Autosalon Ženeva 2020: Škoda Octavia iV RS plug-in hybrid

Nová Škoda Octavia iV s plug-in hybridním pohonem je největším lákadlem značky Škoda na autosalonu v Ženevě.

Škoda Auto na videu poprvé odhaluje první detaily nového modelu Škoda Octavia RS iV.
foto: Škoda

Nová Škoda Octava RS iV je novým členem rodiny RS. Novinka dostala typické prvky sportovně laděných modelů značky Škoda – černou masku chladiče, vzduchové clony Air Curtains ve sportovně laděném předním spoileru, zadní spoiler s aerodynamickými dekoračními prvky Aero Flaps a černý zadní difuzor.

Skrze černá kola z lehkých slitin jsou vidět červeně lakované brzdové třmeny, páté dveře verze liftback zdobí černý RS spoiler a verze kombi má střešní spoiler v barvě vozu.

Charakteristickou atmosféru převážně černého interiéru dotváří kontrastní prošití sportovních sedadel s integrovanými hlavovými opěrkami a tříramenný multifunkční sportovní volant.

Sportovní jízdní výkony, typické pro vozy Škoda s přívlastkem RS, poprvé zajišťuje plug-in hybridní hnací ústrojí. Benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW spolu generují systémový výkon 180 kW a točivý moment 400 Nm, emise CO2 přitom činí přibližně 30 g/km v cyklu WLTP (předběžná data).

Škoda Octavia RS iV ujede v cyklu WLTP až 55 kilometrů s čistě elektrickým pohonem, tedy lokálně zcela bezemisně. Dynamické jízdní vlastnosti podporuje i sportovní podvozek.

Další modely řady Octavia s hybridní technikou

Škoda v Ženevě představí vedle modelu OCTAVIA RS iV i další elektrifikované varianty svého bestselleru. Plug-in hybridním pohonem je rovněž vybavena OCTAVIA iV, v tomto případě podává motor 1,4 TSI spolu s elektromotorem systémový výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 350 Nm.

Lithium-iontová vysokonapěťová baterie této varianty pohonu, kterou lze kombinovat s výbavami Ambition a Style, má kapacitu 37 Ah, resp. 13 kWh. Model Octavia iV lze nabíjet, stejně jako RS iV, z pohodlí domova pomocí 230V zásuvky nebo wallboxu.

První Scoutline mezi SUV Svou výstavní premiéru bude mít v Ženevě také Kamiq Scoutline. Škoda tak poprvé nabídne SUV ve verzi Scoutline. Dobrodružný vzhled městskému SUV dodávají matně černé lemy blatníků a robustní stříbrné prvky na karoserii.

Celkový vzhled dále zvýrazňují i velká sedmnáctipalcová nebo osmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Kamiq Scoutline bude k dispozici pro všechny motory této modelové řady, pokrývající výkonové spektrum od 66 kW do 110 kW.

tisková zpráva

69 Comments on “Autosalon Ženeva 2020: Škoda Octavia iV RS plug-in hybrid”

  1. off
    Problémy VW koncernu a Herberta Diesse v moderním věku,

    off
    Problémy VW koncernu a Herberta Diesse v moderním věku, aneb zuří v koncernu vnitropodniková válka?

    První signál
    12/2019
    Nejdřív automobilka potvrdí fámu, že firmware v iD3 je nefunkční a postupně zaplněj parkoviště 20 000 mrtvejma briketama, které pak budou muset ručně oživovat.
    http://www.hybrid.cz/volkswagen-id3-ma-problem-software-az-20-000-elektromobilu-je-chybovy-musi-se-prehrat

    Následuje drsné varování šéfa koncernu, že pokud teď nehejbnou zadkem může to bejt začátek konce koncernu. To nezní dobře a dává to tušit že problémy transformace jsou opravdu hluboké a zásadní.
    1/2020
    Šéf VW: Musíme se rychle transformovat, abychom neskončili jako Nokia
    https://www.auto.cz/sef-vw-musime-se-rychle-transformovat-abychom-neskoncili-jako-nokia-132907

