Lubomír Kaštovský alias „e-LUKY“ využívá každý den elektromobil Volkswagen e-Golf. Cestuje s ním mimo jiné i z domovského Olomouce na vídeňské letiště.
foto: archiv autzora
autor: Lubomír Kaštovský/e-LUKY
Zajistil jsem si potřebné informace na plánovanou cestu na vídeňské letiště, které poslední dobou využívám pro své cesty na dovolenou. Proč Vídeň? Je to pro mě sice stejně tak daleko jako do Prahy a cesty jsou si vzdáleností podobné.
Markantní rozdíl nastane na místě samotném – a to k lepšímu, od služeb až po možnost se odsud dostat přímo do celého světa, většinou bez přestupů. Také se tam se svým e-Golfem dostanu levněji než do Prahy. Zajistil jsem si tedy potřebné karty pro nabíjení po cestě a pln očekávání jsem vyjel.
Z domu v Olomouci jsem vyrazil v 7.30 s nabitým autem, které jsem nabíjel v noci do plna, tedy 20 kWh za 2 Kč = 40 Kč. Do Brna po ujetí 75 km jsem dorazil v 8.20 (uvádím podle palubního ukazatele), po dálnici jsem jel rychlostí mezi 110 – 120 km/h. V 8.20 hodin, kdy v baterce zbylo 40%, jsem nabíjel opět do plna – za 40 minut jsem nabil jsem 12 kW.
Díky paušálu od ČEZu mě nabíjení stálo 48 Kč (často jezdím a hodně nabíjím), 1 kWh mě vyjde na cca 4 Kč. Takže počítám 12 x 4 = 48 Kč. Na cestě do Bratislavy už žádná nabíjecí stanice na české straně není, první je na Slovenské straně na odpočívadle Sekule, patří GreenWay.
foto: archiv autora
Cestou jsem se ještě na české straně zastavoval na třech místech, kde by se případně daly postavit a provozovat nabíjecí stanice pro EV, bral jsem to i jako takovou svou pracovní cestu. Z domova jsem měl zakoupený dálniční kupon pro jízdu po dálnici na Slovensku.
Tam se dálniční poplatek platí na evidenční značku auta a nic nelepíte a oni si Vás pohlídají zda máte zaplacený příslušný poplatek. Od Brna jsem vyrazil stejnou rychlostí jako z domu se znalostí dojezdu svého e-Golfu a vzdálenosti, kterou jsem chtěl projet.
Jak jsem se blížil k odpočívadlu Sekule, měl jsem na ukazateli baterie auta dost na to, abych Bratislavu zvládl na jeden zátah, ale přesto jsem se zastavil na odpočívadle Sekule, abych se alespoň podíval kde stojí jejich nabíjecí stanice.
Zjistil jsem, že nabíjecí stanice tam je, ale na opačné straně dálnice, směr z Bratislavy do Brna (dá se k ní ale přijet z obou směrů). Pokračoval jsem dál a vyhlížel Bratislavu.
foto: archiv autora
Nevím proč, ale po přejetí z české stany na slovenskou, se mi zdálo (ukazovatel to potvrdil), že mám nějak vyšší spotřebu cca o 1 kW/h. Myslím, že tam mají položený jiný asfalt než u nás. Tak jsem si říkal, že jsem možná přeci jen měl na Sekule nabít. Raději jsem snížil cestovní rychlost na 100 km/h.
Dobře jsem to odhadl a do Bratislavy po ujetí 127 km jsem přijel k novému obchodnímu centru Bory-Maal. Zde jsem si doma zjistil, že je zde také nabíjecí stanice od ZSE (západoslovenské elektrárny), na ní jsem si předem u provozovatele ZSE zajistil nabíjecí kartu.
foto: archiv autora
Nabíječku jsem delší dobu hledal, ani místní pracovníci o ní přesně nevěděli kde je, nakonec jsem ji našel v podzemní garáži u vjezdu do červené zóny parkování a tak jsem byl úspěšný a začal nabíjet.
V baterce zbývalo už jen 8%, nabil jsem zase do plna, tedy 20 kWh. Nabíjení trvalo cca 1 hodinu, byla to ale velice příjemně a rychle plynoucí hodina, strávená v OC s malou svačinou ve zdejším rychlém občerstvení.
Co mne potěšilo, že nabíjecí stanice je provozována zdarma a kartu si na její spuštění lze také zdarma půjčit na informacích OC. Takže 20×0=0 Kč. Jinak jsem měl v záloze nabíjecí stanici od GreenWay, kousek od uvedeného OC na Dúbravka. Jel jsem se podívat kde je umístěná, co kdyby byla příště. Našel jsem ji opuštěnou v podzemní garáži, ale funkční.
Jinak Bratislava je velice pěkné moderní město a s upravenými památkami a budovami starém městě. Kde se dá také strávit prohlídkou půl ne-li celý den. Všemu nad městem dominuje krásně upravený Bratislavský hrad.
Plně nabitý jsem vyrazil už na poslední trasu cesty, a to přímo na letiště Vídeň. Jelikož cesta už nevedla po dálnici, tak cestovní rychlost se pohybovala do 100 km/h. projížděl jsem městečky vedle tekoucího Dunaje a po očku se díval po nabíjecích stanicích.
foto: archiv autora
Musím říct, že jsem jich hned několik našel a na některých se i zastavil, abych zjistil jak jsou provozovány. Obyčejné 230V zásuvky nebo Mennekesy mají zdarma a bez omezení výkonu.
Také jsem našel nějaké rycholnabíječky, stály u Mekáčů nebo jim podobných stravovacích místech a u obchodů. Upozorňuji, že to byla malá městečka skoro vesnice, které jsem cestou projížděl. Viděl jsem cestou i několik EV.
Na letiště jsem přijel s víc jak 60 % v baterce. Přímo na letišti jsou v provozu tři rychlonabíječky, všechny jsou na kartu Vídeňské energetiky anebo přes Smartrics.
Nabíjet jsem už nepotřeboval a za celou cestu jsem ujel 259 km a cesta trvala 5,5 hodiny a celkové náklady na cestu byly výše uvedené náklady v nadpisu. Možná se budete ptát, proč jsem na letiště nejel přes Mikulov a Vídeň.
Vysvětlení je jednoduché: od Bran do Mikulova není žádná rychlonabíječku, v Mikulově u Billy jsou dva Mennekesy, ale to by u mne bylo dlouhé nabíjení (i když také zdarma). Ani dále do Vídně není nabíječka, na které by se dalo za málo peněz, nebo zadarmo, nabít. Proto jsem zvolil trasu přes Bratislavu, přestože byla o 20 km delší.
Pane Kaštovský, máte moji podporu a obdivuji Vás, jak
Pane Kaštovský, máte moji podporu a obdivuji Vás, jak trpělivě vysvětlujete a odpovídáte lidem, kteří se snaží jen ničit Vaši práci. Děkuji Vám za Vaši ochotu, abych měl ve Vašich končinách vždy nabito – například nabíjení v areálu v Olomouci naše půjčené e-NVéčko (přijel ochotně syn). Akce v Olomouci na náměstí – naprosto perfektně zvládnuto, tehdy jsme tam byli Fiatem 500e. Na Helfštýně to samé! Prostě Díky!!
ne, ze bych to cetl, jen koukam, ze dalsi, ktery neumi pocitat
ne, ze bych to cetl, jen koukam, ze dalsi, ktery neumi pocitat naklady na cestu. pokud tedy clanek nevyvraci nadpis.
