Ještě před uvedením elektromobilu Volkswagen e-Golf představil německý koncern své první čistě elektrické auto v podobě modelu e-Up! Dojezd 160 km na jedno nabití a cena 605 900 Kč činí Volkswagen e-Up! nejdostupnějším elektromobilem na českém trhu.
foto: Volkswagen
Cena Volkswagen e-Up!: 605 900 Kč
Dojezd: až 160 km
Specifikace
Typ pohonu: elektromobil
Převodovka: automatická Shiftmatic
Motor:synchronní AC elektromotor s permanentími magnety
Celkový výkon: 60 kW/210 Nm
Rozměry (d,š,v): 3540 mm, 1645 mm, 1477 mm
Rozvor: 2421 mm
Hmotnost (pohotovostní): 1214 kg
Baterie: li-ion 18,7 kWh/323 V, 17 modulů po 12 článcích, hmotnost 230 kg
Spotřeba (kWh/100 km): 11,7
Max. rychlost: 130 km/h
Aerodynamický koeficient: 0,308
Objem zavazadelníku (l): 250 – 923
Zrychlení (0-100 km/h): 12,4 vteřiny
Dobíjení: Mennekes/Schuco 240V
Rychlonabíjení: Combo 2
Video
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Volkswagen e-Up! se představuje
Elektromobil Volkswagen E-Up! v USA za dva roky
Autosalon Frankfurt 2013: Volkswagen připravuje desítky elektrických aut
Testy
Elektromobil Volkswagen e-Up! se stejně jako ostatní vozy rodiny Up!/Citigo vyrábějí na Slovensku, v továrně Volkswagen v Bratislavě. Ač jde o vůz klasicky německy konzervativní, zejména ve městě nabízí parádní jízdní vlastnosti. Na dálnici se nebojí, ale rozhodně pro ni není stavěný.
Stejně jako u ostatních elektromobilů ve své nabídce, i v ceně elektroauta Volkswagen Up! má novopečený majitel zahrnuty nadstandardní doplňkové služby.
Především je to zapůjčení běžného auta se spalovacím motorem zcela zdarma, pokud chce vyrazit dál. Tato nabídka platí po první tři roky vlastnictví a je omezena na 10 dní zápůjčky ročně. Další doplňkovou službou je odtah v případě vybití baterie – opět zdarma.
Pikantní je, že dle
Pikantní je, že dle článku slibuje VW auto se spalovacím motorem zdarma až na třicet dnů. Při koupi na Jarově mi tvrdili, že pouze na deset dnů. No a mě odešel pravděpodobně GSM komunikator pro Car-Net, takže jsem jim tam auto dal na servis. Evidentně tam nikdo neví co s tím, protože si na opravu vyčlenili týden (!!!). Využil jsem tedy možnosti zapůjčení auta zdarma a hle… Ono to zatím nějak nejde, nabídli slevu 50% s tím, že o této možnosti nevědí a musejí ji prověřit 🙂
Děkujeme za insiderský
Děkujeme za insiderský vhled! Omlouváme se za chybnou informaci o 30 dnech zápůjčky – na základě oficiálních stránek, konkrétně tiskové zprávy, kde je věta „Na delší cesty si může zákazník po dobu dvou let zdarma vypůjčit vůz do velikosti Golfu s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu na 10 dní ročně.“, jsme ji opravili. Každopádně věříme, že tiskovka je v tomto ohledu jednoznačná a „prověřit“ pro ně znamená si to v ní prostě přečíst :).
Nejdostupnejší rozhodně
Nejdostupnejší rozhodně neznamena dostupný.
Ale tohle přece není
Ale tohle přece není „první čistě elektrické auto VW“. Elektrický golf vyráběl VW už asi před 10 lety a možná už dříve vyrobil nějaké jiné elektromobily?
Mnoo, tak nějak si
Mnoo, tak nějak si představuji ‚euto pro masy‘. Cena by ale měla být podstatně níž… to je otázka času a konkurence.
Řekl bych, že Tesla s jejich lidovým vozem bude mířit právě na tento segment, tj. nákupní taška pro dva, nouzově čtyři s dojezdem hodně přes 200 km (s možnou následnou customizací accu). Startovací cena do 400 000,- s potenciálem klesnou k 200000,- v případě silné konkurence.
