Nečekaný zájem o elektromobil Tesla Model 3 znovu potvrdil, že Tesla bude muset brzy začít přemýšlet o nové továrně. Mohla by vzniknout ve Francii. Na místě bývalé jaderné elektrárny.
foto: BlackBlitz
Francouzská ministrině životního prostředí a energetiky Ségolène Royal, která prosadila šrotovné na diesely vyměněné za elektromobily, oznámila, že Elonu Muskovi navrhla, aby novou továrnu Tesla vybudoval ve Francii, konkrétně v oblasti Alsasko na severovýchodě země.
Jmenovitě mu nabídla prostor jaderné elektrárny Fessenheim, která byla zprovozněna v roce 1977. Během letošního roku má ale být uzavřena – zejména z toho důvodu, že se nachází v oblasti ohrožené zemětřeseními.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk chce mít v Číně továrnu Tesla co nejdříve
Ségolène Royal tvrdí, že se zástupci automobilky Tesla Motors se má sejít už tento měsíc. Zda ale z celého nápadu něco bude je zatím ve hvězdách. Alsasko je strategická poloha, region sousedí se Švýcarskem a Německem.
Zda je ale prostor bývalé jaderné elektrárny vhodný pro automobilovou továrnu, toť otázka. Přiznala to i samotná Ségolène Royal, vždyť dekontaminace může trvat desítky let.
„Řekla jsem mu: mám pro vás místo – Fessenheim. On neřekl ne. Kdo si troufá, vítězí. Bylo by to skvělé protože už jsme ohlásili zavření Fessenheium a postavili bychom něco nového. Otočíme list a budeme hledět do budoucnosti. A elektromobily jsou průmysl budoucnosti.“ – Ségolène Royal
Je krásné slyšet takhle přemýšlet zástupce vlády státu. Když před časem Elon Musk zavítal do Francie, zopakoval, že továrna Tesla v Evropě bude nutná. A zmínil právě Alsasko jako geograficky velmi dobrou volbu.
Tato zmínka padla na úrodnou půdu a zástupci Alsaska ihned chytili příležitost za pačesy. Udělali dokonce video ve kterém hlásají, že „Alsasko je na Teslu připraveno“.
V minulosti se v souvislosti se stavbou nové továrny Tesla v Evropě mluvilo také o střední Evropě, konkrétně České repulice a Slovensku. Je jasné, že o tak lukrativní investici mají zájem prakticky všichni.
Hezčí nadpis by byl
Hezčí nadpis by byl „Francie nabízí k Tesle starou jadernou elektrárnu“ 🙂
tak je krasne videt jaci
tak je krasne videt jaci „odbornici“ sedi na zidlich ministru, neb nez se dana elektrarna asanuje aby se tam mohlo neco dalsiho provozovat, tak to zabere cca 20-30 let, takze mila Teslo, mame pro tebe super misto na tovarnu, ale jen pokud vse pujde dobre a bude to tak za 20-30 let 😀
jen pro predstavu, s asanaci jaderne elektrarny na „zelenou louku“ maji v EU zatim zkusenosti jen Nemci s Slovaci, v nemecku nejkratsi asanace trvala 22 let (cena asanace cca 53 miliard eur), na Slovensku se asanuje A1 jiz nejakych 30 let a jeste neni hotovo 🙂 tak hodne stesti Frantici
a perlicka, v cele EU neni zadna energeticka firma ktera by mela dostatek financi na nasledne asanace svich jadernych elektraren az doslouzi, jak se po cele EU ukazuje, odkladani casti prijmu do fondů na asanace nestaci a tak to nakonec zase zaplati danovy poplatnici, coz je super, danovy poplatnici zaplati z velke casti vystavbu, pak plati za kazdy kW ktery jim z dane elektrarny dodaji a nasledne jeste zaplati za asanaci, jsme to ale stado tupcu co my danovy poplatnici 😀
Ještě jste zapomněl na
Ještě jste zapomněl na náklady na skladování odpadu. Jaderná energetika je sice kompaktní zdroj elektické energie, ale jinak co se týče externalit a rizik asi horší než klasické fosilní zdroje.
skladovani odpadu a
skladovani odpadu a nasledneho odpadu je tusim zahrnovano v cenach asanaci po dobu 100 nbeo 200 let, as tak podrobne jsem to nestudoval, ono nejvice odpadu se prave skladuje po asanaci, palivo samotne as tak „objemne“ neni
K tomu videu – no, je to
K tomu videu – no, je to taková umělecká nadsázka. Nicméně Alsasko je jak vidno krajina bez lidí, plna divných futuristických staveb, na ulici občas potkáte hybridní Toyotu Prius a místní ekologicky smýšlející občané neváhají do krásného údolí s malebnou vesničkou narvat krabici s nápisem Tesla. Kouzlo nechtěného po teroristických útocích v 1:40 min videa je ten vojenský náklaďák, nedaleko něhož pán zaparkuje.