Jestli je to na mne, tak mi to spočítej ať to mám dobře.
Jestli je to na mne, tak mi to spočítej ať to mám dobře.
pocital jste s amortizaci? pripadne opotrebenim vseho mozneho?
pocital jste s amortizaci? pripadne opotrebenim vseho mozneho? pocital jste dalnicni znamku a pojisteni vozidla?
Jdi se léčit!
Jdi se léčit!
rs známý provokatér:-)) ale bohužel má v tomto pravdu,
rs známý provokatér:-)) ale bohužel má v tomto pravdu, skutečná cena na km je úplně někde jinde, je nutno ještě spočítat svůj vlastní čas strávený na cestě takže na té stejné trase právník bude mít jinou cenu než důchodce
a dobijejici ridic elektromobilu bude mit jinou produktivitu,
a dobijejici ridic elektromobilu bude mit jinou produktivitu, nez ridic, co natankuje a jede. mel jsem tu cest nedavno pozorvovat par frajirku v teslach a jednoho v tom pidi bavoraku elektrickem jak u hupolce cuceli do tabletu. kdyby si alespon povidali mezi sebou. ale tak mozna chrlili moudra na hybrid a podobne servry. treba o tech rakovinotvornejch cng vozech, co maji cerpacku hned vedle. boze jak jsem se bavil. a mozna tam chatuji dodnes, kdyz nepomreli 😉
Každý má svůj styl, nicméně mne nabíjení na delších
Každý má svůj styl, nicméně mne nabíjení na delších cestách vyhovuje. Toaleta, káva, jídlo, noviny nebo wifi, kde projedu emaily, v klidu SMS či hovory, prostě není to vyhozený čas.
Další přízemní trouba co má ve všem hned jasno, do
Další přízemní trouba co má ve všem hned jasno, do lidí vidí jak do studánky a ještě u toho moralizuje :)))
Shánět před cestou několik karet různých firem na
Shánět před cestou několik karet různých firem na dobíjení je otravné. Proč se ty firmy nedomluví a neplatí se přímo platební kartou tak jak na bezobslužných benzínkách v Evropě???
Protože úředníci v EU umí nařídít kolik procent tuku
Protože úředníci v EU umí nařídít kolik procent tuku musí obsahovat máslo, ale zavést jednotný platební terminál tu už chcete moc. Minority úředníky nezajímají. A buďme rádi. Až přijdou o spotřební daň z benzínu, budou EV ve středu pozornosti.
Nesvádějte vše na EU, prostě se provozovatelé neumí nebo
Nesvádějte vše na EU, prostě se provozovatelé neumí nebo nechtějí dohodnou a ti co se dohodli to tak už mají, že se navzájem využívají a stačí Vám jedna karta.
Ideální by to bylo a to by se ani nemuseli spojovat, kdyby se u všech nabíječek dalo platit bezkontaktní kartou za cenu každé jedné nabíječky.
Až to bude ve středu pozornost – tak ty už tady nebudeš!
🙂
Až teď jsem si všiml té fotky z Rakouska. Vy sebou vozíte
Až teď jsem si všiml té fotky z Rakouska. Vy sebou vozíte v kufru 20 kW rychlonabíječku? Vyplatí se to? Přijde mi to jako zajímavé, ale taky dost drahé řešení nabíjení, ale zase by mi to u mého malobaterkáče umožnilo rychlonabíjení v podstatě všude.
Není to 20kW ale 10kW.
Je to z toho důvodu, že mám jen
Není to 20kW ale 10kW.
Je to z toho důvodu, že mám jen 3,6kW vnitřní nabíjení.
Tak můžu mimo rychlonabíječky z kterékoliv 3f zásuvky nebo mennekesu nabíjet 2x rychleji.
Aha, ok, i tak to vypadá docela dobře. Co jsem koukal, tak
Aha, ok, i tak to vypadá docela dobře. Co jsem koukal, tak 20 kW mobilní DC nabíječky se dají v Číně koupit už relativně za rozumný peníz.
Řekl bych že ano.
Sehnat to někde v Číně za míň asi
Řekl bych že ano.
Sehnat to někde v Číně za míň asi nebude problém.
Jasně dnes z číny vychází zajímavě Electway nebo
Jasně dnes z číny vychází zajímavě Electway nebo SETEC-power od cca 3500USD za 10kW
Tak jsem čekal kdy to přijde.
Už některé přítomné
Tak jsem čekal kdy to přijde.
Už některé přítomné uctívače fosilů začíná štvát, že se nepodílíme spotřební daní z paliva na infrastruktuře silnic. Jezdíme vlastně po jejich cestách, když my na ně nepřispíváme.
A nezaplatili jsme náhodou mnohem větší dan při nákupu vozidla, než kdokoli jiný z nich?
Mě na oplátku vadí, že oni nepřispívají více na zdravotní pojištění, stejně jako kuřáci. Já a mé děti tu musí dýchat smrad těch jejich vehiklů.
Pomalu začínají vidět výhody EV a šrotuje jim to v hlavě. Počítají a přemýšlí jak to udělat, aby taky mohli jezdit levně.
A potom si změní nick a budou se tu naparovat jak dělají vše pro čistou zemi.
Kabátníci, to přijde.
Samozřejmě nakonec to skončí platbou za uziti silnice než
Samozřejmě nakonec to skončí platbou za uziti silnice než za benzín,ale to nějakou dobu potrvá.
Platba za silnici už je.
Spíš podle nového zákona, to
Platba za silnici už je.
Spíš podle nového zákona, to bude směřovat tomu že časem zpoplatní nabíjecí stanice nad 22 kW a to se promítne do ceny nabíjení.
Takže přijedu ke stanici a tam bude na výběr
Takže přijedu ke stanici a tam bude na výběr například:
nabíjet výkonem 20 kW za 5 Kč / kWh
nabíjet výkonem 50 KW za 10 Kč / kWh
Tak to by časem mohlo být:
jízda po dálnici do 100 km/h zdarma
jízda po dálnici nad 100 km/h 1 Kč/km
Greenway na Slovensku už něco podobného má. Nabíjení
Greenway na Slovensku už něco podobného má. Nabíjení Mennekes do 11kW 0,04€, nad 11 do 22kW 0,08€
Myslím, že Greenway to účtuje za minutu nabíjení …
Myslím, že Greenway to účtuje za minutu nabíjení …
Ano, je to za minutu a je jedno na jakém výkonu.
Ten rozdíl
Ano, je to za minutu a je jedno na jakém výkonu.
Ten rozdíl je když se nabíjí u druhého smluvního partnera a tam je to podle výkonu/ různá cena.
Je to jak jsem psal výše, cena za minutu nabíjení podle
Je to jak jsem psal výše, cena za minutu nabíjení podle výkonu dodávaného do auta.
Tento týden jsem tam byl osobně.
Podívejte se na jejich web, už mají jen jeden tarif, ONE.
