Volkswagen ID.3 postupuje do finálového kola prestižní ankety Car of the Year 2021

Mezinárodní porota složená z renomovaných motoristických novinářů vybrala sedm finalistů ankety Car of the Year 2021 a vítěze vyhlásí 1. března 2021.

Volkswagen ID.3 byl první vlaštovkou nové elektromobilní strategie koncernu VW. V uplynulém desetiletí obdržely prestižní ocenění Car of the Year tři modely značky Volkswagen – v roce 2010 to bylo Polo, v roce 2013 Golf a v roce 2015 Passat.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen ID.3 postoupil do finálového kola prestižní evropské ankety Car of the Year 2021. Mezinárodní porota složená z renomovaných evropských novinářů rozhodne o vítězi na konci února. Evropské „Auto roku“ musí splňovat komplexní požadavky od hospodárnosti přes komfort a bezpečnost až po pokroková technická řešení.

Volkswagen ID.3 přináší jako první model na koncernové platformě MEB řadu inovací a širokému okruhu motoristů nabízí elektrickou mobilitu s nulovými emisemi pro každodenní život na cestách. V uplynulém desetiletí získaly titul „Car of the Year“ tři modely značky Volkswagen.

„Máme velkou radost, že náš revoluční elektromobil Volkswagen ID.3 získává velké uznání jak od našich zákazníků, tak i od nezávislých odborníků, jak ukazuje zařazení modelu ID.3 do finálového kola prestižní ankety Car of the Year,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.

„ID.3 je prvním členem rodiny průkopnických elektromobilů ID., s nimiž poprvé nabízíme našim zákazníkům prakticky využitelnou elektromobilitu bez kompromisů. ID.3 tak navazuje na odkaz našich legendárních modelů Brouk a Golf a začíná psát třetí velkou kapitolu historie značky Volkswagen.“
​​​​​​​
Volkswagen ID.3 se v konkurenci 28 dalších nominovaných modelů probojoval do finálového kola prestižní evropské ankety Car of the Year 2021 (Auto roku). Mezinárodní porota zvolila v prvním kole sedm finalistů. O letošním nositeli titulu Car of the Year rozhodne na konci února finálové hlasování. Jeho výsledky budou zveřejněny v pondělí 1. března 2021.

Anketa Car of the Year (COTY) patří mezi nejstarší a nejprestižnější soutěže svého druhu v Evropě. Od roku 1964 jsou v ní každoročně oceňovány nejlepší automobilové novinky, které splní podmínku, že se budou do konce příslušného roku prodávat alespoň na pěti evropských trzích.

Porota, tvořená letos 60 motoristickými novináři z 23 evropských zemí včetně jednoho zástupce z České republiky, hodnotí jednotlivé modely na základě důkladného testování a porovnávání na základě kritérií, jako jsou hospodárnost, komfort, bezpečnost, jízdní vlastnosti, funkčnost, design a technický pokrok.

Volkswagen ID.3 je důležitou součástí strategie Way to Zero a jako první elektromobil je zkonstruován na základě vyspělé modulární platformy MEB, která umožňuje maximálně využívat přednosti elektrického pohonu.

Volkswagen po zářijovém zahájení prodeje postupně rozšiřuje nabídku variant pro různé skupiny zákazníků. Vrcholná variant má sadu akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh, která díky dojezdu na jedno nabití až 549 km (podle metodiky WLTP) umožňuje snadné cestování na dlouhé vzdálenosti.

Rychlým nabíjením o výkonu až 125 kW lze za pouhých 30 minut doplnit dostatek elektrické energie pro ujetí 350 km. K dlouhému dojezdu významně přispívá účinná rekuperace kinetické energie a nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,27. K dispozici je rovněž tepelné čerpadlo, které umožňuje efektivní vyhřívání interiéru za nízkých teplot. Ceny elektromobilu Volkswagen ID.3 na českém trhu začínají již od 976 900 Kč.

tisková zpráva

57 Comments on “Volkswagen ID.3 postupuje do finálového kola prestižní ankety Car of the Year 2021”

  1. prvni iphony byli taky SW nedodelky, neumeli ani MMSky..
    prvni iphony byli taky SW nedodelky, neumeli ani MMSky.. jestli dokazou vse pres OTA/servis ofixovat, tak OK

    to ze rok nekde stali na slunci,mrazu a desti.. no.. to je fakt hloupe.. clovek kupuje ojetinu

    to ze topi v zasuvce na stavu z baterky..to snad delali VW vsechny, to ze ma TC vyssi spotrebu nez odporove topeni.. hehe coze?

