VIDEO: Tesla Model S vs Dodge Viper SRT10

Stejná parta, která vedle sebe postavila Tesla Model S a Mercedes-Benz E63 AMG BiTurbo to teď pojala za o něco profesionálnější konec. Elektromobil Model S vzala na závodní dráhu v Palm Beach a postavila vedle něj Dodge Viper SRT10.

Elektromobil Tesla Model S těžko hledá konkurenci i mezi supersporty

Stejně jako v případě závodu s Mercedes-Benz E63 AMG BiTurbo (a vlastně prakticky jakýmkoliv autem se spalovacím motorem), nechal elektromobil Model S svého konkurenta z doby fosilních paliv daleko za sebou.

galerie: Tesla Model S
Tesla Model S Tesla Model S Tesla Model S

Tesla Model S si tak díky času 12,371 vteřin, max. rychlosti 178,4 km/h připsal rekord na čtvrt míle pro sériově vyráběný elektromobil. Ten předchozí držel, pozor překvápko, Tesla Roadster jistého Zachary Vexe. Když jej pilotovala Stella Kostolna na Speedworld Dragstrip v Arizoně, zvládla čas 12,582 vteřiny.

15 Comments on “VIDEO: Tesla Model S vs Dodge Viper SRT10”

  1. Aktualny stav v oblasti LiS
    Aktualny stav v oblasti LiS baterii uz jasne dokazuje ze litium – sira je dobre riesenie ktore poskytne dojazd a jazdne vykon rovne az lepsie ako klasicky automobil. Kazdy tu argumentuje ze fosil auto aj tak nakoniec zvitazi ale nikto neberie do uvahy vysoke BSFC ktore ma ci uz benzin/diesel pocas akceleracnej fazy takze jediny problem su pracovne otacky elektromotora ktore su pri redukcnom prevode limitovane. Velmi zaujimave riesenie ponuka taliansky velkovyrobca prevodoviek 4° dvojmotorova prevodovka ktora ponuka efektivne riesenie trakcie tak ako ju poznate z 2 spojkovej verzie vdaka charakteristike elektromotora je radenie prevodovky plynule. Elektromotor 1 sa pouziva na 1-3° elektromotor 2 2-4° je teda jasne ze toto riesenie ponuka pouzitie dvoch vykonovych variant motora ktorych priebeh bude napasovany tak na racing ako aj bezne jazdenie.

    1: vysledok vyvoja Stanford core/shell nanocastice kde je sira alokovana vo vnutri castice.

    Zhi Wei Seh, Weiyang Li, Judy J. Cha, Guangyuan Zheng, Yuan Yang, Matthew T. McDowell, Po-Chun Hsu & Yi Cui (2013) Sulphur–TiO2 yolk–shell nanoarchitecture with internal void space for long-cycle lithium–sulfur batteries. Nature Communications 4, Article number: 1331 doi: 10.1038/ncomms2327

    2: vyvoj LiS baterie ktora ako template pouziva supiny morskej ryby

    A novel porous nanocomposite of sulfur/carbon obtained from fish scales for lithium–sulfur batteries
    Shengrong Zhao , Chengming Li , Weikun Wang , Hao Zhang , Mengyao Gao , Xing Xiong , Anbang Wang , Keguo Yuan , Yaqin Huang and Feng Wang
    J. Mater. Chem. A, 2013, Advance Article
    DOI: 10.1039/C3TA01220D

      1. Viper je možná silný, ale
        Viper je možná silný, ale je to zadokolka. Takže bude mít nevýhodu přenesení tak enormní síly na zadní kola. Stejně tak již s Teslou srovnávaný BMW M 5 nebo M-B. Zajímavé by bylo srovnání benzínové čtyřkolky stejného výkonu, velikosti a váhy jako Tesla S. Jde více o přenesení výkonu na silnici než o výkon samotný. Dokladem je Nissan GT-R, ketrý ve sprintu na hlavu poráží mnohem lehčí a výkonnější soupeře (inteligentní pohon všech kol, 404kW, 628 Nm, 1730 kg!!!, 0-100 km/h 3,2 s, 0-400m 11,6 s)… Jinak samozřejmě pro Teslu velice zdařilý výkon…

      2. Viper je možná silný, ale
        Viper je možná silný, ale je to zadokolka. Takže bude mít nevýhodu přenesení tak enormní síly na zadní kola. Stejně tak již s Teslou srovnávaný BMW M 5 nebo M-B. Zajímavé by bylo srovnání benzínové čtyřkolky stejného výkonu, velikosti a váhy jako Tesla S. Jde více o přenesení výkonu na silnici než o výkon samotný. Dokladem je Nissan GT-R, ketrý ve sprintu na hlavu poráží mnohem lehčí a výkonnější soupeře (inteligentní pohon všech kol, 404kW, 628 Nm, 1730 kg!!!, 0-100 km/h 3,2 s, 0-400m 11,6 s)… Jinak samozřejmě pro Teslu velice zdařilý výkon…

      1. Pane Anonym a pointa je
        Pane Anonym a pointa je jaka?
        Ja jsem mluvil o Roadsteru a Modelu S, cisla, ktere pisete si umim precist sam v clanku, na to neni treba diskuze… Navic zrychleni 3.9s nameril uz i magazin Motor Trend predtim nez ho ocenil svou cenou Auto roku. (Magazin edmunds.com 4.3s)

        Tesla Roadster sport uvadi zrychleni 3.7s, ale na tu ctvrt mili se uz asi vic pozna i vykon ve vysokych otackach, ne jenom tocivy moment od nuly.

Napsat komentář