Platný od 15.05.2017
Ceny programov EUR s DPH
Program ONE
DC
Platný od 15.05.2017
Ceny programov EUR s DPH
Program ONE
DC nabíjanie
poplatok za prístup za každých začatých 45 minút nab. 5,00 €
variabilná sadzba pre DC nabíjanie / 1 minúta 0,13 €
AC nabíjanie
poplatok za prístup za každých začatých 90 minút nab. 1,00 €
variabilná sadzba pre AC nab. ≤ 11 kW *1 / 1 minúta 0,04 €
variabilná sadzba pre AC nab. > 11 kW *2 / 1 minúta 0,08 €
* 1 sadzba pre nabíjania s dosiahnutým priemerným nabíjacím výkonom do 11 kW (vrátane)
* 2 sadzba pre nabíjania s dosiahnutým priemerným nabíjacím výkonom nad 11 kW
Programy
Každýmu (i E.ONu) říkám, že na Vystrkově to máte
Každýmu (i E.ONu) říkám, že na Vystrkově to máte stejné, jako když dáte spalováku na benzině cenu 500 Kč/min a je jedno, kolik toho natankuješ! Jsem ale moc rád, že už si to uvědomují a snad se něco pohne. Takže se „blýská“ na lepší časy??
15000 rocne za uziti silnice 1tridy a výš mi přijde méně
15000 rocne za uziti silnice 1tridy a výš mi přijde méně komplikované řešení a pro všechny jakmile dosáhne elektro 20procent trhu. Nějaká daň na Benák ale jistě zůstane…sekačky pily a spol:).
Za mě to ukazuje na stávající nevýhody elektrombilů. Až
Za mě to ukazuje na stávající nevýhody elektrombilů. Až budu moci dojet tuto vzdálenost na jeden zátah v průměrné rychlosti 150km/h za cenu stávajícího Golfu a neřešit všelijaké nabíjecí karty, tak si ho rád koupím. Bral bych ještě jednu 20-30min zastávku jen pro jistotu nabít, ale tohle je fakt moc.
Naštěstí s novými auty už budou tyhle zkazky věci
Naštěstí s novými auty už budou tyhle zkazky věci minulou i když tech 700tis bude ještě pro střední třídu chvilku oříšek.
Proto jsem psal tento článek.
Někomu to nevyhovuje, jiný
Proto jsem psal tento článek.
Někomu to nevyhovuje, jiný má zase jiné požadavky,
buďte rádi, že si můžete vybrat co chcete a ne jen to co bylo k mání, jako dřív.
Jasně však díky za něj, rád si přečtu reálné
Jasně však díky za něj, rád si přečtu reálné zkušenosti majitelů. O letošním eGolfu jsem hodně přemýšlel, ale zatím je tam pro mě moc omezení a ještě chvilku počkám.
Já osobně mám s EV a e-golfem velice dobré zkušenosti,
Já osobně mám s EV a e-golfem velice dobré zkušenosti, splnil nad očekávání mé představy o jeho využití.
Příští auto a byl bych rád i za dodávku, která budou už jen EV. Tak jak já s ježděním EV zjišťuji co si můžu stále víc a víc dovolit a kam až se dostat, bez ohledu na jeho nedostatky a omezení, které neskrývám.
Znám jednoho co má nového e-golfa a z Prahy do Hradce jel 130 a dojel až do Mohelnice, kde raději nabíjel aby poté dojel až do Hrabyně.
Samozřejmě, že každý si může počkat na EV, až bude takové jaké mu vyhovuje a pokud možno „neomezuje“ oproti spalováku. Tímto čekáním se ale pokrok dopředu neposune a to čekání by mohlo být ještě hodně dlouhé.
Takže jen Ti co si EV koupí dnes, ukazují automobilkám, že vyrábět EV se vyplatí a poté může být výroba větší a cena menší.
V dnešní době chce každý vše hned a už vůbec ho nenapadne pro to něco udělat, krom planého pindání na internetu a rozdávání svých infantilních nápadů!
(Poslední věta nesměřuje na Vás ale všeobecně na některé odpovědi k mé uskutečněné cestě.)
A my jsme rádi za takovéto nadšence 🙂 ale já a asi
A my jsme rádi za takovéto nadšence 🙂 ale já a asi většina lidí, si nemůžu dovolit dát mega za auto, které 100% nesplnuje moje požadavky
Abys nějakou trasu ujel v průměrné rychlosti 150km/h, takl
Abys nějakou trasu ujel v průměrné rychlosti 150km/h, takl bys muset jezdit po silnici 200km/h a přes vesnice 130km/h, takže si EV asi nikdy nekoupíš.
:-)))
:-)))
Nebyl náhodou dřív přímo ve Vídni Supercharger? Nyní
Nebyl náhodou dřív přímo ve Vídni Supercharger? Nyní jej na tesla stránkách nevidím na mapě. Nebo tam nebyl a pletu se?
Tesla Supercharger Gutheil-Schoder-Gasse 17, Wien, Rakousko.
Tesla Supercharger Gutheil-Schoder-Gasse 17, Wien, Rakousko. Zmizel z oficiálních stránek Tesly. Nejspíše byl moc hojně navštěvován.
Toto je neveřejná nabíječka pro servisní centrum Tesly ve
Toto je neveřejná nabíječka pro servisní centrum Tesly ve Vídni. Jen pro zákazníky servisu/showroomu.
Mám za to že ale dříve normálně na stránkách byl.
Mám za to že ale dříve normálně na stránkách byl. Takže se tedy jedná o nové omezení,ne?
Ano, dříve tam byly i ty dnes „neveřejné“.
Ano, dříve tam byly i ty dnes „neveřejné“.
No tak pane kolego, vyhýbat se placeným úsekům? Kde to
No tak pane kolego, vyhýbat se placeným úsekům? Kde to jsme?
Rád bych podotkl, že největším „nečišťovákem“ jsou komerční cesty. Ať jsou to služební cesty služebními vozy nebo taxislužby a ostatní přepravy.
Nemyslím si, že někomu bude vadit jeden spalovák, který najede ročně 30 tis km oproti taxiku, který najede 180 tis km. Ovšem tento taxik nemá čas trávit Brno – Wien někde hodinu na tancovačce, následně to samé zpět, když tu Wien točí 2-3x za den.
Nad tímto je třeba se zamyslet.
Vy dáte z Olomouce do Vídně 88Kč za 5,5 hodiny jízdy.
Já s Octavií CNG z Brna do Vídně 230Kč za hodinu a půl jízdy.
Vy jste za auto dal skoro milion, já v plné palbě 660 tis. Rozdíl 360 tis. Kolik musíme najet, abychom byli v nule?
Když se oháníme ušetřením, je třeba si spočítat všechno, včetně času, protože ač to zní hnusně, v dnešní době je nejdražší ten čas.
Pane kolego, ten pan kolega o kterém tu mluvíte je
Pane kolego, ten pan kolega o kterém tu mluvíte je zapálený fanda do nových technologií které mu i vydělávají v jeho podnikání kolem fotovoltaiky. Věřte, že to auto už má nejspíše dávno zaplacené a DPH vrácenu a dělá mu navíc i dobrou reklamu. Takže je to win/win jak pro ekologii tak pro podnikání. Jinak je to samozřejmě omezující nesmysl to provozovat s tak malou baterií mezi spojkou Brno-Videň jako taxi.
Promiňte Pavle,
ale říct, že „podníkání mu to už
Promiňte Pavle,
ale říct, že „podníkání mu to už dávno zaplatilo.“ je při debatě, co se vyplatí víc dost zcestné. Nezlobte se na mě.
