Nissan testuje elektromobil s dojezdem 540 km!

Nedávno jsme informovali, že elektromobil Nissan Leaf brzy dostane 30kWh baterii. Jenže šéf automobilky Nissan Carlos Ghosn aktuálně na výročním setkání firmy odhalil další podstatné novinky.

Prototyp elektromobilu Nissan Leaf s pokročilými experimentálními bateriemi nabízejícími dojezd na jedno nabití přes 500 km
foto: Nissan

Carlos Ghosn na výročním setkání automobilky Nissan v Jokohamě potvrdil, že „Už koncem tohoto roku se dozvíte víc o našich prvních krocích ve zvyšování dojezdu elektromobilů.“

Vlastně tím potvrdil už hojně rozšířené spekulace o nové verzi aktuální generace elektromobilu Nissan Leaf s vyšším dojezdem, někde kolem 230 km až 250 km.

Mnohem zajímavější ale je fakt, že spolus Ghosnem byly na pódiu také dva vozy. Jeden z nich nesl nápis „Advanced R&D Electric Vehicle“. Zjevně šlo o výrazně upravenou současnou generaci Leafu.

„Tohle auto prozkoumává jak daleké možnosti máme při rozšiřování dojezdu elektromobilů úpravami chemie baterií,“ komentoval jej Ghosn. A k dobru pustil video, které ukazuje Leaf s dojezdem začínajícím na 544 km!

Bohužel, během večera z včerejška na dnešek bylo video, pravděpodobně na žádost Nissanu, odstraněno. Je jasné, že tohle veřejnost vidět neměla. Zároveň musíme dodat, že oněch 544 km je bráno nejspíš podle shovívavého japonského standardu určování dojezdu a reálnějších je proto něco kolem 400 km až 450 km.

Pro srovnání, současná generace elektromobilu Nissan Leaf zvládne s jistotou asi 150 km. Prezentovaný experimentální elektromobil nabízí dojezd asi 3x vyšší! Na autě jsou vidět mírné kosmetické úpravy, například snížení podvozek.

„Nissan prozkoumává nové materiály a chemická složení, aby mohl vyrábět tenčí, levnější a lehčí baterie,“ řekl mimo jiné Ghosn. Celá jeho prezentace v Jokohamě je zjevně přípravou na tuhý konkurenční boj v této oblasti.

Své elektromobily s dojezdem přes 320 km totiž chystá například také General Motors (Chevrolet Bolt) a Tesla Motors (Tesla Model 3). Brzy se jistě přidají i další. Nissan však má kritickou výhodu – díky Leafu má několikaletý náskok a proti Tesle i zázemí obří globální automobilky.

28 Comments on “Nissan testuje elektromobil s dojezdem 540 km!”

  1. Podle mne z toho videa zcela
    Podle mne z toho videa zcela jasně plyne, že se jedná o „budoucnost podle Nissanu“, což v překladu znamená nic takového teď nemáme a ještě nějaký ten pátek ani mít nebudeme.

    Ono se stačí jen zamyslet, proč se dělají takové tajnosti (včetně Tesly) kolik kWh v baterii budou mít jednotlivé modely pro roky 2016-2018. Protože jejím uveřejněním by se okamžitě ukázalo, jestli půjde pouze o další v řade nesplněných očekávání, a já bych rovnou napsal zklamání.

    Dokud se nedostaven ven tato informace, tak si můžou po nás házet s kilometry jak chtějí.

      1. No kdoví jak ta baterie
        No kdoví jak ta baterie vlastně vypadá. On už to je nějaký pátek co se hovořilo o té jejich testovací 48kWh verzi se zatmavenými skly. Obrázek či fotka jak ta testovaná baterie vypadá se pokud vím ven nedostal. Aneb na to jestli si články vyskládali místo zadních sedadel tu asi není nikdo zvědavý.

