Automobilka Tesla oznámila, že na nový elektromobil Tesla Model 3 už má 325 000 rezervací a stále přibývají. Tesla proto uplynulých pár dní nazývá „týdnem, kdy se z elektromobilů stal mainstream“.
Více než 325 000 rezervací na elektromobil Tesla Model 3 znamená, že Tesla Motors má implikovány už dnes budoucí prodeje v hodnotě minimálně $14 mld. A to bez započítání Tesla Model S a Tesla Model X.
ZAJÍMAVOST: S aktuálními více než 325 000 rezervacemi získala Tesla také de-facto bezúročnou půjčku přes $325 mil. od svých zákazníků. Jde o vratný rezervační poplatek, který se pohybuje podle konkrétní země kolem $1000.
Právem se nyní může Tesla chlubit tím, že šlo o největší produktový launch za jediný týden v historii. „Tento zájem se navíc rozšířil zcela organicky,“ dodává Tesla s tím, že do reklamy a marketingu investovala jen minimálně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Premiéra Tesla Model 3 zastínila i nový iPhone SE
A ťed si představte, až začne investovat do internetové a televizní reklamy. Jen za prvních 24 hodin si auto rezervovalo 180 000 lidí po celém světě!
„Namísto toho jde o skutečně zdola vyvolanou snahu vyvolanou jednak nadšením týmu Tesla, který tvrdě pracoval na tom aby se dostal tam kde je, ale také našimi současnými i budoucími zákazníky, kteří tak silně věří v to čeho chceme dosáhnout.“ – Tesla Motors
Všechno tohle ukazuje, že Tesla je fenomén, který se nejspíš v následujících desetiletích nejspíš nebude opakovat.
Konkurence TM3 nebude
Konkurence TM3 nebude žádná. To je to, čeho se fakt obávám. Model S jezdí 3.5 roku a NIKDO z „gigantů“ neudělal NIC, co by se mu byť jen vzdáleně přibližovalo. Všechny ostatní EV s ním mají společný jen počet kol. Vše ostatní je úplně (!) jiná liga a plní JINÝ cíl: ukázat, že kdyby giganti chtěli, mohli by. Ale oni si řekli – NE, NASRAT… To by tak hrálo! Elektromobil vám tedy dáme, ale tak zmrvený, abyste ještě rádi zůstali u ropy! Tuhle vám nedáme rychlonabíjení (Mercedes), tady dostanete nesmyslnou „síť) DC nabíjení (ČEZ, PRE, E.On,…), tamhle vám nedáme baterku (Renault), onde jen přilepíme naši značku na cizí dílo (Peugeot, Citroen), tuhle jako správní Němčouři zase rozbijeme fungující standard Chademo naším Echte Deutsche výplodem CCS, a všichni společně vám dáme menší baterku, než byste potřebovali – abyste pochopili, že MY EV FAKT NECHCEME! :-))
Ak nebude, tak bude len
Ak nebude, tak bude len Tesla a ostatní postupne zakapú. Taký je zákon trhu. Myslím, že už teraz majú problém predávať svoje „výtvory“ Či sú to ropáky alebo aj elektromobily.
Ale skôr si myslím, že im to postupne dojde, pretože ich úspech Tesly donúti prestať sa hrať a konečne niečo rozumné robiť.
T3 mám objednanú a už sa neviem dočkať, kedy bude na trhu a stlačí cenu všetkých ostatných EV. A to určite príde…
No ja bych se o ostatni
No ja bych se o ostatni automobilky nebal, uz proto, ze tesla zatim miri cenove tam, kde vetsina velkych automobilek cenove ani nedosahuje…
A co se tyce planu na levnejsi „masovejsi“ EV tak tam tesla zatim nepredstavila o nic vice nez klasicke automobilky, naopak spise mozna zaostava…
Vodik ako nosic energie pre
Vodik ako nosic energie pre e-mobilitu ma zmysel ale nie v kvapalnej forme v nadrzi ale ako medium na regeneraciu vanad-borid baterii.
V praxi to znamena ze Li-ion baterie disponuju 1 e- na reakciu pricom sira dokaze hostit az 2Li+ takze 2x monovalent Li+ co su 2 e- dalej ako priklad horcik Mg2+, vapnik Ca2+ (divalent) alebo hlinik Al3+ trivalent.
Vanad-diborid baterie disponuje 11 e- co z tejto primarnej baterie robi najefektivnejsi storage material pre e-mobilitu s volumetrickou kapacitou 32kWh/l to je 3x vyssia kapacita ako ma benzin v nadrzi.
Kedze sa pouziva KOH/NaOH klasicky elektrolyt vysledna cena takejto baterie by bola pod 50€ kWh co znamena ze tak ako dnes cerpate palivo do nadrze alebo nabijate na stojane tak si mozte vytiahnut 8litrovy modul baterie a vymenit ho za novy regenerovany vodikom a mate v elektrickom aute lahko vyberatelny kompaktny cca 150kWh bateriovy pak.
Takze ano vodik ma buducnost ale iba na regeneraciu 11e- baterii.
Z toho je nejméně 200 000
Z toho je nejméně 200 000 Američanů, kteří to udělali proto, aby dosáhli na federální dotaci 7500$.
No a i kdyby tak co?
No a i kdyby tak co? Připadá vám ten zbytek (přes 100 tisíc rezervací) za týden málo?
Upřímně. Zálohu jsem
Upřímně. Zálohu jsem taje složil a to primárně ze chci testu podpořit. To jestli si auto ve finále koupím nevím. Ad 1 – je to za dlouho a bůh ví co bude pak za nabídku. Ad 2 – nevím kolik bude stat, co bude ve výbavě,… Ad 3 – záloha je vratná bez sankce. Dříve než na teslu 3 jsem koukal na vw up či golf. Postřehů ji auto na 10km do práce, 10km z práce a přes den Max 100km po městě. Stačil by mi pak ojetý vw up za 10000 eur?
Buďme nohama na zemi. Ani
Buďme nohama na zemi. Ani čtyřnásobek neznamená, že se z toho stane mainstream. Jenom Toyota prodá ročně 10 milionů aut.
Jaké jsou pravidla
Jaké jsou pravidla rezervace? Někde píšou že je záloha 1000 dolarů,euro vratná někde píšou že nevratná.
a kde konkrétne píšu že
a kde konkrétne píšu že nevratná?
Elon Musk Bude muset znovu
Elon Musk Bude muset znovu přehodnotit situaci .
tesla Model 3
Elon nic prehodnocovat
Elon nic prehodnocovat nebude, pojede se dál podle původního plánu jak jen to půjde a až na tebe prostě dojde v roce 2021 řada tak teprv MODEL 3 bude 😉
Ostatně soudím, že
Ostatně soudím, že anonymní autoři by se na seriózním serveru vůbec neměli vyskytovat… ((
…Ale co dělat, když zadavatel reklamy platí od návštěvnosti webu, že…?