Taky mám auta, která mi moje podnikání zaplatilo a neříkám, že moje Octavia CNG jezdí zadarmo, protože mi to podnikání zaplatilo.
win/win pro ekologii a podnikání, mno. Až uvidím někde důvěryhodný rozbor, kolik ekologie stojí vyrobit spalovák a kolik elektromobil s průměrnými ročními nájezdy pro obě auta reálná, budu se bavit o vítězství, včetně výroby elektřiny v uhelných elektrárnách atd atd a atd.
Ten solární článek taky nevyrostl na stromě.
Takže tvrzení, že přejdeme na baterky a příroda začne dýchat, taky nebude zcela přesné. Nejsem utopista.
Pokud je Vaše podnikání spojeno s elektřinou(resp. ve
Pokud je Vaše podnikání spojeno s elektřinou(resp. ve Vašem případě s CNG) jako jeho, tak se v klidu dá říci že Vám to podnikání toto již zaplatilo tak jak jsem psal. Já to nehájím, spíše poukazuji na to jak je to pro většinu lidí zcestné po ekonomické stránce.
K tomu win/win resp. ekologii tak obecně se má zato že
K tomu win/win resp. ekologii tak obecně se má zato že když nic jiného tak se předpokládám shodneme že je lepší(pro naše plíce) jet do měst elektroautem než Dieslem potažmo i CNG. Ten rozbor by dle mého názoru vyšel lépe většinou pro elektroauto, ale samozřejmě nikdo Vám to nedoloží. Kromě toho že je to sice hezká ale příliš obecná otázka daná místně a dle typu auta. Tedy si každý může tvrdit co chce k libosti obou názorů.
Zapomněl jsem podpis.evPavel
Zapomněl jsem podpis.evPavel
Mně EV velice v podnikaní pomáhá i vůči
Mně EV velice v podnikaní pomáhá i vůči zákazníkům.
Ono kdo si chce nechat postavit FVE a já (Vy) tam přijedete smradlavým autem nebo čistou elektrikou je fakt rozdíl a někdy i dojem dělá obchod, tak jako obal prodává.
Jinak já osobně za rok vyrobím z FVE víc elektřiny, než dokážu spotřebovat v domácnosti i s EV.
Pokud nezačne příroda lépe dýchat, tak lidé v městech bez smraďochů určitě.
Ještě musíme brát v úvahu, že tu elektřinu, která je
Ještě musíme brát v úvahu, že tu elektřinu, která je „zadarmo“ někdo zaplatil a panu Alešovi ji daroval.
Kdyby za elektřinu platil tržní cenu včetně řádné spotřební daně, byl by cenově mnohem výš než to CNG.
Sorry, Lukymu
Sorry, Lukymu
Toto je další z témat, když slyším slovo „zadarmo“.
Toto je další z témat, když slyším slovo „zadarmo“.
Lepší by bylo říct: „Díky nabíječkám zadarmo dojel pan … do Vídně jenom za 88 Kč, hurá, zaplatili jsme mu to my ostatní.“ 😀
Menellicar, tys to určitě nebyl, leda bys byl odběratelem
Menellicar, tys to určitě nebyl, leda bys byl odběratelem na Slovensku?
🙂
pravdepodobne to,,daroval nekdo z fosilu, protoze z tech 30
pravdepodobne to,,daroval nekdo z fosilu, protoze z tech 30 bouli za litranek je asi 18 z ruznych dani:)
Já nikoho nenutil aby mi ji dal „zadarmo“, i když
Já nikoho nenutil aby mi ji dal „zadarmo“, i když samozřejmě někdo ji zaplatit musel.
I kdybych platil nějakou cenu myslím, že by to drážší nebylo.
Ta „nějaká“ cena by měla být cena za výrobu a distribuci
Ta „nějaká“ cena by měla být cena za výrobu a distribuci v základním nezvýhodněném tarifu. K tomu spotřební daň za to, že jezdíte po silnici a k tomu částka za provozování nabíječky.
Objektivní spravedlivá cena je tak 10-15kč/kWh.
Kolik provozuješ nabíječek, že to tak z fleku dokážeš
Kolik provozuješ nabíječek, že to tak z fleku dokážeš určit?
Neurčuju, odhaduju.
Cena od Čezu včetně distribuce,
Neurčuju, odhaduju.
Cena od Čezu včetně distribuce, rezervace příkonu atd. cca. 5kč
Zhruba stejná částka by měla být spotřební daň aby to korespondovalo s daní na phm. Zbytek na nabíječky.
Já už hodně míst prošel a elektřina se dá sehnat i za
Já už hodně míst prošel a elektřina se dá sehnat i za 1-2 Kč.
Takových je „něúrekom“ ale ne všechny jsou k tomu nakloněni.
Tam kde je za víc jak 4 nemám zájem ji ani stavět.
Ahaaaa….pane….a co k tomu napočítat nějakou další
Ahaaaa….pane….a co k tomu napočítat nějakou další daň pro Tomiq….třeba na léčbu v blbárně.
Chudáku…
Chudáku…
Prosím netykat….jinak jsem přesně takovou reakci čekal a
Prosím netykat….jinak jsem přesně takovou reakci čekal a proto je ta blbárna to pravé pro vás. Krásný večer, čistou hlavu do zítřejšího dne.
V tom případě pane Michale byste si měl odejít na
V tom případě pane Michale byste si měl odejít na nějaký jiný server urážet stejné primitivy jako jste vy.
Děkuji Vam za Váš INPUT pane Tomiq :-), ale naštěstí
Děkuji Vam za Váš INPUT pane Tomiq :-), ale naštěstí máme aspoň zatím demokracii. Proto zůstávám a vám doporučuji léčbu. Raději to moc nezanedbávejte….může to na Vás zanechat nevratné poškození…….. Přeji Vám brzké uzdraveni a aspoň trošičku sluníčka v srdíčku. 🙂
Objektivní a spravedlivá cena bude ta, kterou si
Objektivní a spravedlivá cena bude ta, kterou si provozovatel nastaví. Spotřební daně na elektřinu jsou nesmysl, to se dříve dočkáme daně z auta. Podle mě půjde ČEZ cestou relativně malého odporu a nastaví cenu kolem 7 Kč/kWh.
Daně už jsme řešili mnohokrát. Pokud ti někdo staví,
Daně už jsme řešili mnohokrát. Pokud ti někdo staví, opravuje a v zimě protahuje a sype silnici po které jezdíš, měl bys za to zaplatit.
Při ceně 7kč/kWh jsou už náklady vyšší než u LPG.
Bla bla bla. Co když za to platím jinak? Spotřební daně
Bla bla bla. Co když za to platím jinak? Spotřební daně navíc převážně ani nejdou na silnice.
platím jinak? Takže já přijedu k pumpě a řeknu: „Dneska
platím jinak? Takže já přijedu k pumpě a řeknu: „Dneska mi ten benzín naúčtujte bez daně, já už jsem to Babišovi zaplatil“.
Nejde o tebe, ale o systém, aby fungoval a byl v rovnováze.
Nesmysl. Bez daně je kde co. CNG také bylo bez daně. A teď
Nesmysl. Bez daně je kde co. CNG také bylo bez daně. A teď jsou daně stále MNOHEM nižší. To samé u LPG. Také si stěžuješ? Aut na LPG a CNG jezdí mnohem víc než elektromobilů. A jak říkám, spotřební daně ani zdaleka nejdou všechny na silnice. Je to jenom další nesmyslné výpalné (u spalováků by se dalo říct, že je to poplatek za ničení zdraví, který u elektromobilů a dalších alternativ správně chybí).
