Švédské podnikatelky vymyslely neviditelnou helmu

Dvojice švédských podnikatelek navrhla a vyvinula věc, na kterou cyklistická obec čeká jako na smilování: neviditelnou helmu. Zní to jako nějaký hoax, ale věřte, že není a nápad dvou odvážných vývojářek je skutečně překvapivě geniální! Více na videu v článku.

Švédská cyklistická helma Hövding splyne s vaším outfitem jako chameleon
foto: Hövding

Konec nepohodlným ufonským cyklistickým helmám přichází ze Švédska, překvapivě od dvou chytrých žen. Jejich cyklistické helmy Hövding jsou při jízdě na kole téměř nepostřehnutelné, ale přesto nabízejí vyšší bezpečnost než helmy klasické („ufonky“).

Nebudeme prozrazovat na jakém principu helma funguje, protože jde o skutečně skvělý nápad a technicky velmi zajímavé řešení. Pokud to chcete vědět, podívejte se na video výše!

11 Comments on “Švédské podnikatelky vymyslely neviditelnou helmu”

  1. Ma to zrejme zabudovany
    Ma to zrejme zabudovany G-senzor, pripadne viac takychto senzorov. Aby take nieco fungovalo spravne, muselo by sa to robit pre kazdeho na mieru. Osobne skor myslim, ze vynalezkyne skor „schudobneju“ kvoli mnozstvu sudnych sporov (ide predsa o zdravie), ako zbohatnu na tomto vynaleze.

  2. Výborný nápad. Pro
    Výborný nápad. Pro pochybovače: I materiál klasické helmy po letech provozu degraduje díky UV záření. mělo by se tedy počítat s tím, že běžně provozovaná helma by se měla vyměnit cca po pěti letech používání, kdy materiál už degradoval natolik, že není možno zaručit původní kvalitu. Zde my měla dostačovat výměna nebo nabití baterie, případně výměna pyropatron. Dále se také domívám že toto nebude fungovat pricipielně stejně jako airbag v autě, tzn. k nárazu hlavy nedojde v okamžiku kdy se polštář vyfukuje, ale právě že by k nárazu hlavy mělo dojít v okamžiku, kdy je polštář „helmy“ dostatečně vytvrzen tlakem a tím tedy by mělo dojít i k onomu plošnému rozložení nárazu. Ze záběru není vidět dopad celý, ale mohlo by se dokonce počítat s řízeným „protržením“ v okamžiku dopadu a tím odebrání části energie dopadu do výfuku natlakovaného plynu. Co se týký protržení „polštáře o ostrý předmět, tak existují takové látky, které jsou v podstatě „neprotržitelné“.
    Jediné co tedy bude pravděpodobně dosti náročné bude cena této helmy.

  3. nemyslim ze servis bude
    nemyslim ze servis bude prekazkou, sam si viem predstavit kupit dve taketo „helmy“ svojim dievcatam, skor sa zamyslam ako to realne ochrani hlevu pri naraze do tvrdych predmetov.

    Airbag v aute funguje tak, ze hlava narazi na airbag. Teda to mekeho. Ale tu je princip iny, neotvori sa aurbag na zemi do ktoreho narazi hlava, otvori sa airgab na hlave ktory narazi do nejakeho predmetu. Tu si myslim že tvrda helma ochrani daleko daleko viac ako vankúšik, ktorý sa moze lahko pretrhnut.

    Mne sa tato myslienka moc nepaci 🙁

    1. tiez sa mi to nepaci. cim je
      tiez sa mi to nepaci. cim je system zlozitejsi, tym je potencialne poruchovejsi. a aby som este aj v cyklo“helme“ menil pravidelne baterky, to fakt nie. navyse pevna helma fumguje tak ze rozklada bodovy tlak na celu hlavu. ako tento vankus zabrani rozrazeniu hlavy ked narazi na ostry kamen ci obrubnik?
      v aute sa nachadza mnozstvo diagnostiky a prehliadok, kto a ako bude kontrolovat funkcnost tohto airbagu aby v pripade potreby zafungoval aspon tak ako je to mienene?
      a dalsia vec, nosit okolo krku hruby vak mi nepripada omnoho pohodlnejsie ako nosit helmu. nehovoriac o cyklistike v tropickych horucavach 🙂

  4. Airbag pro cyklistu.
    Idea je

    Airbag pro cyklistu.

    Idea je to parádní a určitě to spoustě lidí pomůže. Jen se obávám o cenu a životnost takovéhoto zařízení.
    Normální helma prakticky nevyžaduje kontrolu – klidně bude ve stejném stavu i za 10 let.
    Tohle ale bude potřebovat kvalifikované kontroly každý rok (kdo mi nevěří ať se zamyslí, proč se požadují kontroly hasících přístrojů, kontroly komínů atd.). Takže se dostaneme do paradoxu, kdy helma bude dražší než celé kolo.

Napsat komentář