Brněnský elektromobilní čtvrtek je opět tady! V hlavní roli Škoda CitigoE iV

Stalo se dobrým zvykem, že se brněnští elektromobilisté jednou měsíčně sjedou na pokec. Povídají si o tom, co je potkalo a mnohdy nahlíží do skleněné koule – co je v následujícím období ještě čeká.

Více o Brněnském čtvrtku se dozvíte zde.
foto: Mirek Matyáš

Minule se elektromobilisté skoro pohádali o tom, jak nevýhodné budou ceny u nabíjení po 1. dubnu 2020. Předpokládají totiž, že právě od tohoto termínu budou spuštěny nové – dražší tarify od ČEZu.

Velkým tématem je, který ten tarif bude nejvýhodnější. Že by taxi? Bude umožněno na jeden čip nabíjet více vozidel v jedné firmě? Bude možné spustit nabíjení z firemního dispečinku? A bude nás čekat nějaké překvapení?

Dalším tématem budou zkušenosti vlastníků nových elektromobilů Škoda Citigo-e iV. Také máte novou elektrickou Škodovku proti starým e-UPům tak línou? Má vaše nové CitigoE iV neustále omezený výkon? Nemůžete stáhnout SW MOVE&FUN, který slouží například i pro nastavování rychlosti nabíjení?

A co dojezd, také vám při průměrné spotřebě a plném nabití ukazuje zbývající dojezd 403 kilometrů, tedy skoro jako Tesla Model S? Už Vám přišel čip od ČEZu, který slíbili k vozu pro prvních 500 objednaných vozů?

A jak čip funguje nyní a jak bude fungovat po 1. dubnu 2020? Také jste si dovezli po první cestě po dálnici v motorovém prostoru pár kilogramů soli? Škodí to motoru? Elektroinstalaci? Je to takhle normální? Jak říkám – nové elektrické CITIGO vytváří prostor pro nové otázky elektromobilistů.

Cože? Není to na Škodu CitigoE iV nějak moc?

Cože? Není to na Škodu CitigoE iV nějak moc?
foto: Mirek Matyáč

Nové sériové CitigoE iV bude přítomno a přítomní „čtvrtečníci“ si ho budou moci vyzkoušet. CITIGO bude velké téma. Dalším velkým tématem budou samozřejmě také dotace. Nejen ty, které jsou téměř rozebrané, ale hlavně ty, které některé „agentury“ nebyly schopny dotáhnout do konce.

No řekněte, co byste dělali, kdyby Vám jedna paní naslibovala vyřízení dotací na 18 elektromobilů, rychlonabíječky, atd. – ve třetí výzvě OPPIK a nebyla schopna to dotáhnout do konce? Čerpání výzvy přitom končí 30. června 2020. Naslibovala nemožné (například dotace na ojeté elektromobily) a nyní už nekomunikuje. Hlavně že ona už má vyfakturováno.

Když jsme měli možnost nahlédnout do materiálů zpracované žádosti, nestačili jsme se divit, co všechno se dá „vytvořit“. Jestliže takto zpracovaných žádostí jsou desítky, pak není divu, že nám dotace na elektromobily lehce zadrhávají.

Dalším zajímavostí budou i připravovaní díly youtuberů Tesláčka – TCO náklady/jak se vyplatí Tesla? a Electro Dada – Neekologičnost elektromobilů.

Také se nám blíží AMPER 2020 a s ním i další témata. Jelikož do konce roku 2020 v ČR pravděpodobně přibude dalších 3000 až 4000 nových elektromobilů k těm současným – bude kde nabíjet?

Bude cena odpovídající, nebo přemrštěná? Toto bude hlavní tématem na setkání „Přátel levného nabíjení“, které proběhne 18. března 2020 ve vinném sklípku naproti areálu brněnského výstaviště.

Také Vás zajímá téma jak levně nabíjet elektromobily – a již jste se do sklípku registrovali?

placená inzerce

37 Comments on “Brněnský elektromobilní čtvrtek je opět tady! V hlavní roli Škoda CitigoE iV”

  1. Ohledně paní „co nemá rodiče“ se nám ozvalo již
    Ohledně paní „co nemá rodiče“ se nám ozvalo již několik „čekatelů na dotace“ s tím, že by zvážili společný postup (poškození zvažují právní kroky z důvodu zjevného pochybení při zpracování žádostí). Jestli tedy víte o někom, kdo se cítí poškozen – můžete mu dát echo.

  2. Dobrý den,
    pro příznivce elektročtvrtků a elektromobility

    Dobrý den,

    pro příznivce elektročtvrtků a elektromobility vůbec. Nedávno byla navýšena alokace dotace pro elektromobilitu u páté výzvy z 50 000 000,- Kč na 150 000 000,- Kč. Takže šance na vyřízení dotace stále jsou. V současné chvíli je požádáno cca o 97 000 000,- Kč. Stále také běží možnost požádat o dotaci na akumulaci. Více na našem pravidelném setkání.

