Norsko je v Evropě od dob Tesla Model S a možná dřívějších prvním trhem, kam putují nové elektromobily. Hyundai Kona Electric není výjimkou.
foto: Hyundai
Bjørn Nyland, známý norský Tesla nadšenec a propagátor elektromobility, nedávno překvapil, když vyměnil vyhraný Tesla Model X za plug-in hybrid BMW i8 (mrkněte na vtipné video).
Hyundai Kona Electric pomalu proniká do Evropy. K dispozici je ve verzi 39,2 kWh a 64 kWh. WLTP dojezdy se tak pohybují od asi 300 km po až 470 km.
A podle Bjørnových prvních dojmů to vypadá, že Hyundai, po skvělém Hyundai Ioniq Electric, opět příjemně překvapuje. Auto za cenu jen o málo vyšší, než je cena nového Nissanu Leaf, nabízí výrazně víc. Jak po stránce výbavy, tak specifikací.
Osobně považuji Hyundai KONA z hlediska elektrovýzbroje i
Osobně považuji Hyundai KONA z hlediska elektrovýzbroje i designu konečně za vůz, který v dané třídě odpovídá současnému stavu poznání a tedy jako první v dané kategorii vozů překročil hranici, oddělující prakticky nepoužitelné krámy, po kterých za pár let ani pes neštěkne. Samozřejmě je opět nutné připomenout, že vůbec nic technologicky nebránilo učinit takto již před 5 lety.
Rovněž pohledem do českého ceníku je třeba u Hyundai velmi ocenit standardní záruku na baterie v ceně vozu na 8let / 200tis Km, která platí pro všechny jejich vozy. Tedy opět jiný přístup, nabízející skutečně udržitelné řešení a nikoliv cílený prodej zmetků, jako to dělá od počátku např. Nissan.
V podstatě jediná má zásadní výtka k vozu je k palubní nabíječce, která není alespoň dvoufázová.
Dále je velice zajímavé poukázat na rozbor ceníkových
Dále je velice zajímavé poukázat na rozbor ceníkových cen, kdy Ioniq s 28kWh baterií začíná na 890tis Kč a KONA ve stejný čas s 39,2kWh baterií na 900tis Kč. Ptám se jak je to možné, když ze všech stran do nás automobilky ládují jak jsou baterie stále drahé?
Paradoxně tímto pro zákazníka vstřícným krokem si uškodí nejvíc sama Hyundai, protože se tím zároveň stává Ioniq neprodejným do doby než dostane minimálně také 39,2kWh baterii. Tak dobré auto Ioniq totiž není, aby ostatními parametry vyvážil signifikantně větší základní baterii u KONA
O Koně uvažuji. Pravdou je, že oproti Ioniqu má uvnitř
O Koně uvažuji. Pravdou je, že oproti Ioniqu má uvnitř více tzv. tvrdých plastů(působí chudě) a zásadnější věc je podstatně menší prostor na zadních sedadlech.
KONA nahrazuje končící iX20, což je malý vůz.
KONA nahrazuje končící iX20, což je malý vůz.
Jednak ceny EV neodpovídají cenám baterií, ale výrobci
Jednak ceny EV neodpovídají cenám baterií, ale výrobci mají zřejmě kartelovou dohodu a drží ceny kolem 900 tisíc a je jeno zda to bylo s bateriemi 30 kWh nebo bude v budoucnu s 60 kWh, cena bude stále stejná. Vzhledem k tomu, že se sem dostane Kona v počtu tak 50 kusů na celou ČR, tak prodejnost jednotlivých aut nemá smysl řešit, tady se prodá každé auto, které sem dorazí.
Nevím co myslíte nepoužitelnými krámy, po kterých ani pes neštěkne, ale naopak auta s 30 kWh baterií zde budou ještě dalších 10 let jezdit a lidi je budou použitá kupovat, protože na auto za 900 tisíc tady 85% lidí nemá peníze.
Nepoužitelným krámem vždy bylo, je a bude cokoliv s
Nepoužitelným krámem vždy bylo, je a bude cokoliv s reálným dojezdem pod 200mil tedy 320km. Tomu vždy odpovídala cca 50kWh baterie. Experimenty se snižováním hmotností či aerodynamikou jenom zbytečně zvedají cenu vozů a občas przní design, ale nedostatečnou kapacitu baterie prostě nemůžou nahradit.
Pokud chcete důkaz, tak když zůstaneme u Hyundai tak další generace KONA již nikdy nebude mít menší baterii než má teď. Stejně tak 28kWh Ioniq skončí bez náhrady a v dalších faceliftech či generacích se k 28kWh nevrátí. To platí pro všechny výrobce. Teprve baterie kolem 50kWh se v elektrických vozech této velikosti dost možná udrží klidně i celé příští desetiletí, kde mohou konkurovat cenou a přesto nabídnout sice omezený, ale již plnohodnotně použitelný vůz.
