Tesla Model 3: na nový elektromobil je už 325 000 rezervací

Automobilka Tesla oznámila, že na nový elektromobil Tesla Model 3 už má 325 000 rezervací a stále přibývají. Tesla proto uplynulých pár dní nazývá „týdnem, kdy se z elektromobilů stal mainstream“.

Více než 325 000 rezervací na elektromobil Tesla Model 3 znamená, že Tesla Motors má implikovány už dnes budoucí prodeje v hodnotě minimálně $14 mld. A to bez započítání Tesla Model S a Tesla Model X.

ZAJÍMAVOST: S aktuálními více než 325 000 rezervacemi získala Tesla také de-facto bezúročnou půjčku přes $325 mil. od svých zákazníků. Jde o vratný rezervační poplatek, který se pohybuje podle konkrétní země kolem $1000.

Právem se nyní může Tesla chlubit tím, že šlo o největší produktový launch za jediný týden v historii. „Tento zájem se navíc rozšířil zcela organicky,“ dodává Tesla s tím, že do reklamy a marketingu investovala jen minimálně.

A ťed si představte, až začne investovat do internetové a televizní reklamy. Jen za prvních 24 hodin si auto rezervovalo 180 000 lidí po celém světě!

„Namísto toho jde o skutečně zdola vyvolanou snahu vyvolanou jednak nadšením týmu Tesla, který tvrdě pracoval na tom aby se dostal tam kde je, ale také našimi současnými i budoucími zákazníky, kteří tak silně věří v to čeho chceme dosáhnout.“ – Tesla Motors

Všechno tohle ukazuje, že Tesla je fenomén, který se nejspíš v následujících desetiletích nejspíš nebude opakovat.

Tesla Motors

137 Comments on “Tesla Model 3: na nový elektromobil je už 325 000 rezervací”

  1. Konkurence TM3 nebude
    Konkurence TM3 nebude žádná. To je to, čeho se fakt obávám. Model S jezdí 3.5 roku a NIKDO z „gigantů“ neudělal NIC, co by se mu byť jen vzdáleně přibližovalo. Všechny ostatní EV s ním mají společný jen počet kol. Vše ostatní je úplně (!) jiná liga a plní JINÝ cíl: ukázat, že kdyby giganti chtěli, mohli by. Ale oni si řekli – NE, NASRAT… To by tak hrálo! Elektromobil vám tedy dáme, ale tak zmrvený, abyste ještě rádi zůstali u ropy! Tuhle vám nedáme rychlonabíjení (Mercedes), tady dostanete nesmyslnou „síť) DC nabíjení (ČEZ, PRE, E.On,…), tamhle vám nedáme baterku (Renault), onde jen přilepíme naši značku na cizí dílo (Peugeot, Citroen), tuhle jako správní Němčouři zase rozbijeme fungující standard Chademo naším Echte Deutsche výplodem CCS, a všichni společně vám dáme menší baterku, než byste potřebovali – abyste pochopili, že MY EV FAKT NECHCEME! :-))

    1. Ak nebude, tak bude len
      Ak nebude, tak bude len Tesla a ostatní postupne zakapú. Taký je zákon trhu. Myslím, že už teraz majú problém predávať svoje „výtvory“ Či sú to ropáky alebo aj elektromobily.
      Ale skôr si myslím, že im to postupne dojde, pretože ich úspech Tesly donúti prestať sa hrať a konečne niečo rozumné robiť.
      T3 mám objednanú a už sa neviem dočkať, kedy bude na trhu a stlačí cenu všetkých ostatných EV. A to určite príde…

      1. No ja bych se o ostatni
        No ja bych se o ostatni automobilky nebal, uz proto, ze tesla zatim miri cenove tam, kde vetsina velkych automobilek cenove ani nedosahuje…
        A co se tyce planu na levnejsi „masovejsi“ EV tak tam tesla zatim nepredstavila o nic vice nez klasicke automobilky, naopak spise mozna zaostava…

  2. Vodik ako nosic energie pre
    Vodik ako nosic energie pre e-mobilitu ma zmysel ale nie v kvapalnej forme v nadrzi ale ako medium na regeneraciu vanad-borid baterii.

    V praxi to znamena ze Li-ion baterie disponuju 1 e- na reakciu pricom sira dokaze hostit az 2Li+ takze 2x monovalent Li+ co su 2 e- dalej ako priklad horcik Mg2+, vapnik Ca2+ (divalent) alebo hlinik Al3+ trivalent.

    Vanad-diborid baterie disponuje 11 e- co z tejto primarnej baterie robi najefektivnejsi storage material pre e-mobilitu s volumetrickou kapacitou 32kWh/l to je 3x vyssia kapacita ako ma benzin v nadrzi.

    Kedze sa pouziva KOH/NaOH klasicky elektrolyt vysledna cena takejto baterie by bola pod 50€ kWh co znamena ze tak ako dnes cerpate palivo do nadrze alebo nabijate na stojane tak si mozte vytiahnut 8litrovy modul baterie a vymenit ho za novy regenerovany vodikom a mate v elektrickom aute lahko vyberatelny kompaktny cca 150kWh bateriovy pak.

    Takze ano vodik ma buducnost ale iba na regeneraciu 11e- baterii.

      1. Upřímně. Zálohu jsem
        Upřímně. Zálohu jsem taje složil a to primárně ze chci testu podpořit. To jestli si auto ve finále koupím nevím. Ad 1 – je to za dlouho a bůh ví co bude pak za nabídku. Ad 2 – nevím kolik bude stat, co bude ve výbavě,… Ad 3 – záloha je vratná bez sankce. Dříve než na teslu 3 jsem koukal na vw up či golf. Postřehů ji auto na 10km do práce, 10km z práce a přes den Max 100km po městě. Stačil by mi pak ojetý vw up za 10000 eur?