    Načež následuje další fáma od stejného zdroje, kde popisují přímo katastrofický stav vývoje narychlo spíchnutého softwaru, který jim hází 300 bugů denně a každé ráno na tom maká hromada vývojářů včetně špiček top managementu. Závěrem je varování že vůbec nestihnou uvedení iD3 v létě a dokonce ohrožení postu samotného Herberta Diesse. To už ovšem automobilka popírá.
    A já se ptám nezuří náhodou v koncernu vnitropodniková válka, kdy odpůrci elektrifikace dělají vše proto aby se přechod na EV odálil a zároveň se zbavili Herbeta Diesse, protože nějak pitomě doufají že tu hrozící revoluci opět dokážou zahrát nějak do autu jako 100x předtím v minulosti a politici opět vyměknou a vše bude při starém a oni ještě prodaj spousty spalováků? :-)))

    2/2020
    Príchod VW ID.3 na trh sa vraj môže oneskoriť až o rok
    https://www.teslamagazin.sk/volkswagen-id-3-oneskorenie-dodavok/#comment-8137

    „Stovky testovacích vodičov majú pravidelne hlásiť nové softvérové chyby, pričom niektorí zamestnanci hovorili až o 300 chybách za deň. Manager Magazine uvádza, že každé ráno sa stretáva 50 až 100 odborníkov na technológie a softvér, aby prediskutovali najnovšie problémy.

    Nemecký magazín sa odvoláva na slová expertov z VW, pričom tí mali povedať, že problémy pramenia zo základnej softvérovej architektúry, ktorá bol vyvinutá „príliš rýchlo“. Množstvo systémov si podľa nich nerozumie, čo vedie k častým výpadkom.“

    Zdroj
    Massive Probleme beim Elektro-Vorzeigeauto ID.3
    Volkswagen – Showdown in Halle 74
    https://www.manager-magazin.de/premium/volkswagen-ag-herbert-diess-muss-den-start-des-id-3-retten-a-00000000-0002-0001-0000-000169534497

    Volný překlad začátku článku:
    „Obrovské problémy s elektrickým vlajkovým vozem ID.3
    Zúčtování Volkswagenu v hale 74
    Generální ředitel Herbert Diess má hrbolatý start do elektrického věku. V současné době se více než 10 000 techniků snaží vyřešit problémy s vlajkovým vozem ID.3. A první osobní oběti se již objevují.

    Závod Volkswagen ve Wolfsburgu, hala 74, 8.30 hodin. Softwaroví odborníci, inženýři a top manažeři se zde scházejí každý pracovní den na půlhodinové ranní kolo. Někdy je jich kolem 50, někdy až 100. Vedoucí vývoje Frank Welsch (55) je zde pravidelně, stejně jako člen digitální rady Christian Senger (45) a Thomas Ulbrich (53), který je zodpovědný za elektromobilitu. Dodavatelé posílají nejlepší lidi. Téměř všichni členové správní rady tam byli; někdy přichází šéf Volkswagen Herbert Diess (61) a ukazuje důležitost ranního kola.
    Protože i když reklama („Now you can“) již měsíce sugeruje že „Nyní můžete“, elektromobil iD3 stále není připraven pro masovou výrobu. A mnozí v top managementu pochybují, že se to do léta vůbec podaří vyřešit podle plánu.
    Pokud se něco pokazí, může to zničit nástup iD.3 a teoreticky dokonce připraviot Herberta Diesse o kariéru.
    Nová platforma, nový software a nová elektronika: iD.3 znamená přeměnu ze spalovacího koncernu na elektrický a technologický koncern. Je to Diessův velmi osobní projekt. Generální ředitel…“

    1. Ze zpoždění nástupu elektrické ofenzívy koncernu VW by
      Ze zpoždění nástupu elektrické ofenzívy koncernu VW by nepochybně měli velkou radost ostatní brzdiči elektrifikace jako BMW, MB či Toyota. Aspoň by mohli zvolnit tempo a neničit si trh spalováků dřívějším nasazením svých elektroaut.