Vodíkový sedan LF-FC
Vodíkový sedan LF-FC naznačuje, kam se vydá budoucí generace nejhonosnějšího korábu japonské značky. Chystaný Lexus LS to poodhaluje jak z pohledu designu, tak techniky. Představitelé prémiové japonské značky jasně deklarují, že vodík je tou pravou cestou a elektromobily nebo plug-in hybridy u nich nepřipadají v úvahu.
na zaplatenych anonymov
na zaplatenych anonymov standardne nereagujem ale neda mi to.
Naco predavaju Prius PRIME PHEV, ked tam nevidia buducnost?
A toyota mirai je co ? omg
A toyota mirai je co ? omg mas skvele info lol, ale to nic to vetsina lidi tady 🙂
To je pokus o kvadraturu
To je pokus o kvadraturu kruhu. Neskutečně drahé (i přes dotace) a provozovatelné jen tam, kde se za pár milionů eur či dolarů postaví tankovací stanice. Stačí trochu méně kvatitní vodík a můžete si nechat vyměnit palivové články.
Jo a tesla je take dotovana
Jo a tesla je take dotovana ze statniho rozpoctu bez toho by EM nepostavil ani cihlu 🙂 a porad jsou v minusu kdy to splatej ? za 30 let ? :)Mene kvalitni vodik 🙂 dobrej pokus 🙂
Tak si Mirai kup (nebo
Tak si Mirai kup (nebo alespoň půjč) a přijeď mi ho ukázat do Ostravy.
Tesla svou státní půjčku již splatila. AMD je v mínusu mnohem déle a taky žije.
Vite nikdo zde nechape podil
Vite nikdo zde nechape podil surovun na teto kouly, to je fakt. Kazdy jen hned bere kalkulacku a pocita ted tady tohle za tyhle penize za tyhle podmivky v TETO DOBE ! a nikdo nevidi realnou zasobu nerostu do budoucna. Vic zde nema cenu vysvetlovat zaslepencum elektrickych aut. Ja nerikam ze elektricka auta jsou spatne jen to nebude masovka.
Masovka bude vodík? Před
Masovka bude vodík? Před rokem 3000?
Skutočne Ste úprimne
Skutočne Ste úprimne presvedčený, že vodíkový pohon má nejakú devízu oproti batériám, hlavne keď sa bavíme z dlhodobého hľadiska – tzn. po ešte väčšom zvýšení nabíjacích prúdov a energetickej hustoty?
Ktorý parameter, prípadne aký odhad vývoja v budúcnosti Vás k tomu vedie?
Fakt by ma to zaujímalo, pretože nech sa na to pozerám akokoľvek, stále vo vodíku budúcnosť nevidím. Resp. vidím v ňom viac problémov ako v batériách a to ako v mobilite tak aj pri dlhodobom skladovaní energie vo veľkých množstvách.
Nie som dogmatický zástanca ničoho, takže konštruktívne vyjadrenie na revidáciu svojho názora uvítam.
Ja jako profesionalni
Ja jako profesionalni astronom znam vesmir planetu zemi kolobeh molekul atd.. takze vim pomer surovin a styl lidstva pri vyuzuvani surovin.Pro nazornost: kone para plyn ropa Pak bude zemni plyn a pak vodik a to ne ve forme jaka je ted znama vcetne vyuzuti zpracovani teto suroviny.Jeste jednou to opakuji!!! nepouzivejte soucasne kalkulacky ekonomiky na situaci za 30 50let!! Znovu Rikam dlouhodoba masova zalezitost.Jinak existence zivota je slunce z Vodiku atd..! Kdo nechape o cem mluvim, spatky do skoly.
v cem je vyhodne spotrebovat
v cem je vyhodne spotrebovat 3x tolik elektriny ze slunce na „vyrobu“ vodiku, misto toho aby se ta elektrina ze slunce spotrebovala rovnou v baterkovem EV?
posilas tu lidi zpatky do skoly aby si tam jako zopakovali ze 3x vic znamena 3x vic?
asi me na vedeni stoji cela evropa, ale ja tvoje myslenkove pochody opravdu nedavam 😀
vodikove EV spotrebuje na 100km cca 1kg vodiku ktery znamena cca 60kWh elektriny na jeho „vyrobu“, na stejnych 60kWh ujde baterkove EV 300km
Co jsem psal neber
Co jsem psal neber kalkulacku !! jeste je geotermalni vetrna a jak to bude za 30 let ? 50 let ? industrializace je tu 150 let uvazuj trosku 🙂 DOBRE pro tebe po LOPATE : dostupnost vodiku vsude – VODA. ELEKTRICKA ENERGIE – VODA VITR GEOTERMALNI SOLARNNI (TEPLELNA VEDLE LAS VEGAS OK) JADERNA FUZE 192 laseru hledej !! VSUDE !! uz to chapes ? JA SE NEBAVIM O OFEKTIVITE A EKONOMICE POLITICE JEN O ZASOBACH NEROSTU A MOZNOSTI KTERE JSOU A BUDOU !!! uz koncim cau 🙂 hezky den vsem elektrofilum :?)
trpis nejakou poruchou
trpis nejakou poruchou osobnosti?
Samozrejme vidim totiz
Samozrejme vidim totiz realitu narozdil od tebe, ale pokus dobrej 🙂 hezky den.
tu vodikovou realitu ? hmm
tu vodikovou realitu ? hmm zajimava realita, na ktere planete ze to zijes? ja okolo vidim spise momentalni diesel benzinovou realitu, covece ani jednou auto na ktere vidim z okna nejezdi na vodik, je to divny ale z cca 150 aut vidim jen same diesely, benziny, a prekvapive i dve EV, BMW i3 a Leafa, ale vodikove auto ani jedno, divna realita
lokace Praha 4, Budejovicka/Pankrac
Já bych se s ním moc
Já bych se s ním moc nezatěžovl, v jednom má sice pravdu, vodík jest možno připravit všude, ale představuje další a další komplikace,
Dokud nenajdeme najěkou slušnou látku, která se třeba samovolně generovaným teplem (rozumějte po startu reakce) rozpadá na něco a vodík, kterou je možné přehazovat lopatou nebo pouštět hadicí a pokud nebude mít absorbční schopnost na úrovni alespoň 1kWh finální práce, to odpovídá asi tak 2-3kWh tepelné energie na kg, pak bych se o elektromobilitu nebál.