Tak kolego, nevím z čeho tak usuzujete ale dobře.
Mne ten
Tak kolego, nevím z čeho tak usuzujete ale dobře.
Mne ten e-golf v plné palbě stál 700 tisíc vč. DPH, které jsem řádně odečetl.
Myslím, že v něm mám víc vychytávek jak vy.
Kdepak už se nehoním, to mám za sebou, ale já tu cestu bral jako pohodičku ne závod, víme.
Prdlajs nehoní. S tou imitaci baterky a odebraným nabijenim
Prdlajs nehoní. S tou imitaci baterky a odebraným nabijenim tam ani víc jak 150km/h ani dát nemohli, by to chcíplo pod rukama:).
Myslel jsem čas, že nehoním!
Jinak auto nejede víc jak 145
Myslel jsem čas, že nehoním!
Jinak auto nejede víc jak 145 Km/h a i tak už je to na pokutu.
A těch 90 km co je ta vzdálenost, to fakt nechcípne.
170km/h by to na těch 90km chcíplo:). Ale nedá se to pro
170km/h by to na těch 90km chcíplo:). Ale nedá se to pro jistotu ověřit. Co si příště rovnou koupit auto s max 130km/h když na maximálce nezáleží? Prostě když uvedli eGolfa bez baterky,bez rchlonabíjení a osekali to na maximálce… . Prostě jsem nevěřil že si to u nás kromě dealera VW a ČEZu někdo může koupit:)).
Taky mám data z cesty.
Start Olomouc, cíl Brezno,
Taky mám data z cesty.
Start Olomouc, cíl Brezno, Slovensko.
Celkem 309km, cena 0,-Kč.
Vozidlo Hyundai Ioniq.
V Olomouci nabito u Olympie přes Mennekes zdarma na 100% před startem. První a jediná zastávka Lidl Nová Dubnica po 112km, zbývající dojezd 141km. Nabito zdarma na 95% za 29 minut během nákupu a svačiny.
Do cíle 197km jsem dojel po čtyřech a půl hodinách včetně nabíjení. Zbývající dojezd 55km.
Profil cesty 15% dálnice, normálni jizda dle předpisů, žádná eko rally.
Kolik kwh se na těch 309km spotřebovalo?
Kolik kwh se na těch 309km spotřebovalo?
Průměrná spotřeba byla na cestě tam a zpět 11,8kWh.
Průměrná spotřeba byla na cestě tam a zpět 11,8kWh.
To je krásné.
Mně vychází dlouhodobá spotřeba na 13,6
To je krásné.
Mně vychází dlouhodobá spotřeba na 13,6 kW/km.
Většinou jsem na cestách mimo město a občas jedu i 145 km/h, jako např. Brno – Olomouc.
Za rok najeto EV přes 40 tisíc km.
Jo ja mel dlouhodobou take 14.0 KWH. Ale porad to klesalo.Ten
Jo ja mel dlouhodobou take 14.0 KWH. Ale porad to klesalo.Ten novej Egolf s vetsi baterii uz by byl uplne ok.
Jenže jak starý tak nový neuvěřitelně dlouho nabíjí na
Jenže jak starý tak nový neuvěřitelně dlouho nabíjí na rychlonabíječce.
Nevím jak nový ale u starého je to dáno „malým“ napětím
Nevím jak nový ale u starého je to dáno „malým“ napětím baterie, max. 360V je fakt málo.
Při vybité baterii mám cca 300V a při nabíjení to stoupá do 360V.
U jiných EV jsem neviděl, že by měly tak velký rozdíl při vybité a nabité baterii.
Hold na nabíječce budu vždy cca o 10 minut déle než jiné EV.
O 10 minut?
V článku píšete, že nabití 20kWh trvalo
O 10 minut?
V článku píšete, že nabití 20kWh trvalo hodinu!
Me teda nabiti ze 10 procent na 90 trvalo vzdy max 40 minut.
Me teda nabiti ze 10 procent na 90 trvalo vzdy max 40 minut.
Chce to zkrátka rozumnou baterií než se trápit a čekat u
Chce to zkrátka rozumnou baterií než se trápit a čekat u stojanu.
Já nabíjím průměrným výkonem 40 kWh, takže nabití 20
Já nabíjím průměrným výkonem 40 kWh, takže nabití 20 kWh ( z 17% na 83% kapacity baterie) je otázka cca 30 minut. Na trase mimo dálnice (max 90km/h) jezdím v průměru kolem 13 kWh/100 km, na dálnici jezdím v průměru 16,5-17 kWh/100km (max 120km/h). Myslím, že Soul nijak nevybočuje z běžných dojezdových vzdáleností aut s podstatně lepším koeficientem cx. Dá se tedy zajet trasa na jedno nabití s rozumnou rychlostí např. Praha – Žďár n. Sázavou apod.
Těch 163km Praha-Žďár v zimě možná tak na klobouka se
Těch 163km Praha-Žďár v zimě možná tak na klobouka se šálou kolem krku. Ono se dá cokoliv, ale moc praktické a pohodlné to není.
Ze Žďáru (ZR) do Prahy a Brna jezdím úplně normálně
Ze Žďáru (ZR) do Prahy a Brna jezdím úplně normálně již několika EV, co jsem měl půjčená. Nejvíce to je najeto Nissan e-NV200. Tras a možností mám vyzkoušeno již více. Například otevření Čestlic a Vetce jsme si také nenechali ujít (eNVéčko). Díky Nissane! Loni jsme Kiou Soul EV jeli i Rallye Večerní Prahou – jeden den vyzvedli v Brně a druhý den startovali v Praze. Tato Kia už jezdí v ZR jako firemní.
V minusových teplotách to nedá ani náhodou, ale zastávka
V minusových teplotách to nedá ani náhodou, ale zastávka na kafe na Vystrkově to vyřeší.
Tu hodinu jsem strávil v obchoďáku a vrátil jsme se po
Tu hodinu jsem strávil v obchoďáku a vrátil jsme se po hodině, auto už bylo ale dřív nabité a vypnulo nabíjení.
No konstruktéři u VW měli docela nevděčný úkol. Na
No konstruktéři u VW měli docela nevděčný úkol. Na jednu stranu dostali do rukou hotové vozy UP a Golf, kde jejich platformy vedou na docela složité variace prostoru pod podlahou a za druhé byl z nějakého důvodu stanoven jednotný formát relativně velkého prizmatického článku, který musí použít v obou vozech. Tudíž od počátku bylo zřejmé že se jim nepodaří postavit baterii na „nepsaný standard“ zapojení 96s článků = 403,2V v plně nabitém stavu. e-Golf tak má v obou verzích baterii zapojenou 88s3p a e-UP! pro změnu zapojení 102s2p. U e-Golfu to pak vede na nižší napětí 369,6V v plně nabitém stavu.
