Co přinesl nejnovější omezující update systému Tesla Autopilot? Podívejte se na videa!

Tesla aktuálně upravila svůj asistenční systém Autopilot tak, aby vyhovoval novým evropským regulacím. Jak se po updatu chová elektromobil Tesla Model X vyzkoušel v praxi – před a po – náš čtenář Michelin, a podělil se s námi o své zkušenosti.

Elektromobil Tesla Model X
foto: Tesla

autor: Michelin

Záhy po přečtení novinky týkající se nejnovějšího updatu systému Tesla Autopilot mi moje Tesla X oznámila příchod nové aktualizace. Vzhledem k tomu, že moje auto obsahovalo verzi 2019.12.1.1 a omezení měla být obsažena od verze 2019.16.1, mi bylo jasné, že se po této aktualizaci patrně na dlouhou dobu (nejspíše do doby kdy některá z Evropských automobilek nepřijde se svou verzí Autopilota) rozloučím se svobodou tohoto asistenčního systému. Takže jsem neváhal a jal se natáčet videa chování původní verze Autopilota, abych byl schopen identifikovat jaké škody byly napáchány.

Tesla Model X aktualizace update software firmware

Automatická aktualizace firmwaru elektromobilu Tesla Model X.
foto: archiv autora

Vzhledem k tomu, že nepatřím mezi průměrné Američany (nesuším kočku v mikrovlnce a Autopilot používám pouze na dálnicích), a jedno ze dvou omezení měl být rozsah otáčení volantem, uvědomil jsem si, že nebude tak lehké najít natolik klikatou dálnici, aby mělo omezení šanci se projevit.

Vybavil se mi však jeden z opravdu trochu klikatějších úseků dálnice nedaleko mého působiště, se kterým si neporadil ani ProPilot v Nissan Leaf 2018, takže první volba byla jasná. No a abych měl jistotu, že jsem dostatečně potrápil Teslu kroucením volantu, rozhodl jsem se provést testy i na nájezdech a sjezdech mimoúrovňových křížení.

Druhé omezení v automatickém přejíždění z pruhu do pruhu už pak bylo možné otestovat celkem snadno na samotné dálnici. Poté, co jsem se dostatečně vyblbnul s telefonem v jedné ruce a druhou rukou nad nebo vedle volantu (ve všech testech jsem po celou dobu volant nedržel, pouze při vynucení v pravidelných intervalech pohnul lehce volantem, aby se auto ujistilo, že jej držím, což je jedna z podmínek používání těchto asistenčních systémů) jsem před odchodem z auta v práci spustil aktualizaci.

Zanedlouho mi notifikace v telefonu oznámila, že je dokonáno a já v aplikaci ověřil své tušení, že moje nová verze 2019.16.2 je novější, než ta, která má již obsahovat zmiňované omezení.

Nová verze firmwaru je již nainstalována

Nová verze firmwaru je již nainstalována
foto: archiv autora

Po příchodu do auta mě přivítal souhrn novinek z nichž první měla skutečně nadpis Autosteer a začínala slovy „kvůli novému místnímu omezení“… Dočetl jsem se kromě jiného, že auto může mít skutečně problém se zvládnutím ostrých zatáček a dále o nutnosti dát ke změně jízdního pruhu pokyn volantem do pěti vteřin od spuštění směrovky.
Popis omezení v nové verzi systému Tesla Autopilot

Popis omezení v systému Tesla Autopilot
foto: archiv autora

Jak jsem již uvedl, systém Tesla Autopilot je v aktuální verzi vhodný pouze pro jízdu na dálnici, takže první vybraný úsek je dálnice s poněkud prudšími zatáčkami. Z videa to není až tak zřejmé, a tak jsem si dal tu práci, a zajel tam ještě s Nissanem Leaf druhé generace, jehož jinak bezproblémový ProPilot si zde už neporadí, viz. video:

Tady pro porovnání Tesla Autopilot ve stejném úseku:

Zde Tesla autopilot před aktualizací, takže s verzí 2019.12.1.1, ale v opačném směru stejného úseku. Klikatá dálnice před aktualizací:

A tady stejný úsek již s verzí 2019.16.2:

Jak je z videa patrné, zde se nezměnilo na chování Autopilota vůbec nic. Moje ranní tušení, že bude dobré Teslu potrápit na něčem náročnějším, se potvrdilo. Vzhledem k tomu, že na prvotřídkách se mi nechtělo v ostrém provozu riskovat, a navíc ani na nich se nehledají prudké zatáčky snadno, zvolil jsem tedy nájezd na silnici v místě mimoúrovňového křížení.

Nájezd před aktualizací:

Nájezd po aktualizaci :

Jak je vidno, ani tomuto manévru nezpůsobilo omezení žádné problémy. Ještě jsem se rozhodl pro test na jednom ze sjezdů z dálnice, kde je šikana nejprve poměrně ostrá doprava a vzápětí pak táhlá zatáčka doleva.

Tady se už i před aktualizací Tesla rozčilovala, ať si laskavě na takové úseky ten volant vezmu do ruky, nicméně po lehkém cuknutí, kterým jsem jí ujistil, že jí kontroluji se nechala přemluvit a manévr dokončila.

Sjezd z dálnice před aktualizací:

No a jak to dopadlo po aktualizaci se můžete podívat na dalším videu. Sjezd z dálnice po aktualizaci:

Ukázalo se tedy, že v současné verzi nenapáchalo zatím legislativní omezení stran ovládání volantu žádné škody. Patrně se to projeví až v budoucích verzích Autopilota, nejspíše třeba při odbočování v křižovatkách, až bude něco takového umět.

Ještě je tu ale omezení při přejíždění z pruhu do pruhu, které ve staré verzi zvládala Tesla, alespoň podle mých ,zkušeností zhruba v polovině případů zcela automaticky, jakmile jste spustili směrovku. V té druhé polovině případů bylo zapotřebí po spuštění směrovky dát autu povel lehkým pohybem volantu.

Zbytek manévru už pak auto dokončilo vždy samo. Přejíždění do vedlejšího pruhu před aktualizací:

Přejíždění do vedlejšího pruhu po aktualizaci:

Tady už se jak je z videa patrné omezení projevilo. Dokonce tak, že se mi vůbec nepodařilo automatické přejetí do vedlejšího pruhu spustit. Vždy při spuštění směrovky vyskočí upozornění, že funkce je limitována a pokud se pokusím pohnutím volantu auto k tomuto manévru přinutit, funkce udržování v pruzích se vypne.

