Příběh Coda Automotive není nepodobný příběhu Fiskeru nebo dalších. Elektromobil Coda Sedan skončil jako fiasko. Před dvěma lety se ale firma přeorientovala na energetiku a tam jí štěstí přeje víc.
foto: Coda Energy
Nově přejmenovaná společnost „Coda Energy“ se zaměřuje na vývoj a prodej velkých baterií pro energetiku. Svá řešení dokáže velmi dobře škálovat po desítkách kWh, takže si můžete koupit třeba baterii o kapacitě 40 kWh a výkonu 30 kW. Aktuálně ale uvedla novinku s parametry 1MW/510kW.
foto: Coda Energy
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vědci mají baterii s životností 27 let
IBM pracuje na chytré elektřině pro Evropu
Neviditelná síla infrastruktury – problematika dobíjecích stanic pro elektromobily
Tyto obří akumulátory využívají stejnou technologii LiFePO4 článků jako baterie pro elektromobil Coda Sedan. Do dnešního dne má Coda na kontě 3 MWh instalované kapacity. Zatím poslední projekt byl vybudován nedaleko Los Angeles.
Základní produkt Coda Energy nese název CODA Core™ Tower, váží 526 kg, je vysoký 1,83 metru a má kapacitu 40 kWh. Tak trochu připomíná počítačový server.
foto: Coda Energy
Tyto jednotky lze pak skládat vedle sebe a navyšovat tak kapacitu podle potřeby. V současné době má firma nasmlouvánu instalaci dalších 4,6 MWh po několika státech USA.