte nový elektroskútr Čezeta 506

Firma Čezeta Motors obnovuje výrobu legendárního skútru Čezeta přezdívaného „prase“. První skútry se ke svým zákazníkům dostanou na začátku příštího roku.

Vyhrajte nový elektroskútr Čezeta 506 na jeden rok!
foto: Čezeta Motors

„Abychom oslavili návrat Čezety na trh, připravili jsme pro všechny fanoušky soutěž o skútr Čezeta na jeden rok,“ píše firma v tiskové zprávě. Stačí jediné: vyfotit se s Čezetou, je jedno, jestli novou, starou, nebo třeba jen fotkou, či hračkou.

Tuto fotku sdílejte na Facebooku, nebo Instagramu a přidejte hashtag #winmecontest. Ze soutěžních fotek pak zástupci vedení společnosti Čezeta Motors vyberou jednoho vítěze, který bude moci celý rok užívat nový elektroskútr Čezeta.

Podrobnosti najdete na stránkách www.cezeta.cz, nebo Facebooku Čezeta Motors. Pro případné další informace prosím kontaktujte: Matěj Oliva, matej@cezeta.com, tel. 724022334.

tisková zpráva

45 Comments on “Vyhrajte nový elektroskútr Čezeta 506”

  1. prasátko měl můj otec
    prasátko měl můj otec který dělal instruktora v Jednotě Zlín která těmito skútry instruktory vybavila bylo jich cca10 včetně tříkolky, instruktoři jezdili po okrese od prodejny k prodejně dělali inventury, kontroly odpisy atd.tak že dně najel okolo dvě stě km, nepamatuji se že by si stěžoval na poruchovost nebo nepohodlnost, později 175 čz odkoupil tak jsme ji rajtovali i my s bratrem , jediná nevýhoda byla velká hmotnost při mých tehdejších 50 kg byl problém to hodit na stojan ale jinak dobré

  2. Je komické, jak se tento
    Je komické, jak se tento „projekt“ prezentuje, jako „výroba“ retro skůtrů.
    Nadšenec koupil pět vraků, amatérsky je repasoval a ještě amatérštěji do nich nabastlil elektropohon.
    Viděl jsem fotky. To zpracování je děs. Nátěr přes rez. El. komponenty připáskované nad zadní kolo.

    1. Tomiq:
      Nemluvis pravdu, a s

      Tomiq:

      Nemluvis pravdu, a s pár kusých informací jsi odvodil blbost, která ukazuje jenom tvoj schopnost prijmout a zpracovat informace, tedy presneni absolutni neschopnsot…

      Než odpovíš, doporučuji ti shlednout pořad na stream, kde odpovídá přesněji přímo ten anglán, bohužel pro tebe dle jeho slov LŽEŠ…

      Pro ostatní zkráceně, udělali 5 prototipů, zda to bude fungovat a protožře chtěli levnější výrobu, tak ze samonosné karoserie (originály) upustili a novovýroba je jiná.

      P.S. vždy miluju, když si někdo přečte IDNES apod plátky a s toho dělá chytrýho i když se ukazuje pravej opak…

  3. Původně se hovořilo o
    Původně se hovořilo o ceně okolo 250 tisíc, pokud se jsou schopni u základního modelu dostat na oněch 165 tisíc, dojezd v běžných podmínkách 100 km a rychlost > 85 km/h, aby se s tím mohlo na dálnice/obchvaty měst, což je podmínka pro rychlé přesuny do/z práce, bude to ok.

    Zmiňujete tu Hanscraft/Akumoto nebo E-On. Zkuste si sehnat kvalitně udělané elektormoto pod 100 000 Kč a neseženete – buď je tu nekvalitní Čína s rychlostí okolo 45 km/h, anebo nic. Volt Moto, Zero Motorcycles, to vše jde nad 150 tisíc Kč, spíše nad 200 000 Kč.

    Přestože se nikomu nechce dávat za popojíždědlo takový balík, tak cena je to přiměřená a peníze končí v Česku, českým hlavám (ok, majitel je Anglán, taže v Evropě), české výrobě. Za mě ok a těším se na ceníkovou nabídku, třeba se na jednu někdy zmůžu.