No a při nabíjení je problém v tom, že 50kW stanice běžně umí max. 125A nabíjecí proud. Tudíž když začnete nabíjet zcela vybitý e-Golf s napětím 264V tak začínáte v ideálním případě na 33kW a dostanete se na max 46kW při přechodu do CV fáze. Naproti tomu skoro všechny ostatní vozy jako BMW i3, Leaf, Tesla.. začínají na 36kW a končí na 50kW. Takže v ideálním případě se e-Golf bude nabíjet vždy o 8% menším výkonem než konkurence. V reálném světě pak ještě hraje značnou roli v neprospěch e-Golfu to, že jeho baterie nemá TMS.
I přes to všechno co jste uvedl se jim podařilo poskládat
I přes to všechno co jste uvedl se jim podařilo poskládat velice šikovné auto a být tam jednou tak velká baterie, není už co řešit.
Přesto se pustili do vývoje ID, který určitě bude zase lídrem v prodeji EV i když Tesla stále zůstane klasou!
Já se snažil popsat možné důvody proč tomu tak je. Proti
Já se snažil popsat možné důvody proč tomu tak je. Proti současným vozům, respektive politice VW nemám zásadní výhrady. VW jasně a opakovaně deklarovalo že mu dává smysl začít masově vyrábět až vozy s dojezdem 500km s cenou Golfu s dýzlu s tím, že to dokáže nejdřív od roku 2020.
Naopak v tomto duchu nenechám nit suchou na Nissanu kvůli jeho opakovaným velkohubým prohlášením, které nejsou a nikdy nebyly podložený odpovídající technikou nebo cenou. Všechno co Nissan kdy uvedl na trh bylo vždy technologicky podprůměrné. Jediné uznání mu patří za to, že je jeho vozy bylo ve světě možno opravdu koupit bez nesmyslných čekacích dob.
Prostě eGolf nebrat.
Prostě eGolf nebrat.
A za jak dlouho ten kilometr ujedeš abychom si z Tebou
A za jak dlouho ten kilometr ujedeš abychom si z Tebou uvedeného výkonu 13,6kW dokázali spočítat spotřebu v kWh/100km?
Jo vypadlo mi tam „h“.
Citlivko!
Jo vypadlo mi tam „h“.
Citlivko!
Jsem sice nadsenec do elektromobilu, ale jet na letiste 5,5hod
Jsem sice nadsenec do elektromobilu, ale jet na letiste 5,5hod namisto 3hod mne prijde hodne. Zvladl by tu cestu dnesni e-Golf? Diky.
PS: Nemohla by redakce opravit preklepy?
Jeste dodam, ze zrovna tohle je vzdalenost, kterou bych pri
Jeste dodam, ze zrovna tohle je vzdalenost, kterou bych pri spechu bez jakychkoli vycitek jel bez prestavky.
Že to jde ? Ano jde to! Ale raději bych Teslu.
Mám Leafa
Že to jde ? Ano jde to! Ale raději bych Teslu.
Mám Leafa 30kwh
Srpen – 1x Chorvatsko a 1xItálie
Září – 1x Itálie
Zítra – Monako
Nabíjení vždy Chademo, dojezdy k nabíječkám více jak s 15% baterkou.
Potřebné karty zdarma (Slovensko ZSE, Itálie The New Motion)
Jediná platba na cestách je ve Slovinsku, za rychlonabíjení na dálnici. (cca 28euro jednosměrně)
Mít Teslu nebo baterku 50kwh – jedu rychleji, nenabíjím tak často, nepotřebuji mít záložní plán, jsem v cílí dřív 🙂
To já bych taky raději Teslu.
Popisu co mám a co jsem
To já bych taky raději Teslu.
Popisu co mám a co jsem jel.
Hold jste lepší ale o tom to až tak není, ale někteří to prostě nepochopí, ať napíšete co napíšete.
Já popisoval skutečnost.
Nesoutěžím, cestuji 🙂
Ale s vašim Golfem, potažmo
Nesoutěžím, cestuji 🙂
Ale s vašim Golfem, potažmo baterkama,by ta Itálie a Chorvatsko šlo také. Pouze lehčí noha a o něco častěji nabíjet! Mám to např do Padova v Italií najeté několikrát, takže zítřejší výlet směr Monako je zase od Padovy dolů další výzva. Obecně je Itálie na „rychlé“ cestování horší. Je tam obrovské množství Menekesů, ale chadema málo. Trocha Ikea , trocha Lidl a to vše. Pro Teslu je ovšem pro změnu v taločce dost SCHarg. Ještě dovětek proč by byla Tesla lepší…. Hustá síť SCHarg. a výrazně větší dojezd, dávají skoro neomezené možnosti v tom kam pojedu a kudy tam pojedu!
Taky nesoutěžím ale ukazuji, že to jde.
Jezdím a rád
Taky nesoutěžím ale ukazuji, že to jde.
Jezdím a rád cestuji.
Republiku už jen s EV a je to paráda, to Vám ale říkat nemusím.
Mně by se i ten nový Opel Ampera líbil a vyhovoval možná víc jak Tesla.
Do světa už jen létám!
Evropu mám projetou od západu po východ.
Dřív jsem jezdil i dva dny v kuse, tedy s přestávkami na prohlídku zajímavých míst. Dnes už je velice málo míst v Evropě kam bych se chtěl ještě podívat, dnes už víc ten svět, když to po tolika letech jde!
Jak se dá nabíjet v zahraničí?
Tento příspěvek se
Jak se dá nabíjet v zahraničí?
Tento příspěvek se velice zajímavě dotkl oblasti dobíjení v zahraničí.
Chtěl bych poprosit redakci, nebo nějakého nadšence, kdyby vznikl článek, který by popisoval, jak je možné najít dobíjecí stanice v sousedních zemích a kde je možné si nějak objednat kartu, abychom mohli dobíjet, nebo třeba nějakou aplikaci do mobilu – prostě nějaké ucelené pojednání jak, kde a za kolik je možné nabíjet v zahraničí (okolní státy + Slovinsko, Chorvatsko, Itálie)
Bylo by to senza
Děkuji za zajímavou reportáž
Děkuji za zajímavou reportáž
Odpovím všem v jednom příspěvku.
Nepočítám desetníky
Odpovím všem v jednom příspěvku.
Nepočítám desetníky ani koruny, prostě to tak vyšlo.
Skutečně na vídeňské letiště je rychlejší jet přes Bratislavu i když je to o 20 km delší a to i spalovákem.
Pokud jste na dovolené 14 dní, tak i dálniční poplatek vyjde levněji přes Slovensko než Rakousko.
Cenu 4Kč za 1 kWh na ČEZu jsem dal orientačně a průměrně za rok, při podrobnějších propočtech to může být i míň ale neřeším to.
Ano je to retro, jezdit s EV, které má malou baterku ale takových je víc než těch s velkou (Počítám-li tak od 50 kWh).
Chtěl jsem jen ukázat, že to jde a že se toho ostatní také nemusí bát.
Jinak před 30 lety když jsem jel spalovákem z Prahy do Brna tak byly po cestě 2 benzínky na dálnici a jinak nic, takže to zas není až tak dlouho.
V AT jsem nabíjel z mennekesu zdarma a na letišti zkušebně z rychlo jen chvíli, abych si vyzkoušel funkčnost mé nové karty, protože v tu chvíli jsme nabíjet nepotřeboval.
Zpět přes Slovensko jsem vyzkoušel i nabíjení na stanicích Greenway, zase abych vyzkoušel kartu. Takže zpáteční cesta vyšla cca o 50-70 Kč víc.
