Tohle prostě muselo přijít. Někoho napadlo, že na elektrické jízdní kolo přimontuje solární panely. A s nimi bude dobíjet baterii. Ten někdo byl, pochopitelně, z Dánska.
foto: Jesper Frausig
Elektrokola jsou už běžnou věcí. Solární elektrická kola zatím ne tak docela. Projekt Solarbike je, pokud víme, první svého druhu. Autorem projektu je Jesper Frausig z Kodaně. Pracoval na něm tři roky.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TEST: Elektrokolo Moustache Samedi 28
Solární články jsou umístěny přímo v předním i zadním kole. Když kolo stojí, dodávají solární články energii baterii a dobíjejí ji. V okamžiku kdy elektrokolo jede, pohánějí rovnou elektromotor pomáhající s příšlapem.
Standardní cestovní rychlost je 25 km/h, max. ale 50 km/h. Energie v baterii vydrží až na 70 km. V závislosti na svitu slunce dokáží solární články v kolech dodat 2-25 km dojezdu za den.
Bohužel se nám nepodařilo zjistit celkovou hmotnost kola ani hmotnost jednotlivých solárních kol. Solární články určitě nebudou nejlehčí a bezesporu to ovlivní i to jak si kolo poradí s nerovnostmi.
Na kole má nainstalovaný
Na kole má nainstalovaný tento středový motor Bafang / 8FUN alias EVBIKE… www . evbike . cz
Trochu bude neprijemne ked
Trochu bude neprijemne ked zboku zafuka vietor.
pochopitelne z Danska se
pochopitelne z Danska se vztahuje zrejme na skutecnost, ze v Dansku se nekolikanasobne mene krade nez jinde. Takove kolo v Cesku by se nestacilo u puvodniho majitele nabit ani na tech 5-25km…
Jinak v Dansku je dosti vetrno a tak ten argument s bocnim vetrem je padny. Mozna ze pristi projekt bude kolo s vetrnou turbinou.
… a pri jizde ta turbina bude dobijet akumulatory 😉
Moment setrvačnosti
Moment setrvačnosti pravděpodobně nebude ideální.
Díky za vysvětlení, to
Díky za vysvětlení, to mne wola nenapadlo.
„Ten někdo byl,
„Ten někdo byl, pochopitelně, z Dánska.“ – tak nevím, má to být nějaká, pro mne skrytá, myšlenka? Co je na to pochopitelné? Dánsko je ještě o „několik“ stovek kilometrů severněji než my, čili očekávám o dost nižší sluneční výtěžnost než na našem území a už toto není žádná sláva.
Co udělá takový bicykl v bočním větru?
Nevím, školy nemám, ale po letmém nahlédnutí na ceny fotopanelů a chvilce s kalkulačkou mi připadá jako výhodnější pořízení většího akumulátoru než tady toto.
(podotýkám že jsem fanda el. samohybů – vlastním „El. koloběžku Nitro scooters XE1200 All road LiFePO4 20Ah“ a nemohu si ji vynachválit)
Narážka na Dánsko v
Narážka na Dánsko v úvodu se týká faktu, že Dánsko dlouhodobě podporuje cyklistiku a vedle Nizozemska je dnes, zejména Kodaň, pomyslnou mekkou jízdních kol v Evropě. Co se týká bočního větru a větší baterie, nejspíš máte pravdu. Jako technická zajímavost, která třeba ukáže směr do budoucna, to ale rozhodně není špatné.
solarni panel se dnes uz
solarni panel se dnes uz vyrabi jako folie, nekde tady byl i clanek, hmotnosti bych se nebal.
Ano bocni vitr bude problem, ale kdy zazijete silny vitr, ktery vas srazi na zem?
Urcite to je dalsi reseni, jak ziskat stavu! Spis by mne zajimaly dalsi technicke ala konstrukcni vychytavky, v tomhle pripade, jak funguje prenos proudu do batery nebo motoru, preci jen se kolo toci 🙂
Jinak je sranda ze Dáni, ale maj kola standart, tak proto asi…
V Dánsku zažijete boční
V Dánsku zažijete boční vítr běžně. I stromy tam rostou na šikmo, ohýbané převládajícími větry. Ale zase je tam všude rovina, cyklostezky lemují každou silnici či chodník a nekrade se tam. (alespoň před 16-ti lety, když jsem tam byl na stáži, se tam nekradlo)
Pro mě to také není
Pro mě to také není úplně srozumitelné, ale z Česka to nikdo být nemohl. U nás by to muselo být na Plutonium. 🙂
Kolmé umístění FV
Kolmé umístění FV panelů Lépe využije přímé sluneční paprsky nízko nad horizontem. Tedy ráno a k večeru .
O kolik se asi zvedne váha předního kola ?
Jak asi ovlivní.Schopnost zatáčet. Plné přední kolo ve větru.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Setrva%C4%8Dn%C3%ADk
Jak se může projevovat gyroskopický jev .
A ako to asi pripojil? Buď
A ako to asi pripojil? Buď cez komutátor (síce malé ale stále trenie), alebo po zastavení (ak nezabudne) cez nejaký konektor.