  4. Vážně pochybuji o tom že
    Vážně pochybuji o tom že se jim podaří docílit nějakých extra velkých prodejů, na trhu jsou pro dnešní lidi asi zajímavější designy než tento historický. Ano nevypadá to jako to co se dělá dneska, bude to unikát, ale není to nic nového, vyměněný vnitřek, ale jinak pořád v pdostatě to stejné.

    Bude to záležitost nadšenců, kteří budou chtít vlastnit cosi unikátního. O tom že by to prorazilo na světový trh se dá pochybovat, jednak to bude dost drahé pro místo výroby a jednak asi nemá na rozhodujících trzích takový fanklub jako třeba Vespa.

    Pokud nebudou schopní dostat cenu, řekněme na 100 000Kč, tak se jim jenom horko těžko podaří docílit nějakého extra úspěchu na trhu. A jestli budou chtít postavit celou firmu na elektromotorky, budou muset udělat něco mnohem náročnějšího než oprášit starý design. Alternativou by bylo kdyby nabídli něco mnohem lepšího proti tomu co je na trhu jak elektricého tak spalovacího v dané kategorii.

    1. Dle videa 162 tis. Kč je
      Dle videa 162 tis. Kč je fakt pro sběratele. Když jsem před 3 lety testoval tuzemskou nabídku elektrických skútrů, a to včetně dlouhých jízd nebo jízd klasicky dělaných v okolí domu jako do práce atp., tak přicházely v úvahu jen 2 elektroskútry:
      a) Akumoto neboli Hanscraft – ale je to taková hračka maličká a dosti drahá, vyhovoval až typ Akumoto 800 za bratru 85 tisíc Kč a více dle baterie. Na hraně byl typ Akumoto 600, ovšem u toho to chtělo zase silnou baterii a tak cena opět šplhala k 80. Měl ovšem výhodu, baterie se dala jednoduše vyjmout, odnést a dobít v kanclu nebo doma.
      b) E.ON Emax – velmi stabilní, pohodová jízda, zpátečka. Bohužel se u nás přestal prodávat i ten slabší typ Eon E-max 90s a cenu má jen ten silnější 120, kde je zase problém cena.
      Prase se mi zdá dost nestabilní, hodně vysoké těžiště. Ale nejezdil jsem na něm, tak je to jen dohad. Ovšem chápu, že při tehdejší kvalitě silnic, respektive neexistenci na mnohých místech, se s ním kdysi dobře jezdilo na pole i do lesa, ale to už dnes asi moc nehrozí.

        1. Něco podobného se říká
          Něco podobného se říká o Jawa 500 OHC Jedni říkají, že to byla nejlepší motorka co Jawa vyrobila. Jiní zase tvrdí, že to je šunt.
          Neměla prostorový rám Takže se v zatáčkách kroutila .Královský hřídel měl vůle a občas hřídel náhonu praskla . První série měly problémy s průsakem oleje s tlakového mazání do dynama.
          Některé kousky se prodaly v aukci i za 500 000kč
          Čezeta typ ČZ 175/501 – 502 byly vyráběny v různých modifikacích a během let byly modernizovány . Ve své době Oproti konkurenci patřily k tomu lepšímu na trhu . Pamatuji jak jsme koupili jako kluci jednu ČZ 175 o které předchozí majitelé prohlásili, že je na odpis . Než se motorka přepsala Tak jsme provedli opravu stačilo vyčistit seřídit a startovala na první nakopnutí . Když jsme na ní přijeli pro přehlášené doklady Tak bylo vidět, že předchozí majitele, byli velmi překvapeni. Vůbec netušili jak dobrý stroj prodávají.
          Mam kamaráda který nikdy nepochopil, že u staré motorky nemůže nastavit hodnoty podle knížky a ono to bude OK . Vysvětloval jsem mu, že je potřeba každý motor individuálně doladit (zapalování ,karburátor) podle citu, aby sel dobře za plynem a měl výkon, lehce startoval studený i teply . Je to jako ladit hudební nástroj Člověk musí mít cit jinak uspokojivého výsledku nikdy nedosáhne. Pro mě byla velká poklona, když můj bývalý vedoucí po návratu s několika denní montáže prohlásil, když viděl, že mí motorka naskočila na první protočení Dynamostartéru . Taky jsem kdysi vlastnil stejný typ i značku , ale takhle dobře jsem jí nikdy nedokázal seřídit. Dnes už bych to tak dobře asi neseřídil.
          Dnes se zase dají koupit různé vychytávky https://www.youtube.com/watch?v=xgDVGvGZIoA které zvyšují spolehlivost (el.náhrada vibračního relátka a bezkontaktní zapalování )
          Také už mám mnohem raději, když se bez rámusu a zápachu projíždím a kochám krajinou.
          Presto se mi na těch starých motorech líbí to, že to mnohdy desítky let stojí někde ve stodole a stačí promazat seřídit a ono to jede . Jak prohlásil jeden správce muzea Sto let staré stroje je jednodušší zprovoznit než třeba Havlův Mercedes, kde je spousta řídících jednotek, které neumíme odblokovat.