Suma sumárum se toho tedy aktuálně až tolik nestalo. Jak jsem již zmínil, omezení se patrně projeví až v budoucích verzích Autopilota. Ovšem soudě dle toho, jaký vývoj zaznamenal tento asistenční systém za poslední dva roky, během kterých mám možnost ho naživo sledovat, to nebude zase tak horké.

Pevně věřím, že do doby než bude Tesla Autopilot, nebo některý z podobných systémů jiných automobilek, umět tolik, aby se již omezení projevilo ve větší míře, dostanou naši mocipáni rozum a tato nařízení opět odvolají. Sice se tady tomu říká starý kontinent, ale to snad neznamená, že se tu musí na rozdíl od zbytku světa udržovat za každou cenu staré pořádky.

vlastní

142 Comments on “Co přinesl nejnovější omezující update systému Tesla Autopilot? Podívejte se na videa!”

    1. První komentář po videem:
      Wilfried Dehne
      „I spend most of

      První komentář po videem:

      Wilfried Dehne

      „I spend most of my life helping to perfect production of ICE. In Germany and in the USA. While this was going on we missed what Tesla did. EV and autonomous cars. The German (and the Big Three in the USA) are now playing catch up. I am surprised that happened. OTOH I was part of that and had no idea.
      The Chinese will push this ahead relentlessly for their own reasons. German auto makers better whatch this. The Diesel disaster did hurt Germany in more ways than one.“

    1. Zdravim. Nabijel jste nekdo v Ostrave na letisti?
      Ja tam byl,

      Zdravim. Nabijel jste nekdo v Ostrave na letisti?
      Ja tam byl, nabijecka je az za zavorou, pusti Vas to k ni az po odebrani listku a pozdejsim zaplaceni 20kc/hod
      Nejsou tim nahodou poruseny dotacni podminky a smlouva zakaznika s CEZ em? Tzn ze se nabijeni sklada nejen z ceny za elektrinu ale i z ceny za povoleni vjezdu k nabijecce?
      Srovnani – dohodnu si s Lidlem ze budu kazdy den odebirat 10ks rohliku za 20kc a sepisu si s nim smlouvu. Jeden den prijedu opet pro rohliky a Lidl mi rekne ze smlouvu mam v poradku a rohliky nachystany, ale pokud nezaplatim 20kc tak se k nim do prodejny pro rohliky nedostanu?

          1. Nejde o 20kc jde o princip. Polud je neco porizene z dotaci
            Nejde o 20kc jde o princip. Polud je neco porizene z dotaci tak za nejakych podminek.treba prazske letiste vas pusti zdarma jen na 15min a kdyby nabijecka stala za zavorou tak nic nenabijete. Navic system pozna znacku a pokud byste jel nabijet znovu behem 24hodin tak podruhe chce jiz 100kc, proto na prazskem letisti zadna nabijecka za zavorou neni a asi nebude

      1. Ano, byl jsme tam.
        Je to tak jak píšete ale dá se to trochu

        Ano, byl jsme tam.
        Je to tak jak píšete ale dá se to trochu obejít a tak to tady napíši, aby i ostatní věděli jak na to až tam budou chtít nabíjet.
        Když vjedete za závoru a začnete nabíjet, tak se podívejte jaký máte čas na lístku, pokud do 20 minut chcete vyjet ven, tak vás to pustí bez placení, pokud ale tam chcete být dalších 20 minut, tak si běžte k pokladnímu automatu před tou první 20 minutovkou, nejlépe 19 minut nechat označit lístek a máte dalších 20 minut na vyjetí. Jelikož u závory je i kamera na snímání SPZ tak vás pustí aniž by jste ten lístek u závory vůbec strčil do stojanu na otevření. Myslím, že to udělá i během té první 20 minutovky ale to jsme nezkoušel.

        🙂

          1. Ale nikdo vám nebrání jít se najít do zdejšího
            Ale nikdo vám nebrání jít se najít do zdejšího strašného bufetu. V hale je také automat na parkovné, do 20 minut od vjezdu si načtete lístek, stroj si uloží čas kontroly a máte 20 minut na odjezd.
            Nikdo nikoho neokrádá a elektromobilista nemusí za přístup k nabíječce platit. Většina nabíjení se vejde do 30 minut.

                1. Mazal.jsem rovnou brno rousinov
                  Mazal.jsem rovnou brno rousinov

            1. Bohuzel muzu si za to sam, nejak se mi nechce do spalovaku uz
              Bohuzel muzu si za to sam, nejak se mi nechce do spalovaku uz vlezt. Tenhle mesic nv e 200 6500km minuly 7t, navratnost do auta za cca 14mesicu odbydlena, jak rika Jirka Paroubek “ kdo z vas to ma“ ale uz bude tesla 3 tak uz bude lip.

      2. Váše touha nabíjet je jen a jen váš problém. Vsadím se,
        Váše touha nabíjet je jen a jen váš problém. Vsadím se, že placené parkování tam bylo dřív, než někdo postavil dobíjecí místo. Tudíž chtít jakoukoliv výjimku kvůli touze nabíjet je jen drzost. Jen hezky cálujte, vybral jste si to.

        1. Ok Vasi sazku prijimam a vsazim se 100 000kc, tvrdim, ze
          Ok Vasi sazku prijimam a vsazim se 100 000kc, tvrdim, ze nemate pravdu kdyz tvrdite ze placene parkovani tam bylo pred instalaci nabijecek. Jste ochoten se se 100t kc dostavit stejne jako ja u notare k yepsani a podpisu teto sazky? Jsem ochoten i jit na jakoukoliv vyssi castku pokud si to budete prat. Pokud tuto sazku neprijmete tak Vas zde pote oznacim za hloupeho tluchubu ktery neni schopen sve zcestne tvrzeni potvrdit cestnou sazkou jako pravy chlap. Zejte mi vedet v kolik a kde se sejdeme a sepiseme to

          1. Proč bych se měl s vámi sázet o 100 tisíc? 😀 Taková
            Proč bych se měl s vámi sázet o 100 tisíc? 😀 Taková kravina, vy elektromobilisti jste fakt mentálové 😀
            Řekněme pět litrů, to je tak cena společenské večeře, to mi přijde adekvátní důležitosti sázky.