  2. Otázkou je kolik cyklů baterie dá pokud se bude člověk
    Otázkou je kolik cyklů baterie dá pokud se bude člověk chovat ekologicky a opravdu pravidělně dobíjet. Pokud by někdo nabíjel jak doma, tak v práci do práce to měl více než 50 km, tak klidně dá 450 cyklů za rok. Nemyslím si, že by baterie dala více než 1500 cyklů a to i v případě, že se dobíjí 10%-80% kapacity.

    1. Jestli se nepeltu, zaruka bude 8 let nebo 160 tis km na 70
      Jestli se nepeltu, zaruka bude 8 let nebo 160 tis km na 70 %
      Baterie asi vic nez 1500 cyklu neda, pokud by to bylo 0 (5) – 100 (95) %, ale da dvojnasobek, pokud to bude 20 – 80 %. I kdyz… tady u te baterie bude docela vysoke C jak pri akceleraci tak rekuperaci. Ale i na to jsou urcite typy baterii.

      1. Jenže těch 160 tis km je na celé auto a vztahuje se i na
        Jenže těch 160 tis km je na celé auto a vztahuje se i na dobu, kdy auto jede jen na benzín. Pokud bych počítal spotřebu elektro x benzín jedna ku jedné, tak 80 000 tis km /60 km = 1333 cyklů. Takže v záruce bude baterie ještě OK.
        Současné baterie dají 1500 cyklů, pokud se k nim člověk chová slušně (nabíjení 20-80), pokud se nabíjí do 100%, tak počet cyklů klesá.

        1. Tak tedy pokud mate o zivotnosti pravdu, pak ten, co bude
          Tak tedy pokud mate o zivotnosti pravdu, pak ten, co bude jezxit jen na elektrinu (jak jste uvedl v prikladu, na ktery jsem reagoval), je v pohode, vyreklamuje svou baterku.
          Je to uz docela davno, ale nekdo tu driv tvrdil, ze LEV50N ma zivotnost 5500 cyklu. TM3 udajne 1,6 mil km, coz pri ujeti 500 km na nabiti (za predpkladu, ze to tim padem bude 20 – 80) je 3.200 cyklu. To by vic davalo za pravdu me teorii ne te Vasi. Jakou zivotnost mai Li-Pol v Ioniqu, pochopil jsem tu, ze i po 100.000 km (cca 500 cyklu) neni znatelny ubytek.

            1. Pokud se u baterek zmiňuje cyklus, je to vždy kompletní
              Pokud se u baterek zmiňuje cyklus, je to vždy kompletní cyklus 0-100. Takže třeba dva „cykly“ 20-70 jsou vlastmě jeden cyklus. Pokud by uživatel jezdil v režimu, řekněme 10-80, tak by takovýchto „cyklů“ dal 2142.

              Aspoň tak jsem to pochopil.

              1. Mam dojem, ze s Jirkou se chapeme, myslime sice kompletni
                Mam dojem, ze s Jirkou se chapeme, myslime sice kompletni cykly, ale provadene prave tim setrnejsim nabijenim (jak jste uvedl 2 x 20 – 70).
                Jen se neshodneme na tom, ze ja napocital tech plnych cyklu pri optimalnim vyuziti 3.200 (samozrejme jich bude vice, protoze nejaka degradace tam bude, takze pri 10 % degradaci po milionu mil by to bylo cca o 5% vice (realne asi o trosku vice, protoze vetsi (procentualni) degradace je na zacatku, pak klesa) takze nejakych 3.360, zato on vycetl Elonuv tweet s 1.500 cykly. A ted babo rad (Marku radte 🙂 ) 🙂

                1. Jasně rozumím… cyklus se myslí komplet, ale uživatel
                  Jasně rozumím… cyklus se myslí komplet, ale uživatel nabíjí šetrněji jenom třeba 0-80 (jak zmínil Jirka) a při tomto typu užívání by to těch 1500 kompletních mělo dát, to znamená Tesla 3 s dojezdem 400 km pak dá 600.000 km. OK.