Myslím že když stejnou cestu pojede Škoda Octavia 1.9
Myslím že když stejnou cestu pojede Škoda Octavia 1.9 TDI, pak bude reálná cena nižší než s tímto vozem. Cena dopravy totiž není o ceně paliva, ale celkové ceně. Chápu že má někdo EV rád, ale nepište nesmysly o tom kolik stojí někam dojed el. mobilem. To je stejné jako když řekneme, že nejlevnější je bydlení v novém pasivním domě v Praze, protože tam tento dům má nejnižší náklady na energie, protože Praha je klimaticky nejteplejší město v ČR.
Můžeme to i kombinovat kupte si takový pasivní dům v Praze a EV k tomu podle logiky tohoto článku ušetříte za bydlení a dopravu.
Dacie na Lpg pojede levněji než Octavia 1.9tdi. Nebude to na
Dacie na Lpg pojede levněji než Octavia 1.9tdi. Nebude to na skútru, nebo na kole ještě levnější??
V podstatě stopem by to bylo hypoteticky úplně zdarma.
No a nejlevnější je nikam nejezdit, nelétat a sedět doma na prdeli. 🙂 Ušetříte čas, peníze za auto a spotřebujete nejméně energie.
Ještě levnější by to bylo autem půjčeným od rodičů
Ještě levnější by to bylo autem půjčeným od rodičů 🙂
No jo ale 90% Octavii 1.9 TDI jsou staré vylagrovane auta
No jo ale 90% Octavii 1.9 TDI jsou staré vylagrovane auta která znecistuji živ. Prostředí 800x víc než spalovací nizkoobjemovy motor tak kolikrát víc to bude od elektromobilu. Já bych tyto vylagrovane auta sesrotoval. STOP VYLAGROVANYM AUTŮM. NIKDY SI TAKOVÉ AUTO NEKUPUJTE TO RADŠI JDETE PĚŠKY. STOP OCTAVIIM 1.9TDI A PODOBNÝM SROTUM BERTE TO VÁŽNĚ. a tyto auta by neměla existovat. STOP
+1
+1
Octavie TDI může být stará 20 let, ale také nová. EV je
Octavie TDI může být stará 20 let, ale také nová. EV je ekologičtější to je pravda. Zejména v místě spotřeby, jinak ropa se těží pomocí vrtů, ale zničená krajina těžbou lithia je co se ekologie týče mnohem horší, krom toho el. energie se stále vyrábí většinou z fosilních paliv zejména z uhlí a to ne jen u nás, ale i ve většině světa. Pokud se EV rychle prosadí pak to bude právě uhlí, které zajistí stabilní dodávku el. energie pro EV.
Řekl bych že zapálení vrtů a přeprava ropy pokud se
Řekl bych že zapálení vrtů a přeprava ropy pokud se tanker vylije je daleko nebezpečnější než ta trocha lithia co je vůči ropě potřeba.
To si snad Josef děláš legraci to nemůžeš myslet
To si snad Josef děláš legraci to nemůžeš myslet vážně, kolik ti je, jak jsi starý?? :)) TDI starý 20 let je ducavej šrot, rakovinomet bez DPF, který měl být už 10 let ošetřen zákonem ze silnice. Takový kterény dízlprasata co jezdí s 20 let starou TDI Vochcávkou by se měli rovnou ke zdi 😉
Díval jsem se ještě jednou a pan Kaštovský píše
Díval jsem se ještě jednou a pan Kaštovský píše vysloveně, že hodně jezdí a hodně nabíjí, tudíž pokud ho přes stojany čezu vyjde 1kWh na 4 Kč a beru měsíční paušál za 544,50 Kč, tak v průměru musí spotřebovat denně pouze 4,53 kWh, což mi přijde dost málo. Já jezdím Kia Soul a denně projedu minimálně jednu baterku, spíše více, takže denně spotřebuji minimálně 25 kWh.
Škoda, že jsme se nedozvěděli, kolik vyšlo nabíjení v
Škoda, že jsme se nedozvěděli, kolik vyšlo nabíjení v AT, zcela jistě tam autor dobíjel; tedy pokud to nebylo na grátis AC.
Nevím přesně v čem se jelo, ale těch 20kW je tedy
Nevím přesně v čem se jelo, ale těch 20kW je tedy reálných toho sračkagolfu 24,2 kWh, tedy ne novějšího s 35,8 kWh baterkou? Bylo vcelku blbé jet kvůli tomu do Vídně přes Tokio ať si to člověk vnitřně zdůvodní jakkoliv. V článku se pořád počítají desetníky, ale že se najelo daleko víc km a ztratilo tak více času se jako nevýhoda nezmiňuje. Většina těchle blbostí odpadá s auty 50kWh a víc. Tam to prostě už skoro na tyhle „pojížďky“ nemusíte řešit, max tak někam do Chorvatska 1-2 ročně. Ale zase fajn retro čtení jak se jezdilo/jezdí v pravěku ev. Prej jiná silnice a mám řešit 1kW:)).
Dobrá re-action. Ale napište nám jak Vy cestujete s vaším
Dobrá re-action. Ale napište nám jak Vy cestujete s vaším EVčkem alespoň podobným itinerářem s časy a zlaťáky. Děkundujeme.
Jednoduše – Letiště Vídeň a zpět před barák 242km s
Jednoduše – Letiště Vídeň a zpět před barák 242km s prstem v nose dle domácího tarifu. Stačí jedna věta než řešit blbosti kolem komína a atrapy místo baterky.
Je fakt že malá baterie je něco jako morseovka v době
Je fakt že malá baterie je něco jako morseovka v době mobilních telefonů, ale někomu to může/musí stačit. Akorát se to mělo nazvat dnešním retrem, neb normální je toto už s novým autem prostě neřešit.
Otázka zní proč tahat sebou 2x větší baterii, když ji
Otázka zní proč tahat sebou 2x větší baterii, když ji potřebuji 2x za rok a to ještě jen když jedu někam na dovolenou nebo na výlet?
Třeba proto abych nemusel každý den před barákem nabíjet
Třeba proto abych nemusel každý den před barákem nabíjet jako trubka. Nebo se budit ze spaní každý den že má dodavatel el. zrovna výpadek a jsem na dně. Prostě má to svoje nezadané výhody a je vůbec blbost se na ně ptát a uvažovat pod 50kWh.
Podle mě je dobré velikost baterie zvolit podle toho, kolik
Podle mě je dobré velikost baterie zvolit podle toho, kolik člověk denně najezdí. Při nájezdu např. 30 km denně a pár delších cest v roce je zbytečné mít 60 kWh baterii, pokud si člověk chce nechat auto třeba 10 a více let. Prodejní cena s takto starou baterií bude dost nízká, vzhledem k tomu, že nový kupující při případné výměně baterie zaplatí stejně, jako za malé benzínové auto. Tím chci říci, že je rozdíl zaplatit za novou baterii 6000 EUR nebo 12 tis. EUR. Pokud někdo parkuje venku, tak stejně auto připojuje každý den k síti kvůli předtopení a těch 10 sekund, které zabere připojení auta k síti, není problém ani v létě.
Nešel bych moc pod 50kWh z mnoha důvodů
Nešel bych moc pod 50kWh z mnoha důvodů (pohodlnost,rezerva,riziko výpadku el.,). Taková dobrá povídačka – za deset let budou v AAAčkách říkat že s tím eGolfem 20kWh jezdil jen důchodce co přeci nepotřeboval větší baterku a je super neježděné:)). Ne fakt pokud se bavíme o prvním autě v rodině tak baterka hraje prim. A za deset let těch 50kWh bude „za pusu“.