            Mohl bych v pátek 14.5. odpoledne, mám jednání blízko ostravské fakultky. Notář není potřeba, stačí mi na poště ověřený podpis na smlouvě s rozhodčí doložkou. Ale tu smlouvu chci vidět předem a projednat s mojí právničkou a na rozhodčí doložce trvám, protože pokud jezdíte Citroenem C Zero a v podpisu máte slovo úspory a řešíte 20 Kč parkovného, pochybuju, že bych jinak jakoukoliv výhru kdy viděl a na titul s vykonatelnosti nechci čekat roky.

            1. Kvuli 5t do ostravy nepojedu, kvuli 100t ano a slozili bychom
              Kvuli 5t do ostravy nepojedu, kvuli 100t ano a slozili bychom to primo u notare,
              Czerem si jezdim po meste, nissanen nv200 kdyz mam neco objemneho, porschem carrerou kdyz se chci svezt a jedeme ve dvou, landroverem discovery 3 kdyz tahnu lod a jedu na dovolenou. Nevim kde jste k tomu nalepkovani prisel ze vam hlava nebere ze by clovek co ma elektro nemohl vlezt i do jineho auta. U vas asi ten opacny proces se svezt v elektru nehrozi. Jinak pro vasi informaci se parkoviste u petiste ostrava otvoralo zaroven jako parkoviste a zaroven otevreni mabijecek a ne jak tvrdite ze parkoviste bylo driv. A neresim 20 kc ale resim system. Tzn kdyz je nabijecka z dotaci pro vsechny tak nemuze byt omezeni ma vstupu, kdyz mam parkovani v praze na vsech zonach za 100kc/rok tak nemuze prijot mestak a snazit se dat pokutu.

                1. Kazdemu to da nejakou, me a mym detem treba z tzv neomezeneho
                  Kazdemu to da nejakou, me a mym detem treba z tzv neomezeneho cestovani. Muzeme si dovolit dlouhe poznavaci vylety s tim, ze nas to nestoji co km treba 3kc, takze kdyz rocne najedeme spolu 15t km tak muzeme usetrenych 45t dat na neco jineho.

                  Druha svoboda je napr extremni, ze se muzete pohybovat nekde kde nejsou zadne zdroje fosilnich paliv, nejsou tam benzinove stanice na benzin ci naftu. Ale to je pouze na kazdem jakou cestu si zvoli. Nekoho to ani nenapadne, nekdo to nedokaze zrealizovat.

                2. Aha, vidíte. To by mě ani nenapadlo že elektro je dobré na
                  Aha, vidíte. To by mě ani nenapadlo že elektro je dobré na neomezené cestování navíc v místech kde nejsou fosilní paliva.

                  Každopádně zhulit se takhle při středě navečer, to vám přeju. Člověk prostě občas potřebuje vypnout. Tak užívejte.

                3. Proc tak vulgarne?am lode v recku, dalsi nissan nv200 s
                  Proc tak vulgarne?am lode v recku, dalsi nissan nv200 s privesem bude mit jiz 200m ctverecnich fotovoltaickych panelu, tesim se az si budu jezdit jen na slunce a k pumpe vubec nepojedu. Kamarad ma lod na ten samy pohon a vloni si najezdil 3500km, kdyby to jelo na palivo stalo by ho to 200t kc. Zhuleny nejsme, spis vy jste nechytry a nevedouci. Jste tradicne zakopany na tradicnich pozicich. Mam na vode ostrovni system na elektrinu a jsem spokojeny. V lete mam elektriny moc tak dobijim auto. Je to tak tezke pochopit ze musite reagovat vetou o zhuleni. Na nv e 200 mam 80t km a provoz na pali u me stal 3500kc, prestante hulit a dosadte si sva cisla ke svym vozum.

                4. Určitě vulgární nejsem. Myslel jsem že mě trolíte s
                  Určitě vulgární nejsem. Myslel jsem že mě trolíte s těmi místy kde není možné sehnat palivo, napadl mě asi jen severní a jižní pól. Tak ať vám to jezdí. A jestli nehulíte, tak to někdy zkuste. Pokud máte nirvánu v elektrickém autě, tak zhulenýmu vám bude ještě líp.

                5. Huli my kamosi, ja jsem nekurak a snrabe me to v krku.
                  Huli my kamosi, ja jsem nekurak a snrabe me to v krku.

                6. To ze vas odobne neco nenapadne neznamena ue to neni mozne. 1m
                  To ze vas odobne neco nenapadne neznamena ue to neni mozne. 1m fve panelu udela cca 200wh- 20m cca 4kwh. V dobrem pasmu kde ja chci cestovat, recko afrika spanelsko wam za den nasviti cca 30kwh za den. Nissan jezdi za 15-18kw na 100km. Presun 150-200km denne je pro me naprosto dostacujici.

                7. Jeste kdy vidim vase automobily, mel jsem 7ks Porsche aut,
                  Jeste kdy vidim vase automobily, mel jsem 7ks Porsche aut, svoboda u me nastala v okamziku kdy jsem je prodal, prestal se starat o jejich technicky stav, platit udrzbu a pojisteni a starat se o parkovani a kdyz jsem presel na elektro. 80 000km, a za tu dobu jenom dolevani ostrikovacu, ted me ceka sada pneumatik a asi ani ne brzdove desticky. Nirvana, svoboda. Nenapadne vas to ze? Me to take napadlo relativne pozde holt.

                8. Ale ja nikomu nic nevnucuju. Velky americky kary mam rad a ted
                  Ale ja nikomu nic nevnucuju. Velky americky kary mam rad a ted jsem pro lod jel taky 10valcovym Tuaregem. Jenom to kazdodenni skakani provadim elektrem a bavi me to. Jak sortujete na Teslu? Dobry ne? Akcie padaji, byly zkratka prepaleny.

                9. Já bych 7ks aut mít upřímně nechtěl, nebaví mě
                  Já bych 7ks aut mít upřímně nechtěl, nebaví mě hromadit majetek který nestíhám používat. Nicméně pořád mě zajímá v čem mi dá elektro svobodu.

                  U elektrického auta nemusíte platit pojištění, starat se o parkování ani platit údržbu a starat se o technický stav? To se mi líbí, to bych si asi elektro koupil pokud mluvíte pravdu. Zní to hodně výhodně a skutečně bezstarostně.