OT: jakmile k tomu dojde, co s přebytečnými motoráři a kde vzít chybějící odborníky na el. pohony? Navíc mám pocit, že know-how automobilek je těsně spjat s třemi oblastmi: karosérie, pohon, podvozek, kde také realizují své zisky. Tuším, že o pohon příjdou, tam se budou pakovat jiné štiky…
blbosti, Tesla cili na
blbosti, Tesla cili na segment $35.000 a vyse. V prepoctu na ceske koruny a s dani budeme radi kdyz nejlevnejsi verze Modelu 3 bude pod 1.000.000, ale spise nad!
Přesně tak. Kolem 1
Přesně tak. Kolem 1 mil.
http://jalopnik.com/elon-musk-says-model-3-will-cost-35-000-before-incent-1679351127
Peugeot IOn z roku 2011 se
Peugeot IOn z roku 2011 se da na mobile.de koupit uz od ca. 9000 EUR vcetne baterie. Tak kdo jde do toho?
Mají tam i zcela nové kusy
Mají tam i zcela nové kusy (najeto 60 km) za cca 10000 Euro. Je to nějaký divný.
Takovy Peugeot Ion jsem tam
Takovy Peugeot Ion jsem tam nenasel 🙁
„Cena Volkswagen e-Golf: 605
„Cena Volkswagen e-Golf: 605 900 Kč“
Asi by chtělo opravit ještě toto. Pokud by e-Golf stál 600tis, pravděpodobně už by byl zaparkovaný v mé garáži :))
Opraveno, díky.
Opraveno, díky.
Zasa prevodovka? Naco do
Zasa prevodovka? Naco do takeho maleho auta rvu prevodovku? Nestaci tam jednostupnova alebo tato je jednostupnova.
Dalsi problem je dojazd (dnes uz treba aspon 300km) a cena je stale dost vysoka. Inak by sa nad nim rozmyslat dalo.
převodovku proto aby ve
převodovku proto aby ve Vrchlabí byla práce a 150km dojezdu městským němcům s 200.000Kč dotací německou vládou 2016 což je výsledná cena 400.000Kč bude stačit 😉
kcc-hho.webnode.cz/business/germany/
chlapi neblbněte 🙂 přeci
chlapi neblbněte 🙂 přeci nebudete hned věřit všem kravinám co PR oddělení automobilek vypustí do světa. Ostatně na tom je vidět, že zajetým automobilkám ani nestojí za to přijmout jednoho zaměstnance do PR, který by po nich ty jejich hověziny o EV přečetl a opravil.
Pokud vás to opravdu zajímá, tak zde si můžete prohlédnout provedení pohonné jednotky VW e-UP!
Ved takto by som si to aj
Ved takto by som si to aj predstavoval. 1 stupnova prevodovka a hotovo, len neviem ci to na tom obrazku je cely pohonny system a nie je tam zaradena dalsia „cast“. Podla mna dost kvalitne EV bez baterie by sa malo dat kupit do cca 10 000 € a to pisem o plnej palbe vcitane vsetkych asistentov, klimatizacie,… cize vyslovene komplente auto bez baterie.
Jedná se o rozklad motoru a
Jedná se o rozklad motoru a převodovky. Nejsou tam zobrazeny běžné poloosy a zavěšení kol, Také tam není zobrazen měnič motoru, ani žádná další elektronika. Měnič je uložen v další hliníkové krabici namontované zhora na tuto sestavu.
nabíječka jen 3.6kW?
nabíječka jen 3.6kW?
klasika VW co bys chtěl
klasika VW co bys chtěl víc? 😉
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2013-vw-e-up-/
Prosim Ta Ferda, ked uz furt
Prosim Ta Ferda, ked uz furt natlacas odkazy na tie priserne stranky, aspon to rob trochu kultivovane.
<a href="http://www.hybrid.cz">Portál Hybrid.cz</a>
z běžné domovní zásuvky
z běžné domovní zásuvky více nedostaneš, protože silnější by vyhazovala pojistky 16A
Pak je ještě rychlonabíjení …
V Brně ti 3,6 kW bude
V Brně ti 3,6 kW bude stačit, všichni už nabíjíme doma, protože co paskřivec Tinka zprivatizoval všechny CHaDEmo nabíječky a ty co nemá ve správě nechává poškozovat aby lidi museli dobíjet na jeho n za 10 Kč za kWh.