Experiment s 24kWh bateriemi pro vozy velikosti Leaf, eGolf by
Experiment s 24kWh bateriemi pro vozy velikosti Leaf, eGolf by se dal pochopit, kdybychom v roce 2012 ještě technologii pro 50kWh baterii neměli, jenže to není pravda protože ta technologie tu již tou dobou byla zcela běžně dostupná, byla již odzkoušená a nebyl problém si v té době zajistit výrobní kapacity pro rampování výroby.
Evidentně jste vůbec nezaznamenal, že až na 15% lidí
Evidentně jste vůbec nezaznamenal, že až na 15% lidí nikdo nepotřebuje najet za den víc jak 100 km a parkrát za rok větší nájezd se dá zvládnout. 30 kWh tedy dojezd 150-200km bude stačit u nás ještě 20 let. Už vidím ty budoucí poplatky státu, jako náhrada za daně z benzínu. Za baterie do 30 kWh 10 tisíc za rok a každých 10 kWh 5 tisíc Kč (chudáci s Teslou), pak budou všichni shánět auta s 19 kWh baterií 🙂 Elektřina zdražit centrálně nelze, tak to stát vymnyslí takto či podobně.
jestli rozvoj EV aut zase totálně zadusí nenažraný stát
jestli rozvoj EV aut zase totálně zadusí nenažraný stát tak už nevím kdo normálním lidem pomůže, a jaký pak má vlastně smysl neplatit za ropu státům jako SA a spol. když stát hodlá od lidí vybírat úplně stejné výpalné jako když jezdí na ropné produkty, má pak vůbec smysl se o něco snažit?
Už je někde k přečtení nějaká koncepce jak by to mělo
Už je někde k přečtení nějaká koncepce jak by to mělo se zdaněním trakční elektřiny vypadat?
Osobně jsem na to velmi zvědav a je také možná nejvyšší čas, aby se ti naši „odborníci“ s nějakou představou vytasili.
Ale vzhledem k tomu, že i při pomalu rekordní zaměstnanosti a růstu HDP jsou schopni sesmolit rozpočet s 50mld mankem, tak nejsem nijak velký optimista, že by mohla spotřební daň EV nějak minout.
Vy si opravdy myslíte, že politikům záleží na lidech?
Vy si opravdy myslíte, že politikům záleží na lidech? Stát VYDĚLÁ na benzínu a naftě u osobních aut nejméně 70 mld. ročně po odečtení veškerých nákladů na údržbu a výstavbu silnic, když o to přijde, vezme si to z EV, to je jasné i dětem. Za to nám třeba zaplatí provoz tunelu Blanka, který stojí neuvěřitelných 250 milionů za rok.
NE nemyslím, akorát je smutné, že o většině rozhoduje
NE nemyslím, akorát je smutné, že o většině rozhoduje všeho schopná menšina a netuším jestli se to vůbec někdy změní k lepšímu, zatím mi připadá, že je to jen a jen horší a horší
Mylis ta vsehoschopna mensina (vetsina?), co si nenajde jednou
Mylis ta vsehoschopna mensina (vetsina?), co si nenajde jednou za ctyri roky pul hodiny, aby dosla k volbam a projevila nazor? Aby ta vladnouci skupinka az tak nezamrzla v prestave, ze to maji zcela jiste na vecne casy.
Naprostý souhlas. Po 6000km s 30kWh EV (reálný letní
Naprostý souhlas. Po 6000km s 30kWh EV (reálný letní dojezd 250km) mohu říct, že je to pro mě naprosto dostatečná kapacita akumulátoru. Větší kapacita zvyšuje cenu a hmotnost vozu (a tedy i spotřebu).
A to se považuji za řidiče, který jezdí spíš více, resp. je kolem mě hromada známých, kteří najezdí daleko méně, u nich si dovedu představit klidně i menší kapacitu (lehčí a levnější vůz). Navíc i u nás už síť nabíječek začíná celkem slušně houstnout.
Ta obsese s hmotností elektrických vozů mi přijde fakt
Ta obsese s hmotností elektrických vozů mi přijde fakt úsměvná. Ve skutečnosti je hmotnost vozu všem, včetně vás, naprosto ukradená a používáte to v diskuzi pouze jako rádoby moudro, asi jako když se chtěl Švejk vloudit do hovoru. Kdyby někomu šlo skutečně o hmotnost vozů kvůli spotřebě, tak všichni dnes chtějí spalovací vozy s hmotností kolem 800kg. Ano nečekaně i spalovacímu vozu klesne spotřeba s nižší hmotností. No a jaká je realita dnešních dnů víme = mezi nejžádanější kategorií vozů patří SUV s hmotností >1,5t.
