Před rokem jsme psali, že Tesla má novou konkurenci: čínského miliardáře. Ten aktuálně představil svůj přelomový plně robotický elektromobil LeSEE.
foto: LeEco
O americkém start-upu Faraday Future jste už určitě slyšeli. Firma nedávno začala v Las Vegas stavět svou továrnu. Finance pro Faraday Future zajišťuje právě onen čínský miliardář Jia Yueting zmíněný v úvodu.
Faraday Future je totiž součástí holdingové společnosti LeEco, původně LeTV, kterou vlastní právě Jia Yueting. Je čínskou obdobou Elona Muska.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Číňané mají kopii elektromobilu Tesla Model S
Autosalon Frankfurt 2015: Thunder Power – tchajwanská konkurence pro Model S
Před začátkem autosalonu v Pekingu odhalila LeEco svůj první elektromobil. Plně robotický elektrický sedan LeSEE se hodně podobá Tesla Model S, ale jde ještě o krok dál co se týká robotického řízení.
Když totiž auto jede v samořiditelném/autonomním módu, volant se složí tak, aby uvnitř kabiny nepřekážel. Interiér opět připomíná Tesla Model S, zejména díky velkému středovému displeji. I tomu, že auto je vybaveno vzduchovým filtrem (který se asi bude v Číně opravdu hodit, narozdíl od západního světa).
Je jasné, že prozatím jde pouze o koncept. Na velkolepé show ovšem firma LeEco ukázala i pojízdný prototyp a vypadá to, že tentokrát to Číňané myslí opravdu vážně.
Jia Yueting při své prezentaci řekl, že jeho nové auto je dokonalým příkladem vertikální produktové integrace. A že má stejný potenciál být disruptivní jako jeho mobilní telefony a televize.
Musím tedy říct, že
Musím tedy říct, že design je naprosto brilantní.
Vidím, že spousta lidí se
Vidím, že spousta lidí se zde posmívá Číně a považuje ji stále za zaostalou a chudou zemi. Časy se ovšem mění.
Čína je dnes na světové technologické špici už v několika oborech a další rychle přibývají. Často je zmiňována jejich železnice, kde jejich rychlovaky již předehnaly zbytek světa, ale nejde zde jen o rychlost. Koukněte třeba na dokument „Železnice na střechu světa“, kde Čína před pár lety úspěšně dokončila projekt, který všichni považovali za neproveditelný.
Další oblastí jsou třeba elektronika, telekomunikace a vysokorychlostní datové přenosy, kde Čína nekopíruje, ale sama podává patenty a vytváří nové standardy.
Největší změna ale nastává v základním výzkumu, který je nejnáročnější a také nejdražší. Již nyní se staví experimentální fúzní reaktory, jaderné reaktory na bázi thoria, obří urychlovač částic a spousta dalších.
Podle mě se Čína teprve rozjíždí a v budoucnu bude moci realizovat projekty, které už budou mimo možnosti ostatních velmocí.
A spousta lidi tu nechape
A spousta lidi tu nechape jak Cinani kradou a jsou na to pysni!!! Az ti ukradou celozivotni dilo pochopis co jsou to za lidi. A ti u moci jdou pres mrtvoly i vlastnich lidi. Jen jim tu tleskejte, jako nase uzasna vlada!
Nu o těch krádežích
Nu o těch krádežích sedá polemizovat. On totiž krade celý svět. Český reprezentant Krejčíř například dělá reklamu v JAR, a media mu jsou věčná, že mají o čem psát. Dieselgate jak se ukazuje nakonec není pouze věcí VW ale všech ostatních, jež s podobným podváděním přišly také. Anonyme jste zakomplexovaný zamindrákovaným člověkem, to vás omlouvá. Technika a ideologie jsou dvě odlišné věci. Běžný člověk nic nezmohl ani proti komunistickému socialismu, ani proti sovětské okupaci, ani válce v Indočíně.
No tak samozřejmě že
No tak samozřejmě že zloději jsou všude.
Ale to o čem je řeč je velký rozdíl.
Čína vyrostla na zlodějině všeho druhu. A to se nedá s ničím srovnávat.
Čína s „podporou“ svého diktátora, nemůžu napsat státu, protože je to diktatura ať si vůdce říká president nebo jinak vznešeně, kopíruje a krade všechno co jiní vymyslí a vyrobí a má úspěch.
Všechny světové značky čehokoli mají kopie, v Číně. Nike, Adidas, Apple, Mercedes, Audi, Cisco, Miele, atd.
Kdy se podíváte na systém routeru Cisco „ios“ a porovnate system routeru Huawei kde se jmenuje huos, tak je to úplně ale úplně stejné akorát místo příkazu „show“ se používá „display“ atd.
Takže obhajovat činí že tím, že kradou i jiní je dost mimo.