                  Možná nový Roadster dá těch 1,6 milionu a zároveň to bude cca. 1500 cyklů. Při baterce 200 kWh by to bylo akorát, ne?

                2. Tak ma pravdu Jirka. Nasel jsem mistni clanek 10 mesicu stary,
                  Tak ma pravdu Jirka. Nasel jsem mistni clanek 10 mesicu stary, kdy je to zatim do roka v planu dostat do vyroby a ze baterie maji zatim zivotnost 500 – 800 tis km.

                3. Nenapadlo takhle někdy někoho z vás si prostě tu
                  Nenapadlo takhle někdy někoho z vás si prostě tu „nejpokročilejší technologii na trhu“ v podobě lehce jetých článků z nějaké bouračky Tesly pořídit a otestovat?

                4. A k čemu by to bylo? Degradace článků není lineární.
                  A k čemu by to bylo? Degradace článků není lineární. Model 3 ještě nemá potřebný nájezd a u předchozích modelů se baterie měnila i několikrát v jednom autě.

                5. Mě přijde jen zajímavé, že se stále vedou diskuze /
                  Mě přijde jen zajímavé, že se stále vedou diskuze / porovnání o od boku střelených číslech o počtech cyklů = bez uvedení konkrétních podmínek, které mají na tento údaj zásadní vliv a tyto hausnumera se tak berou jako naprosto tvrdá data.

                  Přitom pořídit si za pár kaček jednoduchý tester s držákem článku není dnes sebemenší problém. Dokonce dnes už seženete i články z bouraček TMS resp TM3 a tak si klidně můžete ověřit, že těch Elonem nastřelených 1500 cyklů články udělají pouze za velmi, ale opravdu velmi „specifických“ podmínek.

                6. A to jsou jaké podmínky? Jaké jsou výsledky tvých testů,
                  A to jsou jaké podmínky? Jaké jsou výsledky tvých testů, k čemu si dospěl?

              2. Pochopil jste správně princip, ale ty počty takhle
                Pochopil jste správně princip, ale ty počty takhle nefungují. V závislosti na typu článku a dalších faktorech (teplota, zatížení při nabíjení a vybíjení), se může cyklická životnost při použití mělčího cyklu i zněkolikanásobit. Je také dobré si uvědomit, že 100% SOC indikovaný vozidlem je třeba jen 85% nominálního SOC předepsaného výrobcem.

                1. To nemá ani smysl počítat, klidně může jedna baterie
                  To nemá ani smysl počítat, klidně může jedna baterie oproti druhé vydržet dvojnásobek cyklů.

                2. Ano, to jsem pochopil, že ten počet cyklů, co ty baterky
                  Ano, to jsem pochopil, že ten počet cyklů, co ty baterky vydrží, je za nějakých podmínek vybíjení a nabíjení a uživatel to může ovlivnit pozitivně i negativně.

                  Je mi jasné, že když se bude cyklovat 0-100, tak baterky odejdou mnohem dříve než když se cykluje 20-80.

    2. U baterie NiMh hodně záleží jakou část kapacity
      U baterie NiMh hodně záleží jakou část kapacity využíváte,u hybridu toyoty je počet cyklů hodně velký, a např. u družic se využívá 5-10% a počet cyklů je cca.20-30tisíc, ono měnit baterii na geo by byl dost problém.Jak hodně to platí pro lithiové baterie je otázka,která mě také zajímá.

      1. Družice používají jiné baterie. V tomto vláknu jsme to
        Družice používají jiné baterie. V tomto vláknu jsme to již řešili. Současné lithiové baterie jsou na 1500 cyklů, pokud se k baterii člověk chová slušně a nabíjí 20-80%. V tomto případě si to ale baterie ohlídá sama a nepůjde dobíjet do 100%.