Kdyby vám někdo nabídl stejný vůz s 28kWh baterií(bude lehčí) nebo s 40kWh(bude těžší) za úplně stejnou cenu, který si vyberete? Určitě ten americký že? 🙂
Smutný souhlas.
Jen bych ten váš příklad, protože se mi
Smutný souhlas.
Jen bych ten váš příklad, protože se mi nezdá že by korespondoval s tím na co reagujete, poupravil na:
Kdyby vám někdo nabídl stejný vůz s 28kWh baterí (bude lehčí) nebo 40kWh (bude těžší) s úplně stejným dojezdem, který si vyberete ?
(zde začíná příklad malinko pokulhávat 🙂 protože ten s 28kWh bude určitě levnější… tedy pokud tam nebude všechno ze sklo-bambusu a pavučin pevných jako titan a dalších zatím sci-fi technologíí, protože jinak by se nedosáhlo stejného dojezdu)
Ale pánové, hmotnost, v případě EV, přece nemá tak
Ale pánové, hmotnost, v případě EV, přece nemá tak zásadní vliv na spotřebu, jako u spalováku. Důvod? Rekuperace. EV s vyšší hmotností sice potřebuje na rozjezd více energie, ale při rekuperaci toho zase více získá zpět. Takže 0 od 0 pojde.
Účinnost regenerace je jenom asi 60 %. Takže těch 40 % je
Účinnost regenerace je jenom asi 60 %. Takže těch 40 % je stále ještě ztráta závislá na hmotnosti. Ale v praxi máte pravdu, že se to tolik neprojeví, hlavně kvůli tomu, že při správném stylu jízdy se ani ta rekuperace moc nepoužívá.
Díky za Váš příspěvek. Konečně mně to někdo
Díky za Váš příspěvek. Konečně mně to někdo vysvětlil. Pokud je účinnost rekuperace skutečně jen 60 %, pak nelze tvrdit, že s vyšší hmotností EV 0 od 0 pojde. Mylně jsem se domníval, že účinnost rekuperace je přes 90 %.
Ono je to komplikovanější. Jako účinnost rekuperace se
Ono je to komplikovanější. Jako účinnost rekuperace se často uvádí kombinovaná účinnost elektromotoru s baterií. To ovšem nezahrnuje účinnost celého cyklu od vydání energie z baterie po její vrácení, ale pouze to samotné vrácení. A největší ztráty samozřejmě nejsou v samotné rekuperaci, ale v těch externalitách. Takže když vydáte na rovině 1 jednotku energie, vrátí se vám zpět o mnoho méně, tak max. 0,6 jednotky. Zbytek se přeměnil v jinou energii.
Pokud se uvádí účinnost pohonu EV
Pokud se uvádí účinnost pohonu EV (baterie->invertor->motor->převodovka) cca 90%, tak se mi těch 60% zdá také málo, ale nikde jsem to nestudoval, jak je to reálně. Jen vím, že u i3 dá motor při rekuperaci max. 50kW, tedy maximum co snese baterie.
Ve skutečnosti ještě míň. Dříve dával více, v roce
Ve skutečnosti ještě míň. Dříve dával více, v roce 2016 omezili softwarovým updatem akceleraci i rekuperaci, lámaly se jim držáky motoru.
My s trojčaty v tom máme jasno. 3 metry rekuperace = 1 metr
My s trojčaty v tom máme jasno. 3 metry rekuperace = 1 metr dojezdu navíc. Dlouhodobá zkušenost + CanIon.
My s trojčaty v tom máme jasno. 3 metry rekuperace = 1 metr
My s trojčaty v tom máme jasno. 3 metry rekuperace = 1 metr dojezdu navíc. Dlouhodobá zkušenost + CanIon.
Ja som niekde čítal, že účinnosť rekuperácie je medzi
Ja som niekde čítal, že účinnosť rekuperácie je medzi 75 až 80%, ale neviem to dohladať. Tých 60% je ale dosť málo.
Moje přípomínka byla spíše mířena na pochopení
Moje přípomínka byla spíše mířena na pochopení předchozího příspěvku a zároveň přiznávám že vliv rekuperace jsem vůbec neuvažoval/neřešil.
Ale kdyby tam nebyla ztráta tak by se v EV daly převážet zlaté cihly až po strop bez vlivu na dojezd ?
Ze hmotnost vliv ma je krasne videt na Teslach – nejakych pul
Ze hmotnost vliv ma je krasne videt na Teslach – nejakych pul tuny „sadla“ navic proti zbytku EV pelotonu je v rychlostech, kdy jeste nema zasadni vliv odpor vzduchu, na spotrebe sakra videt.