Čína je jeden z největších zlodějů světa a naše pomazaná hlava chce abychom se od nich učili té jejich „ekonomice“!
Takže jen do toho, zajdeme do Číny a jdeme kopírovat co vlastně vymysleli? Aha nic, to musíme vedle do Ameriky!
Čína není rozhodně v
Čína není rozhodně v tomto jednolitá. Na jedné straně je tam brutální, takřka dickensovksý, kapitalizmus utržený ze řetězu v průmyslových oblastech a na straně druhé bída na venkově. Přes veškerou komunistickou symboliku tam neexistuje žádný sociální stát v tom smyslu, jak ho chápeme v Evropě a to dokonce ani na té omezené úrovni jako byl tady za bolševika. Já bych tam žít určitě nechtěl.
sedřou chudáky z kůže a
sedřou chudáky z kůže a pak machrujou,aby byli ve světě borci,
jsou to volové
naši to dělaj chytřeji,sedřený prachy ulijou do Panamy
Nu posmívat se může
Nu posmívat se může kromě blba pouze ten kdo umí více a lépe. A to bohužel Češi už nejsou. Ani ti vzdělaní s různým stupněm vzdělání. Pokud by tomu bylo jinak tak by tito vzdělanci byli schopni konkurence, a to nejsou. Asiaty můžeme pouze obdivovat, at se jedná o Čínany, Korejce nebo Japonce. Nejedná se o ideologie, ale o schopnost od roku 1945 stát se světovými nepostradatelnými Asijskými tygry techniky a technického pokroku.
Ešte nech nám milí
Ešte nech nám milí čínania prezradia, kde budeme každých 300 km cestou po Európe nabíjať….a môžu to auto uviesť na trh…
Já se domnívám, že je
Já se domnívám, že je jim úplně šumák, pokud někdo jednotlivý kousek odvleče do Evropy, kde to bude nabíjet. Myslím, že to dělají hlavně pro svůj obrovský čínský trh…
Tento clanok mal mat
Tento clanok mal mat podnaspis „srandicka“.
BTW: taky máte poslední
BTW: taky máte poslední dobou ten nadšený pocit, že jste při tom, když se píše historie? Myslím, že příští rok po Tesla 3, Chevrolet Volt už svět nebude stejný a během 5-10 let se změní tak jak to nidko z nás v současné chvíli vůbec nečeká.
PS: na faradayfuture.com je odpočet… zbývá 1 den 21 h… !!!
Představí ten stejný automobil nebo něco dalšího ?!
Mozno automobil pre Robina?
Mozno automobil pre Robina? 😉
No vida 😀
„…to experience
No vida 😀
„…to experience the new home of FF“
Hm, ale to spíš vypadá na novej barák než na auto.
Aha tak ten svůj slavnej
Aha tak ten svůj slavnej odpočet už radši zrušili 🙂
Tenhle koncept jim nejspíš
Tenhle koncept jim nejspíš narychlo spachtili ve Faradaji. Prahy dveří jsou nepohodlně vysoko. Taky nechápu proč maj najednou dvě značky aut? Asi bude pak majitel trochu zbrklý a nesystematický ve svých požadavcích stejně jako kdysi novopečený „kormidelníci“ našeho průmyslu. 😀 Na svý webovky jednoduše plácli ohromnou fotku Faraday konceptu z CESu a to že nápisy na pneumatikách jsou zrcadlově obráceně je Číňanům šuma fuk stejně jako že tam maj obě loga najednou. Zaměstnanci v Kalifornii z to musej bejt nadšený 😀
Dvě různé značky jsou
Dvě různé značky jsou pravděpodobně proto, že čínský a západní automobilový trh se velmi liší a i evropské automobilky tam běžně vstupují s pozměněnými/novými názvy/značkami.
Jak chce koncept kterej
Jak chce koncept kterej dojede z místa na místo konkurovat homologovanýmu autu, který dokáže fungovat v 80% situacích na silnicích po celém světě je mi záhadou. Odborný médium jako Hybrid.cz by nemělo slepě přebírat všechny nadšený agenturní zprávy co jim přistanou na stole 🙂
Ty budes pekny vyKuK, mas
Ty budes pekny vyKuK, mas odpoved uplne na vsechno. Asi dalsi brouk pytlik 😉
Když je něčí výrobek
Když je něčí výrobek disruptivní (zejména pokud se jedná o výrobce telefonů a televizí) nemůže to taky znamenat, že má třeba potíže s odrušením signálu?
Aniž bych chtěl nějak
Aniž bych chtěl nějak defamovat čínské výrobky, nesedl bych si do toho, zejména v režimu ‚autopilot‘.