To je docela rozšířený omyl, protože baterie do starých
To je docela rozšířený omyl, protože baterie do starých modelů budou pouze jako náhradní díl za stejnou cenu jako dnes. Ano, nová baterie za 10 let se stejnou kapacitou bude stát možná třetinu, než ta původní stará. Ale výběr baterie je samozřejmě na každém, stačí čekat ještě cca 8 let, než bude větší rodinné auto za rozumné peníze s 70 kWh baterií.
Kdoví co bude za deset let:). Ale kupovat auto s následným
Kdoví co bude za deset let:). Ale kupovat auto s následným prodejem za 10let nemá cenu.
Pravda, já kupuju auta na 3-4 roky, ale když už by to mělo
Pravda, já kupuju auta na 3-4 roky, ale když už by to mělo být 10 let, tak jedině EV, to se zaplatí 2x 🙂
Ale on nejel do Vídně, ale na letiště.
Takže přez
Ale on nejel do Vídně, ale na letiště.
Takže přez Slovensko to může být často časově kratší kvůli zácpám ve Vídni a okolí v určité hodiny.
DEBILE ANONYMNÍ, NEVÍŠ VŮBEC NIC A TŘEPEŠ TADY TY SVOJE
DEBILE ANONYMNÍ, NEVÍŠ VŮBEC NIC A TŘEPEŠ TADY TY SVOJE DEBILNÍ VÝPOTKY. cHTĚLO BY TO NĚJAKEJ HUBÍCÍ SPREJ NA PODOBNÝ PITOMCE KTEREJCH JSOU FAKT MRAKY.
Dobrý den přeji, používám také čip od čezu a pokud mě
Dobrý den přeji, používám také čip od čezu a pokud mě pamět neklame, tak vychází denní paušál na 18,15 Kč včetně DPH a ne 48 Kč. Nebo se pletu ? 450 Kč měsíčně bez DPH tarif od čezu. Dejte vědět, děkuji
V textu je to rozepsané. Pán to nepočítá na dny, ale
V textu je to rozepsané. Pán to nepočítá na dny, ale kolik se mu daří z paušálu vydolovat kWh. A jelikož má spočítané, že ho kWh stojí 5 Kč, tak to počítá takto.
Josef Vám odpověděl za mne.
Ano za měsíc zaplatím 450
Josef Vám odpověděl za mne.
Ano za měsíc zaplatím 450 Kč (DPH si odečtu), a za měsíc u čezu nabiji průměrně(ročně) měsíčně 120 kWh, tak to na ty 4 Kč vyjde.
To jsme raději ani nepsal, že je to i míň a nedej bože napsat, že doma nabíjím i z FVE, no to už by se nedopočítal skoro nikdo skutečné ceny.
A ten s tím TDI by měl jen vztek, tak se může aspoň platonicky cachtat.
No z FVE by to bylo tak za miliardu, ta se nadoma nikdy
No z FVE by to bylo tak za miliardu, ta se nadoma nikdy nevrátí:))).
Stejný blábol jako ostatně všechny tvé příspěvky.
Já
Stejný blábol jako ostatně všechny tvé příspěvky.
Já už ji budu mít za chvíli splacenou, ty „nikdy“.
Jasně, pač Tobě to platěj ty ovce co jim to stavíš :)).
Jasně, pač Tobě to platěj ty ovce co jim to stavíš :)).
Ty asi pracuješ zadarmo že.
Ty asi pracuješ zadarmo že.
Ne, ale nechlubím se že mi něco ovce platí a pak to mám
Ne, ale nechlubím se že mi něco ovce platí a pak to mám oproti nim zaplaceno. To už mi přijde skoro jako nehoráznost.
forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=107&t=1780&p=29504&hilit=pod%C
forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=107&t=1780&p=29504&hilit=pod%C4%9Blte#p29504
Ne, mícháš 2 věci.
Stavba FVE je jiná položka.
Já psal
Ne, mícháš 2 věci.
Stavba FVE je jiná položka.
Já psal jen o své FVE a to do toho nepočítám částky co ušetřím na domácí spotřebě a na nabíjení EV.
To Ty ale asi nikdy nepochopíš!
Tak jasně že to počítám sakumpikum, pač pak by to nebyla
Tak jasně že to počítám sakumpikum, pač pak by to nebyla miliarda, ale miliardy 4 :)). Ber to tak že ti to pomáhá v propagaci při podnikání a tím se to i splácí. Prostě tam ta synergie je a je to v pořádku. Co v pořádku není je toto nevidět. Dole jsem postoval reálnou cenu na kterou se i po letech dostali lidé co si to na mypower staví většinou sami jako Ty, akorát si většina neodečte DPHčko a nedá si to po česku do nákladů. Vcelku je to za kWh i v podprůměru ranec a to si nepočítají rizika,pojištění,servisní prohlídky… .
Tak během té doby co tu plkáme,
jsem dalšímu
Tak během té doby co tu plkáme,
jsem dalšímu zákazníkovi postavil FVE, ještě nevyrobila ani kWh a už ji má z půlky splacenou.
Raději ti nebudu říkat jak, protože by tě mohl trefit šlak.
Jo a majitel nové FVE tě pozdravuje!
Můžu poprosit o kontakt ? (kdyžtak na můj mail –
Můžu poprosit o kontakt ? (kdyžtak na můj mail – dolgy@seznam.cz)
http://www.lukysystem.cz
http://www.lukysystem.cz
DEBILE ! DĚLÁŠ CHYTRÝHO A ZÁCHOD MÁŠ NA PAVLAČI,
DEBILE ! DĚLÁŠ CHYTRÝHO A ZÁCHOD MÁŠ NA PAVLAČI, BĚŽ SE SPLÁCHNOUT A NEPRĎ TADY TY SVÝ MOUDRA.
Asi jste to táhl až do ranních hodin. Nicméně dle
Asi jste to táhl až do ranních hodin. Nicméně dle zkusenosti drtivé většiny vlastníků slunečních elektraren jsou finančně těžce v mínusu i po letech. Je to škoda že pořád se panely nevyplácejí ani v nynejsi době pro vlastní potřebu.Pokud je ale montujeme nebo prodavate můžete si slušně vydělávat.Hezky den.
Vyplácí se to, ale pouze svépomocí a z komponentů
Vyplácí se to, ale pouze svépomocí a z komponentů koupených z druhé ruky. Rozhodně ne za plnou cenu (snad s výjimkou panelů).
Souhlasím že pokud se to z nějakých přebytků velkého
Souhlasím že pokud se to z nějakých přebytků velkého projektu či někde bazarově poshání a samodomo udělá tak není ta návratnost úplně utopistická. Byť ta rizika že to máte během let na kaši po kroupách nebo to nadzvedne větr či to koupí blesk tam jsou (většinou si ale něco odpálíte vlastní blbostí). Ale objednat si něco na klíč u firmy se ekonomicky nevyplatí skoro nikomu (čest vyjímkám).
Tak samozřejmě člověk musí být nadšenec. Ale pokud
Tak samozřejmě člověk musí být nadšenec. Ale pokud dodrží základní pravidla, neměl by být problém.