Opel GT X Experimental – koncepční pokus o oživení skomírající značky

Německou značku Opel teď vlastní francouzská skupina PSA. A snaží se seč může o její udržení na trhu.

Opel GT X Experimental by mohl jít na trh v roce 2020. Nebude ale v té době na elektromobil s „pouze“ 50kWh baterií už trochu pozdě?
foto: Opel

Aktuálně proto představila konceptu čtyřmetrového SUV elektromobilu Opel GT X Experimental. Auto je vybaveno 50kWh baterií, která nabídne dojezd 400 km NEDC, takže reálně spíše kolem 325 km (EPA).

Opel chce mít do roku 2024 v nabídce elektrifikovanou verzi od každého svého modelu. GT X Experimental nabízí navíc také autonomní řízení úrovně 3. Na trh by mohlo jít v roce 2020.

13 Comments on “Opel GT X Experimental – koncepční pokus o oživení skomírající značky”

      1. Čert ví, jak to vlastně s těma Amperama bylo a je. Ale
        Čert ví, jak to vlastně s těma Amperama bylo a je. Ale pokud během odtržení od GM a akvizice PSA nepřišli o možnost tyto vozy produkovat, přišlo by mi nejlogičtější produkovat je dál a na nedostatkové díly vyrábět v rámci PSA a ne vymýšlet všechno od píky.

        A nebo je všechno jinak, PSA má emisní limity splněné i bez dalšího compliance car, takže to dává celé k ledu.

  1. pouze 50 kwh je rozhodne v pohode pre slušnú časť trhu, a
    pouze 50 kwh je rozhodne v pohode pre slušnú časť trhu, a to jak teraz, tak 2020, tak aj 2025.

    tak isto ako nie každý potrebuje 150 kw motor v spalovákú a mnohým stačí aj 1.0 TSI 70 kw motorček.

    ale tak nejak sa automaticky počíta, že tie 70kw motory sú poväčšinou low cost. Podobne aj sOpel s 50tkou baterkou bude musieť konkurovať cenou. Ak nebudú mať to, nebudú mať v podstate nič (aspoň teda zatiaľ neodprezentovali žiadnu „killer app“ funkcionalitu).

    ja sa ale na tieto low-costové hluposti od dinosaurov celkom teším.
    iPace a S-ká prenechám borcom, ja odmietam dať za auto viac ako ročný plat, takže sa musím uspokojiť krabicami do 25.000e

    1. Do 25 000 se poradny rodinný e-vůz s autopilotem nebude dát
      Do 25 000 se poradny rodinný e-vůz s autopilotem nebude dát pořídit nikdy, jenom dvoumístné čínský mini e-auticka nebo ojetiny. Ale pozor ICE se už za pár let nebudou moci používat a když nebudete mít zivotni uroven jako v západní evropě nebudete moct jezdit.

      K článku: Ty články o konceptech mi už lezou krkem takových konceptu namaluji…

        1. Aspoň 5 dětských sedaček se tam musí nechat
          Aspoň 5 dětských sedaček se tam musí nechat dát.
          Kočárek nebo dva + zavazadla do kufru.
          Střešní nosič na kola.
          Rozložitelný na minikaravan.
          Plynový sporák (+PB lahev).
          2 nezávislá střešní kina a 5 individuálních v sedačkách.
          Světlá výška jako SUV.
          Otočné sedačky, konferenční stolek (skládací).
          Obojživelný.

  2. NJN… obrázky pěkné… záměr chvályhodný. Ale v roce
    NJN… obrázky pěkné… záměr chvályhodný. Ale v roce 2020 už bude konkurence ne o prsa, ale o pět koňských délek vpředu. (A v tom roce možná první Tesly už budou po vykuchání na vrakovištích ….) Ten čas letí jak blázen.

    1. Vykuchané bourané Tesly už na vrakovištích v USA celkem
      Vykuchané bourané Tesly už na vrakovištích v USA celkem běžně jsou. Ale chápu, že jste myslel ty vysloužilé. Když se vrátím k první větě, tak po pročítání různých EV fór a webů amerických garážových přestavovačů to vypadá, že posledních pár let už snad nic jiného než Tesla moduly nepoužívají.

Napsat komentář