          1. No, já na rozdíl od Vás
            No, já na rozdíl od Vás jsem ten skútr ČZ 175/501 měl a od svých 17-ti let na něm jezdil. Tehdy ještě nebyla pro jízdu potřeba helma ani ochranné brýle, hladinu alkoholu v krvi nikdo nekontroloval, a tak jsme na skútru několikrát za večer jezdili do hospody s demižónem pro 20 piv ve třech (třetí seděl vepředu na nádrži).

            Byl to pěkný krám u kterého se přehříval zakrytý motor, kola byla blbě odpružena (silenbloky), skútr byl v zatáčkách značně nestabilní, v noci blbě svítil, teplý motor nešel nakopnout, a tak se roztláčel. Takže jsem byl rád, že jsem se ho rychle zbavil a přešel na motocykl Jawa. Po akumotu to bylo druhé nejhorší 1-stopé vozidlo, které jsem v životě vlastnil.

            Proto pochybuji, že by někdo tyto staré, na elektriku předělané, skútry někdo chtěl a jezdil na nich. Stačí se podívat na fotogalerii z prezentace tohoto skútru, kterou někdo zveřejnil výše. Tu elektroinslalaci asi bastlil nějaký opravdu znalý odborník a použité čínské komponenty budou asi také vysoké kvality.

                1. Samozřejmě jako plus,
                  Samozřejmě jako plus, protože tehdy to byly pro nás dámy, o jejichž přízeň se ucházelo.

                  Dnes je kdejaká roztáhne komukoliv a kdykoliv – podívej se hochu na bezkalhotek.info a bude ti ten zvrácený svět jasný.

            1. Coby jste chtěl na tu dobu
              Coby jste chtěl na tu dobu 1957 . Podle toho co píšete tak jste měl první model Kde nebyly klasické Tlumiče(sylembloky), Ventilátor ani dynamospouštěč. Vyrobeno jen 2000ks dnes Rarita.
              https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8CZ_175/501_%C4%8Cezeta
              Teplý motor nešel nakopnout To je o tom seřízení najít Kompromis . Základní požadovaná dovednost byla. Umět si seřídit předstih zapalování.
              Vlastnil jsem Manet/Tatran 125 najezdil jsem s ním skoro 40 000km Ten měl ještě více nedostatků než ČZ175/501 Kamarád měl prase a tak jsem měl možnost porovnávat, když jsme si vzájemně vypomáhali při údržbě/opravách a společných projížďkách .

              1. No ty budeš asi vzácný
                No ty budeš asi vzácný exot.
                Všechno víš, všude jsi byl, všechno jsi opravil, všemu rozumíš s cílem shodit jakékoliv negativní hodnocení krámů a vychválit tyto krámy do nebes jen proto, že je to na elektriku.
                Jasně jsem napsal, že ještě horší byl ten krám akumoto, který byl původně také údajně zkonstruovaný v ČR a postupně předáván do výroby v Číně, ale jeho „finální montáž“ vždy probíhala v česku. V česku na něm údajně pracovali nějaké technické univerzity a měl špičkové baterie LiFePO4, které měly vydržet minimálně 2000 nabíjecích cyklů ale vlivem špatné údržby jejich majiteli chcípali i po 50-ti cyklech.

                A tak budu sledovat vývoj, výrobu a provoz novodobého prasete na elektriku. Uvidíme, kde bude pravda.