Ty rozměry a rozvor v
Ty rozměry a rozvor v tabulce specifikace určitě nejsou pro e-UP! Ten aerodynamický koeficient také ne.
mate pravdu, koef. odporu
mate pravdu, koef. odporu vzduchu 0,281 je pro e-Golf.
e-UP! ma 0,308.
stejne tak rozmery, nevim jak moc se lisi od normalniho UP!, ale ten ma delku 3540mm, sirku 1641mm, vysku 1489mm.
stejne tak vahu jsem nasel jako 1139kg.
Pardon za nepřesnosti,
Pardon za nepřesnosti, opravdu tam zůstaly údaje z Golfu, již jsme napravili. Co se týká hmotnosti, vycházíme z oficiální technické dokumentace na webu VW.
ten rozvor je tam stále z
ten rozvor je tam stále z Golfu 🙂
Dořešeno, díky za
Dořešeno, díky za upozornění.
Ta zápůjčka na 30
Ta zápůjčka na 30 dní/rok je zajímavá. Asi bych potřeboval další detaily, ve smyslu jaké auto, co dálniční známka, co pojištění, jak dlouho dopředu si to musím objednat, …
Souhlas, jednak zápůjčka
Souhlas, jednak zápůjčka na 30 dní ke krása,teoreticky na 1-2 dovolené, což je luxus…
A navíc ta možnost, vybil ses odtáhneme tě, to je taky pěkná fičůra…
Naknec ta řadička je tam s prostého důvodu, aby laik nebyl poděšen už z tak chybějcího pedálu, má teoreticky klasiku pro řazení, kterou mu vysvětlií a připodobní se starým vozem…u tesly je taky řadička ale po americku.
Ta zápůjčka může být
Ta zápůjčka může být cokoli od naprosto skvělé věci (dostaneš hned cokoli po multivan, s pojištěním a dálniční známkou) až po úplnou sračku (dostaneš benzínový Up až na tebe v pořadníku přijde řada, zaplatíš drahé pojištění našemu smluvnímu partnerovi,…)
E-UP, tak to jo! Uz sem si
E-UP, tak to jo! Uz sem si rikal,ze by golf byl elektrickej?
Zase dalsi fail info, no tak i tak dobry…
ten dojezd bude urcite mensi, jinak by to na to siditko byla slusna vzdalenost!
Volkswagen e-Golf je přece
Volkswagen e-Golf je přece v prodeji také.
Osobne som sa vozil a bol
Osobne som sa vozil a bol som spokojný.
Akcelerácia – tá skutočne prekvapí ! Dvaja chlapi spolu asi 190Kg záťaže a akcelerácia málinko cez 11s 0-100
https://www.youtube.com/watch?v=4W6CIx8Poas
Moja výška 176 cm a priestoru tam bolo na prekvapenie viac než dosť. Nič nezavadzalo všetko bolo ok. Celkovo jazda veľmi príjemná.
Reálne som uvažoval o kúpe no dávam tomu ešte čas. Jediné čoho sa trochu bojím je ten dojazd osobne chcem elektrickyautomobil ktorý bude mať dojazd v bežnej premávke cez 250 Km. Čiže akumulátor v aute o váhe asi 1600Kg asi 50kWh. V pripade E-Up by postačovalo asi 38kWh.
Ak by sa však objavilo auto za rozumnú cenu ako E-Up alebo o niečo viac a malo akumulátor aspoň 35kWh už by to bolo neodolateľné.
Tak tak.
Kdyby do toho dali
Tak tak.
Kdyby do toho dali krapet větší baterii Tak kolem 30kWh, a cena okolo 400-500 tis. Tak by jim hodně lidí plnilo pořadníky.
Ještě mě ale štve, že rychlodobíjení to má Comboě, ale podle mne na Slovensku ty greenwaye mají chademo, nebo se pletu?
Jestli to tak je tak na Slovensku se to moc rychle nebude dobíjet….
Já myslím, že v té
Já myslím, že v té první otázce jste odpověděl i na druhou. Za takovou cenu by byl adaptér CCS-Chademo na světě cobydup.