Na druhou stranu by s tím mohla zamávat válka, nebo něco takového jako se stalo v roce 1914. Tehdy se na světě rozhodovalo jestli bude svět naftový nebo elektrický. Omezená kapacita akumulátorů a potřeba mědi pro účely zbrojní výroby, spolu s tím relativní nenáročnost a výdrž spalovacích motorů rozhodly o tom že se hodně dlouho dusíme tímto. Nebít té nešťasné události v Sarajevu, všechno v dopravě mohlo být jinak.
jen doplnim, vodik je mozno
jen doplnim, vodik je mozno pripravit tam kde je elektrina
Nebo kovy a dostatečně
Nebo kovy a dostatečně silná kyselina 🙂
Napovim vam H20 je vsude
Napovim vam H20 je vsude jsme vodni planeta ;)obsah a dostupnost prvku.Ja vidim zasoby surovin zemekoule ne shelku pred panelakem;) kdy uz budete ooradne cist moje prispevky? Priklad vyuzuti vody afrika uran z francie rovna se vyroba pitne vody.Stejny pripad si dejte na vodik a zapoctete nove technologie jako je nanotechnologie tepelne elektratny atd… berte to z globalniho technologickeho hlediska.
globalni hledisko je prave
globalni hledisko je prave to spatne, prevazet vodu z jedne casti sveta na jinou cast je to nejvetsi svinstvo co se da delat, to mame jiz ted a vime jak uzasne je to „ekologicke“ a jak to avysuje cenu vody, mimochodem globalne je cena vody dokonce vyssi nez cena ropy 😉 kvuli takovejm napadum pak lidi ruzne po svete trpej hladem a zizni
Umi te cist precte si co
Umi te cist precte si co jsem psal.Proc chcete vozit vodu? Nechapu.2/3 porchu je voda.omg.
a ty umis cist? zjisti si
a ty umis cist? zjisti si jak zeme prichazi o vodu diky vodiku a samovolnemu uniku do vesmiru 😉
ale obavam se ze ti to stejne nedocvakne ikdyby sis to precetl z vice zdroju
a kdo dnes ví co bude za 30
a kdo dnes ví co bude za 30 či 50 let? Vy?
Za tu dobu se samozřejmě může výrazně zlepšit proces výroby a skladování a distribuce vodíku, nebo se může zlepšit proces výroby baterií, její chemie a její recyklace. A nebo přiletí Superman a rozdá nám Krystaly neomezené energie z Kryptonu. To dnes nikdo neví.
Můžeme si dnes jen tipnout. Vy tipujete za a). A já… hmmm… váhám mezi b) a c) 🙂
Souhlas to nikdo nevi ale
Souhlas to nikdo nevi ale staci se podivat pred 30-50 lety co bylo ropna krize vysledek elektricke auto pak je sesrotovali ropna loby. Ted je nekolik alternativ E85 ( cela jizni amerika na to jezdi + norsko, dalsi hybridy od r 1997 toyota diky celebritam zpropagovala a ted je jich dost dale LPG, CNG , ted zacina vodik.. atd… co bude za 30 let zase se rozsiri vse to co je ted podle regionu a infrastruktury a ja si nemyslim ze spolecnosti investuji biliony do neceho co by bylo dale nepodporovatelne. Staci jen na vystave kdyz nej automobilka ukaze nej inovaci v pohonu a ostatni okamzite musi nasledovat jinak jim ujel vlak a to se ted bude dit s vodikem, uz se to deje s hybridama vs elekrickyma autama zacnou palivove clanky atd.. Belgie ma nejden ty cerpacky na vodik ale i cele regiony jsou energeticky nezavisle na siti biomasa vetrne elektrarny fotovoltaika atd.. a kde vznikaji vynalezi jako dalekohled atd.. no presne tam a vzdy urcuji smer ktery se rozroste do dalsich svetovych regionu.
Vodik podle me je po CNG v jakekoliv forme palivo pro auta domy atd.. energetika..Jinak v klidu CNG je na 200 let 🙂 zase politicka situace valky epidemie atd.. muzem se tady o tom rozkecat do aleluja 🙂 hezky den
5 procent pousti v africe
5 procent pousti v africe vyrobi elektriny pro celou civilizaci!! a nemyslim FOTOVOLTAIKU ale Tepelnou viz 150 km od Las vegas tepelna elektrarna a pres soly skladovani a vyuziti i v noci.Kdyz uz berete tu klakulacku na soucasnou situaci a zivotnost teo elektrarny je obrovska ne jako fotovoltaika na 40 let max a bez poklesu vykonu po 20 letech jako fotovoltaika atd… atd.. atd..
tak to abys zacal vymejslet
tak to abys zacal vymejslet zpusob jak tu elektrinu z Afriky distribuovat po celem svete 😉
Chlape ne jen afrika ale i
Chlape ne jen afrika ale i dalsi pouste po stvete a na tom uz se pracuje i vetrne elektrarny nekde u maroka na zapadnim pobrezi delaji to tam frantici atd..ja tohle bedlive sleduji uz 25 let 🙂 Ted googlemaps rozjede projekt na vypocet polohy strechy domu pro fotovoltaiku atd.. tech veci je kupa jenze malo kdo to vi, nebo o vyrobe ropy benzinu atd rasama v americe firma atd. dokonce z toho jde vyrobit i potraviny atd.. je toho fura 🙂
Jeden duvod mam nebo i par
Jeden duvod mam nebo i par treba pracovni mista prenosova soustava elektriny mam pokracovat?;)
Aký vplyv na pracovné
Aký vplyv na pracovné miesta má vodíkový pohon oproti elektrickému?
Prenosová sústava v SR sa napríklad aktuálne modernizuje.
Bežne to býva tak, že ak sa spotreba čohokoľvek zvýši, cena distribúcie na jednotku množstva klesne. Neviem, prečo by to malo byť v prípade elektriny iné, tzn. v prípade zvýšenia spotreby elektriny klesne jej cena za distribúciu jednej jednotky. Prechod na elektromobilitu nebude nárazový, ale plynulý a tak isto sa k tomu bude prispôsobovať aj prenosová sústava.
Na Slovensku sa spotrebuje ročne ~30TWh elektriny[1], 534 000 ton benzínu a 1,559 milióna t nafty[2].
Energia benzínu je približne 12,1 kWh/kg a nafty 11,6 kWh/kg.
Energia na Slovensku spotrebovaného benzínu za rok je približne 6,5 TWh a 18 TWh nafty.
Bežná reálna efektivita benzínových motorov v prevádzke je okolo 20 % a v prípade naftových možno aj 30 %.
Využitá energia na Slovensku spotrebovaného benzínu za rok je približne 1,3 TWh a 5,4 TWh nafty.
Efektivita elektropohonov aj s batériami, meničmi a pod. je okolo 75 %.
Pre plnú náhradu ročnej spotreby benzínu na Slovensku by bolo potrebných 1,7 TWh a 7,2 TWh namiesto nafty – v súčte 8,9 TWh. Pravdaže, toto úplne hraničná hodnota ku ktorej sa aktuálne ani nie je možné priblížiť. Náhrada niektorých strojov pri významnom neznížení komfortu nie je možná, takže napríklad poľnohospodárske stroje ako kombajny a pod. by zostali naďalej naftové.
Ročná výroba dvoch nových blokov Mochoviec ktoré spustia komerčnú prevádzku v roku 2017 by bola pri využití trvalého maximálneho výkonu 8,2 TWh ročne.