                1. Na vás, beze sporu nemám.
                  Na vás, beze sporu nemám. Vy jste prostě nejlepší. Amen .

      1. Elektrickou Čezetu nemá
        Elektrickou Čezetu nemá smysl srovnávat s čínským odpadem. Je to z gruntu nová konstrukce od začátku navržená jako elektro s použitím kvalitních značkových komponent, výkonem na horní hranici toho, co je ještě povoleno řídit s řp skupiny B, maximálkou výrazně nad 100km/h a nadstandardní kapacitou akumulátoru. Tomu odpovídá i cena.

        1. No nechci ti kazit iluze –
          No nechci ti kazit iluze – viz prispevek na motorkari.cz

          Podle vseho zadna hromadna vyroba nebude – autor koupil par (slovy ctyri) vraku prasat a do nich dost prasackym zpusobem napral (mozna kvalitni) elektrokomponenty tak, ze to nejspis bude jezdit do prvniho deste. Podle prispevku na motorkarich navic vyrobni linka na ram/kastli uz davno neexistuje a vraku k prestavbe bude k dispozici znacne omezene mnoztvi.

          A na zaver (pokud chce nejaky elektrikar hodit savli) jeste par dalsich fotek vnitrnosti

            1. Tak to verim, ze majitel umi
              Tak to verim, ze majitel umi napad prodavat 🙂

              Nicmene ze prototypy jsou prasarna – prvni fotky jsem videl nekdy v 2014 a od te doby ani nebyli schopni ucesat kabely – takovyhle bordel jsme nemeli ani na testovacim vozitku postavenem na modelarskem podvozku…

              V clanku tvrdi “ Výrobce je pro začátek připraven vyřídit stovku objednávek – přesně tolik kusů modelu Čezeta 506 má být v mirošovické dílně ručně vyrobeno během roku 2016.“ Nicmene podle vseho zatim nemaji nic – novinky na webu ukazuji narezane trubky.

              Fandim nadsencum, ale prijde mi, ze maji trochu velke oci. Ale uvidime, treba prijemne prekvapi. I kdyz si nemyslim, ze by to (alespon u nas) melo netrivialni cilovou skupinu (krome nostalgickych vzpominacu), vzhledem k tomu, ze je to velke, tezke a drahe jako dospela motorka.

              1. Prasarna? Podle čeho
                Prasarna? Podle čeho soudíš, že prototyp je prasárna? Ve firmě, když testujeme prototyp jestli vůbec a jak má fungovat jsou daleko větší prasárny a nestydíme se za to, proč platit čas na to aby to vypadalo hezky, protože to chce e-rýč?

                Ze zbytkem, jestli má velké oči, to je otázka na majitele. K tomu težko říci, a i ty máš pouze své dojmy.

                1. Interni prototyp „jestli
                  Interni prototyp „jestli vubec“ klidne prasarna byt muze (krom te nabijeci zasuvky, takovahle vrazedna vec nepatri ani na prototyp), ale prototyp, ktery ukazuju OTEVRENY potencialnim zakaznikum a necham fotit („vizitka firmy“) by podle me nemel… Ale treba jsem idealista.

                2. Musím souhlasit s
                  Musím souhlasit s E-rycem

                  Tohle není nějaký podivný E-cat nebo MEG což i jako prototypy, jaksi z podstaty, prasárny jsou byť to ukazují, ale i jen pitomé uspořádání kabelů, nebo odnímatelná nabíječka, aby se netahala ven jako myš za ocas, by působily estetičtěji.

                  U prototypu i ta elektronika dole by se snad dala zkousnout, ale alespoň, jak se říká „wire management“ mohl udělat lépe, mírně estetičtěji, pokud to chce takto ukazovat. Když už to má ty žlutozelené na fastonech, když zjistil že je to krátké, tak to mohl nahradit delším, faston je pár korun když na to příjde. Tam s úpravami za pár stokorun ten vnitřek mohl vypadat mnohem lépe, profesionálněji. Příjde mi že to montoval jak se mu zachtělo a narychlo.

                  K zásuvce, to je prostě prasečina, jestli je to fakt 230V, je to o život, přitom to co máte na zdroji počítače stojí pár korun a bylo by to jistě více podle norem.