    Přeji hezký den.

    Marek Klásek

    1. A tohle může napsat jen člověk, co nemá zkušenost s
      A tohle může napsat jen člověk, co nemá zkušenost s první generací VW eUP, a pravděpodobně ani netuší, že je dost podstatný rozdíl mezi tím, kdy nastupuje onen výkon – a tak se schválně zeptám:
      Milí Anonyme – v kolika otáčkách má podle Vás EV točivý moment, kdy je maximální výkon dostupný?

      1. Tak teď Kerosine nechápu na koho narážíš? Na Brnáky co
        Tak teď Kerosine nechápu na koho narážíš? Na Brnáky co se diví , že to nemá konstaktní výkon jako starý e-Up , který ovšem stál s polovičním dojezdem z 1/3 více.

        Nebo bezdůvodně na mě, když to popisuju jako fakt jen protože že mám nick Anonym no a co, ty máš Kerosin je v tom nějakej rozdíl?

        Si půjč to citigo najdi delší dálniční kopec a dej dole na 2 minuty plný plyn , budeš se divit jak ti popadá ukazatel max. výkonu. Pokud budeš mít na baterce míň jak 50% tak při teplotě kolem nuly to ani max. výkon nepodá vůbec.

        Brňáci si klidně můžou za stejný peníze koupit bazarovýho Upa starší generace a budou v pohodě.

        Otázku jsem nepochopil podle mě nedává smysl. Ale EV citigo má maximální moment 212NM mezi /0–2750 otáčkama za minutu. Po dosažení těchto otáček má motor maximální výkon 61 Kw a kroutící moment klesá , protože když by neklesal, tak by musel růst výkon. Proto jsou všechna EV na dálnici v kopcích tak zdechlá oproti stejně výkonným spalovacím motorizacím.
        Jelikož ten maximální výkon umí dávat jen pár minut u citiga se jedná spíše o desítky sekud.

          1. No, ona celá ta věta zní takto:
            „Proto jsou všechna EV na

            No, ona celá ta věta zní takto:
            „Proto jsou všechna EV na dálnici v kopcích tak zdechlá oproti stejně výkonným spalovacím motorizacím.“

            Myslíš, že chtěl sdělit to, že spalovací auto bude ve vyšších dálničních rychlostech a třeba do kopce pružněšjí než EV o cca. stejném výkonu. Jestli je to pravda, netuším…

            1. Diky, nejak jsem to nedocetl 🙂
              Rekl bych, ze zdechlost do

              Diky, nejak jsem to nedocetl 🙂
              Rekl bych, ze zdechlost do kopce na dalnici (nezapomenme, ze dalnice maji dovolene urcite procento stoupani)) je vice o ridici nez o aute. I Fabie dokaze vyjet dalnicni kopec 140 km/hod a presto to clovek moc casto nevida. Holt nekomu staci dodrzovat pravidla, nekdo je musi porusovat. Jestli si dobre vzpominam, mate vykone auto a stejne jezdite 130. Znamena to, ze Lexus vic nejede? 🙂

              1. Můj Lexus má omezovač na 250, zatím vyzkoušeno max. cca.
                Můj Lexus má omezovač na 250, zatím vyzkoušeno max. cca. 230 na dálnici v DE. Ale jenom chvilku, takovým tempem bych si netroufl běžně jezdit 🙂

                Ano, jezdím 130 i v DE s občasným přidáním při předjíždění nebo pokud to situace vyžaduje. Jezdím tak proto, že je to méně stresující než jet „co to dá“ a ve výsledku je uspořených pár minut, nestojí mi to za to.

                Mysím, že v tom příspěvku nešlo o (ne)porušování pravidel. Šlo o to srovnat pružnost EV vs. spalovák při vyšších rychlostech. Je jedno, že ta rychlost je už za hranicí max. povolené, co jsem pochopil, tak šlo o tu dynamilu a rozdíl EV/spalovák.

                Dám příklad…
                Typická situace na dálnici, kdy se dva dementi v kamionu předjíždí rychlostí kolem 90 km/h do kopce. Až se levý pruh konečně uvolní, řidič chce zrychlit na svoje tempo, řekněme 140 km/h. A teď, kdo se na tu rychlost dostane dřív, EV nebo spalovák se stejným výkonem? 🙂

                1. Na podzim jsem byl v Baden Württrmberg a na dalnici jsem s
                  Na podzim jsem byl v Baden Württrmberg a na dalnici jsem s TM3 vystresoval nejednoho bmw, DB, Audi ci jine smradochy. I ve 150 km/h je dynamika TM3 dual motor fantasticka.

