Je úplně jedno, jestli vaše auto jezdí na naftu, benzín nebo elektřinu. I pro vás platí zákonná povinnost sjednání pojištění, především povinného ručení. Ceny autopojištění u elektrovozů už ale nemusí být oproti spalovacím motorům výhodnější. Proč?
Ceny povinného ručení elektromobilů se od běžných pojištění příliš neliší
Ceny povinného ručení neovlivňuje ani tak to, na co auto jezdí. Pojišťovny více zajímají údaje o motoristovi. Konkrétně jeho věk, bydliště, a především jeho nehodová minulost. Čím déle řídíte bez nehod, tím větší máte šanci na získání výhodnější ceny povinného ručení.
Další faktor, který ovlivňuje cenu, je objem a výkon vozidla, kdy čím silnější a výkonnější auto máte, tím více za pojistku zaplatíte. Zda se jedná o elektromobil, nebo auto se spalovacím motorem by naopak nemělo znamenat rozdíl v ceně povinného ručení, jež kryje škody na zdraví a majetku, které způsobíte ostatním.
Havarijní pojištění je už trochu dražší záležitost
Naopak havarijko kryje i škody na vašem autě, což je přesně ten důvod, proč v případě elektromobilů bývá havarijní pojištění dražší než u „normálních“ aut. Cenu havarijního pojištění určuje především hodnota vozu, a tím pádem také předpokládané náklady na jeho opravu.
V případě nehody s elektromobilem jsou škody velmi vysoké, jen výměna baterie se může vyšplhat na částky kolem 200 000 Kč, a mnohdy je auto rovnou na odpis. Právě kvůli tomu jsou ceny havarijního pojištění elektrických vozů mnohdy i o 40 % vyšší než u benzínových nebo naftových aut.
Ani tak nemusíte platit víc, než je nutné
Ani jako hrdý majitel auta do zásuvky nemusíte na svém pojištění platit více, než je nezbytně nutné. Nesahejte po první nabídce, kterou vám učiní vaše oblíbená pojišťovna. Udělejte si průzkum trhu, porovnejte si produkty více pojišťoven a najděte si ten, který vám sedne nejlépe. Jak?
Využijte služeb online srovnávače, například toho na Top-Pojištění.cz, který vám díky své kalkulačce pojištění všechny nabídky srovná dle ceny a nabízených doplňkových služeb.
Jak si sjednat výhodné povinné ručení a havarijní pojištění online
V online kalkulačce si najdete to pro vás nejvýhodnější povinné pojištění a havarijní pojištění jen tím, že zadáte pár informací o sobě a svém vozidle. Uzavření smlouvy pak proběhne na pár kliknutí, z pohodlí vašeho gauče a bez nutnosti docházení na pobočku. Veškeré papíry vám přijdou do e-mailové schránky a pojištění začne jednoduše platit ve chvíli úhrady pojistného. Takhle jednoduché to je, ať už jezdíte na cokoli.
zdroj: tisková zpráva
Já u Uniqa platím za Y 28 tis (z toho je povinné ručení 4,7 tis), včetně GAP. To si myslím, že bude podobné jako za spalovák.
Dobrý den, základní pojištění Tesla Model Y (VIN XP7YG1HE6LG087998) r.v. 2020, pojistná cena 550.000 Kč (zůstatková tržní cena), je u Uniqa bez započtení bonusu povinného ručení za bezškodní průběh u řidiče a s parametry 50mil limit plnění a 10 tisíc spoluúčast a po započtení 5% slevy 58.618 Kč.
Pokud se započte bonus řidiče, sleva za nájezd do 10 tisíc km, sleva agenta a především sleva za majetkové pojištění, lze se u nejnižší varianty skutečně dostat až na hranici 30 tisíc Kč.
Ale upozorňuji vás, že pojištění spalovacího vozidla stejné pojistné ceny 550 tisíc Kč po započtení stejných bonusů a slev vychází na 10.092 Kč ročně. Tedy 3x méně.
Tak nám vysvětli čím to je? Pravděpodobnost požáru je statisticky 10x menší než u benzínového výfukáče. Že by to bylo větší akcelerací a spalováky dostávaly slevu za lenost?
