PSA bude uveřejňovat reálné údaje o spotřebě

Skupina PSA Peugeot Citroën a nevládní organizace Transport & Environment, které usilují o zlepšování informovanosti zákazníků, se dohodly, že budou pracovat společně při měření a zveřejňování údajů o spotřebě paliva v reálném provozu.

Společnost PSA Peugeot Citroen patří mezi první, které se k odvážnému kroku zveřejňování reálné spotřeby vozů odhodlaly. Nejspíš proto, že ví, že její auta budou i tak dosahovat velmi dobrých výsledků.
foto: PSA

Prvním krokem, který uskuteční na jaře 2016, bude měření a zveřejňování reálné spotřeby, poté na jaře 2017 přistoupí k měření a zveřejňování úrovně znečišťujících látek podle normy Euro 6.2, zejména půjde o oxidy dusíku (NOx).

Procedura bude měřit spotřebu paliva v reálném provozu u všech hlavních modelů osobních vozidel PSA, a to na základě testů prováděných na otevřených silnicích poblíž Paříže (v městské oblasti, mimo město a na dálnici) v reálných podmínkách provozu.

Tento postup bude součástí procesu kvality PSA. Proces provádění testů a hodnocení výsledků testů bude auditovat a ověřovat nezávislá, mezinárodně uznávaná organizace. V této chvíli probíhají jednání se společností Bureau Veritas ohledně provádění tohoto programu.

Předseda představenstva skupiny PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares k tomu uvedl: „Tato inovativní iniciativa je jasným důkazem, že automobilka a nezávislá nevládní organizace mohou dospět k dohodě, jež bude ve prospěch informovanosti zákazníků. Iniciativa rovněž představí vyspělé technologie, které PSA Peugeot Citroën vyvíjí za účelem snížení spotřeby paliva.“

Ředitel T&E Jos Dings prohlásil: „Tato měření emisí CO2 a spotřeby paliva v reálném provozu pomohou řidiči vybrat si nejúspornější vozy. Tyto informace budou prospěšné pro spotřebitele, veřejné zdraví i životního prostředí. Jsme přesvědčeni, že práce, kterou provedeme společně s PSA, přinese spolehlivé výsledky, které budou sloužit jako reference.“

tisková zpráv

5 Comments on “PSA bude uveřejňovat reálné údaje o spotřebě”

  1. Konec oblbování? Ne zcela.
    Konec oblbování? Ne zcela. V technické dokumentaci budou dále uvedeny hodnoty změřené podle platných metodik měření, které jsou v reálu dosažitelné, jen pokud pojedete pořád z kopce a po větru :-).

    Politici prostě lži milují, jak jste si jistě všimli. A lidí si na ně bez zvláštních problémů zvykají. Nebo jste snad slyšeli, že by se někdo jakkoliv ozval proti přijímání norem Euro xy, které již téměř popírají fyzikální zákony? 😉

  2. No, hlavně taky aby
    No, hlavně taky aby nedávali na zkušební auta speciální gumy s extrémně nízkým valivým odporem, aby je nepřehušťovali, aby nedávali do převodovek speciální oleje s extrémně nízkou viskozitou a ještě asi tisíc dalších věcí, které všichni dělají, jen aby dosáhli co nejnižší spotřeby a klamali tak zákazníka.
    To chce něco úplně jiného – totiž změnu legislativy, která by tvrdě a nekompromisně sankcionovala výrobce, který uvede na trh auto s parametry, které se nedají za běžného provozu dosáhnout – mám na mysli každý náhodně vybraný kus, nikoli testovací vzorek. Dokud toto nebude, tak budou výrobci aut s námi jako zákazníky věčně hrát hru na kočku a myš.
    Osobně v to moc nevěřím, že se toho dožiju, protože by musel přestat existovat konkurenční boj a ona pomyslná „neviditelná ruka trhu“, který si zreguluje všechno sám.
    Takže z tohoto úhlu pohledu vnímám i iniciativu PSA.

Napsat komentář