                10. Ja mel ty porsche spis jako investici v regalu ve skladu. Kdyz
                  Ja mel ty porsche spis jako investici v regalu ve skladu. Kdyz jsem se rozhodl je prodat tak sly asi tak o 100% draz minus inflace, takze o cca 75%,0coz bylo kolem 10% rocne a obcas jsem se svezl.
                  Elektro – kupte si nejdriv blby jednoduchy elektro do mesta tak ta 150t a zacnete. Uvidite sam

                11. U elektriky neplatite silnicni dan, v praze se nestaram o
                  U elektriky neplatite silnicni dan, v praze se nestaram o parkovani mohi parkovat vsude, udrzba zadna, zadna vymena oleje, faleko delsi vymena brzdovych desti ek.mensi opotrebeni pneu, same benefity, jeste pristi rok ubyde dalnicni znamka a pribyde jizda v bus prizich, pojisteni zakonne minimalni

                12. To jsou zatím samé ekonomické důvody, které
                  To jsou zatím samé ekonomické důvody, které nezpochybňuji.

                  Doufám že ta jízda v bus pruzích nepřibyde, protože to nemá vůbec logiku.

                13. Logiku jizda v pruzich nema ale co ma dnes logiku? Chci si na
                  Logiku jizda v pruzich nema ale co ma dnes logiku? Chci si na duchod cestovat a nechci lejt do fosila mesicne 20t korun a v africe riskovat ze mi prodaji neco co mi zadre a odrovna motor. A nechci byt rukojmi ze tam kam xojedu palivo sezenu. Slunce je tam jedna z mala komodit co je zadarmo a kazdy den

                14. Dekuji. Mel.jsem posledni 993 v gt2 uprave. Sla z domu za
                  Dekuji. Mel.jsem posledni 993 v gt2 uprave. Sla z domu za dobry penize.

                15. Ale probuh elektro si nekupujte. Dokud nas s elektrem bude
                  Ale probuh elektro si nekupujte. Dokud nas s elektrem bude malo tak si to budeme uzivat. Az to bude mit kazdy tak vsechny vyhody zmizi.

                16. Já jsem nikde nepsal že chci koupit elektro. Jen jsem se
                  Já jsem nikde nepsal že chci koupit elektro. Jen jsem se ptal na tu svobodu.

                17. Je to svoboda mit chip na mesicni neomezene nabijeni ua 450lc
                  Je to svoboda mit chip na mesicni neomezene nabijeni ua 450lc a moc si najet trebe 7tkm kdy jsem u spalovaku platil 21000kc, tech 20t mohu investovat do neceho jineho

              1. To samozřejmě respektuju, ale zase mě přijde blbý se
                To samozřejmě respektuju, ale zase mě přijde blbý se sázet v takové výši kvůli takové kravině.

                PS: Máte štěstí, trvalo mi minutu abych si ověřil, že MDS Ostrava s.r.o. dokončili a zkolaudovali stavbu „Parkoviště 5 Centrál“ na konci dubna (viz zakázka Z2018-019943).

                ČEZ to spustil až 13.5.

                Tudíž de jure placené parkoviště existovalo před dobíjecí stanicí.
                To jen pro info, že jste si ušetřil 100 litrů. Příště bacha na sázky o vyšší sumy a vágně definované, i když jste přesvědčen o stoprocentní vlastní pravdě.

                PSS: Až díky této srandě jsem zjistil, že Ostrava na rozdíl od Mošnova nemá letiště. 😀

                1. Ja vychazel z informace ze otevirali oboje najednou, ale
                  Ja vychazel z informace ze otevirali oboje najednou, ale kolaudace by byla smerodatnejsi na posouzeni sazky nez slavnostni opening

                2. Ja vychazel z informace ze otevirali oboje najednou, ale
                  Ja vychazel z informace ze otevirali oboje najednou, ale kolaudace by byla smerodatnejsi na posouzeni sazky nez slavnostni opening

                3. Dal bych zavod s jakymkoliv vasim autem, start ve meste na
                  Dal bych zavod s jakymkoliv vasim autem, start ve meste na zelenou semaforu do 50km, mam i nahrany zvuk shelby, poustim fo na cervene tuninkarum, nepochopi ze je predjela na zrychleni dodavka

                4. Já na veřejných komunikaích nezávodím. Ale jestli to
                  Já na veřejných komunikaích nezávodím. Ale jestli to chcete poměřit, tak v úterý na brněnském okruhu. Jezdí se od pěti. Budu tam s mustangem od čtyř, určitě mě poznáte 🙂

                5. A ke vsemu tam z toho letiste skoro nic nelita. Posledni ranu
                  A ke vsemu tam z toho letiste skoro nic nelita. Posledni ranu dostalo uzemnenim.boeyinvu 737max

                6. A proč tedy to obrovské parkoviště?
                  A proč tedy to obrovské parkoviště?

                7. Tak soudruzi udelali nekde chybu. Planovali holt vetsi provoz
                  Tak soudruzi udelali nekde chybu. Planovali holt vetsi provoz

                1. Tak kdyz vidim ty tuninkare na cerveny jak to muzou turovat
                  Tak kdyz vidim ty tuninkare na cerveny jak to muzou turovat tak je mi to lito. Tak mam v telefonu shelby zvuk z kobry, pustim pres audio a stahnu okynko. Taky zaturuju. Kazdy tuninkar se chytne. Pak tedy nechapiu ze k dalsi cerveny je osoli bila dodavka. Nektery zavodi i vicekrat, jeden me zastavil a co tam mas za motor v tom? Tak jsem mu otevrel haubnu. Zase nechapal.

                1. Vložil/a runner42, St, 2019-05-29 14:56
                  Proč bych se měl s

                  Vložil/a runner42, St, 2019-05-29 14:56
                  Proč bych se měl s vámi sázet o 100 tisíc? 😀 Taková kravina, vy elektromobilisti jste fakt mentálové 😀
                  Řekněme pět litrů, to je tak cena společenské večeře, to mi přijde adekvátní důležitosti sázky.

                  Mohl bych v pátek 14.5. odpoledne,

                  skúste si prečítať svoj text s porozumením. pôjdete tam o tristopäťdesiat dní potom, ako ste príspevok napísal?

                2. Patek 14.5. bude az v roce 2021 🙂 Za rok to bude ctvrtek.
                  Patek 14.5. bude az v roce 2021 🙂 Za rok to bude ctvrtek. Kazdy vi, ze letos nejblizsi patek 14. je v cervnu.

