Model Prius+, poprvé představený roku 2012, byl prvním sedmimístným vozem s plně hybridním pohonem prodávaným na evropských trzích. Nyní přichází modernizace tohoto modelu pro rok 2015.
foto: Toyota
TISKOVÁ ZPRÁVA
Nově stylizované čelní partie nyní zaujmou dynamičtější variantou designového jazyka Toyoty ‚Under Priority‘ se stylistickými prvky ‚Keen Look’, které Prius+ opticky silně spojují s ostatními modely této značky.
Akcentem nové horní části masky chladiče je logo Toyota, vsazené do nápadnějšího trojrozměrného orámování na kapotě.
V nových LED světlometech ve stylu Keen Look najdeme jednu projektorovou čočku Bi-Beam určenou pro dálková i potkávací světla. Kontrast mezi tmavými a chromovými dekory propůjčuje vozu ostřejší vzhled. Přední sdružené světlomety dále zaujmou konstrukcí, jejíž součástí jsou i boční směrová světla a světlovody.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Stylistické provedení Under Priority, zdůrazňující rozkročený postoj vozu, se vyznačuje velkou spodní částí masky chladiče lichoběžníkového tvaru v leskle černém metalickém laku. Důraz na optickou šířku vozu se opakuje v rozích nárazníku v nové 3D formě, ubíhající od světlometů k novým přívodům vzduchu a nově tvarovaným LED světlům pro denní svícení.
Součástí konstrukce nových sdružených světel na zádi vozu jsou světlovody a červené vnitřní čočky, díky nimž lze tento model po setmění okamžitě rozpoznat. V návaznosti na nový design čelních partií byla modernizována i záď vozu, kde zaujmou přepracované dekory kolem registrační značky a nový nárazník se zabudovaným difuzorem.
Prius+ v modelovém provedení 2015 se bude nabízet ve dvou nových odstínech laku: tmavá metalická Dark Sherry a černá slída Attitude Black.
V modernizovaném interiéru Priusu+ 2015 se uplatňují nové kovové dekory v temně stříbrném tónu u kruhového ovladače klimatizace a ovládacích prvků řízení, stejně tak jako chromových vnitřních klik dveří.
Středová konzola působí propracovaněji díky dvojici štíhlých výdechů ventilace s chromovým dekorem.
Po změně rozložení přístrojového štítu jsou údaje přehlednější. Součástí kapličky před řidičem je nyní barevný multifunkční displej TFT 4,2″, jenž lze ovládat prostřednictvím prvků na volantu.
Na displeji se kromě běžných informací (např. čas, ujetá vzdálenost, dojezdová vzdálenost nebo spotřeba paliva) zobrazuje i ukazatel hybridní soustavy a monitorování toků energie, podobně jako u všech modelů Toyota s plně hybridním pohonem.
Nová funkce ‚Eco Judge‘ (posuzování ekologičnosti jízdy) pomáhá řidiči co nejlépe využívat hospodárný charakter plně hybridního pohonu udělováním bodového skóre v závislosti na schopnostech řidiče jet ekologicky.
Na displeji se rovněž zobrazuje nastavení adaptivního tempomatu (ACC), klimatizace a audio soustavy, aby všechny důležité údaje byly za jízdy k dispozici v zorném poli řidiče.
Prius+ 2015 je vybaven nejnovějšími multimediálními systémy Toyota Touch® 2. Nová konstrukce této jednotky se vyznačuje plochým lemováním displeje se zabudovanými dotykovými spínači; tyto kapacitní spínače umožňují rychlé a přesné ovládání, zaujmou atraktivnějším vzhledem a svým charakterem připomínají ovládání tabletu.
Modernizovaná dotyková obrazovka 6,1″ nyní podporuje více barev a nabízí rozlišení 800 x 480 bodů s jasnějším a ostřejším obrazem. Rovněž podporuje intuitivní ovládání založené na tažení prstem.
Součástí soustavy Toyota Touch® 2 je standardně zadní parkovací kamera a funkce ‘MirrorLink’. Prostřednictvím uvedené funkce mohou uživatelé snadno připojit kompatibilní smartphone a poté jej plně ovládat přes dotykovou obrazovku ve voze.
Součástí soustavy Toyota Touch® 2 s navigací Go je vylepšená mapová navigace. Detailní informace o hustotě dopravy jsou součástí samotné mapy v podobě ‘sloupečku’, jenž zobrazuje případné dopravní zácpy a očekávanou dobu zpoždění.
S využitím historie dopravních údajů je systém rovněž schopen doporučit alternativní trasy v závislosti na konkrétní denní době.