  3. Vodíkový sedan LF-FC
    Vodíkový sedan LF-FC naznačuje, kam se vydá budoucí generace nejhonosnějšího korábu japonské značky. Chystaný Lexus LS to poodhaluje jak z pohledu designu, tak techniky. Představitelé prémiové japonské značky jasně deklarují, že vodík je tou pravou cestou a elektromobily nebo plug-in hybridy u nich nepřipadají v úvahu.

              1. Vite nikdo zde nechape podil
                Vite nikdo zde nechape podil surovun na teto kouly, to je fakt. Kazdy jen hned bere kalkulacku a pocita ted tady tohle za tyhle penize za tyhle podmivky v TETO DOBE ! a nikdo nevidi realnou zasobu nerostu do budoucna. Vic zde nema cenu vysvetlovat zaslepencum elektrickych aut. Ja nerikam ze elektricka auta jsou spatne jen to nebude masovka.

                1. Masovka bude vodík? Před
                  Masovka bude vodík? Před rokem 3000?

                2. Skutočne Ste úprimne
                  Skutočne Ste úprimne presvedčený, že vodíkový pohon má nejakú devízu oproti batériám, hlavne keď sa bavíme z dlhodobého hľadiska – tzn. po ešte väčšom zvýšení nabíjacích prúdov a energetickej hustoty?
                  Ktorý parameter, prípadne aký odhad vývoja v budúcnosti Vás k tomu vedie?
                  Fakt by ma to zaujímalo, pretože nech sa na to pozerám akokoľvek, stále vo vodíku budúcnosť nevidím. Resp. vidím v ňom viac problémov ako v batériách a to ako v mobilite tak aj pri dlhodobom skladovaní energie vo veľkých množstvách.
                  Nie som dogmatický zástanca ničoho, takže konštruktívne vyjadrenie na revidáciu svojho názora uvítam.

                3. Ja jako profesionalni
                  Ja jako profesionalni astronom znam vesmir planetu zemi kolobeh molekul atd.. takze vim pomer surovin a styl lidstva pri vyuzuvani surovin.Pro nazornost: kone para plyn ropa Pak bude zemni plyn a pak vodik a to ne ve forme jaka je ted znama vcetne vyuzuti zpracovani teto suroviny.Jeste jednou to opakuji!!! nepouzivejte soucasne kalkulacky ekonomiky na situaci za 30 50let!! Znovu Rikam dlouhodoba masova zalezitost.Jinak existence zivota je slunce z Vodiku atd..! Kdo nechape o cem mluvim, spatky do skoly.

                4. v cem je vyhodne spotrebovat
                  v cem je vyhodne spotrebovat 3x tolik elektriny ze slunce na „vyrobu“ vodiku, misto toho aby se ta elektrina ze slunce spotrebovala rovnou v baterkovem EV?

                  posilas tu lidi zpatky do skoly aby si tam jako zopakovali ze 3x vic znamena 3x vic?

                  asi me na vedeni stoji cela evropa, ale ja tvoje myslenkove pochody opravdu nedavam 😀

                  vodikove EV spotrebuje na 100km cca 1kg vodiku ktery znamena cca 60kWh elektriny na jeho „vyrobu“, na stejnych 60kWh ujde baterkove EV 300km

                5. Co jsem psal neber
                  Co jsem psal neber kalkulacku !! jeste je geotermalni vetrna a jak to bude za 30 let ? 50 let ? industrializace je tu 150 let uvazuj trosku 🙂 DOBRE pro tebe po LOPATE : dostupnost vodiku vsude – VODA. ELEKTRICKA ENERGIE – VODA VITR GEOTERMALNI SOLARNNI (TEPLELNA VEDLE LAS VEGAS OK) JADERNA FUZE 192 laseru hledej !! VSUDE !! uz to chapes ? JA SE NEBAVIM O OFEKTIVITE A EKONOMICE POLITICE JEN O ZASOBACH NEROSTU A MOZNOSTI KTERE JSOU A BUDOU !!! uz koncim cau 🙂 hezky den vsem elektrofilum :?)

                6. trpis nejakou poruchou
                  trpis nejakou poruchou osobnosti?

                7. Samozrejme vidim totiz
                  Samozrejme vidim totiz realitu narozdil od tebe, ale pokus dobrej 🙂 hezky den.

                8. tu vodikovou realitu ? hmm
                  tu vodikovou realitu ? hmm zajimava realita, na ktere planete ze to zijes? ja okolo vidim spise momentalni diesel benzinovou realitu, covece ani jednou auto na ktere vidim z okna nejezdi na vodik, je to divny ale z cca 150 aut vidim jen same diesely, benziny, a prekvapive i dve EV, BMW i3 a Leafa, ale vodikove auto ani jedno, divna realita

                  lokace Praha 4, Budejovicka/Pankrac

                9. Já bych se s ním moc
                  Já bych se s ním moc nezatěžovl, v jednom má sice pravdu, vodík jest možno připravit všude, ale představuje další a další komplikace,

                  Dokud nenajdeme najěkou slušnou látku, která se třeba samovolně generovaným teplem (rozumějte po startu reakce) rozpadá na něco a vodík, kterou je možné přehazovat lopatou nebo pouštět hadicí a pokud nebude mít absorbční schopnost na úrovni alespoň 1kWh finální práce, to odpovídá asi tak 2-3kWh tepelné energie na kg, pak bych se o elektromobilitu nebál.