            2. Kolego nechci se Vás nijak doktnout, nevím jaké jsou
              Kolego nechci se Vás nijak doktnout, nevím jaké jsou ročníky ty auta ve Vašem podpisu (i když jezdím převážně na elektřinu , tak se mě líbí) a nevím jaký ročník a stav je to c-zero.

              Ale je možná že to c-zero má i vyšší cenu něž nějaký ten Váš poklad o e-nv nemluvě.

        2. Aj tesla ma niektore svoje Superchargery na parkoviskach,
          Aj tesla ma niektore svoje Superchargery na parkoviskach, ktore boli platene skor ako tam bol postaveny SC. Ale to neznamena, ze majitelia tesiel, ktori na SC nabijaju musia platit za parkovanie.
          Napriklad SC St. Pölten v Rakusku je takmer v strede mesta na platenom parkovisku hotela. Na vjazde do parkoviska je velka tabula, na ktorej je vysvetlene, ze ti co chcu nabijat teslu maju parkovanie pocas nabijania zadarmo v trvani do jednej hodiny. Pri odchode z parkoviska si daju oznacit parkovaci listok na recepcii hotela, aby ich vystupna rampa pustila bez platenia.

          1. Zdravim, i kdyz drovnavate nesrovnatelne, Teslu ktera si stavi
            Zdravim, i kdyz drovnavate nesrovnatelne, Teslu ktera si stavi superchargery za sve psnize a CEZ ktera je stavi z dotacnihu titulu tak potvrzuje mou domenku. Tzn zpoplatnit fyzicke stani u nabijecky je proti tomuto fotacnimu tituly, vjezd napr po dobu jedne hodiny je v poradku, aale psk musi byt i pro jine sutomobilisty, podminka nesmi byt diskriminacni na typ auta, to by mohla byt i na barvu pleti ridice. Tzn Tesla muze zpoplatnit vjeud jak chce, CEZ toto u nanijecky porizene z dotace nemuze. Pokud by nejakou vybudovala za sve prostredky tsk si muze dat omezeni jake chce, napr jen pro zamestnance CEZ nebo vjezd do arealu 100kc/hod

              1. No na to se ptam take, a doufam ze mi nekdo odpovi. Je to
                No na to se ptam take, a doufam ze mi nekdo odpovi. Je to rozdil u nabijecek porizenych z dotaci, tam by nemelo byt zadne fyzicke omezeni a zabrana, ze treba vandal ponici zavoru a k nabijecce se nikdo nedostane, je to ojedinele reseni. I obchodaky ktere to maji za zavorou umoznuji bezplatny vyjezd do hodiny a i ve svatcich kdy je obchodak uzavreny tak nabijeci stanice funguji.
                Pikud si subjekt poridi nabijecku za sve penize muze si zpoplatnit vjedz jak chce a nikdo proti tomu nemuue nic namitat. Podle me si tam muze i napsat ze kazdy musi udelat stojku a pak muze nabijet a je to ok

                1. Na rozhlednu nebo sjezdovku pořízenou z dotací se taky
                  Na rozhlednu nebo sjezdovku pořízenou z dotací se taky vybírá vstup. Tak proč by to u parkoviště mělo být zakázáno?

                2. Protoze se vybira jednou a to je za proud. A nemuze se to
                  Protoze se vybira jednou a to je za proud. A nemuze se to kombinovat se vstupem k ni. Jak byste se tvaril kdyby na rozhlednu vam prodali listek a mohl byste vstoupit dna prizemi a pak by se vybiralo co kazdych 20schodu? My mame s CEZem smlouvu na odber elektriny, ale ani slovo o poplatku abychom se k nabijecce dostali.

                3. Zajdi na „rozhledny“ Eifelovku nebo SkyTree v Tokiu, mozna
                  Zajdi na „rozhledny“ Eifelovku nebo SkyTree v Tokiu, mozna budes neprijemne prekvapen, ze za „dalsich 20 schodu“ se opravdu priplaci. Nebo na libovolny festak, tam taky zaplaceni vstupneho neopravnuje k bezplatne konzumaci. Nebo u vas mam k zaplacene pizze neomezene mnozstvi piva a vina zdarma?

                4. Pletete hrusky a jabka. Mabikecky byly porizeny z dotace,
                  Pletete hrusky a jabka. Mabikecky byly porizeny z dotace, tykze pravidla, aifelovka ci festak je za privatni penize, takze si mohou nastavit co chteji. Pokud se koupi danitka z dotace tak vam.nemuze pustit pri nalozeni taxametr jako taxikar co si drozku koupil za svy. Pochopil jste? Je to tak moc slozity? Srovnavate ve sve hlave co ja bych nikdy nesrovnaval

                5. Pokud jsem si vsimnul, zatim nikdo neukazal jediny dukaz toho,
                  Pokud jsem si vsimnul, zatim nikdo neukazal jediny dukaz toho, ze s dodovanou nabijeckou se to nesmi. A rozhledny nebo festaky urcite nikdy zadne dotace neberou, ze? Takze s dovolenim srovnavat budu co cchi.

                6. To je ale s vami spatne. Jak vam to v zivote jde kdyz
                  To je ale s vami spatne. Jak vam to v zivote jde kdyz srovnavate zlutou a modrou? Obe stejny? Ale muzete proc ne.

                7. Ja jsem jenom podotkl ze ke to jedina nabijecka v cesku
                  Ja jsem jenom podotkl ze ke to jedina nabijecka v cesku porizena z dotaci ke ktere je zpoplatnen pristup. K dalsim cca 380 tomu tak neni, srovnavam ponekud na bazi logiky coz je jinak nez srovnavate vy. Nesrovnavate nabijecky mezi sebou ale nabijecku s rozhoednou. Proc ne treba s capem, nebo zabou ci oslem?

                8. Otázka jestli má dotace něco společného s tím
                  Otázka jestli má dotace něco společného s tím parkovným. Podle mě né.

                  Zkopušel jste to brát opačně řešit to z Čezem? Pokud nemáte čip tak asi smůla. Ale pokud ho máte a ves smlouvě není něco o tom že musíte i plat parkovné, tak bych to řešit.

                  Pošlete čezu ty parkovací lístky, schválně co oni na to třeba se pak něco bude dít.