Prostřednictvím funkce Toyota Online pak tato multimediální soustava umožňuje palubní konektivitu pro širší spektrum služeb, jako je např. Toyota Real Time Traffic (hustota dopravy v reálném čase) od TomTom, Google Street View, Panoramio nebo Google Local Search – největší a nejaktuálnější vyhledávací databáze na světě.
Ve vyšší verzi označované Toyota Touch® 2 s navigací Go Plus disponuje multimediální soustava dotykovou obrazovkou s prostorovými grafickými modely měst a významnými body v okolní krajině, nebo schopností převádět přijaté zprávy z textu do hlasové podoby.
Po připojení kompatibilního telefonu přes Bluetooth pak soustava umožňuje zobrazovat e-maily a obsah kalendářů. K dispozici je i komfortní hudební funkce „přehrávej podobné skladby“.
Tento inteligentní systém rozpoznávání hudebního žánru dokáže automaticky vytvářet playlisty v závislosti na momentální náladě uživatele; jde o ideální způsob jak snadno vybírat hudbu na cestách.
Soustava Touch 2 s navigací Go Plus podporuje připojení přes Wi-Fi. Uživatel nastaví svůj chytrý telefon jako Wi-Fi hotspot umožňující připojení k on-line funkcím soustavy.
Prius+ 2015 je nyní od prostředního stupně výbavy (Mid) vybaven inteligentním parkovacím asistentem. Systém používající zadní kameru a ultrazvukové senzory v předním nárazníku rozpozná použitelné parkovací místo, ať již pro podélné nebo příčné parkování. Parkovací asistent automaticky provede správnou posloupnost natočení volantu k zaparkování vozu na cílovém místě; jediným úkolem řidiče je ovládat rychlost vozidla.
Prius+ 2015 je dále vybaven elektrickým nastavováním sedadel. Interiér může být vyveden v černém nebo šedém tónu; k dispozici jsou tři typy čalounění: látkové, látkové s koženým čalouněním bočních výplní z materiálu ‘Toyota E-Tex’, anebo celokožené čalounění Toyota E-Tex’.
Standardní součástí všech stupňů výbavy je středová loketní opěrka čalouněná umělou kůží ‘Toyota E-Tex’; tento vysoce trvanlivý syntetický materiál s texturou přírodní kůže je o 30 % lehčí než pravá kůže a velmi snadno se čistí pouhým otřením.
Prius+ v modelovém provedení 2015 rovněž nabízí lepší bezpečnostní výbavu. V případě náhlého brzdění se automaticky aktivuje signál nouzového brzdění (všechna směrová světla) s cílem varovat ostatní účastníky silničního provozu a zmírnit riziko nárazu do vozidla zezadu.
Bezpečnostní systém pro předcházení kolizím nyní vykazuje lepší brzdný výkon a je schopen automaticky snížit rychlost jízdy až o 60 km/h. Kromě toho může řidič ručně nastavit časovou prodlevu funkce varování, případně systém zcela vypnout.
Komfortní pomocník pro rozjezd v kopci se nyní automaticky aktivuje vždy, když systém rozpozná, že vůz stojí ve svahu.
Zlepšily se i jízdní schopnosti vozu. Konstruktéři optimalizovali tlumiče odpružení v zájmu co nejlepší ovladatelnosti a jízdního pohodlí. Instalace velmi účinného zvukově izolačního materiálu po stranách plata zavazadelníku přinesla účinnější utlumení ruchů a ještě vyšší pohodlí na palubě vozu.
Pohonná jednotka v Priusu+ 2015 po modernizaci splňuje požadavky emisní normy Euro 6. Prius+ 2015 se na evropských trzích začne prodávat od ledna 2015.
Prius+ je výborné auto,
Prius+ je výborné auto, nie je to pretekár ako GT86 ale je to plnohodnotné rodinné auto z reálne nízkou spotrebou, servisnymi a prevádzkovými nákladmi, veľkým a tichým interiérom a vysokou spoľahlivosťou. Keďže terajší model spĺňal emisnú normu EURO5 a nový model spĺňa normu EURO6 je jasné že konštruktéri sa zamerali aj na vyladenie hybridného pohonu a zníženie spotreby. Toyota všeobecne aj bez ohlasovania médiám neustále vylepšuje jednotlivé komponenty svojich vozidiel takže si myslím že nový prius+ bude o poznanie lepším autom ako doteraz. Už sa naň teším.
Tam nemá byť aká
Tam nemá byť aká zásadná novinka v pohone. Je to v podstate iba facelift pôvodného Priusu+. Robia to tak normálne, po 2 rokoch facelift, po 4 nový model. Ja som sa v pôvodnom Priuse+ vozil a vedel by som si ho predstaviť ako slušné rodinné auto. Tak to bolo koniec koncov myslené, keďže klasický Prius má pre tieto účely menší kufor. Jediné čo je na ňom na zváženie je životnosť Li-ion akumulátoru. Predsa len je NiMH viac overená technológia, aj keď staršia. Ale to ukáže čas.
