Autosalon Detroit 2013: Lexus odhalil novou generaxi řady IS

Automobilka Lexus odhalila na autosalonu v Detroitu zcela novou generaci modelové řady IS, která se na evropských trzích objeví v polovině roku 2013. V nabídce bude provedení IS 300h – první model IS s pohonem Lexus Hybrid Drive – a dále IS 250 s pohonem zadních kol. K oběma provedením bude možné zvolit také paket výbavy F SPORT.

Nový hybrid Lexus IS 30h
foto: Lexus

Zákazníci se zájmem o prémiový vůz střední třídy považují jízdní výkony za nejdůležitější atribut každého sportovního sedanu.

Společně s novým dynamickým designem používajícím typickou masku ve tvaru vřetene bylo nové IS navrženo tak, aby nabídlo příkladné dynamické schopnosti a požitek z jízdy.

„Při vývoji nového IS jsme aplikovali zcela odlišný přístup,“ uvedl Junichi Furuyama, hlavní konstruktér modelu IS.

„Namísto toho, abychom se soustředili na jednotlivé atributy ve víře, že dohromady nabídnou atraktivní jízdní vlastnosti, jsme si nejprve stanovili za cíl výjimečný požitek z jízdy, po kterém majitelé těchto vozů touží, a následně jsme se zaměřili na jednotlivé elementy, které naplnění tohoto cíle umožňují.“

„Při návrhu každého aspektu nového Lexus IS jsme se opět zaměřili na sportovní jízdní vlastnosti, agilní jízdní chování, přesnou odezvu vozu na pokyny od řidiče, maximálně komunikativní řízení a čitelnou zpětnou vazbu.“

Nové IS přináší 12 úplných novinek a technických inovací, ale současně zaujme i zcela novým interiérem, včetně výrazně většího prostoru na zadních sedadlech (v tomto ohledu nejprostornější vůz v dané třídě) a většího i praktičtějšího zavazadlového prostoru.

DESIGN EXTERIÉRU

Zcela nový IS navazuje na novou generaci modelů GS, ES a LS, a tak se může pochlubit smělými předními partiemi s charakteristickou maskou chladiče ve tvaru vřetene, která tomuto kompaktnímu sedanu propůjčuje vzhled spojující dravou eleganci, efektní vzhled a jednoznačnou příslušnost ke značce Lexus.

galerie: Lexus IS 300h
Lexus IS 300h Lexus IS 300h Lexus IS 300h

Při pohledu z boku se hlavní masa kabiny soustředí do zadní části; k ještě vyšší míře elegance a dynamiky přispívá stoupající boční linka ubíhající od spodních partií k zadním sdruženým světlům.

Design exteriéru staví na novém dynamickém pojetí sdružených světlometů v charakteristickém provedení automobilky Lexus, včetně světel pro denní svícení ve tvaru písmene „L“, která jsou však zde nezávisle umístěna pod hlavními světlomety.

DESIGN INTERIÉRU

Čistý a elegantní design kabiny vozu poskytuje ideální ergonomické prostředí zaměřené na potřeby řidiče.

Nově koncipované sedadlo řidiče nabízí vyšší míru pohodlí a lepší boční vedení. Snížil se posaz řidiče a rovněž se zmenšil úhel sklonu volantu, jehož konstrukce se inspirovala u speciálu LFA.

Prodloužil se rozsah podélného nastavování volantu, aby řidič mohl zaujmout sportovnější pozici při řízení.

Kvalitní materiály, prvky obložení a povrchovou úpravu doplňují nejmodernější technologie rozhraní HMI, nebo např. vysoce kvalitní analogové hodiny s povrchem emitujícím světlo.

Součástí středové konzoly jsou elektrostatické spínače (u značky Lexus použity poprvé), s jejichž pomocí lze ovládat nastavení klimatizace pouhým dotykem prstu.

Rozvor nového IS je o 70 mm delší než u předchůdce, přičemž vůz je o 10 mm širší, a tak na zadních sedadlech nabídne nejvíce místa v dané třídě a současně přináší i větší prostor pro zavazadla.