                  Na druhou stranu by s tím mohla zamávat válka, nebo něco takového jako se stalo v roce 1914. Tehdy se na světě rozhodovalo jestli bude svět naftový nebo elektrický. Omezená kapacita akumulátorů a potřeba mědi pro účely zbrojní výroby, spolu s tím relativní nenáročnost a výdrž spalovacích motorů rozhodly o tom že se hodně dlouho dusíme tímto. Nebít té nešťasné události v Sarajevu, všechno v dopravě mohlo být jinak.

                10. jen doplnim, vodik je mozno
                  jen doplnim, vodik je mozno pripravit tam kde je elektrina

                11. Nebo kovy a dostatečně
                  Nebo kovy a dostatečně silná kyselina 🙂

                12. Napovim vam H20 je vsude
                  Napovim vam H20 je vsude jsme vodni planeta ;)obsah a dostupnost prvku.Ja vidim zasoby surovin zemekoule ne shelku pred panelakem;) kdy uz budete ooradne cist moje prispevky? Priklad vyuzuti vody afrika uran z francie rovna se vyroba pitne vody.Stejny pripad si dejte na vodik a zapoctete nove technologie jako je nanotechnologie tepelne elektratny atd… berte to z globalniho technologickeho hlediska.

                13. globalni hledisko je prave
                  globalni hledisko je prave to spatne, prevazet vodu z jedne casti sveta na jinou cast je to nejvetsi svinstvo co se da delat, to mame jiz ted a vime jak uzasne je to „ekologicke“ a jak to avysuje cenu vody, mimochodem globalne je cena vody dokonce vyssi nez cena ropy 😉 kvuli takovejm napadum pak lidi ruzne po svete trpej hladem a zizni

                14. Umi te cist precte si co
                  Umi te cist precte si co jsem psal.Proc chcete vozit vodu? Nechapu.2/3 porchu je voda.omg.

                15. a ty umis cist? zjisti si
                  a ty umis cist? zjisti si jak zeme prichazi o vodu diky vodiku a samovolnemu uniku do vesmiru 😉

                  ale obavam se ze ti to stejne nedocvakne ikdyby sis to precetl z vice zdroju

                16. a kdo dnes ví co bude za 30
                  a kdo dnes ví co bude za 30 či 50 let? Vy?
                  Za tu dobu se samozřejmě může výrazně zlepšit proces výroby a skladování a distribuce vodíku, nebo se může zlepšit proces výroby baterií, její chemie a její recyklace. A nebo přiletí Superman a rozdá nám Krystaly neomezené energie z Kryptonu. To dnes nikdo neví.
                  Můžeme si dnes jen tipnout. Vy tipujete za a). A já… hmmm… váhám mezi b) a c) 🙂

                17. Souhlas to nikdo nevi ale
                  Souhlas to nikdo nevi ale staci se podivat pred 30-50 lety co bylo ropna krize vysledek elektricke auto pak je sesrotovali ropna loby. Ted je nekolik alternativ E85 ( cela jizni amerika na to jezdi + norsko, dalsi hybridy od r 1997 toyota diky celebritam zpropagovala a ted je jich dost dale LPG, CNG , ted zacina vodik.. atd… co bude za 30 let zase se rozsiri vse to co je ted podle regionu a infrastruktury a ja si nemyslim ze spolecnosti investuji biliony do neceho co by bylo dale nepodporovatelne. Staci jen na vystave kdyz nej automobilka ukaze nej inovaci v pohonu a ostatni okamzite musi nasledovat jinak jim ujel vlak a to se ted bude dit s vodikem, uz se to deje s hybridama vs elekrickyma autama zacnou palivove clanky atd.. Belgie ma nejden ty cerpacky na vodik ale i cele regiony jsou energeticky nezavisle na siti biomasa vetrne elektrarny fotovoltaika atd.. a kde vznikaji vynalezi jako dalekohled atd.. no presne tam a vzdy urcuji smer ktery se rozroste do dalsich svetovych regionu.
                  Vodik podle me je po CNG v jakekoliv forme palivo pro auta domy atd.. energetika..Jinak v klidu CNG je na 200 let 🙂 zase politicka situace valky epidemie atd.. muzem se tady o tom rozkecat do aleluja 🙂 hezky den

                18. 5 procent pousti v africe
                  5 procent pousti v africe vyrobi elektriny pro celou civilizaci!! a nemyslim FOTOVOLTAIKU ale Tepelnou viz 150 km od Las vegas tepelna elektrarna a pres soly skladovani a vyuziti i v noci.Kdyz uz berete tu klakulacku na soucasnou situaci a zivotnost teo elektrarny je obrovska ne jako fotovoltaika na 40 let max a bez poklesu vykonu po 20 letech jako fotovoltaika atd… atd.. atd..

                19. tak to abys zacal vymejslet
                  tak to abys zacal vymejslet zpusob jak tu elektrinu z Afriky distribuovat po celem svete 😉

                20. Chlape ne jen afrika ale i
                  Chlape ne jen afrika ale i dalsi pouste po stvete a na tom uz se pracuje i vetrne elektrarny nekde u maroka na zapadnim pobrezi delaji to tam frantici atd..ja tohle bedlive sleduji uz 25 let 🙂 Ted googlemaps rozjede projekt na vypocet polohy strechy domu pro fotovoltaiku atd.. tech veci je kupa jenze malo kdo to vi, nebo o vyrobe ropy benzinu atd rasama v americe firma atd. dokonce z toho jde vyrobit i potraviny atd.. je toho fura 🙂

                21. Jeden duvod mam nebo i par
                  Jeden duvod mam nebo i par treba pracovni mista prenosova soustava elektriny mam pokracovat?;)

                22. Aký vplyv na pracovné
                  Aký vplyv na pracovné miesta má vodíkový pohon oproti elektrickému?
                  Prenosová sústava v SR sa napríklad aktuálne modernizuje.