Tesla S zajazdí pri ustálenej 70km/hod (rýchlosť pri
Tesla S zajazdí pri ustálenej 70km/hod (rýchlosť pri ktorej sa ešte výrazne neprejavuje aerodynamický odpor) za 11kWh/100km, čo je podobné ako u iných BEV nižšej hmotnosti. A ten nepatrný rozdiel v spotrebe ide na vrub vyššiemu valivému odporu pneumatík, keďže sú dosť široké. Tá hmotnost nemá až taký velký vplyv ako sa tu snaží niekto stále prezentovať.
Ano, kdyz eliminujeme podminky, kde hmotnost hraje roli, tak
Ano, kdyz eliminujeme podminky, kde hmotnost hraje roli, tak hmotnost roli nehraje. Jenze v realnem svete se nejezdi ustalenou rychlosti po rovine. Alespon ja teda nejezdim.
Jak podle Vás vysvětlíte, když mají dva EV stejné pneu a
Jak podle Vás vysvětlíte, když mají dva EV stejné pneu a spotřebu rozdílnou? Že by to bylo rozdílnou hmotností?
A ktoré dva EV s rozdielnymi pneu máte na mysli?
A ktoré dva EV s rozdielnymi pneu máte na mysli?
Psal jsem stejné pneu… 😉
Více EV používá např.
Psal jsem stejné pneu… 😉
Více EV používá např. 205/55R16 Michelin ENERGI a spotřebu (i papírovou) mají velmi odlišnou.
IONIQ = 115 Wh/km
LEAF2 = 206 Wh/km
Jasne, že som myslel rovnaké pneu, len som to zle napísal
Jasne, že som myslel rovnaké pneu, len som to zle napísal 🙂
Čo sa týka rozdielnej spotreby medzi Ioniq a Leaf2, tak to určite nebude len v rozdielnej hmotnosti ale hlavne v tom, že Leaf2 menej hospodárne pracuje s energiou.
Ja mám praktickú skúsenosť, že na rovnakej trase v dĺžke asi 150km mám spotrebu pri 133km/hod priemerne 225Wh/km a s nákladom 300kg navyše je to 245Wh/km. To predstavuje nárast hmotnosti o 15% a nárast spotreby o8%
Ioniq váži 1420kg
Leaf 2 váži 1535kg
Stále si myslíte, že rozdiel v spotrebe bude len v rozdielnej hmotnosti?
Nevím proč bych si měl myslet že rozdíl ve spotřebě je
Nevím proč bych si měl myslet že rozdíl ve spotřebě je jen v rozdílné hmotnosti? To jsem nikdy netvrdil. Pouze tvrdím, že hmotnost má vliv na spotřebu. Je mnoho dalších věcí, které spotřebu ovlivňují. Sám jste uvedl pneumatiky a teď uvádíte i hmotnost 🙂
nebo stylem jízdy kde se projevují nedokonalosti
nebo stylem jízdy kde se projevují nedokonalosti akumulátoru? (např. vnitřní odpor => odpadní teplo)
Hmotnost u EV má zásadní vliv. Stačí pořádný kopec za
Hmotnost u EV má zásadní vliv. Stačí pořádný kopec za stejných podmínek jet v jednom nebo v pěti a plně naložen. Ano, plně naložen získáte rekuperací více, ale podstatně více ztratíte pokud na ten kopec vůbec vyjedete…
Rozdíl opravdu není zanedbatelný. Stačí si to zkusit a změřit. Osobně jsem to vyzkoušel s MiEVem, e-Golfem a IONIQem z domova na Špičák (Železná Ruda) 25km tam a 25km zpět (před časem jsem zde o tom psal včetně hodnot).
Samozřejmě že má lehčí vůz nižší spotřebu o tom
Samozřejmě že má lehčí vůz nižší spotřebu o tom přece nemusíme snad diskutovat… kromě toho také lepší jízdní vlastnosti, delší životnost pneumatik, dílů podvozku atd atd. Ne všichni prahnou po SUV, možná že s příchodem elektrických SUV se už konečně uživatelům rozsvítí jaký je to nesmysl – jako třeba že ta mrňavá Kona jede při 90km/h za 14kWh
Mohu vědět kdo nabízí stejný vůz za stejnou cenu s rozdílnou kapacitou?
Tato celé diskuze je o tom, že je neustále předkládáno,
Tato celé diskuze je o tom, že je neustále předkládáno, že snad někdo vybírá vůz pouze podle hmotnosti! Já tvrdím že tomu tak není.