Prodloužením rozvoru a ztenčením konstrukce předních sedadel se prostor pro kolena zadních cestujících zvětšil o 85 mm. K vyšší praktičnosti přispívají i nová zadní sedadla s možností sklápění, dělená v poměru 60:40.

Díky zabudování akumulátorů pod dno zavazadelníku nabízí skvělou přepravní kapacitu i zcela nové provedení IS 300h.

JÍZDNÍ DYNAMIKA

Klíčovým cílem programu vývoje nového IS byl požitek z jízdy na vrcholu třídy, a proto se konstruktéři maximálně zaměřili na všechny aspekty, které mají vliv na jízdní dynamiku tohoto nového sedanu značky Lexus.

K výraznému zvýšení celkové tuhosti karoserie přispěly nové metody laserového svařování, lepení kovových spojů karoserie a dodatečné bodové svařování.

Přepracováním dvojitého lichoběžníkového zavěšení předních kol narostla torzní tuhost o 20 %. Na zadní nápravě konstruktéři použili nové víceprvkové zavěšení, podobné jako u modelu GS nové generace.

Přepracování konstrukce a tuhosti převodky řízení se odrazilo v lehčí, hladší a přesnější zpětné vazbě od volantu.

Nový systém Drive Mode Select nabízí až čtyři jízdní režimy volitelné řidičem – ECO, NORMAL, SPORT/SPORT S a SPORT S+ (poslední jmenovaný u verzí se systémem AVS), a umožňuje tak optimálně kombinovat hospodárnost jízdy, pohodlí, výkon a jízdní charakteristiku.

F SPORT

IS F SPORT nabídne nejen exkluzivní prvky v exteriéru a interiéru, poukazující na sportovnější a dynamičtější charakter vozu, ale i reálné zlepšení dynamiky díky speciálně vyladěnému systému zavěšení předních i zadních kol.

Zvenčí lze vozy v provedení F SPORT okamžitě rozpoznat díky exkluzivnímu designu předního nárazníku a masky chladiče, kde zaujme nápadnější chromová úprava a exkluzivní rastr masky.
Verze F SPORT rovněž používají exkluzivní palubní ukazatele pro řidiče s pohyblivou centrální částí známé z modelu LFA.

Exkluzivní provedení sedadel využívá integrovanou pěnovou konstrukci, která přináší výtečné pohodlí a příkladnou boční oporu.

Pro paket F SPORT bylo speciálně naladěno zavěšení předních i zadních kol, stejně tak jako elektrický posilovač řízení (EPS). Výsledkem je lepší ovladatelnost IS bez negativních dopadů na kvalitu a komfort jízdy. Volitelným prvkem vozů v provedení F SPORT je i adaptivní variabilní odpružení (systém AVS).

POHONNÉ JEDNOTKY

Nové IS 250 se na evropských trzích objeví s pohonem zadních kol a zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l.

Zcela nové plně hybridní IS 300h s pohonem zadních kol kombinuje výkonný elektromotor s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l používajícím Atkinsonův cyklus, nový systém vstřikování paliva D-4S, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR).

S celkovým systémovým výkonem 220 k tato soustava dosahuje v dané třídě špičkových emisí CO2 pod 100 g/km a průměrné spotřeby paliva do 4,3 l/100 km.

PROPRACOVANÉ BEZPEČNOSTNÍ SYSTÉMY

Nově navržená „vyskakovací“ kapota automaticky vytváří volný prostor k pohlcení nárazové síly při střetu s chodcem, aby bylo možné nabídnout co nejnižší čelní profil vozidla a současně zajistit optimální ochranu chodců.

Nové IS používá i několik nových pokrokových prvků aktivní výbavy, jako např. automatická dálková světla, upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu, systém pro monitorování slepých úhlů a výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert), který upozorňuje na nebezpečí blížících se vozidel při couvání v nepřehledných situacích.

tisková zpráva

Napsat komentář