                  Bežne to býva tak, že ak sa spotreba čohokoľvek zvýši, cena distribúcie na jednotku množstva klesne. Neviem, prečo by to malo byť v prípade elektriny iné, tzn. v prípade zvýšenia spotreby elektriny klesne jej cena za distribúciu jednej jednotky. Prechod na elektromobilitu nebude nárazový, ale plynulý a tak isto sa k tomu bude prispôsobovať aj prenosová sústava.

                  Na Slovensku sa spotrebuje ročne ~30TWh elektriny[1], 534 000 ton benzínu a 1,559 milióna t nafty[2].

                  Energia benzínu je približne 12,1 kWh/kg a nafty 11,6 kWh/kg.
                  Energia na Slovensku spotrebovaného benzínu za rok je približne 6,5 TWh a 18 TWh nafty.

                  Bežná reálna efektivita benzínových motorov v prevádzke je okolo 20 % a v prípade naftových možno aj 30 %.
                  Využitá energia na Slovensku spotrebovaného benzínu za rok je približne 1,3 TWh a 5,4 TWh nafty.

                  Efektivita elektropohonov aj s batériami, meničmi a pod. je okolo 75 %.
                  Pre plnú náhradu ročnej spotreby benzínu na Slovensku by bolo potrebných 1,7 TWh a 7,2 TWh namiesto nafty – v súčte 8,9 TWh. Pravdaže, toto úplne hraničná hodnota ku ktorej sa aktuálne ani nie je možné priblížiť. Náhrada niektorých strojov pri významnom neznížení komfortu nie je možná, takže napríklad poľnohospodárske stroje ako kombajny a pod. by zostali naďalej naftové.

                  Ročná výroba dvoch nových blokov Mochoviec ktoré spustia komerčnú prevádzku v roku 2017 by bola pri využití trvalého maximálneho výkonu 8,2 TWh ročne.

                  Ak by existovali technológie a kúpna sila na plnú náhradu vozových parkov, na Slovensku by sme v roku 2017 mohli byť plne nezávislý od importu energií.

                  Keďže sa tieto bloky majú onedlho spustiť a pravdepodobne generovať elektrinu na export, prenosovú sústavu to zaťaží viac, ako by ju zaťažilo spotrebovanie bližšie k miestu spotreby. Nehovoriac o zvýšení dopytu po elektrine zrovna mimo špičky – počas nočného nabíjania.

                  1: http://venergetike.sk/aktuality/clanok/1783-stavat-nove-velke-elektrarne-na-slovensku-nebude-potrebne/
                  2: http://www.teraz.sk/ekonomika/sr-benzin-spotreba-2015-pokles/83700-clanok.html

                23. Asi jste nezaznamenal
                  Asi jste nezaznamenal problemy evropske site za poslednich x let vypadky pretizeni dale staci jedna solarni boure jako to bylo v kanade a pul kanady bylo bez elektriny.Jinak pekna kalkulacka;) rika vam neco solarni pocasi? 😉

                24. vodikove auto je take
                  vodikove auto je take elektromobil 😉 a ano asi nebudou budoucnosti auta s velkyma baterkama na dnesni technologii lionek, ale pravdepodobne spise auta s mensima baterkama bud na jine technologii, a nebo auta s malejma baterkama spolehajici prevazne na OLED, tedy indukcni nabijeni primo za jizdy z vozovky, tak jako se to dnes testuje na autobusech a kuprikladu v UK se takto jiz stavi usek dalnice kde se to bude testovat na bezne doprave

                  tak jako se telefony potrebujici kabel postupne presunuli na telefony ktere kabel nepotrebujou a tak jak se vyvyjej tarifi, tak podobne se budou vyvyjet i auta na elektrinu, kabel jednoho dne bude jen jako nouzovka a misto abys platil za spotrebovane kWh, tak si proste zaplatis pausal a budes za jizdy dobijet z vozovky 🙂

                  ono je take dulezite napsat kdy ta budoucnost bude, za 10 let? za 20 let? za 30 let? za 50 let?………

                  mimochodem zacinaji se objevovat studie ktyere naznacuji, ze pokud by byla pulka dnesnich provozovanych aut na planete na vodik, tak do 5-10 let prijde planeta zeme o vetsinu zasob vody diky samovolnemu uvolnovani do vesmiru, zajimava budoucnost ne? a je ti doufam jasne ze bez vody se lidstvo neobejde?

