Volkswagen I.D. R Pikes Peak zahajuje novou éru značky Volkswagen v motoristickém sportu. První elektricky poháněný závodní vůz značky Volkswagen bude veřejnosti představen 22. dubna.
foto: Volkswagen
Dosud byly zveřejněny pouze velmi kvalitní počítačové skici závodního vozu I.D. R Pikes Peak pro nejslavnější závod do vrchu na světě, které poskytují první představu o jeho vzhledu.
Nyní je však přede dveřmi odhalení dokončeného prototypu. Lehká konstrukce a dokonalá aerodynamika přispívají ke vzrušujícím tvarům automobilu, v jehož útrobách je uložen výkonný systém elektrického pohonu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Volkswagen postavil závodní elektromobil pro legendární závody do vrchu – jako odvetu za dávnou prohru
Na závodním okruhu v Alès (Francie) – rodném městě jezdce světové úrovně Romaina Dumase (F), který bude sedět za volantem v závodě do vrchu Pikes Peak Hill Climb – bude I.D. R Pikes Peak nejprve představen zástupcům mezinárodních médií a o den později zahájí svůj oficiální testovací program.
Rozhodný den 24. června 2018 – cílem je překonání rekordu pro elektricky poháněné závodní vozy
Trasa s délkou 19,99 kilometru a převýšením 1440 metrů. To vše za necelých devět minut a jen na jeden pokus. Podél cesty nejsou téměř žádná svodidla, za krajnicí následují srázy hluboké až několik stovek metrů.
Podnik na hoře Pikes Peak, nazývaný s respektem „Závod do oblak“, se startem v nadmořské výšce 2862 metrů a cílem 4302 metrů nad hladinou moře, je již více než 100 let nejpozoruhodnějším závodem do vrchu v motoristickém sportu.
foto: Volkswagen
Volkswagen se postavil na start v roce 1987 s legendárním dvoumotorovým Golfem, ale jeho pokus skončil těsným neúspěchem. Nyní je na řadě odveta s cílem překonat dosavadní rekord pro elektromobily.
Při pokusu o rekord hledí do budoucnosti také Volkswagen R. Poznatky ze závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb budou společností Volkswagen R GmbH využity při vývoji budoucích elektromobilů s optimalizovanými výkony.
Podarilo sa dosiahnut rekord casom 7:57.148
Podarilo sa dosiahnut rekord casom 7:57.148
Už je to
Už je to venku
https://www.autorevue.cz/volkswagen-id-r-oficialne-odhalen-na-pikes-peak-miri-s-elektrickym-pohonem
nezájem dokud nezmění logo … nebo ego? :)))))))))))
nezájem dokud nezmění logo … nebo ego? :)))))))))))
Hmm tak sem to hledal a nide sem neneašel jak VW nezvlad ten
Hmm tak sem to hledal a nide sem neneašel jak VW nezvlad ten závod – jen jak to tam masti stim „autem“ – teda nekolik mnotoru s kouskem kapoty ….
Myslím že ten těsný neúspěch znamenal, že s tím
Myslím že ten těsný neúspěch znamenal, že s tím nedojeli vůbec do cíle. Takže jim k úspěchu mohlo chybět maximálně posledních 19,99 km
🙂
Klaus-Joachim Kleint řídil ten dvoumotorový vůz VW.
Klaus-Joachim Kleint řídil ten dvoumotorový vůz VW. Mezičasy na trati prý měl dobré, ale asi 1,5 míle před koncem závodu odstoupil kvůli závadě na přední nápravě. Ten den vyhrál Walter Röhl na Audi S1.
http://newsroom.vw.com/community/tbt-1987-volkswagen-golf-twin-engine-pikes-peak-car/