Přelomové české 3D baterie budou vyrábět Číňané

Výzkum 3D baterií českého vědce Jana Procházky sledujeme už od roku 2009. Nyní se dlouhá cesta dostává do další fáze. Technologii zainvestovali Číňané a začne se vyrábět.

Prototyp baterie společnosti HE3DA, který jsme mohli vidět v běhu
foto: Hybrid.cz

Německá společnost DCD Investment čínského miliardáře Chu Jüan-pina investuje do technologie společnosti HE3DA celkem 100 milionů eur. Investice by měla přijít ve dvou kolech.

„První etapa je 50 mil eur se zaměřením na Stop-and-Start baterie pro automobily a vyrovnávací baterie pro energetiku. Druhá etapa je také 50 mil eur se zaměřením na výrobu trakční baterie pro elektromobily,“ potvrdil nám Jan Procházka.

První továrna vyroste v obci Horní Suchá nedaleko Ostravy. Půjde jak o výzkumné centrum, tak i továrnu na výrobu výrobních linek pro baterie a přímo i výrobu samotných baterií.

ZAJÍMAVOST: Byli jsme se podívat v Procházkově laboratoři

Technologie HE3DA odstraňuje z baterie balast, optimalizuje
vlastnosti nanomateriálů
a morfologie elektrod a umožňuje daleko větší tloušťky elektrod a s tím spojených nových velmi výhodných konstrukčních řešení.

Prvními produkty budou 0,6-1kWh stop-and-start baterie pro auta (48V provedení pro novou generaci vozidel) a vyrovnávací baterie pro energetiku (základní provedení článků s kapacitou 1 kWh, 5 kWh a 8 kW – stavebicový základ).

Konstrukce základního 1 MWh modulu pro energetiku sestává z 125 ks 8 kWh článků a objem tohoto modulu je 8,6 m3. Moduly mohou být jednoduše kombinovány do velkých systémů. Díky nízkému počtu článků a inovativnímu konceptu BMS je instalace bateriového systém HE3DA velmi jednoduchá a celý systém je prakticky bezúdržbový.

„Jednali jsme s úplně jinými zájemci, ale cesty Boží jsou nevyzpytatelné,“ přiznal Procházka na dotaz jak se podařilo získat čínský kontakt. Hovoří se o tom, že mezi zájemci byl také investoři z Tchajwanu, Německa či Slovenska.

vlastní

56 Comments on “Přelomové české 3D baterie budou vyrábět Číňané”

  1. Tedy ještě jednou:
    BATERIE

    Tedy ještě jednou:
    BATERIE HE3DA = PODVOD.
    V REÁLU NIC TAKOVÉHO NEEXISTUJE, CELÁ TAHLE STORY STOJÍ NA FIKCÍCH!!!
    Pokud chce někdo oponovat, ať ukáže, kde je ta baterie ve skutečném ověřovacím provozu.
    Zatím se objevilo jen srandovní video, které vůbec nic nedokazuje.

  2. Lidé bděte a
    Lidé bděte a neblbněte.
    Baterie HE3DA jsou jen podvod, firma byla založena za účelem praní špinavých peněz a vycucnutí dotace z programu OPPIK na nákup zařízení.
    Zatím nikde nebyla prezentována žádná baterie, nikde neexistuje v provozu jediný prototyp.
    Bublina splaskne koncem tohoto roku, žádná výroba zahájena NEBUDE…!

      1. Baterie byla prezentována
        Baterie byla prezentována laikům z řad novinářů a možná obchodníků, kteří nemají odborné znalosti.
        Takovým stačí ukázat škatulku polepenou nápisy a budou psát, jak viděli test baterie.
        Skutečností zůstává, že žádná baterie HE3DA s těmi zázračnými vlatnostmi nikde v provozu není.

  3. Separator je bezpecnostny
    Separator je bezpecnostny prvok baterie co znamena ze je nutne jeho pretavenie pri skrate pretoze to je ochrana baterie v battery packu. Tym ze si separator zatavi pory tak vyblokuje Li+ tok co okamzite vypne celu. Akonahle je separator keramika tak nie je schopny vyblokovat Li+ a nie je schopny internal shut-off takze baterie nevyhovuje EU bezpecnostnym protokolom.

    Ako priklad SEPARION co je keramika/polymer/keramika separator 3 vrstvovy takze jasne tam je definovany polymer ktory sa pri zvysenej teplote roztavi a interne vypne celu.

  4. HE3DA je pekny bluff
    Vypis z

    HE3DA je pekny bluff
    Vypis z obchodniho rejstriku:
    Předmět činnosti
    – pronájem nemovitostí, bytů a nebytových prostor

    Pan Prochazka uz nekolik let slibuje ale neplni…
    Podle meho to je kombinace Li-Ion spojena se superkondensatorem. Tak ohromi vysokym nabijecim/vybijecim proudem a vetsi kapacitou nez samotny superkondensator.