Je to spiknutí a kampaň proti elektromobilům. Tedy to tvrdí Drvoštěp.
Pojišťovna State Farm, kterou jsme tady řešili kvůli zákazu nabíjení elektromobilů, na svých stránkách tvrdí, že:
Higher purchase price
„Since electric vehicles typically cost more to buy, they cost more to replace.“
More expensive to repair
„Newer technology can be costly and battery replacement could cost $5,000 to $15,000, which doesn’t include the cost of labor. Additionally, since the technology is newer, there are fewer technicians trained to fix them.“
Ale je to jen největší pojišťovna, tak co ta může vědět…
O pojišťovnictví se nijak zvlášť nezajímám.
Ale pokud jde o ,,spiknutí a kampaň“ proti elektromobilitě obecně, tak to není možné… Žijeme totiž v poctivém světě, ve kterém nikdo nedělá žádné křivárny a už vůbec ne kvůli takové malichernosti, jako je byznys se spalovacími auty a na ně navázanou těžbu, dopravu a rafinaci ropy.
Poctivý svět, kde si kapři sami vypustí rybník, když dorostou do vánoční hmotnosti 😅
Ropny gauneri se chovaji jako dealeri drog. Nechtenou konkurenci drti vsemi silami. V ropnem businessu se toci stovky nebo tisice miliard USD a oni si tu antikampan nechaji neco stat. Lzive clanky na internetu jsou jen spicka ledovce. Mnoho lidi jim skace na spek a odvazi s nadsenim cast vyplaty na benzinky. To je masochismus.
Chce to tedy lepšího pojišťovacího agenta, já mám r.v. 2023 a pojištěná cena je 1,25 mil. A jak jsem psal je to včetně GAP. Takže tuto hodnotu v případě totálky dostanu i po 3 letech.
Je ale fakt, že nabídky od pojištoven se pohybovaly až do částky cca 80 tis, takže rozdíly jsou opravdu značné.
Pokud se domníváte, že máte havarijně pojistěné vozidlo v ceně 1,25 milionu za 3 tisíce Kč, protože tak to po odečtení povinného ručení a GAP podle tabulek vychází, doporučuji vám úzkostlivě pečlivě pročíst smlouvu, případně zkontrolovat její parametry a platnost přímo s podporou klientů pojišťovny.
Běžné ceny Uniqa se pohybují v závislosti na smluvních parametrech u takového zánovního vozidla v rozsahu 65-85 tisíc Kč.
Vaše pojistné je prostě příliš nízké, aby s uvedenou smlouvou nebyl nějaký problém.
Nesmis koukat jen do tabulek. Moje pojistovna me dala 40% slevu, protoze mam u nich pojistku na nemovitosti, dalsi auto a traktor a cestovni pojisteni. Jses hloupy tvor bez mozku.
Nechal jsem si zpracovat přehled premium pro elektromobily na českém trhu, protože tady nějaký pán tvrdil, že prý není pravda, že Uniqa chce za pojistku Tesla Model Y 80 tisíc Kč. Mimo jiné z toho vyplynulo, že opticky jsou sice pojistky draží „jen“ cca o 30-40%, ale je to díky různým hrátkám v pojistných podmínkách – různá míra plnění podle místa škody, přesunutí částí auta do příplatkových balíčků (baterie, skla … ) apod.
Pokud se to dorovná na jednotnou úroveň pojištění, není to 30%, ale je to až 60%. Což jen na pojistce bez plnění dělá za pět let u zmiňované Tesly čtvrt milionu korun!
Kdo plati zakladni pojistku? Snad jen zacatecnici a troubove, ktery bouraji kazdy rok. Vetsina lidi ma uz nejaky bonus a plati podstatne mene. Zacatecnici a notoricky bouraci urcite nemaji Teslu.
To je pravda. Bonusy jsou ale na řidiče, tedy se uplatňují u elektrické i spalovací varianty.
Slo by to nejak nasdilet, alespon ramcove?
Šlo, pošlete mi váš kontakt na můj seznam mail.