Taky bych se bál nendálné
Taky bych se bál nendálné modré obrazovky s rozsypaným čajem 😀
Myslím, že západní
Myslím, že západní automobilky si nad tou elektromobilní smrští mohou vykroutit hlavu. Ale můžou si za to sami, že dlouhodobým ignorováním elektromobility vznikl na trhu prostor, který umožnil vstup novým hráčům. A toto zdaleka není poslední nový hráč.
Nevite nekdo jestli se tohle
Nevite nekdo jestli se tohle v evrope prodava? 80kw baterie,hmm to by neco ujelo
http://www.byd.com/na/e6/e6.h
http://www.byd.com/na/e6/e6.html
Koncepty se prodávaj leda
Koncepty se prodávaj leda když se ruší automobilka, takže těžko 😀
myslim ten odkaz na net,sorry
myslim ten odkaz na net,sorry
ale jedno im treba uznať.
ale jedno im treba uznať. Auto je to originálne a zároveň pekné, čo nie je nič jednoduchého. Minimálne po dizajnérskej stránke sa mi to páči. Zároven to bude mať +- 100kWh baterku, teda im držím palce aby sa našli zbohatlíci čo to budú kupovať. Možno raz urobia auto na úrovni TM3 a dosiahnu dostatočný stupen spolahlivosti. Zároven popoženú spolu s Teslou ostatných aby prestali kecat a začali aj EV vyrábať….
Nepodcenuju Cinany, ale
Nepodcenuju Cinany, ale zatim to snazeni nema hlavu/patu. Cinan tu do Evropy nedostal obyc auto natoz autonomni. Zatim ohrozujou jen Teslu v podobe pretahovani schopnych lidi za penezi, ale s Elonem stejne nikdo dlouho nevydrzi, takze je to sumafuk 🙂
Mimojine volant na obrazku nejde pohodlne chytit, takze se asi radeji schovava. Jedina cinska sance by byla, kdyby okopirovali i cenu, takze 35t.USD? 😀 😀 😀
Ale libi se mi na cinanovi jak se svyma velkyma prachama pysne predstavuje neco, co vymyslel nekdo jiny. Hamba by me fackovala. No proste Cinan…
no pozor, elektrické auto
no pozor, elektrické auto je 1000x jednodušší postavit, v elektronice jsou čínani č. 1
navíc Evropa pro čínu nikdy nebyla v automotive prioritou
tak 1000x urcite ne a
tak 1000x urcite ne a vsechno co delaji solidniho v elektronice jsou kopie svetovych vyrobcu elektroniky. Vlastnich napadu Cinan nikdy moc nema…
V pripade aut uz mel Cinan sanci ukazat co umi a zatim nic/moc. Ani ty elektricke kola tady nedominujou cinske. Lidi se boji obecne elektrickych aut, natoz cinskych. Ledaze by prisel s autem za hubicku to asi jo, ale to se mu bez spolehlive levne baterky, kterou nema, nepodari. Zatim bych se nebal … 😉
Všichni kopírujou. Novou
Všichni kopírujou. Novou věc vymyslí vždy jen jeden člověk a ostatní to od něj začnou kopírovat.
I evropský automobilky jsou
I evropský automobilky jsou složeniny poskládaný z celků od různejch výrobců aýž se člověk diví na co všechno se lepí ta věhlesná značka za kterou si člověk připlatí. Zrovna teď jsem čet, že se do nějakejch hybridů budou cpát Bavorácký dízly až mě to překvapilo.
je vidět, že o tom nic
je vidět, že o tom nic nevíš
největší výrobce elektro aut/busů je totiž Čínské BYD 😉
Vyjímka potvrzující
Vyjímka potvrzující pravidlo
Volvo je v soucasnosti
Volvo je v soucasnosti Cinske a nezda se ze by si ho lidi nekupovali, neslo to prez Cinu, tak to udelali tak ze koupili automobilku „v problemech“, obdobne by se dalo pohlizet na Indicka auta, takze Jaguar Land Rover ktere jsou dnes Indicke Tata Motors
Víš úplný prd co se teď
Víš úplný prd co se teď v Číně děje, jak v průmyslu tak i společensky. Vím o dobrejch čínskejch firmách, které vyvijejí vlastní elektroniku, optiku, technologie a každej rok přinášej stále lepší výrobky. Dále úroveň průmyslu se také měří počtem přihlášených patentů a průmyslovejch vzorů a v tom myslí zrovna HTC nebo někdo takovej předstihlo takový giganty jako Canon apod., takže zatímco to si dál kupuješ čínský šmejdy tak ti spousta věcí uniká.
Volvo, Saab patří Číně, Jaguar, Rover Indii. Čínský stavebnictví má kšefty po celým světě. Už dělaj i slušný stíhačky a cpou se i do dopravních letadel. Rychlovakama pokryli celou Čínu a chtěj to protáhnout až do Evropy. Taky dostali svoje lidi do kosmu.