P.S. Ať mi nikdo netvrdí, že nejsme ve válce. Právě se na kolejích VŠB-TU Ostrava střídají vojáci v plné zbroji, kteří tu zajišťují posily pro hlídkování. Zelené barety červené. Jen tady po kolejích, kde bydlí, chodí s útočnými puškami Bren přes prsa s prstem nad spouští a s pistolemi v rychlotažných pouzdrech bez zásobníků. Do služby pak se zásobníky s ostrými a u těch Brenů ještě s druhým, přilepeným izolační páskou do protivky á la Jugoslávie a Afghánistán. Po 26 letech, kdy jsem tady nastupoval každou středu na vojenskou katedru na buzer place docela déja vu. To byla studená válka.
V Praze se zjevně hnuly
V Praze se zjevně hnuly ledy.Majitele elektromobilů, ne hybridů,mohou parkovat v modré zóně. Dnes jsem získal za 100kc do záři 2017 povoleni pro prahu 1,zitra budu bojovat pha 7.Od května Praha 8,5,6.
Vzhledem k velmi
Vzhledem k velmi vstřícnému vztahu Francouzů ke stávkám bych spíš preferoval Německo.
No Nemci maji ke stavka
No Nemci maji ke stavka podobne vstricny vztah jako frantici…
a jelikož v čechách
a jelikož v čechách vládnou ejrososialisti tak zbývá poctivý kapitalistický Slovensko 😉
startitup.sk/potvrdene-prva-europska-tovaren-tesla-slovensku/
vydáno: 1. apríl 2016
vydáno: 1. apríl 2016
To poctivé a
To poctivé a kapitalistické Slovensko myslíte buď ironicky alebo nemáte prehľad 🙂
Veď tu je socializmus a blýska sa len na horšie časy.
Tak to je možnost zkusit je
Tak to je možnost zkusit je přilákat sem.
super nabídka, zbourejte si
super nabídka, zbourejte si pár set tun betonu a můžete si tu postavit továrnu
Ono to budou spíše tisíce
Ono to budou spíše tisíce tun. Ale kolik z toho bude svítit nevím.
jo, chtěl jsem napsat pár
jo, chtěl jsem napsat pár set tisíc tun …
Bude to jak píšete. Pro
Bude to jak píšete. Pro mne nepředstavitelné množství …
a ještě je plánovaně
a ještě je plánovaně chtějí otrávit radiací, typické to pro rakovinový průmysl a jeho útoky na EV 🙂
Ale kdyby tam postavil
Ale kdyby tam postavil továrnu na baterky, tak by se v zimě nemuseli předehřívat, budou stvítit a topit samy. 🙂
nie som si uplne isty tou
nie som si uplne isty tou lukrativnostou, podla mna potrebuju lacnu pracovnu silu a danove podnety na vystavbu 🙂
tak, to doposial u nas bolo vzdy, naposledy Jaguar.
Francuzko, krajina strajkujucich zamestnancov a plna diverzantov s vysokou mierou teroristickeho utoku ?
Podle mě to bude někdo
Podle mě to bude někdo blízko přístavu… a tipnul bych to na Německo…
Hned ten kanál
Hned ten kanál Odra-Labe-Dunaj začíná dávat smysl. Jsem netušil, že Musk, Zeman a Číňani jsou takhle zadobře 🙂
Stačilo by jenom zajistit
Stačilo by jenom zajistit aby bylo Labe splevné alespoň 10-11 měsíců v roce pro plně ložené lodě a už by to mohlo, neb Labe je, dle dohody z předminulého či předpředminulého století, stejně jako Dunaj, mezinárodními vodami, tento fakt bz mohlo, pokud bude dlouhodobě splavné, výrazně ovlivnit cenu a strukturu našeho exportu/importu.
Mimochodem se Rakouské císařství tehdy zavázalo že Labe a Dunaj spojí kanálem neb železnicí, což je splněno někdy od dob Českobudějovické koňky.
Ale možná by nebylo od věci jim zkusit nabídnout některé ruiny u Labe, asanace od chemikálií by byla možná násobně rychlejší.