    ale chybejici frunk / fosilni design „motoroveho prostoru“ u auta, ktere je od nuly EV a ty zadni bubny, nemoznost si vybavit interier kuzi/imitaci kuze ..tomu fakt nemuzu odpustit.. za mne palec dolu

          1. Tak jsem rád, že VW se věnuje poctivě elektromobilitě (
            Tak jsem rád, že VW se věnuje poctivě elektromobilitě ( pozdě ale přece ). Že děláte osvětu a lidem se ID3 líbí je také fajn. Ale pokud se TESLE vyčítá zpracování a materiály, pak ID3 je opravdu uvnitř tragédie. Teď nemyslím precizní zpracování, ale volba materiálů. Proti TESLE je to uvnitř materiálová chudobka. O software se ani nemusíme bavit, to je další tragédie. Na TESLU to nemá ani náhodou, alespoň ale lidem přibližuje výhody elektromobility a to je hlavní.

            1. Mě by nevadilo kdyby byla palubní deska i z plechu,
              ale to

              Mě by nevadilo kdyby byla palubní deska i z plechu,
              ale to ticho a ten rozjezd od nuly těžko nějakej spalovák nahradí.
              A taky nemusím jezdit někam tankovat nabíjím doma. Dojezd mě stačí.
              Prakticky bez údržby a mnoho dalších výhod které spalovák nemá.
              Spalovák má výhodu, že je levnější a ujede i 1000km.
              1000km jsem ještě tahem nikdy neujel.

              1. pokud vyloženě nevyžadujete zrychlení stíhačky tak
                pokud vyloženě nevyžadujete zrychlení stíhačky tak luxusní jetá germáni 10 let starý jsou taky už dobře odhlučněný no a začínají někde kolem 300k a to je včetně servisu a paliva porát pod 1 mega nákupky plastáku id3 jako sory. Navíc loni prý začal i v ČR prodej bio LPG…

                https://www.novinky.cz/auto/clanek/do-ceska-dorazilo-bio-lpg-slibuje-ekologicky-provoz-40331549

                1. Tvoja duša je v ři.ti Ti řeknou zase u nás na dědině.
                  Tvoja duša je v ři.ti Ti řeknou zase u nás na dědině.

                1. Netušil jsem, že Vám splodiny z výfuků voní.
                  Netušil jsem, že Vám splodiny z výfuků voní.

                2. Teď se přesně ukázalo, že ani netušíš, vůči čemu se
                  Teď se přesně ukázalo, že ani netušíš, vůči čemu se vymezuješ ! Jsi ubohoučký truhlíček něco tupě papouškující… Protože kdybys věděl vo co go, napsal bys zplodiny.
                  Takže do zadaného domácího úkolu na každou 20. pozici napíšeš velkými písmeny – Zplodiny se píší se „Z“ 🙂 🙂 🙂

                3. No a voní Vám tedy zplodiny z aut ?
                  No a voní Vám tedy zplodiny z aut ?

                4. Nemám s nimi problém protože vím, že ze všech externalit
                  Nemám s nimi problém protože vím, že ze všech externalit v mém životě nejhrají tu nejhorší roli. Domácí úkol máš, že se ptáš?

                5. Jsem pro Vás jednosmyslový nadutý meloun protože mně
                  Jsem pro Vás jednosmyslový nadutý meloun protože mně smrdí zplodiny z fosilů, na rozdíl od Vás s tím mám problém a na rozdíl od Vás to nehodlám neustále tolerovat, i když je to běh na dlouhou tratˇ. Od takového přece nemůžete očekávat plnění Vašich příkazů.

                6. Vím, že nemohu, jednosmyslový na to nemá, přesto jsem to
                  Vím, že nemohu, jednosmyslový na to nemá, přesto jsem to zkusil a dal jsem Ti šanci….

              1. to není pravda, lux jety germán v automatu na bio lpg je
                to není pravda, lux jety germán v automatu na bio lpg je nejen odhlucnen ale temer nesmrdí. tvoje elektro taky smrdí zelektrarenskýho uhelnýho komínu. A tech pár cmoudíků meziměsto sou drobný. Do práglu samozřejně povinně jen eletro, drožku a kola 😉

                https://www.novinky.cz/auto/clanek/do-ceska-dorazilo-bio-lpg-slibuje-ekologicky-provoz-40331549

                1. Jako jo, ale elektro nesmrdí přímo pod čenichem.
                  A za ty

                  Jako jo, ale elektro nesmrdí přímo pod čenichem.
                  A za ty komíny BEV nemůžou, to je problém energetického mixu a za ten je odpovědný kdo ? Naši politici.
                  A ti mají důležitější starosti, dostat se ke korytu, udržet si ho, kšefty, dotace, tunely. Mají toho moc.
                  Se nedivme, že kvalitní životní prostředí je na chvostu jejich zájmu.
                  BEV mají potenciál být „čistější“ při změně mixu, ke kterému dříve či později musí dojít, u spalováků jsem skeptický.