                9. Resil jsem s letistem, ty mi promtne odepsali ze misto ma v
                  Resil jsem s letistem, ty mi promtne odepsali ze misto ma v pronajmu CEZ a je to jejich vec, psal jsem na CEZ, jako vzdy odpoved neni od nich zadna, mam listek. Mam chip a tam se o zadnem dodatecnem poplatku pro prijezd k nabijeci stanici nic nehovori. Je to jedina zatim nabijecka kde jsem se s tim setkal, i v obchodacich je vzdy treba 1hodina zdarma

                10. Asi bych si pročetl smlouvu jestli tak o tom není zmínka. A
                  Asi bych si pročetl smlouvu jestli tak o tom není zmínka. A pokud tam nabíjetíte často, tak bych jim poslal doporučený dopis s výzvou o úhradu dodatečných nákladů na nabíjení.

                11. Jde mi o princip ne o 20kc, zkolabuje jim tam parkovaci system
                  Jde mi o princip ne o 20kc, zkolabuje jim tam parkovaci system a nedostanete se k nabijecce

                12. Tim ze je nabijecka z dotace tak nemuze byt nejaka dalsi
                  Tim ze je nabijecka z dotace tak nemuze byt nejaka dalsi podminka pro prijezd k ni a pro cerpani energie. Prijezd by mel byt volny pro vsechny a plati se za energii a ne za prijezd k nabijecce.

                  Pokud by byla ze soukromych zdroju tak si mohou vymyslet pravidla jake chteji, je to jejich vec

            1. Ja nezrovnavam, ja prave uvazdam priklad, ze tesla vybavila
              Ja nezrovnavam, ja prave uvazdam priklad, ze tesla vybavila pre nabijanie svojich aut na svojej nabijacke bezplatne parkovanie po dobu jednej hodiny na platenom parkovisku hotela.
              Rovnako mal CEZ v ramci sluzby nabijania vybavit pre elektromobily nabijajuce na svojej nabijacke bezplatne vjazd na 1 hodinu pre nabijanie na spominanom platenom parkovisku.

  1. No to je pecka. Uz sem ani nedoufal. Diky moc za snahu a cas
    No to je pecka. Uz sem ani nedoufal. Diky moc za snahu a cas ktery si s tim stravil. Osobne sem velice rad zato jak test dopadl a ze omezeni nejsou tak zasadni jak jsem se obaval. Skoro az doufam ze nektere omezeni tesla udela jen tak “na oko” a ve skutecnosti autopilota kriplit nebude. Tak jak tak skvela prace!
    Jinak ten Propilot sem netusil ze je na tom tak bidne, k cemu to pak je?

    1. Rado se stalo.
      Take mam z toho pocit, ze jde zatim spise o

      Rado se stalo.

      Take mam z toho pocit, ze jde zatim spise o papirove omezeni.

      Ten ProPilot funguje jinak celkem dobre. Rozhodne lepe nez udrzovani v pruzich v podani Ioniqu, ale prudsi zatacky dalnicni rychlosti proste nevykrouzi. Konkretne tyhle zatacky nezvladne ani ve 120km/h.

      Tesla proti tomu, kdyz to nedava tak zpomali, coz je asi hlavni rozdil mezi udrzovanim v pruzich a jejim autopilotem.

      1. Micheline, pamatuji si jak jste tenkráte psal ohledně
        Micheline, pamatuji si jak jste tenkráte psal ohledně vašich problémů s udržováním v pruzích u IONIQa… Já si odladil nastavení v menu a jezdím bez problému. Například v pondělí na otočku Stuttgart a zpět (785km) a zkoušel jsem jet s udržováním v pruzích i maximálkou cca 170km/h a bez problému. Téměř celou cestu mám ruce i nohy volné i mimo dálnici a relaxuji 😉 U nás mimo dálnici je to ale nic moc…

        Když jsem viděl ve videu to nezvládnutí u LEAFa, tak jsem přesvědčen, že IONIQ by neměl problém…
        IONIQ to ale neumí od nuly, ale až od 60 a dolů do 55. Takže přes obce musím řídit.

        Zkoušel jsem i jízdu ve tmě bez světel a funguje to 🙂
        Jel se mnou kolega elektromobilista a žasl nad dojezdem a spotřebou, která byla ale největší ze všech jízd na této trase celkem 12,8. Tam poklidnější jízdou ve dvou 12,2 a zpět ve třech s plným kufrem a ještě zaplněnou sedačkou a rychlostními vložkami po dálnici a posledních cca 100km za deště 13,4.

          1. Odladil… = nastavení položek menu (citlivost, reakce,…
            Odladil… = nastavení položek menu (citlivost, reakce,… dříve jsme si o tom psali, ale to už nedohledám, můžeme ale porovnat nastavení až to budete zkoušet).
            Pamatuji si, jak jste psal, že Vám IONIQ nějak do stran vandroval od čáry k čáře (to mě dělal také když jsem nechal původní nastavení).
            Já vidím jiné neduhy, jako hlídání mrtvého úhlu po pravé straně pouze do 120km/h, nepoužitelnost zadní kamery za mokra a pod.

            1. Tehdy jste mi radil něco přenastavit. Už si přesně
              Tehdy jste mi radil něco přenastavit. Už si přesně nepamatuji co, ale pamatuji si, že i po té úpravě se to chovalo stejně. Tedy jak píšete vandrovalo to od čáry k čáře. Ne vždy, jen v určitých úsecích a při určitých rychlostech.

        1. Jen pro zajímavost…
          Odkud jste do toho Stuttgartu jel? Dle

          Jen pro zajímavost…
          Odkud jste do toho Stuttgartu jel? Dle vzdálenosti tipuji Plzeň? Já teda jezdím pravidelně, ale ze severního okraje Prahy, cca. 520 km jedna cesta.

          Předpokládám, že jste měl na startu plně nabito a jel D5-A6-A81. Kde jste pak cestou nabíjel a kolik vás to stálo času… tam i zpátky? Jen pro představu, pokud teda máte chuť se podělit. Děkuji.

