LG Chem má 120kWh baterie pro dojezd 480 km

Na 28. elektromobilním symposiu v Jižní Koreji ohlásili zástupci společnosti LG Chem, že jsou připraveni dodávat na trh mnohem lepší typy li-ion baterií. Takové, které umožní dojezd 320 km až 480 km na jedno nabití.

Společnost LG Chem dnes patří mezi největší dodavatele baterií pro automobilový průmysl
foto: LG Chem

Nissan testuje elektromobil s dojezdem 540 km. Tesla Motors připravuje levný elektromobil Model 3 s dojezdem přes 320 km. A GM chystá Chevrolet Bolt s dojezdem taktéž 320 km.

Elektromobilita je na vzestupu. Není divu, vždyť elektromobily snižují stres a zlepšují náladu. A konkurenční boj žene vpřed výzkum i vývoj nových baterií.

Jihokorejský gigant LG Chem, který dnes ovládá asi 12 % trhu s bateriemi a dodává pro značky jako , (Focus EV), , (, ), , , , (Chevrolet Volt, Spark EV), Volvo (V60 Plug-in Hybrid) a nově také Daimler Group, se rád označuje za největšího dodavatele automobilových baterií.

Pravda je ale ta, že je spíš třetí, za firmami Panasonic (dodává např. pro Tesla Motors) a AESC(dodává např. pro Nissan, jde o joint-venture NEC a Nissan). Poučení: lidé z LG Chem mají rádi velkohubá prohlášení.

Přesto je dobré brát na aktuální ohlášení dostupnosti velkokapacitních baterií pro elektromobily zřetel. LG Chem už podepsali dohodu o dodávkách baterií pro Chevrolet Bolt, který má přijít na trh začátkem roku 2017. Jeho baterie by měla mít kapacitu kolem 50 kWh.

LG Chem ale podle svého prohlášení nyní nabízí také bateriové packy s kapacita od 80 kWh do 120 kWh. Pro srovnání, elektromobil Tesla Model S je dnes nabízen s nejvyšší kapacitou 85 kWh.

S odvážným ohlášením LG Chem nejspíš souvisí i nedávná smršť zpráv automobilky Volkswagen o tom, že elektromobily s dojezdem 450 km/600 km/640 km tu budou co nevidět (do roku 2020). LG Chem totiž dodává i pro VW.

19 Comments on “LG Chem má 120kWh baterie pro dojezd 480 km”

    1. Ano správně LG Chem to
      Ano správně LG Chem to není, jedná se nicméně také o korejskou společnost SK innovation.

      Pokud by vás to dále zajímalo, tak parametry baterie Kia Soul EV vypadají následovně:

      192 SK Innovation NMC (LiNiMnCoO2) cells (each 3.7 V, 38 Ah, 141 Wh),

      assembled into:

      48 sub-modules (each 7.4 V, 76 Ah, 562 Wh, 2s2p cell configuration),

      assembled into:

      4 small modules (each 37 V, 76 Ah, 2.81 kWh, 10s2p cell configuration),
      plus
      4 large modules (each 51.8 V, 76 Ah, 3.94 kWh, 14s2p cell configuration),

      assembled into:

      1 battery pack (355 V, 76 Ah, 27 kWh, 96s2p cell configuration).

      1. 18650 je jen rozměrové
        18650 je jen rozměrové označení, tedy průměr 18mm a délka 65mm. Na trhu jsou jich tisíce druhů od mnoha výrobců. Ty od Panasonicu se označují NCR18650xx a za xx se uvádí jedno nebo dvě písmena podle kapacity a maximálního proudu. Na Aliexpresu například značka Ultrafire nabízí za pakatel článek 8800mAh, který má ve skutečnosti kapacitu jen 1100mAh nebo i méně. Nekupovat!

        1. Na konferenci o
          Na konferenci o elektromobilitě v Letňanech prezentoval pan Marušinec 18650 s kapacitou 5300 mAh. Jistě to měl ověřené a takový odborník by jistě neprezentoval něco, co není pravda. Nebo není až takový znalec? Snažil jsem se ho zeptat, jestli opravdu ví, co je uvnitř. Neodpověděl, pouze prohlásil, že nejsme ve škole, aby ho někdo zkoušel.
          Osobně mám NCR 18650PF

          1. Já mám zase ověřené,
            Já mám zase ověřené, že tyto články se padělají zhruba v poměru 1:8 (podobně jako paměťové karty) a prodávají se 2x předražené s ohledem svou na reálnou kapacitu. Každý článek lze lehce proměřit na reálnou kapacitu pomocí CBA IV 4. Sám jsem proměřil 12 různých článků (většinou Panasonic) a nejlépe mi vyšel NCR18650PF. Slušně dopadly také články Samsung, ale ty mají bohužel vyšší napětí (4.35.V) a špatně se pro ně shánějí BMS a nabíječky.

            U článků je třeba vzít také v úvahu cenu za 1Ah. Třeba taková NCR18650PF s kapacitou 2900mAh se dá sehnat za 3.5$ (1.2$/Ah), ale NCR18650B s kapacitou 3400mAh je už za 5.5$ (1.6$/Ah). Nárust kapacity je o jen 17%, ale nárust ceny o celých 57%. A to se vyplatí.

            1. Vidíte, já mám s 18650
              Vidíte, já mám s 18650 Samsungy dost špatné zkušenosti co se týče jejich životnosti. Ekvivalentní LG Chem články mi v tomto ohledu vycházejí o dost lépe.

              Jinak je obecně výhodnější (ale také složitější, páč většina stanic měří jen Ah) přepočítávat cenu na $/Wh, právě z důvodu vyššího jmenovitého napětí některých chemií. Třeba profláknutým 12Wh Panasonicům NCR18650B s 3400mAh při 3,6V jmen. odpovídá také 12Wh Samsung ICR18650-32A, který má jen 3200mAh, ale při cca 3,7V jmen. No a už vůbec nemluvě o porovnání s LFP články.

            2. Už jsem to tu psal
              Už jsem to tu psal několikrát, ale Ultrafire a jim podobné jsou přeznačené články značkových výrobců, které mají nějakou výrobní vadu a za normálních okolností by šly hned do recyklace. Namísto toho jsou ale skupovány těmito pochybnými firmami, které si na to lepí svoje nesmyslné údaje a dávají zpět do oběhu. Mnohdy je dokonce ještě po sloupnutí fólie s jejich potiskem vespod ještě ta původního výrobce bez potisku.

              A mimochodem, u těch značkových nakoupených na internetu taky nemáte jistotu, že to nejsou fejky.

      1. o LiS docela upřimně
        o LiS docela upřimně pochybuji, pokud vím tak všechny představené funkční vzorky sice měli slibnou hmotnostní hustotu, ale objemová hustota energie byla podprůměrná.

        Mimochodem zase se vracíme zpět k otázce skutečné kapacity baterie. Ono je taky klidně možné, že Bolt bude mít „díky použití moderních technologií“ rating 12kWh/100km (e-Golf má 12,7kWh/100km)a tak mu na 320km postačí baterie 36-40kWh. Což by nové články AESC v krabici ve stylu Tesla, i3 ještě zvládly.

        To že dojezd v reálu pak bude nějakých 200km se jistojistě zase umělecky okecá.

Napsat komentář