                2. Spalovaky take nebudou smrdet. Na srotisti vypusti posledni
                  Spalovaky take nebudou smrdet. Na srotisti vypusti posledni prdy a konec smradu.

                3. je efektivnější bio lpg hned spálit v elektrárne a pustit
                  je efektivnější bio lpg hned spálit v elektrárne a pustit do sítě nebo ho rozvážet na čerpačky až ve válci pálit??

    1. SW je věc která se dá opravit, jen musí vědět co
      SW je věc která se dá opravit, jen musí vědět co chtějí a to se moc nepovedlo, přijde mi že chtěli napodobit trochu Teslu ale zároven zůstat konzervativní a nerozházet si své tradiční zákazníky a to moc dobře nejde,

      že stáli někde odstavené asi taky není žádná tragedie, stejně prvních několik desítek tisíc aut míří k prodejcům, kde auta stojí před salonem a nebo si je lidé zkoušejí a to co se s těmi vozi děje při testování asi nemá cenu rozebírat

      co se TC týká je spíš nějaká fáma a blbost

      vše ostatní je pouze subjektivní názor, frunk, kůže nebo bubny opravdu nejsou to co by bylo zasadní při mém rozhodování

        1. to není odpověd na mou otázku, zajímá mě co by tam mělo
          to není odpověd na mou otázku, zajímá mě co by tam mělo být za auto, nějaké o kterém většina lidí ani neví? o kterém se napsalo pár článků které nikoho nezajímali?

          ID.3 je od počátku pod drobnohledem, každý to auto řeší, všichni o tom píší, kdyby to tak nebylo o žádných problémech by si nevědel, jenom zbytečná a bezvýznamná auta vznikají bez publicity at negativní nebo pozitivní

          ID.3 je naprosto zásadní pro rozšíření EV v evropě, žádná Tesla, at se ti to líbí nebo ne, i přes některé své nedostatky

          1. A proč bych Vám měl odpovídat? Jinak netykáme si. Každý
            A proč bych Vám měl odpovídat? Jinak netykáme si. Každý dle jeho vkusu.
            ID3 byla jen vyfabulovaná marketingová bublina. Podle toho to taky dopadlo. Ostatní bezvýznamná auta normálně jezdí. ID3 se svojí výrobou, vlastnostmi a poměrem užitek/cena není nic zásadního. Zásadní byl třeba v 90.létech v ČR Opel Corsa, co najednou zlevnil hluboce pod půl milionu, za co se tehdy tyhle nákupní tašky prodávaly. Najednou musely jít dolů všechny automobilky a rozjel se nárůst automobilismu v ČR na nynějších 6 mil. osobních aut v zemi s 10,5 miliony obyvatel. Protože udělali z auta předmět denní spotřeby.

            1. Bublina která se ihned stala nejprodávanějším v evropě
              Bublina která se ihned stala nejprodávanějším v evropě 🙂 stejně jako golf u kterého vždy s novou generací plno keců a kritiky jak je tam co na hovno, mimochodem i SW a po prvních testech v reálu hodnocení takové, že má to to,to,to ale i tak nenajdete v této kategorii nic lepšího a v prodejích opět na vrcholu

                1. 12 tisíc aut na měsíc v celé Evropě je směšné číslo.
                  12 tisíc aut na měsíc v celé Evropě je směšné číslo. Navíc dané opravdu jen tím, že to 8 měsíců vyráběli na sklad a pak naráz pustili nedodělek do oběhu. Počkejme si. ZOE je na trhu roky a je to jiná menší kategorie. Ovšem s nejnovější 50 kWh baterkou, 22 kW palubní nabíječkou a rychlonabíjením pecka.

                2. V tom případě jsou směšné prodeje všech EV v Evropě
                  V tom případě jsou směšné prodeje všech EV v Evropě 🙂 Uvidíme za rok, až budou k dispozici prodeje za 2021, ID.3 bude jedno z nejprodávanějších EV v Evropě.

                3. V tom případě jsou směšné výroby všech EV v Evropě,
                  V tom případě jsou směšné výroby všech EV v Evropě, prodávat musíte mít co. Viz Škoda a zaříznutí CitiGoe.

