Ve fiskálním roce 2015 prodala společnost Nissan Europe fleetovým zákazníkům rekordní počet vozidel. Prodej v této oblasti narostl o 45 %.
foto: Nissan
Od doby, kdy byly na trh uvedeny elektromobily značky Nissan, jich fleetoví zákazníci nakoupili již přes 20 000. V celosvětovém měřítku vítězí v segmentu elektromobilů i nadále model Nissan Leaf, jehož prodej dosáhl téměř 220 000 vozů.
Elektromobily Nissan jsou stále populárnější volbou fleetových zákazníků po celé Evropě. Ve fiskálním roce 2015 se fleetový prodej vozů Nissan LEAF a Nissan e-NV200 i nadále zvyšoval.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Šéf Nissanu tleská Tesle za elektromobil Model 3
Nissan v Sunderlandu vyrobí baterie pro příští generace elektromobilů
Fleetovým zákazníkům a municipalitám prodal Nissan v Evropě přes 7500 vozů LEAF a e-NV200. Oproti minulému fiskálnímu roku tím dosáhl o 45 % vyššího prodeje a připsal si 28% podíl na trhu elektromobilů pro firemní zákazníky.
Od doby, kdy byly na trh uvedeny elektromobily značky Nissan, jich evropské vozové parky nakoupily již přes 20 000. Z toho jasně vyplývá, že majitelé firem přecházejí na výhodné řešení v podobě mobility s nulovými emisemi.
Modely Nissan LEAF a e-NV200 nabízejí optimální využitelnost i jízdní pohodlí v kombinaci s nízkými provozními náklady, které činí cca 0,03 eur na kilometr. Poskytují tak bezkonkurenčně nízké celkové náklady na vlastnictví vozidla, a to i díky nízkým nákladům na servis a údržbu.
Elektromobily Nissan mají méně pohyblivých dílů a odhaduje se, že oproti alternativám se spalovacími motory mají až o 40 % nižší náklady na údržbu.
Navíc může mnoho firemních zákazníků využívat různé pobídky nabízené vládami napříč kontinentem. Výsledkem jsou jednoduchá a přitom úsporná řešení, která šetří energii a pomáhají snižovat uhlíkovou stopu.
Ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily Gareth Dunsmore konstatoval: „Je potěšující pozorovat, jak poptávka fleetových zákazníků po elektromobilech Nissan slaví jeden úspěch za druhým a jak se firmy učí využívat mnoha nesporných výhod, které tyto vozy přinášejí. Nissan nenabízí jen plně elektrická řešení pro firmy. Ve většině evropských zemí zaměstnáváme také fleetové specialisty na elektromobily, kteří jsou školeni tak, aby zákazníkům poskytovali poradenství a podporu a nabízeli jim analýzy celkových nákladů na vlastnictví i nabíjecí infrastrukturu. Velmi se nám osvědčuje strategie, kdy poskytujeme asistenci firmám, které se o technologii nulových emisí zajímají, ale s přechodem na bezemisní dopravu potřebují pomoci.“
Po nedávném uvedení modelu nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií, která je v tomto segmentu novinkou, mohou fleetoví zákazníci cestovat ještě dále. Pro služební potřeby mají k dispozici dojezd až 250 km (NEDC).
Mezi mnoho poskytovatelů služeb, kteří jasných výhod spojených s přechodem na elektrický pohon využili bez prodlení, patří i poštovní služby. Rakouská státní pošta Österreichische Post AG již využívá přes 160 vozů e-NV200 a nedávno potvrdila kontrakt na nákup další stovky vozidel.
Naplnit své vozové parky vozidly s nulovými emisemi a jít tak příkladem ostatním se rozhodlo i mnoho evropských veřejných institucí a vládních organizací.
Ve Spojeném království prodal Nissan veřejným subjektům již přes 350 elektromobilů. Italské město Bari nedávno představilo ve spolupráci s firmou ACI Global službu sdílení vozidel, která využívá 30 vozů Nissan LEAF.
Tyto významné milníky slaví Nissan pět let po uvedení vozu Nissan LEAF, který je prvním sériově vyráběným modelem s nulovými emisemi na světě, a jen rok poté, co představil 100% elektrický lehký užitkový vůz e-NV200.