                25. Prijde o zasoby vody hehe.Hm
                  Prijde o zasoby vody hehe.Hm tak spatky do skoly pane.

            1. Pokiaľ viem, Musk
              Pokiaľ viem, Musk nedostáva nejaké dotácie typu Čápí Hnízdo, ale dostal vládnu pôžičku rovnako ako aj iné automobilky v USA a tú normálne splatili – dokonca predčasne. Príjmy z emisií nie sú ich výmysel, iba využili existujúce pravidlá. Tiež nič do čoho by sa dalo navážať 🙂 Nastavené pravidlá mohol využiť ktokoľvek.
              Pravdepodobne toho o investovaní veľa neviete, keď tie mínusové čísla nechápete. Zoberte si to tak, že zarobíte 30 000 CZK. Na najnutnejšie prežitie potrebujete povedzme 20 000 CZK. Máte vo firme máte príležitosť investovať 100 000, s tým, že máte istotu vrátenia povedzme 150 000 do roka. Tak si 90 000 požičiate.
              Účtovne to znamená, že ste 90 000 v mínuse, ale nedá sa povedať, že nehospodárite rozumne keďže ste pôžičku nevyužili na spotrebu ale na investovanie s relatívne vysokou návratnosťou.
              Takto nejak to funguje aj v Tesle. Všetko čo zarobia investujú do tovární, vývoja, predajných miest, superchargrov atď. To sú investované miliardy dolárov, ktoré sa vrátia a sú viac-menej jednorazové, ale bez ich investovania by mohli akurát tak šúchať nohami a byť spokojný s predajom pár Roadsterov ročne v okolí svojej firmičky.

              K spásonosnému vodíku sa vyjadrím iba jednou vetou: Slepá cesta.

                1. Fakt nechápete alebo sa len
                  Fakt nechápete alebo sa len tvárite nechápavo?
                  Ak by stopli investície, tak v pohode aj okamžite. Ale kto normálny by to robil?
                  Je to vec dlhodobej stratégie, budovania firmy s rozpínajúcim sa majetkom a nejakou ideou.
                  Je predsa lepšie ak hodnota firmy medziročne prudko rastie, ako keď bude stagnovať, ale vykazovať nejaký zisk.
                  Ide o firmu realizujúcu reálnu revolúciu v doprave v celosvetovom meradle. Možnosti investícií majú prakticky neobmedzené.
                  Len pre predstavu, sieť superchargrov by sa dala zahusťovať, a pravdepodobne sa aj bude, až do doby kým nebude každých povedzme 15 km. Predajné miesta so servisom do každého okresného mesta.
                  Vývoj dodávok, prípadne kamiónov pre MKD s využitím hustej a výkonnej siete superchargrov.
                  Proste je to firma s potenciálom zmeniť svet ako ho poznáme.
                  Takže nejaké rýpanie do účtovnej uzávierky je fakt trápnosť.

                2. Nemáte pocit že pre toho
                  Nemáte pocit že pre toho trola zbytočne trestáte klávesnicu? 🙂

                3. Vlastne áno, ale možno
                  Vlastne áno, ale možno moje vysvetlenie osloví aj niekoho iného. Prípadne mi dodá kritiku a niečo sa dozviem 🙂

                4. Mate dobre prispevky.
                  Mate dobre prispevky. Vysvetlovani neni nikdy dost…

                5. To je predsa úplne
                  To je predsa úplne jednoduché…keď už nebudú nutné tak veľké investície.

              1. No vy mozna uplne nechapete
                No vy mozna uplne nechapete jak se pocita zisk. Ilustrativne: kdyz si v ramci core businessu (stavajici vyroba aut) vydelate 1 milion a ten investujete do stavby nove haly, superchargeru, vyvoje noveho modelu, tak porad budete mit 1 milion zisku (investice do dluhodobych aktiv nemaji primo vliv na zisk). Zisk ovlivni az odpisy techto investic, tj kdyz postavite supercharger s zivotnosti 20 let, za 100 000, tak vam to v letosnim roce snizi zisk o 5 000.
                Vas priklad s „ucetne v minusu 90 000“ je uplne mimo realitu a uctu nic nevite.

                1. Zle som sa vyjadril. Ja som
                  Zle som sa vyjadril. Ja som písal o reálnom cashflow (tzn. koľko na účet prišlo a koľko odišlo), vy o účtovaní. O účtovníctve sa nebudem hádať, priznávam, že sa v ňom dokonale neorientujem. Ale odpisy a pod. pravdaže chápem. Presné fungovanie odpisov v US legislatíve môže byť napríklad o dosť iné ako napr. v SR. Napríklad v SR máme na niektoré typy budov odpisy až 40 rokov, čo teda k rozumnému finančnému toku neprispieva.
                  Keď je teda reč o zisku z core biznisu, tak je Tesla za Q4-2015 v zisku 179M$.

    1. Spíš bych to viděl tak,
      Spíš bych to viděl tak, že do vývoje nalili tolik peněz, že to nechtějí odpískat. Dost možná i pro to, že je do toho namočeno více lidí z vyššího vedení. Takže změna bude až po ‚odejití‘ dotyčných, třeba do důchodu. A to se jim sakra prodraží.

  4. Budoucnost? Elektřina ne,
    Budoucnost? Elektřina ne, vodík a CNG ano

    Rinolfi také nevidí moc světlou budoucnost pro elektromobily, neboť mají omezený dojezd a nízkou efektivitu baterií. Sice připouští, že za posledních 25 let se účinnost akumulátorů zhruba ztrojnásobila, ale pro reálné využití by bylo potřeba další deseti- až patnáctinásobné zvýšení efektivity.

    Mnohem veselejší budoucnost prý čeká vozy s palivovými články na vodík, neboť nevypouštějí emise a zároveň nemají problémy s dojezdem a zdlouhavým tankováním. Cena palivových článků bude klesat s rostoucím objemem produkce a konkurence.

            1. Děláte pro
              Děláte pro Lockehhed-Martin? Ti byli napsoled fúznímu reaktoru nejblíže, tedy něčemu co by mohlo fungovat dost na to aby to uvařilo vodu pro turbínu.