Ta obsese hmotností vede k tomuto příkladu u Ioniqu. Až bude k dispozici Ioniq s 40kWh baterií, tak bude pravděpodobně stát ceníkově stejně jako současný 28kWh model (který skončí) a bude logicky těžší. No a všichni ti co se pořád ohánějí hmotností pak přijdou do autosalonu a řeknou ne, já chci za stejné peníze 28kWh verzi, protože byla lehčí a tím pádem úspornější. Tu 40kWh si strčte někam protože už je moc těžká… Nezní vám to trochu absurdně?
Nějak jste se do toho zamotal… na rozdíl od toho Švejka,
Nějak jste se do toho zamotal… na rozdíl od toho Švejka, ten z toho uměl vždycky pěkně vybruslit 🙂
Nikdo tady nikomu nepředkládá, že vybírá auto podle hmotnosti. A až bude upgrade Ioniqa, tak nejspíš dostane větší baterii a možná bude i za stejnou cenu, stejně jako to bylo u i3, e-Golfa, Leafa… ale nikde žádný prodejce nenabízí stejný typ vozu za jednu cenu s rozdílnou kapacitou baterie, jak jste tvrdil v příspěvku výše 😉
Osobně si myslím, že opomíjíte jednu výhodu 50kWh a
Osobně si myslím, že opomíjíte jednu výhodu 50kWh a větších baterií a tou je jejich životnost. Ono u 25kWh baterií lze předpokládat, že najedete do těch 80 % zhruba 200000 km. U 50 kWh je to ale už dvojnásobek. A u 75 kWh trojnásobek. Navíc auto s 50kWh baterkou bude i při 80% kapacitě stále docela dobře použitelné. 25kWh už bude na hraně.
Neopomíjím, vycházím z toho, že 200 tisíc kilomentrů
Neopomíjím, vycházím z toho, že 200 tisíc kilomentrů najede průměrný řidič v ČR za 25 let.
Průměrný řidič si ovšem EV nekoupí. Koupí si ho
Průměrný řidič si ovšem EV nekoupí. Koupí si ho člověk, který využije výhod levnějšího provozu, tedy má velký nájezd.
Průměrný řidič si právě koupí 8 let staré EV za 200
Průměrný řidič si právě koupí 8 let staré EV za 200 tisíc (v příštích letech) a určitě si nekoupí nové 60 kWh EV.
Ta cena nebude podle velikosti baterie, ale podle dojezdu,
Ta cena nebude podle velikosti baterie, ale podle dojezdu, který bude zhruba stejný 😉
Jinak nový IONIQ v lepší výbavě se nechá koupit za 750tis… (takže rozdíl v základu 200tis.).
Sluší se srovnávat ceníkové ceny, neboť ty slevy nebudou
Sluší se srovnávat ceníkové ceny, neboť ty slevy nebudou dostupné pro úplně každého zájemce. Pak by totiž nedávalo moc smysl tu ceníkovou cenu držet na té vyšší úrovni.
A s tím dojezdem to nemyslíte vážně, že? Ioniq má 280km/? NEDC/WLTP, KONA s 39,2kWh baterií 345km/312km NEDC/WLTP. To ani náhodou není „zhruba stejný“. A v podstatě to jen potvrzuje, že celá aerodynamika Ioniqu je k prdu když za stejnou cenu dnes můžete mít těžší vůz s mizernou aerodynamikou ale jen s větší baterií.
Ceníkové ANO, ale prodejní ve stejné době budou o
Ceníkové ANO, ale prodejní ve stejné době budou o 150-200tis. jiné.
Osobně se divím, jak levně se teď nechá koupit IONIQ a na prodej je jich dostatek (ještě nedávno se tu psalo, že nejsou a uvěřil mi snad jen Michelin, který ho koupil). Dnes mi to připadá, že prodejci potřebují vyprodat zásoby, aby dostali KONU…
S dojezde to myslím vážně a videa od N.Borna mi v tom utvrdila. Kona má podstatně větší spotřebu předepsanou než Ioniq a reálnou ještě větší. Dojezdy tedy předpokládám velmi podobné. Uvidíme, až ji tu někdo koupí.
Tak to bych toho IONIGA za tu cenu, co zmiňujete, bral…ale
Tak to bych toho IONIGA za tu cenu, co zmiňujete, bral…ale nikdo mi jí nenabídl…
Aktuálně FUTURE s paketem Efficiency + metal. (nové 7km –
Aktuálně FUTURE s paketem Efficiency + metal. (nové 7km – tedy NE předváděčka)… , také jsem byl překvapen za kolik to kolega koupil.
Já letos v dubnu dostal také slevu, ale ne takovou (byl to ale ULTIMATE ceníkově přes mega…).