          1. Od Klatov, přes Všeruby – Eschlkam, Cham, Schwandorf, na
            Od Klatov, přes Všeruby – Eschlkam, Cham, Schwandorf, na dálnici A6 u Amberku a za pár km za Norimberkem jsem po 200 km nabíjel u Kauflandu. Pak bych dojel až na místo, ale raději jsem nabil u Heilbronn (opět Kaufland) po sjezdu na E41(A81).
            Zpět to samé opačně.
            Jel jsem to před týdnem a nyní a časy jsou různé.
            Tam 4:15 a 5:15. Zpět 6:30, kdy jsem jsem to zkusil zkrátit rovně a 1/2 cesty nejel po dálnici, a druhá jízda 5:19h, 386,8km ,77km/h po dálnici (to mám ještě vyfocené v mobilu).
            Každé nabíjení kolem 30 minut do 94%. Poslední 36 min., kdy jsem to nechal do 100% abych měl rezervu (pršelo a jeli jsme rychleji a naloženi).
            Dříve jsem jezdil do Plzně, když jela i teta a pak to byla trasa jak píšete po D5 z Plzně.
            MíEVem jsem to jezdil naopak dolů na Mnichov přes Kateřinu, což bylo sice 450 jedna cesta, ale když jsem se lehkou nohou dostal na nabíječku u Regensburku, tak zde jsou nabíječky každých 50 km a v té době zdarma. Takže asi 4-5 zastávek po cca 10-15 minutách. Byla to zkouška, ale nakonec jsme to jeli znovu ještě asi 2x 🙂
            Pro srovnání, dříve jsem to jezdil Focusem 1,8 TDCI a trvalo to většinou 4:30 přes Plzeň plus 30min přestávka. Jen jednou jsem to zkusil ve čtyřech nonstop rychlostí kolem 180km/h, několikrát i přes 200 a na 160 jsme šel jen v místech kde byla stodvacítka a byl jsem ze Stuttgartu před Plzní za 2:30 hod. (bez tankování:)) Vícekrát už ale ne, raději jezdím na pohodu.

            Poslední pondělní cesta IONIQem po dálnici tempomatovou 120km/h a mimo dálnici 100(50)km/h i s nabíjením komplet – ráno odjezd 7:30, příjezd 13:45 (celkem 6:15) a zpět odjezd 15:30, příjezd domů 22:00 (celkem 6:30). Cestou zpět byla trochu zácpa při odjezdu ze Stuttgartu a poslední nabíjení bylo na 100%. Jeli jsme sice rychleji, ale trvalo to déle.

            Jakým EV tu trasu jezdíte?

            1. Nene, já to jezdím tím, co mám v podpisu. Jen mě to
              Nene, já to jezdím tím, co mám v podpisu. Jen mě to zaujalo, že je to podobná trasa (i když kratší) jakou jezdím pravidelně, tak mě to zajímalo jak se to dá s EV, které má popravdě docela malou baterku. Ale zase ta spotřeba je výborná. Stejně bych ale musel min. 2x nabíjet. Až pak dorazí verze s 40 kWh nabíječkou, bude to lepší… nebo rovnou eKona/eNiro.

              Ale jo, dá se to i takto. akorát když to jezdím pořád, tak už to chci mít za sebou a na cestě trávit co nejméně 🙂

              1. Možná Tesla_S s tím nejdelším dojezdem těch
                Možná Tesla_S s tím nejdelším dojezdem těch dálničních 520km dá, a pak by jste nabíjel možná až v cíli. Myslím, ale že ani ta by to bez nabíjení nedala…
                Pokud jste myslel IONIQa(40) s větší baterkou (né nabíječkou), tak ten na tom bude asi ještě hůře. Stejně tak s eKonou/eNirem by jste to rychleji nezajel… , musel by jste vždy jednou nabíjet, ale min. 2x déle než já s Ioniqem. Takže bych si dovolil tvrdit, že s Ioniqem to zajedu rychleji, než s eKonou/eNirem 😉
                Až to pojedu z Plzně, tedy čistě po dálnici, tak napíšu a můžete pak srovnávat.

                1. Jasně, 40 kWh baterka, ne nabíječka 🙂 Proč na tom bude
                  Jasně, 40 kWh baterka, ne nabíječka 🙂 Proč na tom bude hůř Ioniq s tou větší baterkou? A už vůbec nerozumím proč Kona/Niro? Dojedu dále, nabiju jenom jednoo, o trochu déle ano, ale čekal bych i rychlejší nabíjení, takže ne dvakrát déle. Nebo ta Kona/Niro má o tolik vyšší spotřebu, že se ta většá baterka až tak neprojeví zkrácením celkového času jízdy? Hm… to jsou záludnosti.

                  Já bych to klidně jezdil EV, ale tak s jedním dobitím cca. 30 minut, nebo plus jedno další na WC tak 10 minut, to asi reálné není, co? A nemyslím teď Teslu, s tou asi ano.

                  Druhá věc je, že zatím chybí motivace, protože jezdím pracovně a PHM mi platí zaměstnavatel. Jak to je vůbec s jízdou EV na služební cestě?

                2. Ohledne casu nabijeni Kony prectete tady:
                  Ohledne casu nabijeni Kony prectete tady: http://www.hybrid.cz/hyundai-ioniq-electric-nove-s-383kwh-baterii-dojezdem-294-km#comment-196520. Cela diskuze s Pajdou a dalsimi tam prinesla zajimave info. Jasne, na trase, kterou zminujete, nebudu muset nabijet do plna pri te jedne zastavce, nebot do plna si nabiju v cilove stanici (auto stoji a nabiji se a ja mezitim vyrizuji svoje veci 😉 …). Takze s Konou tu trasu asi clovek da za kratsi dobu.

                3. Jede na otočku 1.040 km, takže cíl je až doma 🙁
                  Nabíjet

                  Jede na otočku 1.040 km, takže cíl je až doma 🙁
                  Nabíjet celkově bude déle a více (větší spotřeba).
                  Takže s Konou za delší dobu.

                4. Uz jsem to tu jednou pocital, ze i moje TMX bude diky uvodnimu
                  Uz jsem to tu jednou pocital, ze i moje TMX bude diky uvodnimu naskoku rychlejsi az po najezd nejakych 900km, i kdyz bude nabijet jen na 50kW stanicich.
                  Kona diky nizsi spotrebe oproti TMX na tom bude jeste lepe, takze na 1000km trase zvitezi stopro Kona.

                5. Ne, nejedu na otočku. Pracuji tam, takže zpátky jedu někdy
                  Ne, nejedu na otočku. Pracuji tam, takže zpátky jedu někdy za 3-4 dny. Dobíjet bych mohl v baráku, kde bydlím, EnBW mají tarif pro automobilisty.

                  Jinak, zajímavá debata ohledně spotřeby, rychlosti dobíjení, doby nabíjení a vliv na celkovou dobu cestování. Já myslel, že Tesla bude vždy nejrychlejší.