      1. Jen si rikam, jakou maji budoucnost, kdyz mame byt do 2050
        Jen si rikam, jakou maji budoucnost, kdyz mame byt do 2050 uhlikove neutralni. Ano, zatim je to v pohode, 30 let se Skodovky orpavdu normalne nedozivaji. Jde jen o to, zda se dal zabyvat vyvojem a zdokonalovanim. Holt jsme clovek, co hodne kouka na budoucnost, proto se tak blbe ptam.

        1. 2050 opravdu neřešte. IV řeší aktuální problém pokut
          2050 opravdu neřešte. IV řeší aktuální problém pokut za emise. Narozdíl od čistého BEV si snáze najde kupce – buď člověk, který chce lepší akceleraci nebo člověka dojíždějícího pravidelně do práce desítky km. V obou případech ale samozřejmě člověk musí mít možnost dobíjet doma.

    1. amen, taky mě zajímá jen cena, jestli to má vůbec vůči
      amen, taky mě zajímá jen cena, jestli to má vůbec vůči Tesle alespoň maličký smysl

      jen škoda toho CO2, které hnojí planetu a zazeleňuje a je řízeno teplotou (hlavně sluncem a výkonem jádra Země, a to také v souvislosti s mezihvězdným zářením), ne naopak:

      is.gd/d1c63G

      nevzdělaný a hloupoučký pavel K ať prosím nereaguje… děti, co neumí použít ani Google a ptají se na 1+1, nechť jdou nejdříve za tatínkem, ten poradí, tedy spíš cizí než jeho 🙂

        1. Je CO2 nutna nebo dostatecna podminka pro rust biomasy? Zkusim
          Je CO2 nutna nebo dostatecna podminka pro rust biomasy? Zkusim napsat polopatisticky – pokud date rostlinu do jakehokoliv prostredi a date dostatek CO2 (klidne 100 %), bude vzdy prospivat? Dam mirnou napovedu – hadejte, co je naprosto dominantnim plynem na Venusi? Takze tam staci poslat sondu s rostlinami a ony tam zacnou nebyvale prospivat?

                1. Ne, ja uz Vam nekolikrat argumentoval, ze to je podminka
                  Ne, ja uz Vam nekolikrat argumentoval, ze to je podminka nutna. Jen Vy neustale pisete, ze to je dostacujici, protoze jinak by prece neplatilo vic CO2 => vic vegetace. To totiz nemusi neplati pro podminku nutnou. Staci, kdyz nemate vic (nebo dokonce mene) dalsich nutnych podminek. A se zvysujici se teplotou je dalsich minimalne dvouch nutnych podminek opravdu mene.

                2. Bylo by krásný, kdyby na diskuze mohl vstupovat člověk jen
                  Bylo by krásný, kdyby na diskuze mohl vstupovat člověk jen po prokázání minimálního IQ. Tady by sediskutovalo a tebe by Jenjo systém nevpustil.

                3. a ty jsi kdo, další identita placený socky Pavla K?
                  a ty jsi kdo, další identita placený socky Pavla K? 😀
                  btw, jinak bych tu z nás tří zůstal jen já, jestli podle IQ>80 🙂

        2. přesně… čím víc zeleně, tím se planeta ochlazuje
          přesně… čím víc zeleně, tím se planeta ochlazuje (dost pozorovatelné ve městech)… a dle satelitních snímků je nejvíce zeleně tam, kde je nejvíce CO2, v tom se už neodvážila NASA tentokrát lhát 🙂

          EU nás chce prostě zlikvidovat a přesunout poníze korporacím skrze ten „karbon“ podvod (Al Gore si už nahrabal miliardy přes jeho soudně dokázané lži), mentálně zaostalé děti jim pomáhají… korporátní a EU monstra využívají i je 🙂

          ostatně důkaz, že nazi EU nás chce zlikvidovat, je i ten, že teď ani kvůli viru nechtějí zavést kontroly hranic…. kdy to konečně plně pochopí všichni? 🙂

              1. Napsal jste: „dle satelitních snímků je nejvíce zeleně
                Napsal jste: „dle satelitních snímků je nejvíce zeleně tam, kde je nejvíce CO2“
                Ma teorie je takova, ze vetsi koncentrace CO2 je okolo uhelne elektrarny nez v destnem pralese. Nebo mate mapy s koncentraci CO2? Moc rad si je prhlednu.