Jako firemní vůz pro
Jako firemní vůz pro asistentku společnosti, případně sdílený vůz pro více zaměstnanců na běžné vyřizování ve městě a dojíždění k nedalekým zákazníkům s možností nabíjení u firmy je to ideální dopravní prostředek.
Jazdil som na leafe 24kWh
Jazdil som na leafe 24kWh celý týždeň a raz sa mi podarilo 183 km a baterka takmer na nule. Keby to robil niekto pravidelne, tak kapacita baterie pôjde rapídne dole. Reálny dojazd je podla mna okolo 100km aby to nebolo vždy na doraz, kvoli životnosti baterky.
Do mesta inak v poho…
Dobry den, to co píšete je
Dobry den, to co píšete je naprostá blbost. Baterie u žádného EV nejde vybít na nulu. Ukazatel na nule neznamená, že baterie je na nule :-))).
Dobrý postreh 🙂
Dobrý postreh 🙂
Ukazovateľ na nule znamená, že batéria má asi 20% zostávajúcej kapacity. Tých 20% odtial nedostanete, takže pre dojazd to znamená 0 km! Stále platí, to, čo som napísal, že pravidelné vybíjanie na nulu (20%) podstatne skracuje životnosť baterie.!
A ešte pre vašu informáciu, batéria v elektromobile sa dá vybiť aj na 0%. Stačí, keď odložíte auto na parkovisko s maximálnym prípustným vybitím na týždeň bez nabitia a už ho nenabijete. Batérie sa vybíjajú aj keď nejazdí !!!
Ak mi neveríte, môžete to vyskúšať 😀
To vybití na nulu na
To vybití na nulu na parkovišti není obecný jev. To moje můžete nechat stát 2roky a na nulu se určitě nedostanete (když je vypnuto, tak žádný proud nikam neteče).
Ja by som to neriskoval… A
Ja by som to neriskoval… A záleží od teploty.
Ani nemusíte, protože to
Ani nemusíte, protože to je naprosto bez rizika 🙂
Bavíme sa tu o hlbokom
Bavíme sa tu o hlbokom cyklovaní. Nepoznám nikoho, kto to takto robí.
Každý akumulátor má samovybíjanie, aj litiový aj keď nie v takej miere ako iné druhy.
Nebudem nikoho presviedčať ale odložiť vybitý akumulátor na dva mesiace alebo dokonca na dva roky…!?
Robte to tak ďalej, sú to vaše peniaze:-)
celkovo 3ks z China Hobby
celkovo 3ks z China Hobby King LiPo, USA Ar.drone LiPo, … Rok to lezalo odpojene, povodne z polovice vybite, 2x silne podbita, nesla normalne nabit, musel som rozne ozivovat, nakoniec sa ako tak na niekolky pokus spamatala, 1x silne vybita, len tak tak to slo nabit.
+ v pripade 1 rok nepouzivaneho notebooku, povodne plne do plna, bola takmer vybita.
gratulujem.
gratulujem.
No a u spalovacich aut taky
No a u spalovacich aut taky pouzivate prime srovnani s treba modelovymi auty z ciny?
EV není PC ani mobil
EV není PC ani mobil :-))))….no, ale hlavně , že se bavíte. Já zase mám EV už delší dobu a rozhodně netrpí samovybíjením ani po 90.000 km.
Plácáte nesmysly. Za dva
Plácáte nesmysly. Za dva měsíce se vám samovybíjením nevybije ani olověný AGM akumulátor. Ostatně ani za rok ne. Li-ion akumulátor se vám nijak signifikantně nevybije ani za 10 let skladování. Hlídací obvody v BMS mají odběry v řádu nA. Jediné, co se vám může vybít na dlouhodobě odstaveném EV je pomocná olověná baterie, ze které se napájí centrál, alarm a podobné věci, což už jsou nezanedbatelné odběry. Ale ne trakční lithiová baterie.
Skúste ešte raz
Skúste ešte raz prečítať môj príspevok a potom, ked to pochopíte, tak komentujte.
Dovtedy „plácáte nesmysly“ Vy.