              Myslím že tu je dost schopných lidí s kontakty, kteří se k datům mohou dostat, tedy pokud to není pod vládním utajením, o čemž mimochodem byste se něměl vůbec nikde šířit, slovem ni písmem, tak sem hoďte nějaký hint kde a co hledat. Nebo alespoň o který typ se jedná, jestli Tokamak, Stelarátor, Colliding beam fusion, nebo Laser.

                1. Jestli myslíte NIF, tak ten
                  Jestli myslíte NIF, tak ten má tolik problému na vyřešení před sebou, že dřív spustí KKW Zwentendorf než ten vyrobí elektřinu.

            1. no sak zatim scifi, aneb
              no sak zatim scifi, aneb masina za X desitek miliard a elektriny z toho je tolik ze to rozsviti 4 zarovky

              no asi by se to vyjimalo u me u domu, domammame zarovek ac ledkovich asi tak 120, k tomu par desitek zasuvek kde jsou spotrebice a prihledneme k tomu ze chci dobudoucna EV, takze kolik me bude stat takova suprovina o ktere pises aby me dokazala energetivky „uspokojit“ a nerozsvitila jen 4 zarovky?

          1. No sice má v něčem
            No sice má v něčem pravdu, ale do použitelného zařízení je to hodně daleko, pro udržení by bylo třeba aby se vyrobilo ve finále alespoň o několik desítek MW více než se psotřebuje na ohřev, aby bylo možno udržet v provozu pomovnou technologii, čerpadla, řídicí systém, přece jenom je to parní elektrárna jako každá jiná.

            První jaderný generátor opravdu byl schopný dodávat několik desítek kilovat, myslím že to bylo v laboratoři ARCO, jednalo se tehdy o FBR a zařízení běželo v ostrovním režimu. První jadernou elektrárnou se tak stává o pár měsíců pozděj sovětský grafitový reaktor v Obninsku s elektrickým výkonem 5MW.

        1. Heh tak ja tento vyvoj
          Heh tak ja tento vyvoj sledujem uz asi 10 rokov ale to co vy hovorite je nezmysel. Dostali sme sa max. na 0 a aj to s velkymi problemami. Tokamaky, ktore by zvladli dodavat energiu do siete dnes neexistuju, pretoze je tam velka komplikacia udrzania plazmy po dlhsiu dobu a zatial neexistuje taky ktory by to riesil. ITER tokamak, ktory by sa tomu priblizoval nebude stat dalsich 20 rokov. Na druhu stranu sa zacinaju skumat stelatory, ktore by mali udrziavat plazmu po dlhsiu dobu a mozno nahradia tokamaky, lebo budu efektivnejsie ale to je tiez na min. 20 rokov. Proste najblizsich 20 rokov nebude prifazovany ziadny reaktor na jadrovu fuziu. Ono udrziavat taku vysoku teplotu na dobu aspon 1 minuty je uz na nobelovu cenu a to stale nebude stacit na efektivne vyuzitie fuzie.

        1. Omlouvám se, ale ty jsi
          Omlouvám se, ale ty jsi opravdu demagog.

          Pokud by Tesla při své velikosti byla v absolutních číslech největším producentem automobilů na světě, tak by to snad bylo normální?

          A pokud jím není, tak je slabá? A něco jako dlouhodobá vize nebo strategické plánování ti něco říká?

          Tesla je absolutní fenomén za její odvahu, změnu myšlení a za její přístup v zahnívajícím automobilovém průmyslu.

          A i přes mediální skepsi a snahu zesměšnění celého projektu držím Tesle palce a doufám, že pokračující technologický pokrok dovede její projekt na vrchol automobilové produkce, z čehož takové mentální konzervy jako ty mají osypky už dnes.

            1. …máš pravdu, nemá cenu
              …máš pravdu, nemá cenu krmit trolla, see below (demagog No.2)

              To mi připomíná jeden citát Jana Wericha, „Člověk přišel na svět proto, aby tady byl, pracoval a žil. Jen moudrý se snaží náš svět postrčit dál, posunout výš. A jen vůl mu v tom brání.“

              Hezký den.

    1. Tn pán asi neví o chemii a
      Tn pán asi neví o chemii a akumulátorech vůbec nic. Olověné akumulátory měly účinnost 85% hodně dlouho a Li-Ion mají účinnost +-90%, kam by chtěl tento člověk s tím ještě jít? Buď je to špatně přeloženo, nebo je to PR aby si lidé kupovali vodíkové auta.

    2. „Mnohem veselejší
      „Mnohem veselejší budoucnost prý čeká vozy s palivovými články na vodík, neboť nevypouštějí emise a zároveň nemají problémy s dojezdem a zdlouhavým tankováním. Cena palivových článků bude klesat s rostoucím objemem produkce a konkurence.“

      to je sice pekne, ale tak jako klesne cena palivovych clanku, tak klesne i cena baterek (i vodikove EV ma baterky zhruba jako hybrid), ale co je nejzasadnejsi, vyrazne neklesne cena vodiku, neb ten vodik je zavislej vyrobne na elektrine a te elektriny je potreba cca 3x tolik kolik ho potrebuje baterkove EV, takze vodikove Ev bude tak nejak porad 3x provozne drazsi, se zdlouhovym tankovanim sice vodikove euto as tak problem nema, natankovano je asi za 8-12 minut, problem ale je, ze nenatankujes vsude a zadruhe ze tankovani je s obsluhou nebo musis bejt skolenej, neb pri tankovani vodiku musi bejt auto uzemene a musis dodrzovat urcite bezpecnostni pravidla, coz bude kamen urazu, staci se podivat na youtube co dokazou lidi delat a zkurvit na benzince s benzinem/naftou, a ted si predstavuju jak takova videa vypadaj v pripade vodikoveho cerpani….. totalni armagedon 😀

      vodik v osobni doprave bude jen kuriozita pro par tisic jednotlivcu, neni to ziskove pro nikoho a ziskove to ani nebude, je to jen dira na dotacni finance, a kvuli tomu to taky automobilky delaj, maj na to dotace 🙂

    3. Toyoty je škoda. Nebyla to
      Toyoty je škoda. Nebyla to špatná automobilka.

      Anonyma škoda není. Měl se lépe učit, aby pochopil jak mu PR pracovník blbne hlavu pomocí slov účinnost a efektivita, které jsou v citaci použity zjevně nesmyslně.