          1. Já zase nechci kazit iluze
            Já zase nechci kazit iluze vám, ale skutečný prototyp Čezety nemá s původním prasetem kromě designu naprosto nic společného. Je to z gruntu nová věc (nový rám zkonstruovaný od píky, nová kastle, úplně jiné vnitřní uspořádání) a nikdo kromě vývojového týmu ho nemohl vidět nebo snad dokonce recenzovat. Rád bych napsal víc, ale nesmím ani naznačovat.

            Těch několik zrenovovaných (mimochodem velmi pěkně) kusů původních prasat jsou především dekorace. Že si pan majitel do pár z nich zastavěl elektropohon stavebnicovým způsobem a ještě to někomu ukazuje, je bohužel fakt, který já nezměním.

              1. Já bohužel vůbec nevím o
                Já bohužel vůbec nevím o jaké zásuvce v nádrží mluvíte, takže nevím. Ale opakuji znova, jestli jste někde viděl jednu z těch přestaveb původních prasat, tak na to klidně zapomeňte, protože z finálním produktem co půjde do výroby to nemá společný ani šroubek.

                1. V té odkazované galerii, a
                  V té odkazované galerii, a asi to byla jedna z přestaveb, nicméně i tak je to… no zvažte sám rozumnst a bezpečnost tohoto řešení pro napájení.

                  j-audi.rajce.idnes.cz/Cezeta_506_E_scooter_-_prezentace_prototypu_16.10.2015/#CZ_506_E_2015.10_057.jpg

                  Být majitelem toho alba, tak jej z internetu rychle stáhnu, stejně jako to že se z firemních stránek jde na tento instagram: instagram.com/explore/tags/cezeta/ Jestli je to k té soutěži, pak by to možná chtělo nějak líp označit. Mohlo by to v budoucnu nadělat problémy.

                2. Mě je to naprosto jasné,
                  Mě je to naprosto jasné, ale z mojí pozice s tím asi nic nenadělám.

                3. Nemůžete ani trochu
                  Nemůžete ani trochu vedení naznačit? Vzít třeba i toto fórum jako argument? 🙂

          2. To nemyslí vážně snad!
            To nemyslí vážně snad! Sice nejsem elektrikář, ale toto je opravdu bastl. Asi to pošlu známému ať se pobaví/poděsí.

            Elektronické zařízení, podle popisu nabíječka s nuceným chlazením ventilátorem bez jakékoliv ochrany proti vodě (určitě to nemá potřebné krytí, ano je tam asi jenom 24V (mimochodem to je elektromotor z kola v tom kole vzadu?), ale i tak! To půjde po pár průjezdech vodou dopryč) Prsty do toho nestrčíte, to zajistí kryt vetráku, ale hlavně to druhé číslo! Vždyť s tím vjedete do kaluže a máte vodu v elektronice!

            A zásuvka 230V jako nabíjecí a ještě samice, já jen doufám že trafo je v bedně vedle a nemá k tomu šňůru 230V vidlice-vidlice, to je o hubu (a zvlášť v instalaci bez proudového chrániče), to fakt nebyl případně sto od ABB elektro praga objednat vidlici/zásuvku pro 24(či kolik to má)V.

            (O bastlu fastonů a pásek nebudu mluvit, je to garážový prototyp, ale alespoň trochu to upravit mohli)

            Proboha to oranžové, to je přece krabice od müslityčinek! Hadice místo smršťovacích bužírek! Vždyť ty jsou pomalu levnější než ta hadice!

            MNe snad šálí zrak, moc to nepřečtu, ale oni dali stř. 1f jistič na stejnosměrný obvod?

            Kryste pane, nechce někdo na ně poslat ESČ nebo kdo to má na starosti? Takto to přece nemůže do výroby!

            Nevím co je horší, jestli toto, nebo fakt že je to celé číňan a neobtěžovali se pozvat elektroinženýra aby jim to celé hodil na jednu nebo dvě DPS alias PCB.