    Co dela jeho kolega Zaluda, puvodne sef CD. Dostal dotaci 100 milionu korun na inovativni startovaci akumulatory do spalovaku. A ted uz ticho po pesine. Sestavil nekolik superkondensatoru do krabice a prohlasit to jako inovaci…
    olife-energy.com

    1. Asi to bude len bluf, lebo
      Asi to bude len bluf, lebo ten ich 1MWh modul má objemovú hustotu energie 116,3 Wh/L. Pričom na stránke uvádzajú 530 Wh/L.
      To by ma zaujímalo ako tento rozdiel niekto vysvetlí. V tých šiestich kubíkoch je BMS?
      Pre elektromobil úplne nevhodné. Pri 90kWh-ovej baterke ako má Tesla by zabrala objem 770 litrov !!!
      … na prívesnom vozíku by to šlo 🙂

    1. Existují tzv. chytré
      Existují tzv. chytré alternátory, které vyrábějí více energie , když auto nepotřebuje tolik výkonu pro pohyb nebo začne brzdit .
      Také je zařízení jménem startér generátor dvě zařízení v jednom obalu. Je to namontované přímo na klikové hřídeli motoru. Výborně se hodí pro >Stop START< systém (Honda PCX) Snížení váhy automobilu lze docílit změnou palubního napájecího napětí s 12v na 48v vyšší napětí>nižší proud- Menší průřez vodičů = nižší váha elektroinstalace.

  5. Tak nejdal jsem se dostal na
    Tak nejdal jsem se dostal na google pattents:
    google.co.in/patents/WO2013005135A1?cl=en
    google.co.in/patents/CN103828090A?cl=en

    je mozne ze je to to stejne, necetl jsem to cele.

    ad link na FEKT

    kdo mate cas, zkuste treba bude neco ve starych projektech:
    uete.feec.vutbr.cz/modules.php?name=News&new_topic=10

    1. Pravoplatny patent je iba
      Pravoplatny patent je iba ten co ma status „GRANTED“ pricom kvalita patentu vyjadrena ako inovativna idea sa da odvodit od casu uplynuteho od podania patentovej prihlasky po ziskanie „GRANTED“.

      HE3DA sa v claims vyhranuje na elektrody nad 500um co nie je mozne realne vyrobit na existujucich vyrobnych LI-ion linkach preto po cca 5 rokoch ziskali patent.

      US9203123 toto je aktivny patent ale neriesi funkcnost tzv. proof of concept kde musite dokladovat testami a popisom ze ste realne tieto baterie vyrobili a podrobili ich testom. Nic take tento patent neobsahuje takze jeho podstatou je ochrana usporiadania elektrod a hlavne hrubky elektrod nad 500um.

      1. 520 Wh/l pri 125Wh/kg nie je
        520 Wh/l pri 125Wh/kg nie je mozne pretoze HE3DA pouziva toxicky extremne senzitivny elektrolyt ktory pri ppm mnozstve H2O generuje reaktivne produkty ako HF, PF5, POF3 v praxi sa degradacia zvysuje pri zvyseni teploty clanku nad 50°C. HE3DA ma elektrody ponorene v akvariu naplnene kvapalnym elektrolytom pricom elektrolyt v klasickej Li-ion NMC/Grafit zabera cca 34% objemu a cenou sa podiela 21% takze HE3DA objemom elektrolytu presahuje 60% co realne pri utilizacii aktivnej hmoty pod 50% pri tak hrubych elektrodach dosiahne 180 – 220Wh/l pricom ako porovnanie teoreticka volumetricka kapacita Pb-acid je 740Wh/l.

    1. Navyse pri EV mi ako
      Navyse pri EV mi ako dolezitejsi parameter pride gravimetricka kapacita nez objemova. Objemnu bateriu mozte v aute nejak schovat to je otazka designu a strojneho inzinierstva ale hmotnost nijak neschovate a vzdy vam bude hrat velmi velku ulohu. Ako staticke ulozisko moze byt tato bateria fajn ale pre EV je uplne nevhodna. Inak by uz Tesla klopala na ich dvere.

  6. O žádnou revoluci se
    O žádnou revoluci se samozřejmě nejedná. Na slovo „revoluční“ a „přelomová“ už jsem nějakou dobu alergický. V mainstreamových médiích se používají téměř výlučně jako lákadlo na ubohé nevědoucí čtenáře. Kapacita baterií se každý rok zvyšuje o několik procent a baterie pana Procházky nevybočují, což samozřejmě neznamená, že jsou bezcenné. http://connect.zive.cz/clanky/elon-musk-zadne-revolucni-baterie-nejsou-pouzitelne/sc-320-a-180500

        1. v tom budou asi
          velký

          v tom budou asi
          velký prachy
          velký tlaky
          velký manévry
          velký dezinformace
          velký zájmy
          prostě spousta lidí baterky chce aby axistovali a spousta lidí nechce aby existovali. A ted se to musí mezi sebou poprat 🙂
          Faktem je že je načase zbourat celý prohnilý ekonomický ropný systém to jo. Ale co bude pak? Co se stane pak? Kopnout bolšána do análníhověnečku nestačilo 😀

Napsat komentář