Podívejte, já nemusím nic
Podívejte, já nemusím nic číst znova, protože se tím zabývám mnoho let a vím přesně, jak se chová a kolik zbude v li-ion baterii, když jí odložíte na hranici vybití (tj. kolem 3V u Li-ion) třeba i několik let. Prošlo mi jich totiž rukama opravdu hodně. Shodou okolností jsem zrovna nedávno probíral bednu starých notebookových článků, co mi ležela ve sklepě určitě minimálně pět let. Mnohé už sice měly výrazně degradovanou kapacitu, ale přes to měly stále nominální napětí v předepsaném rozsahu. Těch pár, co měly napětí už výrazně pod limitem o zřejmě mely už v době, kdy se do krabice dávaly.
Jestli chcete, mohu vám dát nějaké doučování, ale zadarmo to nebude 😉
Naprostý souhlas, ale
Naprostý souhlas, ale myslím si, že toho pána (EVman) asi nepřesvědčíte. :-). Já vlastním EV a také jsem ho nepřesvědčil………..
Toto som našiel na stránke
Toto som našiel na stránke Nissanu:
„Ak vozidlo zostane nedotknuté či nenabité po dobu 6 týždňov, stratí batéria Nissanu LEAF len okolo 4,5 % zo svojej plnej kapacity (za mesiac sú to približne 3 percentá)“
Tak teraz neviem. Podľa mňa má nejaký odber z hlavnej batérie aj keď je zaparkovaný.
Za krátku dobu sa určite nič nestane, ale dlhodobo by som ho vybitý nenechal…
Moje primitivní auto
Moje primitivní auto neodebírá vůbec nic.
Tak to môžete byť iba
Tak to môžete byť iba rád. Ja som už bol pozerať jeden elektromobil, ktorý zaparkovali do garáže z vybitou baterkou (Li-ion) a po roku zistili, že sa už nedá nabiť.
Mám jednu otázku:
Dá sa nastaviť na nabíjačke leafa aby sa mi nabila baterka iba na nejakú nastavenú úroveň? Na tesle sa to dá.
Dobrý den, rozhodně
Dobrý den, rozhodně naprosto nesouhlasím, Vaše informace nejsou správné. Proto tam zůstává těch cca 20% :-). Věřte, že i když bude stát na parkovišti dva měsíce…..bude vše OK. 🙂
Dojazd 250km podľa NEDC
Dojazd 250km podľa NEDC :DDD
Takže rýchlosť 50km/h, po rovine, za bezvetria, pri +20 st. s vypnutými všetkými spotrebičmi, bez nákladu, bez spolujazdca atď.
Takže nereálne…
Dojezd Leaf s 24kWh baterkou
Dojezd Leaf s 24kWh baterkou je dle NEDC 200km. Spousta lidi prekonala tuto hranici i v realnem provozu.
30kWh pravdepodobne umozni realne 250km. Samozrejme neni to o dalnicni rychlosti a piskani pneumatik.
Více jak polovinu najetých
Více jak polovinu najetých kilometrů mám po dálnici. Takže mě spotřeba při dálničních 120-140 zajímá. A to bydlím ve městě…
A kolik je Váše „víc jak
A kolik je Váše „víc jak polovina“ celkem denně kilometrů? To je docela zásadní otázka. Obecně není dálnice pro Leaf ideální prostředí a pokud máte tak vysoké zastoupení dálnic ve Vašem každodenním ježdění, nejste cílovou skupinou tohoto vozu.
Co je to „v realnem
Co je to „v realnem provozu“? Bezny mix, nebo jizda po rovne americke silnici rychlosti 50kmh?
Mam na Leafe 24kWH najazdene
Mam na Leafe 24kWH najazdene 50.000. Moje poznatky su: idealne podmienky cca 20 st.C mimo mesto 70-80 km/hod 150 km a v meste 200 km 40-50 km/hod. Čím nižšia teplota tým menej km. V zime keď si aj zakúrim +/- cca 100 km.
Doplním: s plně rozvinutou
Doplním: s plně rozvinutou hlavní plachtou a s kosatkou na vysunutém spinakrovém pni. A bez řidiče.