                2. To jo, já věřím, že T3 je velmi dynamické auto. Jenom
                  To jo, já věřím, že T3 je velmi dynamické auto. Jenom pro zajímavost by bylo fajn srovnat stejně výkonné EV a spalovák, jak jsem psal, v tom pružném zrychlení. Já netvrdil, že dynamika není fantastická…

                  PS:
                  Patrně jste myslel Baden-Württemberg. Kde jste se tam pohyboval? Já tu střídavě pracuji, kousek od Stuttgartu.

                3. Byl jsem ve mestecku Stetten. Koupil jsem si kola Tesla 3
                  Byl jsem ve mestecku Stetten. Koupil jsem si kola Tesla 3 Performance. Je tam Autohaus Novitec ktery prodava Ferrari a jina lidova auta, Nekdo si koupil TM3 P a potreboval exkluzivnejsi kola a proto ty originalni prodaval. Tak jsem si pro ne zajel. Byla to vlastne 1. delsi vyjizdka s TM3. To byla jizda 🙂

                4. Tak tam kousek odtud bydlím 🙂 Pokud jste jel z Prahy, jel
                  Tak tam kousek odtud bydlím 🙂 Pokud jste jel z Prahy, jel jste stejnou trasu jakou jezdím já cca. každý druhý týden. Koukal jsem, že s Teslou 3 by to šlo na 1-2 zastávky, SR+ možná 2 a s LR by stačila jedna zastávka. To už by se dalo. Akorát ty ceny energie v DE… teď jsem dostal nový výměr a cena za kWh je 0,32 eur! To už je skoro jako na DC nabíječce, nebo na Superchargewru, tam je to kolem 0,35. Jako, nic moc 🙁

                  A jakým tempem jste jel a jakou spotřebu jste měl?

                5. V CR jsem nabijel v Domazlicich CEZ pausal/cip. V DE jsem
                  V CR jsem nabijel v Domazlicich CEZ pausal/cip. V DE jsem nabijel u nejakeho regionalniho poskytovatele energie zadarmo a pak zase v Domazlicich. Pres celou CR jsem mel pausal od Cezu a tak byla cela cesta vlastne zadarmo. Jel jsem vsemozne rychle. Tam jsem jel pomalu, protoze jsem naplanoval velkou rezervu a byl tam moc brzy. Zpatky jsem to mastil skoro nadoraz. Bohuzel tu a tam bylo omezeni, tak jsem jel jako beranek. Nastesti neprisla zadna pokuta. Spotrebu uz fakt nevim, ale nebylo to nejak moc, protoze bych si to jinak zapamatoval. Tak az tam pojedu priste, stavim se u vas

                6. Super, dík za info. Na rychlost bacha, pokuty z DE normálně
                  Super, dík za info. Na rychlost bacha, pokuty z DE normálně chodí, poštou 🙂

                7. Bylo to 87778 Stetten. Existuje vice Stetten.
                  Bylo to 87778 Stetten. Existuje vice Stetten.

                8. Jo, tak to je jiný, to je spíš blíže k Mnichovu. A je to
                  Jo, tak to je jiný, to je spíš blíže k Mnichovu. A je to už Bavorsko 🙂

                9. Koukam take, ca. 20km od hranic. Vy bydlite u Bodensee? Tam je
                  Koukam take, ca. 20km od hranic. Vy bydlite u Bodensee? Tam je krasne.

                10. Nene, kousek od Stuttgartu. Ale u Bodensee jsem párkrát byl.
                  Nene, kousek od Stuttgartu. Ale u Bodensee jsem párkrát byl. Ano, je tam hezky, Německo i Švýcarská strana, Konstanz, kousek vodopády na Rýnu… no jo 🙂

          1. To tak tad zase vichni tahejte nejvýkonější EV na trhu.
            To tak tad zase vichni tahejte nejvýkonější EV na trhu. Které mají takový výkon, že se to stejně nedá ověřit, protože by Vás zavřeli za rychlost.

            Psal jsem stejně výkonná tj. vemte si třeba e Niro 150 kW a proti tomu Procced GT 156 kW 7xst DCT a zkuste je poslat na nějaký dálniční stoupák. Kde se musí jet aspoň 5 minut na plný výkon.

