Co dělá tahle zpráva na Hybrid.cz? Dřívější spekulace o tom, že Apple vyvíjí vlastní elektromobil by vám mohly napovědět.
foto: Apple
Apple představil před pár dny novou generaci počítačů Macbook. Jde svým způsobem o revoluci. Nová verze proslulých notebooků je extrémně malá (v nejširším místě 13,1 mm), ale přitom designově velmi povedená.
To nejzajímavější se ale skrývá uvnitř. Aby mohl být nový Macbook tak výkonný, ale přitom lehký a malý, museli inženýři Apple přijít se zcela novým způsobem výroby li-ion baterií.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nová technologie výroby li-ion baterií: z vojtěšky a jehličnanů
Tzv. „terasovité“ bateriové články umožňují využít doslova každý dostupný milimetr. Tradiční hranaté baterie nechávají v řadě modelů notebooků nebo jiných přenosných zařízení spoustu nevyužitého místa.
Nový typ baterií Apple je díky inovaci ve výrobním postupu vyroben přesně na míru tomu kterému zařízení, což umožňuje zvýšit kapacitu až o 35 %.
foto: Apple
Proč o tom všem píšeme na Hybrid.cz? Spekulace o vývoji elektromobilu Apple jako kdyby de-facto potvrdily, že počítačová firma na svém elektrickém autě skutečně pracuje.
Nejdůležitější součástí každého (čistého) elektromobilu je baterie a její řídící systém. Aktuální inovace v oblasti přenosných baterií pro notebooky jasně naznačuje, že Apple se vývojem baterií vážně zabývá.
Pokud se potvrdí, že Apple skutečně vyvíjí své vlastí auto, dá se očekávat, že podobné inovace využije právě i tam.
Apple uz stavia svoju
Apple uz stavia svoju bateriovu linku v Amerike (info priamo od mechanika ktory tam bol)
Tyhle články o Applu že
Tyhle články o Applu že stvořil nový revoluční komponent jsou trošku jednoduché. Je to jako s vlastním čipem za kterým stojí víc firem. Nevím jak v tomto případě ale Apple asi není jediná firma která zatím stoji. Navíc když bude mít každej výrobek vlastní „tvar“ baterie asi to nebude moc ekologicke,ekonomické.
Podla mna prave naopak.
Podla mna prave naopak. Pokial bateria dokaze vyuzit kazdy volny mm3 priestoru, teda ako keby si ju tam „nalial“, dizajn vyrobkov fungujucich na taketo baterie bude moct byt podstatne flexibilnejsi, vsetko moze byt omnoho mensie, kompaktnejsie, uspornejsie – a teda mensia spotreba materialov, energie atd.
No nevím, jestli je
No nevím, jestli je připlácnutí několika článků různého půdorysu k sobě něco až tak revolučního. Těch 35% navíc znamená, že akorát vyplnili navíc prostor, který by jinak zůstal nevyužitý. Jak by se to dalo využít v elektromobilu mě nenapadá.
Kdo ty baterie vyrábí?
Kdo ty baterie vyrábí?
Je uplne fuk, kto ich vyraba
Je uplne fuk, kto ich vyraba (dana tovaren len v ramci moznosti vyrobi, co dostane zadane), dolezitejsie je, kto ich takto nadizajnoval a presadil do komercne pouzitelnej podoby.
Možná vám je to úplně
Možná vám je to úplně fuk, ale mně to fuk není 😉