                1. Já se ti dívím Pavle, že s tím mentálem ztrácíš čas.
                  Já se ti dívím Pavle, že s tím mentálem ztrácíš čas.

                2. Kazdy ma pravo na vzdelani a dostat spravne informace. Navic
                  Kazdy ma pravo na vzdelani a dostat spravne informace. Navic se prezentuje, ze toho hodne zna a ma dobrou intuici, proto se jej casto ptam, abych se vice dozvedel (nejen) i ja sam 🙂
                  A verte, ze ten cas neztracim. Jenja me nuti si urcite veci doheldavat, hloubeji studovat, abych byl silnejsi ve svych otazkach a pripadnych argumentech, takze jsem mu docela vdecny.

        3. Je Vam, doufam, jeste zname, ze biomasa je sama o sobe
          Je Vam, doufam, jeste zname, ze biomasa je sama o sobe uhlikove neutralni (co do sebe vstreba uhliku, to se uvolni pri jejim rozkladu). Pouze biomasa, ktera byla potopena pod vodu nebo zauvrena pod zem (uhli) ma minusovou uhlikovou bilanci. Ve svetle tohoto je pak smesne, kdyz nekdo rekne, ze je uhlikove neutralni tim, ze vysazi les. Musi jeste rict, kam pak uskladni ty vzrostle stromy pred tim, nez se rozlozi.
          Fytoplankton to uz je jina pisnicka, ten se totiz pak v tom mori utopi a zustane na dne.
          Jste si stale jist se svou teorii?

    1. Protože je to hybrid. 13kwh bude celková kapacita baterky,
      Protože je to hybrid. 13kwh bude celková kapacita baterky, využitelná bude o dost menší, protože ideálně bude cyklovat v režimu 20-80% vzhledem k tomu, že může dojít i k několika cyklům za den a musí vydržet několik let. (Alespoň tak to tipuju já).
      Samozřejmě je otázka jestli celé to hybrid zařízení je stejně efektivní jako pouhý elektromotor, tak hluboko do toho zase nevydim.

    2. Využitelnou kapacitu to má asi 9Kwh.
      Třeba Ioniq sice

      Využitelnou kapacitu to má asi 9Kwh.

      Třeba Ioniq sice ujede více než 100 Km (reálně 150-180Km), ale také má využitelnou kapacitu baterky 28 kWh to je přesně 3x tolik, takže to +- vychází.

      Navíc tak oktávka je větší, težší, nemá tak dobrou aerodinamiku. A malinko větší ztráta bude v převodovce a poměrně dost elektřiny bere řízení té převodovky, napájení spojek a řídící jednotka motoru+ vyhřívání lambda sond i v EV módu , aby mohl spalovák okamžitě naskočit.

      Jinak účinnost pohonu bude samozřejmě stejná, nebo myslíte že soudruzi z NDR používají nějakou jinou horší měď na vodiče a do motorů než jejich kolegové z koree?

      1. Ale to stale nesedi. Keby mal dojazd ako ioniq tak by mu
        Ale to stale nesedi. Keby mal dojazd ako ioniq tak by mu stacila bateria o velkosti 6kWh. Ta vyuzitelna bude podstatna vacsia. Zacinam mat skor pocit, ze VW ma celkovo velke problemy so spotrebou el. energie. Je podstatne vacsia nez u konkurencie (ako pri eTron).