      Mimochodem tankování vodíku není o mnoho kratší než rychlodobíjení elektromobilu.

    4. „Nevypouštějí emise“ Jen
      „Nevypouštějí emise“ Jen spotřebovávají vzdušný kyslík a tím mohou také zhoršovat ovzduší ve městech
      Vodíkový automobil je mnohem složitější na výrobu, než elektromobil a musí mít také malý akumulátor pro napájení systému Uložení přebytků energie a uložení energie při rekuperaci brždění .Životnost palivového článku je také omezená. http://www.proelektrotechniky.cz/obnovitelne-zdroje/16.php
      Přesto vidím využití v nákladní dopravě, kde se i přes vysokou cenu díky vyššímu využití náklady vrátí.
      Další ještě důležitější využití bude v energetice pro stabilizaci sítě.
      OZE nestabilní zdroje potřebují akumulaci.
      http://oze.tzb-info.cz/7134-akumulace-energie-z-oze-vodikove-hospodarstvi

      http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385

        1. Na tu firmu bych moc
          Na tu firmu bych moc nesázel, ne dokud nebude na trhu baterie, kterou si bude možno změřit. Pro stabilizaci sítě by nám stačily i klasické Ni-Fe kumulátory, o rozměry a hmotnost tu nejde, tam jde hlavně o cenu.

          Kde ale bude třeba vodík, to budou nejspíše letadla, pokud je tedy nenahradí VRT na některé vzdálenosti, což by bylo asi ideální, při stejném výkonu uvezou více lidí. Nikde jsem ale nenašel kolik energie spotřebuje Maglev, abych mohl porovnat s vlakem.

          Mimochodem tahat VRT v současné navrhované trase je myslím hloupost, je to příliš do kopce, ta trať by se spíš měla táhnout Přes Třebovou do Olomouce, Přerova a Ostravy. Odbočka pak z Přerova nebo Třebové na Brno a Břeclav.

  5. A je to tady akcionáři
    A je to tady akcionáři slovutého Daimleru už jsou na***ný na dinosaury ve vedení. 😀
    Nejdřív je Tesla položí v USA prodejích a teď šílenej zájem o elektrickej model 3, zatímco oni celou dobu tvrdili, že elektriku nikdo nechce a že to je na okraji zájmu automobilky.
    To je hudba pro moje uši. 😀

    http://www.autoevolution.com/news/tesla-model-3-launch-causes-earthquake-at-daimler-shareholders-meeting-106302.html

    1. je to skutočná radosť
      je to skutočná radosť čítať.
      To o čo sa posledných 5 až 10 rokov snažia všetci fanúšikovia EV prichádza. Všetky automobilky už veria tomu, že EV má budúcnosť….teda okrem Toyoty, tá bude stále predávať 500ks vodíkových bomb a čakať až príde čas pre palivo budúcnosti….ktorým ak mi všetci vieme, aj vždy ostane 🙂

  6. Ahoj, mám seriosní dotaz –
    Ahoj, mám seriosní dotaz – nejsem bohužel žádnej ostřílenej světoběžník s ostrými lokty, chtěl bych tedy radu – možná budu za lamu, ale nezbyde mi nic jiného, než se na Vás obrátit. Mám zájem o rezervaci TM3 /nynější počet rezervací mi již jednak dává jakoutakous jistotu, že projekt žije a bude žít a druhak také to, že bych nebyl pokusný králík s jedním z prvních kusů/, ale jak na to? Dojedu tedy do nejbližšího /bydlím v Domažlicích/ Tesla Store – což je tedy Tech Park Vienna, Gutheil-Schoder-Gasse 17, 1230 Vienna Austria, kdykoliv v pracovní den v době od 09:00 – 18:00 hod.? Co musím mít s sebou – občanku, platební kartu s min. 1000 euro a ještě něco? Neztratil by zde někdo, kdo toto již absolvoval, pár vět, aby mi poradil? Děkuji moc. Jinak klidně i soukromě – můj email je fidelpetr@seznam.cz. Díky moc, Petr

                1. Máte povolené na karte
                  Máte povolené na karte platby cez internet? Ak nie, prípadne máte nastavené malé limity, môže platbu zablokovať banka.

                2. … to jsem teď v bance
                  … to jsem teď v bance ověřoval, vše by mělo být v pořádku.