Sledujte stranky Hyundai … auta Ioniq jsou a pokud budete
Sledujte stranky Hyundai … auta Ioniq jsou a pokud budete mit stesti, koupite i Ioniq s malinko kilometry za cenu, kterou psal Lada_MIEV vyse.
Petře, jaké máte první pocity z šoférování IONIQa? A
Petře, jaké máte první pocity z šoférování IONIQa? A jak ta cesta přes Rakousko?
Na stránkách hyundai.cz mají 10 „skladových“, některé
Na stránkách hyundai.cz mají 10 „skladových“, některé dle zkušeností ani skladem nemají. Všechny auta stojo kolem 1 mil. a vy tvrdíte, že je koupím za 750 tisíc a ještě se prodejci přetrhnou v ochotě, aby to vůbec prodali?
Tady:
Tady: https://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/predvadeci/ionic-electric mate seznam v soucasnosti ihned dostupnych vozu. Nebudu tady debatovat nad cenou 750 tisic, cena je, jaka je. U nekterych aut je milion, u nekterych mene. Nekteri si dovezou auto ze zahranici jeste za mene, nez za onech 750. Moje zkusenosti s prodejcem jsou hodne dobre.
EPA je stale najpresnejsie, pre porovnanie:
Ioniq: EPA 124
EPA je stale najpresnejsie, pre porovnanie:
Ioniq: EPA 124 miles (199 km); pri efektivite 136 MPGe (15,4 kWh/100 km)
Kona (64 kWh): 250 miles (402 km); pri efektivite 117 MPGe (17,9 kWh/100 km)
Nenasiel som EPA pre Kona s 39,2 kWh bateriou, ale WLTP zda sa je stale 15% optimistickejsie ako realna EPA metodika.
WLTP pre Kona 64 kWh udava totiz 470 km (292 miles).
S Ioniqom mam EPA dojazdy v najvacsich zimach. Terajsie letne su na urovni 230-250 km (pri normalnej jazde = ziaden usporny rezim).
Som zvedavy aky bude real pre Kona. Kazdopadne realna cena KONA Ultimate, uz aj po odpocitani dotacie (5k€ v SK), je na urovni TM3 (a to sa nan dotacia neda ziskat, takze ju nepocitam).
Pajdo, se proberte, ta cena vam nevadi? Fosilove tohle auto
Pajdo, se proberte, ta cena vam nevadi? Fosilove tohle auto prodavat nechteji a majitelum jejich imbecilni volbu radne spocitaji. Taky problem u tohodle je neopravitelnost, jenom ty nestandartni zavesy kol se steluji pomoci specialni aplikace, na neautorizovany servis zapomente a autorizovany bude pekne drahy. Klasicky pristup fosilniho vyrobce k EV je, aby si totalne znechuceny majitel jeste s prosikem prisel v akci pro spalovak a EV zavrhl. Za polovicni penize bude auto od Sonomotors.com, ktere ma i tazne, VTG, bude plne servisovatelne, je od nasich lidi z Bavorska, korejci at si tyhle predrazene kramy nechaj.
Bjorna už tolik nesleduji, takže ten aprílový žertík mne
Bjorna už tolik nesleduji, takže ten aprílový žertík mne fakt dostal: „Bjørn Nyland, Publikováno 1. 4. 2018, That’s it. I was sick of all the issues with my Tesla. So I decided to trade my Model X P90D aka Optimus Prime for a BMW i8. Now I don’t have to worry about charging the car anymore. Please donate money so I can afford fuel for my BMW i8: http://www.patreon.com/BMWBjorn :-)))))
Bjorn po novom najazdil 510 km a rýchlosť udržiaval nad
Bjorn po novom najazdil 510 km a rýchlosť udržiaval nad 90km/h – absolútne fantastická hodnota a priemer len 12,7kWh klíma na slabúčko.
Neviem či však šiel spravodlivo aj tam aj späť.
https://www.youtube.com/watch?v=kq3OoZoUZBA
Naozaj perfektný výsledok
Vám se zdá průměr 12,7kWh/100km při ustálené 90km/h
Vám se zdá průměr 12,7kWh/100km při ustálené 90km/h fantastická hodnota? Možná ve srovnání s jinými EV ano, ale s IONIQem jsem při tempomatové 120km/h měl na 744km (tam a zpět) menší spotřebu…
Koná v plný palbě 500,- . Motor a převodovka atd, tak
Koná v plný palbě 500,- . Motor a převodovka atd, tak minus kilo. Baterka a elektro ať nežeru 4 kila. Kde soudruzi vymysleli cenu 1,2 míče?