4K LCD displeje jsou ze 70% Čína a vod nich to bere i Sony apod. 4K TV už se bězne prodávali na e-šopech v celý Číně a na západě teprve nastupovali a to ješte za 10ti násobek ceny. 😀
Docela komické jak média a lidi totálně chrápou a uniká jim co se děje.
K tomu jen dodám že Čína
K tomu jen dodám že Čína vlastní 1/5 ukrajinský zemědělský půdy, zrovna teď koupila kus Austrálie zvicí velikosti ČR a o tom co provádí po léta v Africe co se týče tězby nerostných surovin je na hodně dlouhý povídání.
Honkonská pobočka Tesly je vůbec největší na světě.
Jenze v asijske kulture se
Jenze v asijske kulture se kopirovani za hambu nepovazuje, naopak je to pochvala, ze je neco natolik zajimaveho, ze to stoji za kopirovani. Viz i u nas cinske restaurace, cinske vecerky, vietnamske polivkarny, nehtova studia…
Takhle to do výroby v
Takhle to do výroby v životě nepůjde, jen další koncept, nic jiného.
„Když totiž auto jede v
„Když totiž auto jede v samořiditelném/autonomním módu, volant se složí tak, aby uvnitř kabiny nepřekážel.“ – pokud je to jenom koncept, která nemá homologaci na běžný provoz, včetně všech právních zádrhelí, tak si může klidně i zatmavovat skla na 100%, aby se řidiči lépe spalo.
Presne to som mal na mysli,
Presne to som mal na mysli, ešte dodám, že nie len výfukové plyny ale aj prach na cestách, či už z chemických solí v ktorých sú okrem iného aj ťažké kovy alebo aj prach z polí plný pesticídov a herbicídov.
Filter ako má Tesla by v dnešnom svete mal byť štandard, bohužel…
filtr se hodi i v zapadnim
filtr se hodi i v zapadnim svete, a to kvuli autum na fosilni paliva kde z vejfuku litaj slusny sracky a dycha je prave ten kdo jede za nima ve svem aute a nema poradny filtr
Filtr na západě není
Filtr na západě není potřeba. Stačí, abychom šli tvrdě po #dieselgate společnostech, které mají plnit přísné limit, které ovšem již z důvodu zastaralé technologie plnit nemohou. Nesmíme umožnit jejich lobystům aby tyto limity „naředili“.
Technologicky to pro spalováky bude neudržitelné, už nyní musí podvádět. A pokud limity ještě přitrvdíme, tak se budou muset začít orientovat na EV a podobné technologie a filtry tím pádem nebudou mít tak velký význam.
Obecně myslím, že je lepší řešit příčinu a ne důsledek.
emisni limity jsou vzdy jen
emisni limity jsou vzdy jen od urciteho data, cokoliv starsiho bude vzdy plnit az zase ty starsi limity, a tak dal a dal, takze pokud si nemuzes vybrat mezi jakyma autama se v provozu pohybujes, tak jsou ti v ten moment emisni limity tak nejak na dve veci, pokud predtebou jedou auta starsi treb roku 80, tak neplnej nemusej plnit zadne Euro limity, pokud potkas na ceste starej nakladak nebo autobus tak ti jsou opet emisni limity u zadele a co te zajima je jak zabranis aby splodiny z danho auta nesli do kabiny tveho auta, a k tomu je dobrej kvalitni filtr
ikdyby zejtra zakazali prodej fosilnich aut, na silnicich je budes potkavat jeste desitky let
to je dobrá poznámka
to je dobrá poznámka
Nový benzínový
Nový benzínový přimovstřiky maj víc sazí než dízly, nemaj žádný filtry pevnejch částic a přesto vyhvovujou EUROnormě páč se to u nich nemusí na emisich měřit. Ale my to dejchat musíme.
Filtry pevných částic
Filtry pevných částic jsou tak trochu kontraproduktivní, protože větších částic se plíce zbaví snadněji než těch nejmenších.
A když jdete po ulici, taky
A když jdete po ulici, taky máte na nose namontovaný filtr?
Filtr není řešení. Řešením je snižování bordelu v ovzduší.
no ale do doby nez se ten
no ale do doby nez se ten bordel snizi, coz je beh na nekolik desitek let, tak je dobre se nejak chranit
jinak ano v urcitych oblastech neni nic vyjimecneho, ze lide maji na obliceji rousku a nekde si ji i vycpavaji kazdy den novou vatovou vlozkou, a asi by se nekteri divili jak takova vatova vycpavka vypada po 1 dni noseni v Praze, tedy ve meste s relativne na pohled cistym ovzdusim, a to ta rouska s vatou zachyti jen ty vetsi castice
Filtr je okamžitým
Filtr je okamžitým řešením pro mě. Než to systematický pořeší stát tak si můžu prodloužit život.