Každé 14. nové auto v Česku má alternativní pohon, auta do zásuvky rostou o stovky procent

V uplynulých 7 měsících se hybridní vozidla na všech registracích nových osobních vozidel podílela 4,45 %, BEV 1,20 %, PHEV 0,75 %, CNG 0,71 % a LPG 0,30 %. Téměř každé 14. registrované vozidlo tak lze považovat za alternativní.

Elektromobil Škoda CitigoE iV způsobil na českém trhu s elektroauty doslova revoluci
foto: Škoda

Registrace nových osobních automobilů v období leden-červenec 2020:

  • 1 374 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +226 %
  • 859 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +458 %
  • 812 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -21 %
  • 339 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +2 %

V období leden-červenec 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 114 799 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 35 515 registrací méně, tj. -24 %.

Podíl registrací vozidel s alternativním pohonem v uplynulých 4 letech každoročně rostl, v letošním roce dosáhl již 7,4 %, tzn. že téměř každé 14. nově registrované osobní vozidlo lze považovat za alternativní. Za 7 měsíců se hybridní vozidla na všech uvedených registracích podílela 4,45 %, BEV 1,20 %, PHEV 0,75 %, 0,71 % a 0,30 %.

„Zajímavé jsou registrace plug-in hybridních vozidel, kdy po Škodě (478 registrací) následuje Volvo (101) a BMW (89). Ze tří uvedených značek pak nejvyšší podíl na všech svých registracích drží Volvo, kde každé 11. vozidlo již bylo s externím nabíjením (9,02 % podíl plug-in hybridů na všech vozidlech). Celkem 22 automobilek v letošním roce registrovalo nová osobní vozidla s externím dobíjením, 18 z nich BEV vozidla, 17 pak PHEV vozidla,“ říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i.

Celkem 5 automobilek registrovalo více než 100 vozidel s externím dobíjením. Automobilka Škoda v uplynulých 7 měsících registrovala celkem 1 084 osobních vozidel s externím dobíjením (606 BEV + 478 PHEV), podíl na všech registracích těchto vozidel tak činil 49 %.

Celkem 264 registrací bateriových elektrických vozidel si připsala Tesla (12 %), 227 registrací (224 BEV + 3 PHEV) pak patřilo Hyundai (10 %). Následovaly BMW (127), Volvo (101), Volkswagen (59), Renault (52), Ford (45) a další.

16 Comments on “Každé 14. nové auto v Česku má alternativní pohon, auta do zásuvky rostou o stovky procent”

    1. Jo, ale to je jen díky mimořádně štědré státní
      Jo, ale to je jen díky mimořádně štědré státní podpoře. Díky tomu jsou tam elektromobily často lacinější nejen než mnohé spalováky, ale dokonce než obdobné HEV a PHEV modely. Třeba když se namátkou podívám na norksou nabídku Hyundaje, tak Kona Electric je za 354 900 norských korun a Kona Hybrid za 375 900. Ioniq Electric dokonce jen za 287 900, totéž v plug-in hybridu za 321 900. Naftový Tucson za 465 900 a to už je pořádný rozdíl. To je jasné, že při této cenové politice se tam elektroauta prodávají ostošest, protože tam jsou to fakticky cenově nejdostupnější vozy.

      Úsměvným paradoxem je, že si norská vláda může elektromobilitu ve vlastní zemi takhle štědře dotovat jen díky obrovským příjmům z těžby ropy, která se ale z většiny prodá a spálí mimo Norsko, takže to Nory pokrytecky netrápí. 🙂

      1. A u nás si palíme uhlí, dovážíme ropu. Tu ropu
        A u nás si palíme uhlí, dovážíme ropu. Tu ropu rafinujeme z energie toho uhlí a ve městech si spálíme ještě tu ropu s mizernou účinností ve fosilních vozech. Přebytek energie levně vyvezeme. Hmmm děláme to evidentně mnohem líp.

      2. Jak píše pan Krupka, rozhodně se Norové chovají k
        Jak píše pan Krupka, rozhodně se Norové chovají k životnímu prostředí líp jak my. Nevím o tom, že by naše vláda rozhodla o ponechání třeba nějakého uhlí pod zemí pro příští generace, jako to dělají Norové s některými nalezišti ropy. U nás ho uhlobaroni stihnou vytěžit i spálit během příštích pár let, a se ziskem do vlatní kapsy za podpory vlády a potlesku půlky národa. Jen já blbec jim uboze „závidím“, ostatní jim to ze srdce přejí. To je přece normální, jim peníze nám smrad. A fuj fuj, hnusné OZE, ty nám přece nutí nutí EU aby nás ožebračila.

    1. Myslím si, že to je spíš způsobeno tím, jak je
      Myslím si, že to je spíš způsobeno tím, jak je zákazníkům dodává Škodovka – Pro tento rok jsou už vyprodaná. Jsou pro to dvě teorie: 1. Škodovka už splnila emisní limity a šetří si dodávky pro příští rok; 2. Je nedostatek dodávek baterií. Popřípadě to může být i kombinace těchto dvou teorií.

      1. myslím si že zákazníci ehm tedy vlastně ti dýleři už
        myslím si že zákazníci ehm tedy vlastně ti dýleři už do němec napakovali a jelikož fčezku tolik blbců co koupí nákupní tažku za půl mega zas tolik není tak se prodeje dvakrát nezvedají. Ale hybridy jen co přijdou Karoq Kodydžek s eletromotorama v zadní nápravě to rozjedou, tak je to správné tak to má být! PS: jesi teda ted ten novej uocas za majera to nezarazí jak vonehdá vahlandovic 😉

        https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-skoda-e-citigo/

Napsat komentář