Ak by existovali technológie a kúpna sila na plnú náhradu vozových parkov, na Slovensku by sme v roku 2017 mohli byť plne nezávislý od importu energií.
Keďže sa tieto bloky majú onedlho spustiť a pravdepodobne generovať elektrinu na export, prenosovú sústavu to zaťaží viac, ako by ju zaťažilo spotrebovanie bližšie k miestu spotreby. Nehovoriac o zvýšení dopytu po elektrine zrovna mimo špičky – počas nočného nabíjania.
1: http://venergetike.sk/aktuality/clanok/1783-stavat-nove-velke-elektrarne-na-slovensku-nebude-potrebne/
2: http://www.teraz.sk/ekonomika/sr-benzin-spotreba-2015-pokles/83700-clanok.html
Asi jste nezaznamenal
Asi jste nezaznamenal problemy evropske site za poslednich x let vypadky pretizeni dale staci jedna solarni boure jako to bylo v kanade a pul kanady bylo bez elektriny.Jinak pekna kalkulacka;) rika vam neco solarni pocasi? 😉
vodikove auto je take
vodikove auto je take elektromobil 😉 a ano asi nebudou budoucnosti auta s velkyma baterkama na dnesni technologii lionek, ale pravdepodobne spise auta s mensima baterkama bud na jine technologii, a nebo auta s malejma baterkama spolehajici prevazne na OLED, tedy indukcni nabijeni primo za jizdy z vozovky, tak jako se to dnes testuje na autobusech a kuprikladu v UK se takto jiz stavi usek dalnice kde se to bude testovat na bezne doprave
tak jako se telefony potrebujici kabel postupne presunuli na telefony ktere kabel nepotrebujou a tak jak se vyvyjej tarifi, tak podobne se budou vyvyjet i auta na elektrinu, kabel jednoho dne bude jen jako nouzovka a misto abys platil za spotrebovane kWh, tak si proste zaplatis pausal a budes za jizdy dobijet z vozovky 🙂
ono je take dulezite napsat kdy ta budoucnost bude, za 10 let? za 20 let? za 30 let? za 50 let?………
mimochodem zacinaji se objevovat studie ktyere naznacuji, ze pokud by byla pulka dnesnich provozovanych aut na planete na vodik, tak do 5-10 let prijde planeta zeme o vetsinu zasob vody diky samovolnemu uvolnovani do vesmiru, zajimava budoucnost ne? a je ti doufam jasne ze bez vody se lidstvo neobejde?
Prijde o zasoby vody hehe.Hm
Prijde o zasoby vody hehe.Hm tak spatky do skoly pane.
Pokiaľ viem, Musk
Pokiaľ viem, Musk nedostáva nejaké dotácie typu Čápí Hnízdo, ale dostal vládnu pôžičku rovnako ako aj iné automobilky v USA a tú normálne splatili – dokonca predčasne. Príjmy z emisií nie sú ich výmysel, iba využili existujúce pravidlá. Tiež nič do čoho by sa dalo navážať 🙂 Nastavené pravidlá mohol využiť ktokoľvek.
Pravdepodobne toho o investovaní veľa neviete, keď tie mínusové čísla nechápete. Zoberte si to tak, že zarobíte 30 000 CZK. Na najnutnejšie prežitie potrebujete povedzme 20 000 CZK. Máte vo firme máte príležitosť investovať 100 000, s tým, že máte istotu vrátenia povedzme 150 000 do roka. Tak si 90 000 požičiate.
Účtovne to znamená, že ste 90 000 v mínuse, ale nedá sa povedať, že nehospodárite rozumne keďže ste pôžičku nevyužili na spotrebu ale na investovanie s relatívne vysokou návratnosťou.
Takto nejak to funguje aj v Tesle. Všetko čo zarobia investujú do tovární, vývoja, predajných miest, superchargrov atď. To sú investované miliardy dolárov, ktoré sa vrátia a sú viac-menej jednorazové, ale bez ich investovania by mohli akurát tak šúchať nohami a byť spokojný s predajom pár Roadsterov ročne v okolí svojej firmičky.
K spásonosnému vodíku sa vyjadrím iba jednou vetou: Slepá cesta.
A kdy budou ve zisku ? 🙂
A kdy budou ve zisku ? 🙂
Fakt nechápete alebo sa len
Fakt nechápete alebo sa len tvárite nechápavo?
Ak by stopli investície, tak v pohode aj okamžite. Ale kto normálny by to robil?
Je to vec dlhodobej stratégie, budovania firmy s rozpínajúcim sa majetkom a nejakou ideou.
Je predsa lepšie ak hodnota firmy medziročne prudko rastie, ako keď bude stagnovať, ale vykazovať nejaký zisk.
Ide o firmu realizujúcu reálnu revolúciu v doprave v celosvetovom meradle. Možnosti investícií majú prakticky neobmedzené.
Len pre predstavu, sieť superchargrov by sa dala zahusťovať, a pravdepodobne sa aj bude, až do doby kým nebude každých povedzme 15 km. Predajné miesta so servisom do každého okresného mesta.
Vývoj dodávok, prípadne kamiónov pre MKD s využitím hustej a výkonnej siete superchargrov.
Proste je to firma s potenciálom zmeniť svet ako ho poznáme.
Takže nejaké rýpanie do účtovnej uzávierky je fakt trápnosť.
Nemáte pocit že pre toho
Nemáte pocit že pre toho trola zbytočne trestáte klávesnicu? 🙂
Vlastne áno, ale možno
Vlastne áno, ale možno moje vysvetlenie osloví aj niekoho iného. Prípadne mi dodá kritiku a niečo sa dozviem 🙂
Mate dobre prispevky.
Mate dobre prispevky. Vysvetlovani neni nikdy dost…
To je predsa úplne
To je predsa úplne jednoduché…keď už nebudú nutné tak veľké investície.
No vy mozna uplne nechapete
No vy mozna uplne nechapete jak se pocita zisk. Ilustrativne: kdyz si v ramci core businessu (stavajici vyroba aut) vydelate 1 milion a ten investujete do stavby nove haly, superchargeru, vyvoje noveho modelu, tak porad budete mit 1 milion zisku (investice do dluhodobych aktiv nemaji primo vliv na zisk). Zisk ovlivni az odpisy techto investic, tj kdyz postavite supercharger s zivotnosti 20 let, za 100 000, tak vam to v letosnim roce snizi zisk o 5 000.
Vas priklad s „ucetne v minusu 90 000“ je uplne mimo realitu a uctu nic nevite.
Zle som sa vyjadril. Ja som
Zle som sa vyjadril. Ja som písal o reálnom cashflow (tzn. koľko na účet prišlo a koľko odišlo), vy o účtovaní. O účtovníctve sa nebudem hádať, priznávam, že sa v ňom dokonale neorientujem. Ale odpisy a pod. pravdaže chápem. Presné fungovanie odpisov v US legislatíve môže byť napríklad o dosť iné ako napr. v SR. Napríklad v SR máme na niektoré typy budov odpisy až 40 rokov, čo teda k rozumnému finančnému toku neprispieva.