                4. Kdo EV chce, může ho mít. Nevím, že by dodací lhůty
                  Kdo EV chce, může ho mít. Nevím, že by dodací lhůty byly nějak odlišné od spalovaku. Dokonce Hyundai i Kia (a i další určitě) mají EV o skladem. Nebo je nějaký problém koupit EV? Já koukal na Konu, eNiro, ID.3, Leaf… a skladovky jsou okamžitě k dispozici.

                5. Pro mně výroba a prodej znamená, že to má v nabídce
                  Pro mně výroba a prodej znamená, že to má v nabídce každý dýler značky, pár skladovek, jedno na salonu a minimálně jedno předváděcí před ním.

                6. Jak jsem psal, není problém si dnes EV koupit, když to
                  Jak jsem psal, není problém si dnes EV koupit, když to někdo chce. Mají je prodejci, není problém dojednat zkušební jízdu. Hyundai mi nabízel Konu, klidně na odpoledne vyzkoušet, ID.3 je taky na salonech, ostatní podobně. Nejhůř je na tom u nás asi Tesla, jedna prodejna a nevím, jestli jde zkušební jízdu a skladovky jestli mají.

                  Takže jak s oblibou říkáte vy, kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy… nebo tak nějak 🙂

                  Nebo si myslíte, že zájemců o EV je nadbytek a na některé se nedostane? To si nemyslím. Tak v čem je problém?

                  EV začínají, nemůžou jich být zatím plné salóny, logicky. To přijde.

                7. Jo, může se stát, jeden model z mnoha. Když jsem před
                  Jo, může se stát, jeden model z mnoha. Když jsem před léty chtěl Hondu Civic, tak dodací lhůta 10 měsíců mě taky spolehlivě odradila.

                  Jak píšu, elektromibilita se rozjíždí. Kolega v DE kupoval pred koncem roku eCorsu, zvláštní, že Mokku nemají.

                  Možná dotace způsobují velký zájem.

                8. Myslím, že právě teď jsme v tom okamžiku, kdy výrobní
                  Myslím, že právě teď jsme v tom okamžiku, kdy výrobní kapacity nestačí pokrýt poptávku. Ta rychle roste, ale rozjet výrobu trvá roky. A ne u jediného modelu, ale obecně. Jenom proto je možné, že prodeje rostou meziročně o vysoké desítky procent. Stejné problémy má VW i Tesla.

                  Prodeje EVs se v Německu meziročně ztrojnásobily.
                  https://europe.autonews.com/automakers/german-electric-car-sales-triple-2020

                  U Tesly to byl v Německu meziroční nárust o 58%. V Covid roce.

    1. Dobrý den pane Burkoviči, ono to auto není opravdu tak
      Dobrý den pane Burkoviči, ono to auto není opravdu tak špatné jak to líčíte. Už od září je ID3 vyráběn na objednávku a nikde nestojí. Software ještě není dobrý a v 7 – 8 týdnu bude aktualizovaný na online aktualizovatelnou verzi. iOn se s tím opravdu moc srovnávat nedá i když je zlatej.

      1. A Vy byste opravdu o něm přemýšlel, jako o autě roku? O
        A Vy byste opravdu o něm přemýšlel, jako o autě roku? O autě, co od podzimu 2019 do prázdnin 2020 hnilo na letištích a teprve v únoru 2021 má mít SW v pořádku? Já tedy ne.
        Ion je vývojově 13 let staré vozidlo. To je úplně o něčem jiném. I když třeba Ion v japonské verzi iMiev umí už 6 let V2H. Jen si musíte za 20 tisíc v českých koupit k iMiev vybíjecí krabičku a nechat si přehrát firmware v japonském servisu. Evropské to neumí a nedělají.

          1. Ta krabicka musi umet komunikovat s autem a v protokolu mu
            Ta krabicka musi umet komunikovat s autem a v protokolu mu sdelit, ze auto ma sepnout stykac spojujici baterku s Chademo konektorem a nahlasit autu/BMS aby pruchozi proud odecital. Nasledny menic DC/AC je uz trivialni vec. Bohuzel ten komunikacni protokol je hodne tajemny a tezko se to da hacknout. Jinak by si to kazdy mohl zbastlit sam. CCS je jeste o stupen komplikovanejsi, tam jsou nutne specialni chipi, ktere se bohuzel nedaji volne koupit. Ale kdyby se ten stykac sepnul jinym zpusobem, nebo se premostil, fungovalo by to take. Bohuzel by BMS asi neodecital protekly proud, nebo dokonce nacital jako pri nabijeni. Jina moznost by byla cerpat energii z baterie pres funkci vytapeni kabiny. Misto aby energie sla do topeni, smerovala by do menice DC/AC. A BMS by to dokonce i spravne odecital jako spotrebu.

Napsat komentář