        1. Ioniq má WLTP dojezd 204 km, to odpovídá spotřebě 13,7
          Ioniq má WLTP dojezd 204 km, to odpovídá spotřebě 13,7 kWh/100 km. Ta Octávka bude mít, samozřejmě, spotřebu vyšší, důvody už tady zazněly. Takže klidně může mít využitelnou baterky kolem 9 kW a při dojezdu 55 km to odpovídá spotřebě kolem 16,4 kWh/100 km. Úplně v pohodě.

          EDIT:
          Našel jsem údaj o využitelné kapacitě baterky u Superb IV, což je stejná baterka jako bude tady – 10,4 kWh.

          https://www.garaz.cz/clanek/skoda-superb-iv-prvni-jizda-plug-in-hybridni-skodovkou-21002999

          To by pak znamenalo spotřebu cca. 19 kWh/100 km.

          1. Pokud bychom to porovnavali s Nissanem, asi to moc velky
            Pokud bychom to porovnavali s Nissanem, asi to moc velky rozdil nebude.
            Takze defacto nelze nesouhlasit s XMenem, Skoda ma rezervy, jsou sice automobilky, ktere to dokazi delat stejne, ale jsou i daleko lepsi.
            Hodne by me zajimal dojezd dle EPA.

            1. Jenomže toto není čisý EV. Podle mě, nelze srovnávat
              Jenomže toto není čisý EV. Podle mě, nelze srovnávat spotřebu plug-in hybridu se vším tím harampádím co sebou táhne, se spotřebou čistého EV.

              Srovnejte spotřebu eGolg a Ioniq a tam už je rozdíl malý, 14,7 vs. 16,8. Ioniq je prostě hodně optimalizovaný na spotřebu, přizpůsobený i aerodynamicky, ostatní jsou na toh hůře.

          2. Ale to je spotreba podstatne tazsej Tesly S co ma 85+ kWh.
            Ale to je spotreba podstatne tazsej Tesly S co ma 85+ kWh. Kazdopadne stale tam vidim rezervy. Ako keby to nemali optimalizovane. Co uz zachrapali dobu a toto je vysledok. Horsia spotreba ID3 v nedohladne, nedostatok baterii aj pre eTron a pod. Vobec to ta Tesla nebude mat este take tazke sa tu presadit. Cas hra pre nu.

            1. Tak to potom zaspali i u Hyundai. O pár příspěvku výš
              Tak to potom zaspali i u Hyundai. O pár příspěvku výš máte údaj, kolik dojede Ioniq PHEV a je to cca. stejné jako u této Škodovky. Tak nevím, kdo zaspal, když je to prakticky stejné. A to má ten Hyundai lepší aerodynamiku než Octávka, bude asi i lehčí a topí benzinem, to znamená, že ta baterka mu slouží čistě na pohon. A i tak to není lepší než ta Octávka PHEV.

        2. Tak se podívejte na Ioniq PHEV a srovnejte srovnatelné, má
          Tak se podívejte na Ioniq PHEV a srovnejte srovnatelné, má baterku 9 kWh a ujede 50 Km, taky žádná sláva na to že má jen 49kW výkon el. motoru oproti 85 kW. A pozor těch 50 km je podle staré normy. Navíc ioniq PHEV nemá topení ne elektřinu a topí benzínovým motorem.

      2. souhlasím a jen doplňuji:
        Pokud se jedná o účinnost

        souhlasím a jen doplňuji:
        Pokud se jedná o účinnost jednotlivých komponent např. vodičů, svorkovnic, elektromotorů, tak je u všech výrobců +- stejná. Ovšem účinnost kompletního pohonu se u jednotlivých výrobců dost liší a je to dáno především nastavením, použitím, logikou atd řídících jednotek, měničů atd atd atd
        Ve výsledku se to projeví rozdílem v dynamice a spotřebě, tak jako např. Tesla X a Jaguar Epace nebo Leaf (menší auto cca 15kWh/100km) a Kia Niro (SUV 11kWh/100km)….

Napsat komentář