Keď je teda reč o zisku z core biznisu, tak je Tesla za Q4-2015 v zisku 179M$.
Totalna blbosť:-)
Totalna blbosť:-)
Spíš bych to viděl tak,
Spíš bych to viděl tak, že do vývoje nalili tolik peněz, že to nechtějí odpískat. Dost možná i pro to, že je do toho namočeno více lidí z vyššího vedení. Takže změna bude až po ‚odejití‘ dotyčných, třeba do důchodu. A to se jim sakra prodraží.
Budoucnost? Elektřina ne,
Budoucnost? Elektřina ne, vodík a CNG ano
Rinolfi také nevidí moc světlou budoucnost pro elektromobily, neboť mají omezený dojezd a nízkou efektivitu baterií. Sice připouští, že za posledních 25 let se účinnost akumulátorů zhruba ztrojnásobila, ale pro reálné využití by bylo potřeba další deseti- až patnáctinásobné zvýšení efektivity.
Mnohem veselejší budoucnost prý čeká vozy s palivovými články na vodík, neboť nevypouštějí emise a zároveň nemají problémy s dojezdem a zdlouhavým tankováním. Cena palivových článků bude klesat s rostoucím objemem produkce a konkurence.
Elon asi o tom nevie, treba
Elon asi o tom nevie, treba mu dat vediet nech sa nezaobera niecim, co nema zmysel a nech radsej vyraba vodik :-))))
A vy jste byl v posledních
A vy jste byl v posledních deset let kde?
Na anonyma nereaguji. Ale
Na anonyma nereaguji. Ale příspěvek Itala jsem četl a jsem v klidu. Navíc kdo bude chtít bude na vodík jezdit. Já třeba ne.
A vy jste byl poslednich 30
A vy jste byl poslednich 30 let KDE ?
Kamo ty si riadne mimo
Kamo ty si riadne mimo realitu uz teraz su baterie dost silne a vyvoj ide dopredu takze trapny vodik a podobne nezmysli su slepa ulicka vodik nakladny zlozity na vyrobu a este aj tazko skladovatelny
jo a extremne výbusný aneb
jo a extremne výbusný aneb kdo chce 870bar vodíkovku do garáže?? :))
hybrid.cz/vodikove-auto-toyota-mirai-pujde-do-prodeje-v-norsku-svedsku-nizozemsku
Kamo mimo realitu jsi ty
Kamo mimo realitu jsi ty nejde o trapnost ale vyhody. Ale jinak rekni splecnostem a korporacim ze delaji chybu urcite nejake ho funboye z diskuze poslechnou 🙂 Elektrina nikdy nebude masovka jako spalovaci motory kvuli baterii, 🙂
kamarad zlaty vzdelavaj sa
kamarad zlaty vzdelavaj sa vzdlavaj vzdelavaj prebud sa zo zleho sna 🙂
Se světlou budoucností
Se světlou budoucností vozů s palivovými články je to stejné jako s jadernou fůzí, už 30let se tvrdí, že příjde za 30let.
Jaderna fuze uz vyrobi vice
Jaderna fuze uz vyrobi vice energie nez se do ni vlozi pro vase info 🙂 staci sledovat vyvoj, jenze to vy nedelate 🙂 Jinak pro info prvni reaktor na stepeni jadra rosvitil 4 zarovky a ted je ucinost ziskani energie 2000X lepsi a porad se zlepsuje:)
Fakt? A kde už to vyrábí
Fakt? A kde už to vyrábí proud? Proč to nestavíme v Dukovanech místo těch starých reaktorů?
Vis problem je ze nevis kdo
Vis problem je ze nevis kdo ja jsem a kde pracuji a jake mam znalosti skoly a pristup k vedeckym datum, nejsem na evropskem kontinentu pro info. Vedecka data necerpam na internetu ale vedeckymy kanaly 🙂 Jdu spat je tu pulnoc dobrou all 🙂
Než to dostanete z
Než to dostanete z laboratoře do provozu, tak budu dávno v důchodu nebo pod drnem.
Děláte pro
Děláte pro Lockehhed-Martin? Ti byli napsoled fúznímu reaktoru nejblíže, tedy něčemu co by mohlo fungovat dost na to aby to uvařilo vodu pro turbínu.
Myslím že tu je dost schopných lidí s kontakty, kteří se k datům mohou dostat, tedy pokud to není pod vládním utajením, o čemž mimochodem byste se něměl vůbec nikde šířit, slovem ni písmem, tak sem hoďte nějaký hint kde a co hledat. Nebo alespoň o který typ se jedná, jestli Tokamak, Stelarátor, Colliding beam fusion, nebo Laser.
192 laseru hledej smudlo ale
192 laseru hledej smudlo ale na www to nenajdes jen palcove titulky v bulvaru;)
Jestli myslíte NIF, tak ten
Jestli myslíte NIF, tak ten má tolik problému na vyřešení před sebou, že dřív spustí KKW Zwentendorf než ten vyrobí elektřinu.
tak jasne, ve filmech a
tak jasne, ve filmech a hlavne tech scifi filmech se toho deje hodne 😀
National Ignition Facility
National Ignition Facility
no sak zatim scifi, aneb
no sak zatim scifi, aneb masina za X desitek miliard a elektriny z toho je tolik ze to rozsviti 4 zarovky
no asi by se to vyjimalo u me u domu, domammame zarovek ac ledkovich asi tak 120, k tomu par desitek zasuvek kde jsou spotrebice a prihledneme k tomu ze chci dobudoucna EV, takze kolik me bude stat takova suprovina o ktere pises aby me dokazala energetivky „uspokojit“ a nerozsvitila jen 4 zarovky?
No sice má v něčem
No sice má v něčem pravdu, ale do použitelného zařízení je to hodně daleko, pro udržení by bylo třeba aby se vyrobilo ve finále alespoň o několik desítek MW více než se psotřebuje na ohřev, aby bylo možno udržet v provozu pomovnou technologii, čerpadla, řídicí systém, přece jenom je to parní elektrárna jako každá jiná.
První jaderný generátor opravdu byl schopný dodávat několik desítek kilovat, myslím že to bylo v laboratoři ARCO, jednalo se tehdy o FBR a zařízení běželo v ostrovním režimu. První jadernou elektrárnou se tak stává o pár měsíců pozděj sovětský grafitový reaktor v Obninsku s elektrickým výkonem 5MW.