Takže zásadní novinka v
Takže zásadní novinka v pohonu veškerá žádná, byť nepopírám, že úpravy pro EURO 6 něco umu konstruktérů stály.
Škoda přeškoda tohoto auta je, že to Plus v názvu i myšlence je skrze obavu z překročení povoleného zatížení náprav popřeno pevnou instalací 3. řady sedadel v kufru. Logika je jasná: čím méně prostoru pro bagáž dám, tím více snižuji riziko přetížení zákazníkem a následná řešení reklamací podvozku. K čemu ale pak to Plus v názvu??? Pro více prostoru k převážení vzduchu a nepotřebných 2 sedaček??? Škoda, jinak bych o tom, byť ojetém, uvažoval.
PS: Nedávno jsem se dozvěděl, že i Tesla Model S má ze stejného důvodu vzadu na fest 3.řadu sedadel.
Takže, podle toho co
Takže, podle toho co píšete, je pro výrobce i vůz výhodnější posadit navíc dozadu dva stokilový chlapy, než tam nechat místo pro čtyři dvacetikilový kufry? Opravdu zajímavé zdůvodnění.
Kde zase dělám chybu?
Jak správně píšete, 2x
Jak správně píšete, 2x 100kg chlapy (a i tato váha je u těchto spíše nouzových sedaček maximum) jsou větší jistota omezeného zatížení, než kdyby tam ty sedačky nebyly. Nevím, jaké máte zkušenosti s balením velkých kufrů na cesty vy, ale dát do velkého kufru 30-50 kg zátěže není problém, spíše jak pak přemluvit lidi na check-inu na letišti, aby člověk neplatil penále.
Stejně tak v autobusech MHD se naschvál dávají do salonu cestujících sedačky, protože na sedačku si nejvíce sedne třeba 150kg člověk, zatímco na místo, které zabírá, se nacpou pří návalu třeba 4x80kg pasažéři.
Takže „neděláte špatně“ nic, pokud tím nenazýváte to, že se člověk pořád učí. Jinak by „špatně dělaly“ už děti od 1. třídy obecné školy.
Třetí řada sedadel v
Třetí řada sedadel v Modelu S je až příplatková výbava. Nejsou standardem. Jde o dvě dětské sedačky montované přímo v továrně, umístěné proti směru jízdy.
Tak to se ten člověk
Tak to se ten člověk mýlil, co to řekl, logiku mi to ale dávalo.
Spíše je otázka, jak to, že US verze Prius + tam tu třetí řadu povinně nemá? Nebo je to tím, že má mít jen NiMH? Teď píšu a přemýšlím nahlas, kdysi jsem si to zjišťoval, ale na závěr si nepamatuji.
Vyplody nesmyslnych patvaru
Vyplody nesmyslnych patvaru slov typu „nejaktuálnější“ me vzdycky velice pobavi. Mi bude vzdycky stacit „aktualni“ databaze 🙂
Kto to cital cele ? Mohol by
Kto to cital cele ? Mohol by mi to zhrnut ?
Standardni plastak se
Standardni plastak se spalovakem, ktere se tedka vyrabeji. Kdybych vyhledove uvazoval o aute, tak bych radeji chvilku pockal az zacnou prodavat normalni nove auta a prestanou zkouset resuscitovat fosilie doplnovanim o mini baterie.
•
•
Přesně tak.
Přesně tak.
Já to celé nečítal, ale
Já to celé nečítal, ale připomíná mi to Aloise Jiráska, když popisuje nějakou románovou postavu.
• Dynamičtější
• Dynamičtější exteriér, kultivovanější provedení interiéru
• Rozšířená nabídka nových technologií
• Pohonná jednotka splňující emisní normu Euro 6
diki
diki
„Dynamičtější exteriér,
„Dynamičtější exteriér, kultivovanější provedení interiéru“ bývá často jen autorův blábol a jedná se o silně subjektivní kategorii hodnocení (např. BMW i3 – někdo říká že je to karosářský hnus, jiný si to chválí).
Pokud někde čtu větnou konstrukci typu „zaujmou dynamičtější variantou designového jazyka Toyoty“ otvírá se mi kudla v kapse.
Jde o přetištěnou
Jde o přetištěnou tiskovou zprávu. Autorem je automobilka.
To je mi jasné, já
To je mi jasné, já ‚kritizoval‘ pomyslné autory blábolů, nikoliv Hybrid, či, nedej bóže, vás 🙂