                3. Tak gratuluju, já bohužel
                  Tak gratuluju, já bohužel budu muset počkat ještě dostupnější nabídky. 😀

                4. Tak včera objednáno,
                  Tak včera objednáno, překvapily mě dvě věci, jednak že email přišel od nich v podstatě obratem a i peníze si stahli téměř hned, ale hlavně jsem myslel, že mi napíšou, kolikátej jsem v řadě. Tak za 3-4 roky…

  7. malá rekapitulace
    malá rekapitulace týdenních událostí 😉

    07.04.2017 00:00 = 666.666 ???????
    07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
    03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
    02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
    01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
    01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
    01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
    01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
    31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

    twitter.com/elonmusk
    twitter.com/teslamotors
    24timezones.com/usa_time/ca_los_angeles/hawthorne.htm
    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/
    teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/

    1. Tak sem se spletl jen o
      Tak sem se spletl jen o 5000… tipoval jsem 320.000.
      Do konce roku tipuju 400.000 rezervací a po druhé polovině představení tj. doufejme již kompletní specifikaci a uvedení dalších verzí (možnost větší baterie apod). Předpokládám celkově 550.000 až 600.000 rezervací. To už budou dodací termíny někdy na rok 2021 :).

      1. pokud chce Tesla uspet
        pokud chce Tesla uspet obchodne, tak na mainstreamove auto nesmeji bejt takove cekacky, pokud tedy budou mit urcity pocet „rezervaci“, musi k tomu i zaridit odpovidajici vyrobu, v dnesnim uspechanem svete by se jim mohlo stat ze by proste lidi vic nez rok cekat nechteli a „rezervaci“ by si rozmisleli a koupili u konkurence, navic by Tesla vpodstate nemela co nabizet ve svejch showroomech

        pokud bude mit Tesla vic nez pul milion „rezervaci“ jiste bude startovaci vyroba muset bejt nad 200 tisic aut rocne, s tim ze z toho pul milionu bude jiste spousta rezervaci zrusena a jiste maj procenta davno predkalkulovana ze zkusenosti s modely S a X

        1. hele dokaď baworák nebude
          hele dokaď baworák nebude chrlit 3-jkovou řadu plně v elektrice do 1MEGA tak je to v pohodě. Když sem dneska četl o krásce Zoe s helmou na zadních sedačkách, dá se říci že není co jinýho kupovat 🙂

          hybrid.cz/test-jak-jezdi-elektricka-kraska-renault-zoe-dil-1

          1. prodejni cisla za 2016 a
            prodejni cisla za 2016 a 2017 u ostatnich automobilek ukazou jak moc je Tesla ohrozuje, ale nejake extra vyraznejsi zpomaleni prodeju ostatnich EV bych fakt necekal (tim extra myslim nad, respektive pod 50% roku 2015)

            a Zoe je male mestske auto velikosti Clia, jel jsi nekdy v Cliu? ja vlastnil 3 kousky 2 ruznych gerenaci Clia a vzadu ani v jednom nebylo dostatek mista pro cestujici nad 170cm, takze porovnavat auto velikosti Clia s BMW3 je hodne usmevne

                1. Tak vaše spekulace má
                  Tak vaše spekulace má také nulový přínos.

                2. Ja bych rekl, ze ma, protoze
                  Ja bych rekl, ze ma, protoze argumentovat pro cekani treba 5 let vyhodou, ktera na 90% nebude, trochu ztraci smysl. A pokud bude predplatne, tak si zrovna tak muzu koupit auto od konkurence o x let driv a za tech 1000E (nebo kolik to bude) kredit od nekoho jineho – podle vseho bude alespon u nas u vsech SC i stojan „konkurence“.

                  Spekulace mozna, ja bych to nazval kvalifikovany odhad – teslacke stranky vypadaji celkem jasne – pro model S/X maji:
                  free long distance travel using Tesla’s Supercharger network (nabijeni zdarma na dalkovych cestach)
                  zatimco pro model 3:
                  Supercharging Capable (schopne nebijeni na SC- zrejme znamena, ze tam bude ten spravny konektor)

                  Proc by pouzili dve ruzne formulace, pokud by byl pristup stejny?

                  Nehlede na prostou matematiku – zatim vyrobili cca 100 tisic aut. Pokud zdvojnasobi sit SC a zectyrnasobi pocet aut (a to pocitam jen rezervace doted), tak to proste nevychazi. O tom, ze vlastnici levnejsiho auta by sli po „zadarmo“ vic nez S-kari asi neni treba mluvit.

                  Mozna bych si jeste umel predstavit, ze to sice povoli, ale s „FUP“ – neco jako: pokud treba trikrat dobiju bliz nez pul dojezdu od domova, tak me z programu vyradi a zacnu platit (striktni vymahani toho „long distance“)

                3. Uznávám, že vaše
                  Uznávám, že vaše argumentace bude správná a beru zpět tu poznámku o spekulaci.

                  Teď trochu off topic, ale jen trošičku: mě osobně vůbec nezajímá zda bude nabíjení na SC zdarma či ne. Nabíjet chci výhradně doma a na SC a pod. jen v případě nouze. Nicméně nemám teď ani na zálohu Tesla Model 3 a tím spíše ne na její koupi. Možná tak na model 5 …

                4. Ja to vidim tak, ze dva az
                  Ja to vidim tak, ze dva az tri roky (jeste jeden cyklus technicke 🙂 ) pockam a uvidi se, co bude realne koupitelne. Na zalohu by se prachy nasly a kdyby predstavili neco tvarem „oktavka kombik“, tak bych je nejspis i dal. Ale sedan s minikufrem fakt nechci a nepotrebuju. Ale je mi jasne, ze primarni cilova skupina je americky dojizdec do prace a pro nej je to to prave (jeden clovek a notebook nebo kufrik).

                1. Jsi slepý, slovo zdarma je
                  Jsi slepý, slovo zdarma je v uvozkách pokud sis nevšimnul 😉
                  Ne nadarmo se říká podle sebe soudím tebe 😉

Napsat komentář