Heh tak ja tento vyvoj
Heh tak ja tento vyvoj sledujem uz asi 10 rokov ale to co vy hovorite je nezmysel. Dostali sme sa max. na 0 a aj to s velkymi problemami. Tokamaky, ktore by zvladli dodavat energiu do siete dnes neexistuju, pretoze je tam velka komplikacia udrzania plazmy po dlhsiu dobu a zatial neexistuje taky ktory by to riesil. ITER tokamak, ktory by sa tomu priblizoval nebude stat dalsich 20 rokov. Na druhu stranu sa zacinaju skumat stelatory, ktore by mali udrziavat plazmu po dlhsiu dobu a mozno nahradia tokamaky, lebo budu efektivnejsie ale to je tiez na min. 20 rokov. Proste najblizsich 20 rokov nebude prifazovany ziadny reaktor na jadrovu fuziu. Ono udrziavat taku vysoku teplotu na dobu aspon 1 minuty je uz na nobelovu cenu a to stale nebude stacit na efektivne vyuzitie fuzie.
Nemate info jste pozadu uz
Nemate info jste pozadu uz se vyrobi vic nez se spotrebuje 😉
takže to, že je Tesla
takže to, že je Tesla neprodávanější luxusní vůz světa a M3 se nyní stal nejprodávanějším modelem světa, je halucinace 8 mld lidí? 😀
ty máš dost, tobě za ty kecy musí někdo platit, tak blbej nikdo být nemůže 🙂
Kolik procent z prodeje
Kolik procent z prodeje celosvetove aut ? a koho to zajima mimo tento web jsou lidi normalni 🙂
Že na toho kašpara
Že na toho kašpara „noveautíčko“ z kcc vůbec reagujete!
Tady vystupuje jako ten jenja, heleauto, Cipísek atd.
ty musíš být velký
ty musíš být velký paranoik 😀
vedle jak ta jedle
ale kulový ty ANONYME 🙂
ale kulový ty ANONYME 🙂
no z Luxusních aut má
no z Luxusních aut má celosvětově nejvíc procent ze všech, jen v USA 25 % a stále roste
tam jsou největší marže
každopádně normální ty být nemůžeš, jen tupě provokuješ, hodné blbců 🙂
všechny automobilky jdou do
všechny automobilky jdou do kytek, jestli nevyrobí EV, nebo nezavraždí Muska či nebude náhodou zemětřesení a nezničí jejich továrny:
goo.gl/caUCd6
Omlouvám se, ale ty jsi
Omlouvám se, ale ty jsi opravdu demagog.
Pokud by Tesla při své velikosti byla v absolutních číslech největším producentem automobilů na světě, tak by to snad bylo normální?
A pokud jím není, tak je slabá? A něco jako dlouhodobá vize nebo strategické plánování ti něco říká?
Tesla je absolutní fenomén za její odvahu, změnu myšlení a za její přístup v zahnívajícím automobilovém průmyslu.
A i přes mediální skepsi a snahu zesměšnění celého projektu držím Tesle palce a doufám, že pokračující technologický pokrok dovede její projekt na vrchol automobilové produkce, z čehož takové mentální konzervy jako ty mají osypky už dnes.
nekrm blba názory, dej mu
nekrm blba názory, dej mu rovnou fakta:
goo.gl/caUCd6
Bude Tesla konečně
Bude Tesla konečně zisková? Za 36 hodin více než 250.000 objednávek!
…máš pravdu, nemá cenu
…máš pravdu, nemá cenu krmit trolla, see below (demagog No.2)
To mi připomíná jeden citát Jana Wericha, „Člověk přišel na svět proto, aby tady byl, pracoval a žil. Jen moudrý se snaží náš svět postrčit dál, posunout výš. A jen vůl mu v tom brání.“
Hezký den.
Tn pán asi neví o chemii a
Tn pán asi neví o chemii a akumulátorech vůbec nic. Olověné akumulátory měly účinnost 85% hodně dlouho a Li-Ion mají účinnost +-90%, kam by chtěl tento člověk s tím ještě jít? Buď je to špatně přeloženo, nebo je to PR aby si lidé kupovali vodíkové auta.
Pro reálné využití je
Pro reálné využití je tedy třeba dojezd 7000 km? :-D:-D:-D
(no ale líbilo by se mi celý rok nenabíjet/netankovat :))
„Mnohem veselejší
„Mnohem veselejší budoucnost prý čeká vozy s palivovými články na vodík, neboť nevypouštějí emise a zároveň nemají problémy s dojezdem a zdlouhavým tankováním. Cena palivových článků bude klesat s rostoucím objemem produkce a konkurence.“
to je sice pekne, ale tak jako klesne cena palivovych clanku, tak klesne i cena baterek (i vodikove EV ma baterky zhruba jako hybrid), ale co je nejzasadnejsi, vyrazne neklesne cena vodiku, neb ten vodik je zavislej vyrobne na elektrine a te elektriny je potreba cca 3x tolik kolik ho potrebuje baterkove EV, takze vodikove Ev bude tak nejak porad 3x provozne drazsi, se zdlouhovym tankovanim sice vodikove euto as tak problem nema, natankovano je asi za 8-12 minut, problem ale je, ze nenatankujes vsude a zadruhe ze tankovani je s obsluhou nebo musis bejt skolenej, neb pri tankovani vodiku musi bejt auto uzemene a musis dodrzovat urcite bezpecnostni pravidla, coz bude kamen urazu, staci se podivat na youtube co dokazou lidi delat a zkurvit na benzince s benzinem/naftou, a ted si predstavuju jak takova videa vypadaj v pripade vodikoveho cerpani….. totalni armagedon 😀
vodik v osobni doprave bude jen kuriozita pro par tisic jednotlivcu, neni to ziskove pro nikoho a ziskove to ani nebude, je to jen dira na dotacni finance, a kvuli tomu to taky automobilky delaj, maj na to dotace 🙂
Toyoty je škoda. Nebyla to
Toyoty je škoda. Nebyla to špatná automobilka.
Anonyma škoda není. Měl se lépe učit, aby pochopil jak mu PR pracovník blbne hlavu pomocí slov účinnost a efektivita, které jsou v citaci použity zjevně nesmyslně.
Mimochodem tankování vodíku není o mnoho kratší než rychlodobíjení elektromobilu.
„Nevypouštějí emise“ Jen
„Nevypouštějí emise“ Jen spotřebovávají vzdušný kyslík a tím mohou také zhoršovat ovzduší ve městech
Vodíkový automobil je mnohem složitější na výrobu, než elektromobil a musí mít také malý akumulátor pro napájení systému Uložení přebytků energie a uložení energie při rekuperaci brždění .Životnost palivového článku je také omezená. http://www.proelektrotechniky.cz/obnovitelne-zdroje/16.php
Přesto vidím využití v nákladní dopravě, kde se i přes vysokou cenu díky vyššímu využití náklady vrátí.
Další ještě důležitější využití bude v energetice pro stabilizaci sítě.