Učil nás jistý Čechokanaďan hned po revoluci v 89´
Učil nás jistý Čechokanaďan hned po revoluci v 89´ základní 2 poučky pro byznys:
a) Nespoléhejte se, proboha, na stát. Ten tu není od toho, aby Vám podnikání zjednodušoval, ten jen vybírá daně.
b) Cena je tak vysoká, kolik je zákazník ochoten zaplatit. Když se do ní nevejdete s Vašimi výrobními náklady a pořádným ziskem, jděte od toho. Nebo sežeňte zákazníka, který je ochoten zaplatit více. Zcela zapomeňte na kalkulace typu výrobní náklady plus marže = cena.
Tahle nějak cena 1,2 míče vznikla. Přičemž podle poučky a) je tu těch 21% DPH pro stát při prodeji koncovému spotřebiteli a podle poučky b) je tu ten melounek s pořádným ziskem pro výrobce.
Já to samozřejmě všechno todhec vím. 1. Jsem chtěl
Já to samozřejmě všechno todhec vím. 1. Jsem chtěl rozproudit diskusi, 2. Říct, že fosilové vůbec nemají zájem prodávat elektro, podle zásady, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Čili stanoví co nejvyšší cenu, ale takovou aby se pár bláznů našlo, co to koupí. Aby mohli říkat, vidíte, el. auta vyrábíme, ale moc se neprodávají…
Když jich vyroběj jen usouženejch 13 000 pro celej svět,
Když jich vyroběj jen usouženejch 13 000 pro celej svět, tak proč by si nedali cenu jakou chtěj? Lidi jim utrhaj ruce i beztak. Je to velko baterkáč co už někam dojede a módní SUV k tomu navíc. Prodejní hit.
–
–
Cena je odvislá od váhy…
Cena je odvislá od váhy…
Tahle limitka nemá chybu. Líbí se mi daleko víc než
Tahle limitka nemá chybu. Líbí se mi daleko víc než klasická verze. Tohle se jim opravdu povedlo.
Rychlost nabíjení KONA na 175kW stanici Vytáhli z toho max
Rychlost nabíjení KONA na 175kW stanici Vytáhli z toho max 70kW v ekvivalentu AVC režimu, ale ještě řeší jestli nabyla ta stanice limitována 200A na CCS kabelu.
Koukám, že už jsou známé CZ ceny (od 1.8.2018):
899 990,-
Koukám, že už jsou známé CZ ceny (od 1.8.2018):
899 990,- za 39,2kWh FUTURE
1 059 990 za 64 kWh FUTURE
1 199 990 za 64 kWh ULTIMATE
Pozor – FUTURE je bez TČ a bez předehřevu baterie (jako u
Pozor – FUTURE je bez TČ a bez předehřevu baterie (jako u IONIQa).
K FUTURE tedy ještě paket Efficiency za 65.000,- Kč…
Bez TČ, no to je teda future/budoucnost jako noha, to se
Bez TČ, no to je teda future/budoucnost jako noha, to se spíš mělo jmenovat history nebo retro.
Chtěl jsem KONU, mám IONIQa a už bych za KONU neměnil.
Jak
Chtěl jsem KONU, mám IONIQa a už bych za KONU neměnil.
Jak jsou na tom ostatní majitelé IONIQa?
Měnili by jste za KONU nebo ne?
To bych ti řekl, kdybych tu Konu měl na týden.
Ale
To bych ti řekl, kdybych tu Konu měl na týden.
Ale pravděpodobně bych neměnil. S tím dojezdem se dá slušně jezdit, rychle nabíjet umí, je prostornější.Hodila by se rychlejší palubní nabka, pohon všech kol a větší výkon, pak bych uvažoval.
Ale momentálně věřím Volvu, Polestar 2.
Jaké průměrné spotřeby nají Vaše IONIQy?
Jsou mezi nimi
Jaké průměrné spotřeby nají Vaše IONIQy?
Jsou mezi nimi rozdíly?
Na každém je jiný řidič, takže se to nedá porovnat,
Na každém je jiný řidič, takže se to nedá porovnat, jízdní styl je rozdílný. Ale jeli jsme se třemi naráz Olomouc – Praha, dva na tom byli stejně a jeden měl kratší dojezd o 30km. Ale trošku se všechny zlepšily během prvních 1000km, asi se to nějak oživilo po dlouhém stání.
Děkuji a ten dlouhodobý průměr alespoň odhadem by nebyl?
Děkuji a ten dlouhodobý průměr alespoň odhadem by nebyl? Vaše spotřeby budou oproti mé velice reálné pro všechny.
Já jezdím na úsporu, ale ne pomalu a za ujetých 3377 km mám spotřebu 11,27 kWh/100 km (celkový průměr mám 54km/h).