            Ovšem co jsme asi tak mohli čekat, nadšenci to jsou, nepopírám, ale ani jeden z nich nebude nový Musk. Navíc z firemních stránek odkázat na něco kde se míchají fotky všemožných motorek a zbraní? Je to přes hashtag asi, takže kdoví jestli jsou to firmení fotky všechno, pokud ano, pak by se měli pánové át rychle do kupy a rozjet vlastní galerii těch fotek, to je tak neprofesionální a okaté že je to může stát nakonec i případný možný úspěch.

            A na tu předváděčku, jetli byla třeba poloveřejná, si mohli také najmout restauraci, nebo nenutit hosty se zouvat.

          3. Já sice už taky nejsem
            Já sice už taky nejsem žádný mladíček, ale to seskupení na prezentaci (a teď pominu to zouvání a fotečky všech v ponožkách, jestli má někdo děravé jsem radši nezkoumal :-)) vypadá přesně, jako foto z akcí Turistického klubu důchodců, kam chodí moje maminka. Takto přesně vypadají fotky z jejich akcí, když navštíví někoho na jeho chatě, včetně rautíčku, v jejich mluvě ještě hezky česky posezení s občerstvením. Nebo – ale obutí – mají podobné fotky z muzea veteránů, kde si nadšeně vzpomenou na mladá léta, když to šoférovali v provozu. Techniku a její sestavení pod sedadlo komentovat nelze, na to nejsem odborník, nicméně i design vnitřností je už dnes standard. Minimálně pro případné opravy. aby do toho šlo šáhnout.

          4. Nemáš pravdu jak jsem psal
            Nemáš pravdu jak jsem psal výše, ta tvoje zaručená zpráva je pravdou jenom po to, že na nich zkoušel anglán technologii a novovýroba nebude ze „starých“, už jenom, že nebude samosnosná karoserie ti může naznačit, že píšeš nesmysl…

            Motorkari, by se měli prostě zeptat přímo toho anglána a ne si vymíšlet hovadiny na základě „zaručených zpráv“, tj. to co si řeknou u píííva, že už přeci fabrika neexistuje a tedy to nejde vyrobit…

            P.S. k ševli? Chlape viděl jsi někdy jak vypadají prototypi vs prodejní výrobek? Asi ne, jinak by jsi tak posměšne nikdy o prototypu nepsal. Co než začneš psát „zaručené zprávy“ od novinářů (už jsi dost strarej aby jsi věděl co je dnešní novinář zač), který píše informace na základě informací motorkáře z hospody(co o majiteli a výrobci ví kulové) a tak jeho informace jsou jistě zaručeně správné…

            P.S. Místo zaručených zpráv co si myslí a tedy ví motorkáři, co raděj rozhovor s tím anglánem na stremu? Neříkám, že se mu to podaří, ale jeho informace jsou podle mě lepší než ty žvásty od „motorkářů“ co zaručeně ví…

          1. Cituji z jejich stránek
            Cituji z jejich stránek (doporučuju přečíst i ostatním než začnou zaručeně psát co bude nov prase):

            „Originální skútr z padesátých let měl 12″ kola, která se snadno vešla do karoserie, ale jízdní vlastnosti s nimi nebyly ideální. Nová Čezeta, která bude dosahovat rychlosti přes 110 km/hod bude osazena 13″ koly, která jí zajistí lepší stabilitu a jízdní vlastnosti, zároveň také vyšší jízdní komfort. Změna velikosti kol nebude mít vliv na celkovou výšku skútru a velikost karoserie. “

    2. pamatuju si, jak do ČR
      pamatuju si, jak do ČR přišel McDonald a noviny byly plný chytrých článků, že si hamburger za stovku nikdo normální nekoupí a McD bude do roka pryč…. Nebo r.2010 a Leaf se svou cenou, dojezdem a designem je údajně neprodejný, krom několika nadšenců a bláznů co neví co s penězma atd. atd. Navíc moc technických detailů k tomuto eskůtru jsem zatím nenašel.
      Já bych tedy byl s tím věštěním opatrnější.

    1. I kdyby výherce nebyl dán
      I kdyby výherce nebyl dán předem není to soutěž o umu nebo chytrosti. Je to o vkusu několika lidí. Prostě šance jako ve sportce, ale tam se tvrdě cvaká za možnost že sebe dělat vola. Sportka to je ten pravý socialismus alias přerozdělování peněz.

Napsat komentář