OZE nestabilní zdroje potřebují akumulaci.
http://oze.tzb-info.cz/7134-akumulace-energie-z-oze-vodikove-hospodarstvi
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385
pro akumulaci elektriny
pro akumulaci elektriny poslouzi lepe mnohem levnejsi baterky, pokud jen z poloviny splni sliby ta ceska firma s cinskym investorem, tak o prumyslove baterky nouze nebude
Na tu firmu bych moc
Na tu firmu bych moc nesázel, ne dokud nebude na trhu baterie, kterou si bude možno změřit. Pro stabilizaci sítě by nám stačily i klasické Ni-Fe kumulátory, o rozměry a hmotnost tu nejde, tam jde hlavně o cenu.
Kde ale bude třeba vodík, to budou nejspíše letadla, pokud je tedy nenahradí VRT na některé vzdálenosti, což by bylo asi ideální, při stejném výkonu uvezou více lidí. Nikde jsem ale nenašel kolik energie spotřebuje Maglev, abych mohl porovnat s vlakem.
Mimochodem tahat VRT v současné navrhované trase je myslím hloupost, je to příliš do kopce, ta trať by se spíš měla táhnout Přes Třebovou do Olomouce, Přerova a Ostravy. Odbočka pak z Přerova nebo Třebové na Brno a Břeclav.
„Vodík je pro automobily
„Vodík je pro automobily palivem budoucnosti!“ a vždycky jím zůstane. 🙂 …..starej ale dobrej
A je to tady akcionáři
A je to tady akcionáři slovutého Daimleru už jsou na***ný na dinosaury ve vedení. 😀
Nejdřív je Tesla položí v USA prodejích a teď šílenej zájem o elektrickej model 3, zatímco oni celou dobu tvrdili, že elektriku nikdo nechce a že to je na okraji zájmu automobilky.
To je hudba pro moje uši. 😀
http://www.autoevolution.com/news/tesla-model-3-launch-causes-earthquake-at-daimler-shareholders-meeting-106302.html
je to skutočná radosť
je to skutočná radosť čítať.
To o čo sa posledných 5 až 10 rokov snažia všetci fanúšikovia EV prichádza. Všetky automobilky už veria tomu, že EV má budúcnosť….teda okrem Toyoty, tá bude stále predávať 500ks vodíkových bomb a čakať až príde čas pre palivo budúcnosti….ktorým ak mi všetci vieme, aj vždy ostane 🙂
Bravo!
I kdyby nedodali ani
Bravo!
I kdyby nedodali ani jeden kus, pořád je to síla. Událost, která nemá v automobilovém světě obdoby a nejen tam.
Ahoj, mám seriosní dotaz –
Ahoj, mám seriosní dotaz – nejsem bohužel žádnej ostřílenej světoběžník s ostrými lokty, chtěl bych tedy radu – možná budu za lamu, ale nezbyde mi nic jiného, než se na Vás obrátit. Mám zájem o rezervaci TM3 /nynější počet rezervací mi již jednak dává jakoutakous jistotu, že projekt žije a bude žít a druhak také to, že bych nebyl pokusný králík s jedním z prvních kusů/, ale jak na to? Dojedu tedy do nejbližšího /bydlím v Domažlicích/ Tesla Store – což je tedy Tech Park Vienna, Gutheil-Schoder-Gasse 17, 1230 Vienna Austria, kdykoliv v pracovní den v době od 09:00 – 18:00 hod.? Co musím mít s sebou – občanku, platební kartu s min. 1000 euro a ještě něco? Neztratil by zde někdo, kdo toto již absolvoval, pár vět, aby mi poradil? Děkuji moc. Jinak klidně i soukromě – můj email je fidelpetr@seznam.cz. Díky moc, Petr
On-line rezervace TM3
On-line rezervace TM3
To právě, bohužel, jaksi
To právě, bohužel, jaksi nefunguje…
Internal Server Error – Read
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Reference #3.89ed3e17.1460059438.92490a3
No, jak brzo jsem začal,
No, jak brzo jsem začal, tak taky skončil… Holt 1,8 TSI 4×4 DSG musí vydržet věky – čemuž nevěří ani moje matka, jinak budu chodit pěšky. Chjooo…
Divné, mně odkaz funguje a
Divné, mně odkaz funguje a dá se to zaplatit normálně kartou.
Mám takový pocit, že si z
Mám takový pocit, že si z nás pán co si říká Petr trochu střílí. A navíc nemám rád chlubili. Ale třeba mu křivdím.
Tak to pardon, opravdu
Tak to pardon, opravdu nestřílí! Jen jsem počítačově poněkud méně „orientován“! Stále mi to hází tutéž hlášku, zkusím se tedy nejprve podle slováků u Tesly jakoby registrovat, ale raději za pomoci někoho „šikovnějšího“…
Máte povolené na karte
Máte povolené na karte platby cez internet? Ak nie, prípadne máte nastavené malé limity, môže platbu zablokovať banka.
… to jsem teď v bance
… to jsem teď v bance ověřoval, vše by mělo být v pořádku.
Tak gratuluju, já bohužel
Tak gratuluju, já bohužel budu muset počkat ještě dostupnější nabídky. 😀
Tak včera objednáno,
Tak včera objednáno, překvapily mě dvě věci, jednak že email přišel od nich v podstatě obratem a i peníze si stahli téměř hned, ale hlavně jsem myslel, že mi napíšou, kolikátej jsem v řadě. Tak za 3-4 roky…
Ahoj osobní zkušenost
Ahoj osobní zkušenost nemám, ale poptej se na Slovenském Tesla fóru
http://teslaclub.sk/forum/tesla-motors-forum/model-3/8396-online-rezervacia
Nebo si rovnou zavolej na pobočku do Rakouska.
v Rakousku už mají i
v Rakousku už mají i osobu, která mluví slovensky
Maria Strohmayer | Service Concierge | Vienna
Tesla Motors Austria GmbH, Gutheil-Schoder-Gasse 17 | 1230 Vienna | GMT +1 | Austria
T +43 1 665 00 27 – 36017 | E mstrohmayer@teslamotors.com
Dá sa pôatiť iba
Dá sa pôatiť iba kreditnou kartou. ak taku nemas, tak sa opytaj znamych. Platit môžeš aj cudzou a rezervacia bude na tvoje meno.
S cudzou to je lacnejsie 😀
nebudeš pokusný, nejdřív
nebudeš pokusný, nejdřív budou dodávat v Kalifornii, aby odstranily vady, pak celá USA a až pak EU, takže dostaneš za 5 let bezchybný vůz
jo časy se mění milí
jo časy se mění milí Oganiere :)))
novinky.cz/zahranicni/evropa/399862-akcionari-automobilky-daimler-se-na-valne-hromade-poprali-o-parky.html
csfd.cz/film/32435-mrchozrouti
:)))))))))))))))))))
Krásný výkon. I když
Krásný výkon. I když dnes akcie mírně klesají, tak pokud někdo nakupoval, když jsem zde akcie doporučoval mohl vydělat i na rezervační poplatek nebo alespoň na jeho část. 🙂
Good job.
malá rekapitulace
malá rekapitulace týdenních událostí 😉
07.04.2017 00:00 = 666.666 ???????