Potvrzuji, že u nové baterie kapacita roste. Moje baterie měla 25,2 Ah v 1000km, ve 3000km pak 27,6 Ah (dnes už 28,4 Ah).
Poslední jízdou ve dvou lidech jsem dosáhl už na dojezd 280km 😉
Autor rekordu 410 km (elektrickyautomobil.sk) mi říkal, že kapacita jeho baterie už klesá k 27 Ah.
Asi myslíte 27 kWh?
Asi myslíte 27 kWh?
To sluníčko ale pálí…, máte pravdu. Děkuji za opravu.
To sluníčko ale pálí…, máte pravdu. Děkuji za opravu.
1750km, aktuálně 12,6kW/100km, ale byly to dálnice
1750km, aktuálně 12,6kW/100km, ale byly to dálnice většinou, né zcela na eko, ale snaha byla 🙂
Moj najazd s Ioniq-om: 21 500 km od 10/2017.
Aktualne letne
Moj najazd s Ioniq-om: 21 500 km od 10/2017.
Aktualne letne priemery:
– 11 kWh / 100 km pre okresky
– 13 kWh / 100 km pre dialnicu (120 km/h tempomat; 80% dialnica 20% mesto)
Obe spotreby su pre okruznu cestu z domu do prace a potom spat domov.
Klima nastavena na 21,5 C; Cez den parkovanie na priamom slnku.
V březnu 2019 mi končí operák na Ioniqa. Takže vážný
V březnu 2019 mi končí operák na Ioniqa. Takže vážný kandidát Kona určitě je. Vadí mi menší prostor na zadních sedadlech, ale ostatní vychytávky z Ioniqa, na který si řidič zvykne a ostatní elektromobily je nemají jsou silný argument. Uvidím ještě jak na tom cenově bude konkurence. Bral bych Kiu Niro EV, ale ta tu ještě asi v tu dobu nebude a má asi o 100 km menší dojezd. Což je také argument.
Známe se?
Mohu poprosit kontakt? Chtěl bych uspořádat sraz
Známe se?
Mohu poprosit kontakt? Chtěl bych uspořádat sraz IONIQů.
Děkuji, ladislav.sazama(zavináč)centrum.cz
Na kolik cca vychází operák na Ioniqa?
Na kolik cca vychází operák na Ioniqa?
Po zhliadnuti Bjoernovho videa uz by som Ioniq-a za Konu ani
Po zhliadnuti Bjoernovho videa uz by som Ioniq-a za Konu ani nemenil:
– Dojazd mi vyhovuje
– Priestor vyhovyje aj mne aj ked ideme cela rodina
– Spotreba stale bezkonkurencna
Len sa mi pri Kona pacilo zopar „finetuningovych“ vylepseni, presnejsie tieto dve:
– Head up displej
– Moznost nastavit pri nabijani hornu hranicu z % baterie ( a toto by snad mobli pri najbliozsom SW update dat aj to Ioniq-a).
Mimochodom: Facelift Ioniq-a pre 2018 vraj ma byt tiez „40“ kWh bateria.
Lidl vybuduje nabíjecí stanici i v Hradci Králové.
Lidl vybuduje nabíjecí stanici i v Hradci Králové. Zpoplatnění nabíjení neplánuje
fdrive.cz/clanky/lidl-vybuduje-nabijeci-stanici-i-v-hradci-kralove-zpoplatneni-nabijeni-neplanuje-2559
First Look: Tesla Model 3 Drive
First Look: Tesla Model 3 Drive Unit
youtube.com/watch?v=m4eQ7nN_Lwo
Tesla Model 3 tearown nabízí neuvěřitelný pohled na
Tesla Model 3 tearown nabízí neuvěřitelný pohled na elektrický pohon
electrek.co/2018/07/26/tesla-model-3-teardown-electric-powertrain/
Akorat ho proti Nissanu Leaf budou vyrabet smesne malo. To je
Akorat ho proti Nissanu Leaf budou vyrabet smesne malo. To je ovsem docela problem. Mozna i proto si ho muzou dovolit nabidnout relativne levne.
Kolik jich vyroběj?
Kolik jich vyroběj?
Někdo někde plácl 13tis KONA a k tomu 12tis NIRO ročně
Někdo někde plácl 13tis KONA a k tomu 12tis NIRO ročně
To vyrobí škodovka za 4 dny, trapný, prostě výroba jen
To vyrobí škodovka za 4 dny, trapný, prostě výroba jen pro snížení emisí u spalováků.
Bohuzel je to tak. A za tu cenu to beznej Cech proste nekoupi,
Bohuzel je to tak. A za tu cenu to beznej Cech proste nekoupi, to by musel bejt silenec nebo velkej nadsenec a tech je malo. Ale i tak diky za kazdej novej elektrokar.