        1. Spíše bych řekl že se
          Spíše bych řekl že se jedá o technologii kterou už mají, ale nechcou dát ihned na trh. Raději budou pomaleji navyšovat dojezd a více tak ždímat zákazníka pomalejší evolucí. Vede mne k tomu ten fakt že Tesla má auto s dojezdem přes 400km. Čínskej BYD se prodává s dojezdem 250km. Takže to očividně jde. Zato veškerý evropský automobilky plus Nissan svorně nabízejí auta s dojezdem pod 200km. Je to jakoby se dohodli.

            1. Což je podle mne asi o
              Což je podle mne asi o něco lepší přístup, prozatím, jelikož umožní dojezd zvýšit rychleji, než pokud se bude čekat na nové články. Rychlost zvýšení dojezdu je nyní to nejdůležitější. Samozřejmě pohodlí a hmotnost vozidla, ale zejména to třetí u lidí takovou roli nehraje.

    1. velkou roli v tom bude hrat
      velkou roli v tom bude hrat i konkurencni boj, jelikoz se jedna o jeden ze stezejnich parametru elektromobilu ktery ho da se rict i prodava, malokdo u elektromobilu resi parametry jako vykon nebo za kolik udela 0-100, ci okrajove kolik kWh spotrebuje na 100km cos je vlastne hodnota ktere naznacuje dojezd, ale hlavnim parametrem ketry se resi je dojezd, to je rozdil oproti dieselum a benzinum

      a tak tenhle parametr bude strezeni, protoze pokud konkurence vyda elektroauto s dojezdem 250km a „my“ vydame o 1-2 mesice pozdeji elektroauto s dojezdem 350km ve stejne cene, tak nez se konkurence vzpamatuje a vyda treba facelift ktery ten handikap dorovna, tak „nam“ to na prodejich muze udelat slusna cisla 🙂 i proto bych rekl ze automobilky vlastne nezverejnuji tak nejak realna cisla a to kolik baterek v nich nakonec bude se urci az podle konkurence, limitem tam je jen ta maximalni kapacita pro kterou se konstruuje cele auto, kdy proste vic se tam nevejde, min se da dat vdycky, beztak to bejva modularni cast

      je to daserict dnes jediny dulezity paramert elektroaut

  2. Čumák sice nic moc, ale
    Čumák sice nic moc, ale konečně se dostáváme na dojezdy, které by mohly přesvědčit i obyčejné lidi, jen je otázka jaká bude cena.
    Ale je otázka jestli není už pozdě, jestli to nemělo nastat před dekádou. Toto se musí co nejrychleji dostat mezi lidi a do běžného tpovozu všude po světě.

  3. To je pozitivna sprava. Je
    To je pozitivna sprava. Je citit ze rok 2017 sa blizi. Verim, ze je to rok zaciatku elektromobility pre vsetkych a zaciatok konca ropakov.

    Popravde aj ked mam teraz ropaka, tak by mi vobec nevadilo, zavedenie dalsich dani na palivo, z ktorych by sa dotoval nakup novych elektromobilov a to kludne aj do vysky 10 000 eur. Aspon by sme nieco robili pre svoje zdravie, lebo kazdy elektromobil, ktory bude nahradzovat ropaka v nasom okoli, nam ho setri.

        1. za citovo vydieratelne
          za citovo vydieratelne nepodlozene polopravdy sa to schovava vzdy, prebera (ako vo vasom pripade) a nasledne tym argumentuje, ..pokial ide o zdravie ? ..prosim vas.. dane a este dalsie dane, nikomu zdravie nevratili, vzdy len jedine peniaze, niekomu inemu do vrecka.

          peniaze nie su zazracna energia, a dane uz vobec nie.

    1. ve Francii to tak jiz
      ve Francii to tak jiz vpodstate je, vratis „vrak“ na sesrotovani a koupis elektromobil, a zaroven ziskas 10k euro na jeho porizeni

      do 20-30 let tu bude pocitam jen velice malo naftaku a podobne bude „zvonit hrana“ i benzinakum pokud nebudou plug-in hybridni (v osobni doprave)

Napsat komentář