                1. V sirsim okruhu kolem Frankfurt am Main jsou asi nejcasteji
                  V sirsim okruhu kolem Frankfurt am Main jsou asi nejcasteji videt rychle sipy. V okoli bydli dost lidi kteri maji malo casu. Time is Monkey, sorry Money. Ale i Köln, Düsseldorf, Heidelberg, Stuttgart jsem videl dost ohnivych car. Vzdy kolem 17 – 18h kdyz se vraci domu z kanclu. Jednou jsem jel ca. 220 kmh a v dalce videl mala svetelka. Za par vterin jsem slysel hrozny ramus jakoby se sypalo zelezo na beton. Prohnal se Porsche a velka tlakova vlna jakoby vrazila do meho auta. Behem par vterin byl pryc. To muselo byt daleko pres 300 kmh. Rano ve 3h, prazdna dalnice Hamburg Hannover. Zazitek na cely zivot.

                2. Tak v okolí Stuttgartu kolem 17-18 hod. člověk spíš než
                  Tak v okolí Stuttgartu kolem 17-18 hod. člověk spíš než rychlé šípy potká pomalu jedoucí kolonu 🙂 Ale v noci OK, to bych věřil, ale v noci nejezdím, tak nevím. Možná jezdím v úsecích, kde i 3-4 pruhy jsou často plné (Stuttgart, Norimberk…), takže na nějakou divokou jízdy přes 200 ani není prostor.

          2. Dneska jsem jel po delší době po dálnici a potkal za celou
            Dneska jsem jel po delší době po dálnici a potkal za celou cestu jediný elektromobil, „překvapivě“ byl zodpovědně schovaný v úplavu za kamionem…holt v tom větru leze spotřeba elektromobilu nahoru rychleji…a dobíjecích stanic stále jak šafránu

            1. Na té Vaší statistické informaci dost podstatně chybí
              Na té Vaší statistické informaci dost podstatně chybí některé informace. Například jak dlouho, a v kterou denní dobu jste jel po té dálnici. Jestli to bylo v půl třetí ráno a od jednoho sjezdu jen k tomu následujícímu tak je to, že jste potkal EV v podstatě staticky fantastický výsledek.
              A za druhé, pro přesnost terminologie by jste měl napsat, že RYCHLO dobíjecích stanic (je podle vás) jako šafránu. Protože DOBÍJECÍCH stanic jsou v ČR tisíce, a možných dobíjecích bodů statisíce.

              1. Ale nechybí tam to podstatné – že díky elektromobilitě
                Ale nechybí tam to podstatné – že díky elektromobilitě někdo zbytečně riskoval svůj život, zalezl za kamion pod vzdálenost, kterou ujede během reakční doby a kamion o něm nemá moc velkou šanci vědět.
                A ano u dobíjecích stanic chybí jedna věc – komerčních a běžně dostupných

                1. No to ale není o elektromobilitě, ale o řidiči. Obdobné
                  No to ale není o elektromobilitě, ale o řidiči. Obdobné chování už jsem viděl i u řidičů spalovacích aut, protože i ty ve větrném zákrytu méně žerou – a souhlasím, že je to fakt spíš adrenalinový sport.

                  Asi nerozumím čemu přesně říkáte komerční a běžně dostupné. Já mluvím o zásuvkách (a to povětšinou 230V /16A), v hotelých, restauracích, na úřadech atd… na takových místech většinou nemají problém vám někam připojit prodlužku, stačí se zeptat.
                  To samozřejmě není řešením do budoucna, až tu budou statisíce EV. To budou potřeba neobsluhované nabíjecí body, ale to je postupný vývoj. Než tu budou statisíce EV tak myslím, že minimálně desítky měsíců, ne-li několik let a to se to dá stihnout v pohodě.

                2. 230V/16A – není dobíjení elektormobilu pro praktické
                  230V/16A – není dobíjení elektormobilu pro praktické použití, když jste někam na cestě, to je jak natankovat benzínovou nádrž 5ml injekční stříkačkou, taky tam za hodinu natlačíte nějaký ten litr..

                  Mimochodem nemáte pravdu většina parkovacíh domů, restaurací, úřadů ani office komplexů na tuto alternativu není připravena…zatím je to fáze snu budoucnosti

                3. Postupny vyvoj.
                  Jakmile elektroauta zlevni pod spalovaky, uz

                  Postupny vyvoj.

                  Jakmile elektroauta zlevni pod spalovaky, uz to nebude muset nikdo resit. Vyresi se to samo.

                4. Mám pravdu z jednoho prostého důvodu, protože je to
                  Mám pravdu z jednoho prostého důvodu, protože je to osobní zkušenost. Jen výjimečně se mi stane, že když dorazím na nějaký hotel, či jedu někam na celý den školit, a nebo se naopak někam jedu školit já, tak že by mi tam odmítli připojit prodlužku do zásuvky. Za noc, nebo celodenní školení krásně nabiji cca 30 kWh

                5. Má-li adaptivní tempomat/asistenta nouzového brždění tak
                  Má-li adaptivní tempomat/asistenta nouzového brždění tak nic neriskoval.

Napsat komentář