07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací
twitter.com/elonmusk
twitter.com/teslamotors
24timezones.com/usa_time/ca_los_angeles/hawthorne.htm
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/
Tak sem se spletl jen o
Tak sem se spletl jen o 5000… tipoval jsem 320.000.
Do konce roku tipuju 400.000 rezervací a po druhé polovině představení tj. doufejme již kompletní specifikaci a uvedení dalších verzí (možnost větší baterie apod). Předpokládám celkově 550.000 až 600.000 rezervací. To už budou dodací termíny někdy na rok 2021 :).
🙂 twítni taky Elonoj ať
🙂 twítni taky Elonoj ať hodí na web online počítadlo rezervací MODEL 3 :)))
„Online reservation counter Model 3 on the web, please :)“
twitter.com/elonmusk
pokud chce Tesla uspet
pokud chce Tesla uspet obchodne, tak na mainstreamove auto nesmeji bejt takove cekacky, pokud tedy budou mit urcity pocet „rezervaci“, musi k tomu i zaridit odpovidajici vyrobu, v dnesnim uspechanem svete by se jim mohlo stat ze by proste lidi vic nez rok cekat nechteli a „rezervaci“ by si rozmisleli a koupili u konkurence, navic by Tesla vpodstate nemela co nabizet ve svejch showroomech
pokud bude mit Tesla vic nez pul milion „rezervaci“ jiste bude startovaci vyroba muset bejt nad 200 tisic aut rocne, s tim ze z toho pul milionu bude jiste spousta rezervaci zrusena a jiste maj procenta davno predkalkulovana ze zkusenosti s modely S a X
hele dokaď baworák nebude
hele dokaď baworák nebude chrlit 3-jkovou řadu plně v elektrice do 1MEGA tak je to v pohodě. Když sem dneska četl o krásce Zoe s helmou na zadních sedačkách, dá se říci že není co jinýho kupovat 🙂
hybrid.cz/test-jak-jezdi-elektricka-kraska-renault-zoe-dil-1
prodejni cisla za 2016 a
prodejni cisla za 2016 a 2017 u ostatnich automobilek ukazou jak moc je Tesla ohrozuje, ale nejake extra vyraznejsi zpomaleni prodeju ostatnich EV bych fakt necekal (tim extra myslim nad, respektive pod 50% roku 2015)
a Zoe je male mestske auto velikosti Clia, jel jsi nekdy v Cliu? ja vlastnil 3 kousky 2 ruznych gerenaci Clia a vzadu ani v jednom nebylo dostatek mista pro cestujici nad 170cm, takze porovnavat auto velikosti Clia s BMW3 je hodne usmevne
Kterej človek zruší
Kterej človek zruší rezervaci a půjde si koupit elektriku ke konkurenci, která nemá lautr žádnou síť superdobíječek „zdarma“? ;D
Vzhledem k tomu, ze pro T3
Vzhledem k tomu, ze pro T3 zadna „sit zadarmo“ nejspis taky nebude, je tohle argument jak stehno.
Tak vaše spekulace má
Tak vaše spekulace má také nulový přínos.
Ja bych rekl, ze ma, protoze
Ja bych rekl, ze ma, protoze argumentovat pro cekani treba 5 let vyhodou, ktera na 90% nebude, trochu ztraci smysl. A pokud bude predplatne, tak si zrovna tak muzu koupit auto od konkurence o x let driv a za tech 1000E (nebo kolik to bude) kredit od nekoho jineho – podle vseho bude alespon u nas u vsech SC i stojan „konkurence“.
Spekulace mozna, ja bych to nazval kvalifikovany odhad – teslacke stranky vypadaji celkem jasne – pro model S/X maji:
free long distance travel using Tesla’s Supercharger network (nabijeni zdarma na dalkovych cestach)
zatimco pro model 3:
Supercharging Capable (schopne nebijeni na SC- zrejme znamena, ze tam bude ten spravny konektor)
Proc by pouzili dve ruzne formulace, pokud by byl pristup stejny?
Nehlede na prostou matematiku – zatim vyrobili cca 100 tisic aut. Pokud zdvojnasobi sit SC a zectyrnasobi pocet aut (a to pocitam jen rezervace doted), tak to proste nevychazi. O tom, ze vlastnici levnejsiho auta by sli po „zadarmo“ vic nez S-kari asi neni treba mluvit.
Mozna bych si jeste umel predstavit, ze to sice povoli, ale s „FUP“ – neco jako: pokud treba trikrat dobiju bliz nez pul dojezdu od domova, tak me z programu vyradi a zacnu platit (striktni vymahani toho „long distance“)
Uznávám, že vaše
Uznávám, že vaše argumentace bude správná a beru zpět tu poznámku o spekulaci.
Teď trochu off topic, ale jen trošičku: mě osobně vůbec nezajímá zda bude nabíjení na SC zdarma či ne. Nabíjet chci výhradně doma a na SC a pod. jen v případě nouze. Nicméně nemám teď ani na zálohu Tesla Model 3 a tím spíše ne na její koupi. Možná tak na model 5 …
Ja to vidim tak, ze dva az
Ja to vidim tak, ze dva az tri roky (jeste jeden cyklus technicke 🙂 ) pockam a uvidi se, co bude realne koupitelne. Na zalohu by se prachy nasly a kdyby predstavili neco tvarem „oktavka kombik“, tak bych je nejspis i dal. Ale sedan s minikufrem fakt nechci a nepotrebuju. Ale je mi jasne, ze primarni cilova skupina je americky dojizdec do prace a pro nej je to to prave (jeden clovek a notebook nebo kufrik).
klasickej cech? hlavne ze je
klasickej cech? hlavne ze je neco zadarmo 😀 a to jestli to bude zadarmo je spise nejiste, realnejsi je predplatne tak jako kdysi byvalo i modelu S 😉
Jsi slepý, slovo zdarma je
Jsi slepý, slovo zdarma je v uvozkách pokud sis nevšimnul 😉
Ne nadarmo se říká podle sebe soudím tebe 😉
pěkně napsaný článek !
pěkně napsaný článek !
Tatiiiiii, proc lide drive
Tatiiiiii, proc lide drive porad lili nejakou smradlavou tekutinu do auta? A proc to nikdy nepreteklo? A proc uz ty auta neexistujou?
protože neměli Elonovi
protože neměli Elonovi baterkíí přecííí :)))
Máme na to v APEL (Asociace
Máme na to v APEL (Asociace pro elektromobilitu) taková hezká trička, opsaná od Němců – malý chlapec se obrací na otce:
Papa, und was ist das benzin?
Tati, co je to benzín?
Jojo, třeba se ještě
Jojo, třeba se ještě dožiji doby kdy bude spalovák nemoderní jako dneska smrdutý dvoutakt.