                  Ideální by byla ta Kona nebo něco podobného. Z domova vyrážet plný a po cestě jednou dobíjet do 80%, ideálně pokud bych se trefil na Ionity.

                6. S Konou_64 by jste nemusel dobíjet ani do 80%. Stačila by
                  S Konou_64 by jste nemusel dobíjet ani do 80%. Stačila by zastávka tak 10 minut (pro jistotu)…, při EKO jízdě by to šlo dát snad i na jeden zátah (video Bjorn – Kona a Niro).
                  V práci před odjezdem domů pak dobijete do plna.
                  Tak hurá do nějakého EV 🙂

                  Pracujete přímo ve Stuttgartu?

                7. Jak jsem psal, platí mi to zaměstnavatel, takže mě to tak
                  Jak jsem psal, platí mi to zaměstnavatel, takže mě to tak netlačí. Ale pokud bych jezdil za své, už bych se té úvaze o EV tak nebránil. Jenomže to chce opravdu alespoň tu Konu 64kWh (ideálně větší Niro) a to je přes milion… 🙁

                  Nepracuji přímo ve Stuttgartu, ale v BB.

                8. Nebo koupit něco (LEAF_40) za půlku a nabíjet 2x 🙂
                  Nebo koupit něco (LEAF_40) za půlku a nabíjet 2x 🙂

                9. Jedno nabití to snad zvládne rychle, pak to trvá asi 2x
                  Jedno nabití to snad zvládne rychle, pak to trvá asi 2x déle…, je tedy lepší nabíjet častěji a méně jak zde někdo psal. Zase můžete koupit dva kousky za cenu Nira :))

                10. Super, to je dobré, dík 🙂
                  Super, to je dobré, dík 🙂

                11. Teď jsem ale koukal na test spotřeby a tam je dojezd při
                  Teď jsem ale koukal na test spotřeby a tam je dojezd při 130 km/h jenom něco přes 300km a to byl průměr 115 km/h. Takže bych musel jednou dobít opravdu na těch 80%. Kolik by to tak trvalo?

                  Jinak, jet po dálnici 130 nemám problém, se spalovákem taky o moc rychleji většinou nejezdím.

                12. Já na DC50 nabíjím do 94% za 30 min 20kW (do 80% je to o 9
                  Já na DC50 nabíjím do 94% za 30 min 20kW (do 80% je to o 9 min. méně).

                13. Já na DC50 nabíjím do 94% za 30 min 20kW (do 80% je to o 9
                  Já na DC50 nabíjím do 94% za 30 min 20kW (do 80% je to o 9 min. méně).

                14. Hm… teď jsem koukal na jeden reálný test
                  Hm… teď jsem koukal na jeden reálný test Kony:
                  https://www.idnes.cz/auto/magazin/cesta-hyundai-kona-electric.A190525_052152_auto_testy_nyv

                  A píšou tam to, co i vy popisujete, že na cca. 500 km denně se nenípotřeba nijak zvlášť omezovat, stačí zastávka na 15 minut na dotankování a dá se to zvládnout. Ale předpoklad je 110 km/h po dálnici. Takže s trochu vyšší rychlostí by ta zastávka byla třeba 20-30 minut a i to by se dalo přežít, resp. pokud by to byla ionity, tak tam by se využilo i těch skoro 100 kW, co Kona údajně umí.

                  Jo, ta Kona už docela dává smysl 🙂

                15. Jenže to má pořád hrozně ale. Když jedu někam dál tak
                  Jenže to má pořád hrozně ale. Když jedu někam dál tak by mě ze 110km jeblo. Tolik jsem jezdil ze škodou 1000 MB a nerad bych se k tomu vracel. Škoda 120 už zvládala 130-140 ikdyž s ne moc velkou jistotou.

                16. No to mě taky, to je pravda. Ale někomu to třeba nevadí.
                  No to mě taky, to je pravda. Ale někomu to třeba nevadí. já i spalovákem jedu kolem 130, občas zrychlím. Pokud bych tak jel tou Konou, tak dojezd bude kolem 300 km, než budu muset nabíjet. Takže normálním dílničním tempem bych na těch 520 km musel dobít opravdu na té jedné zastávce do těch 80%, abych bezpečně dojel domů.

                  Pokud by to byla klasická 50 kW nabíječka, je to skoro hodina 🙁 Pokud by to byla Ionity, tak 30 minut a to už bych zkousl.

                17. Třicet minut se dá vydržet.
                  Třicet minut se dá vydržet.

                18. Našel jsem na netu tabulku (mohu poslat mailem), jak jet
                  Našel jsem na netu tabulku (mohu poslat mailem), jak jet rychle, aby jste přijel do cíle co nejdříve i s odpovídajícím nabíjením…

                  Hodně zjednodušeně platí, že čím rychleji pojedete, tím dříve budete v cíli i včetně o několik minut delším nabíjením.
                  Představte si, že to máte k nabíječce 60km. Dáme jako příklad 3 rychlosti – 60, 120 a 180km/h. U nabíječky budete za 60, 30, 20 minut. Nabíjet tedy můžete o 30, resp. o 40 minut déle, když pojedete rychleji, což ale nedudete… (je to jen pro představu, u každého auta to bude jiné. Je to odvislé od spotřeby a rychlosti nabíjení).

                  Pouze pokud vám stačí dojezd na jedno nabíjení určitou rychlostí např. 110km/h, tak je rychlejší jet bez nabíjení, než jet rychleji a pak muset nabíjet.
                  Je to tedy dost o plánování. Když ale budete jezdit stejnou trasu každý týden, tak zjistíte co je nejrychlejší.

                19. Ioniq s větší baterkou nabíjí pomaleji než stávající
                  Ioniq s větší baterkou nabíjí pomaleji než stávající Ioniq a spotřebu má také větší a Kona/Niro budou nabíjet také déle, jelikož budou nabíjet více energie (mají ještě větší spotřebu). Na vaší trase tedy i Kona/Niro budou muset po cca 300-400 km (podle rychlosti jízdy) nabíjet, takže tam a zpět to bude min. 2x kolem hodiny, spíše déle…
                  Kona/Niro mají sice baterku 64 a Ioniq pouze 28, což je 2,3x méně, ale to neznamená, že najede 2,3x méně. Rozdíl v dojezdu bude tak +200 km, tedy ani né o polovinu více…
                  Třeba AUDI eTron bude na DC50 nabíjet 2,5-3x déle než IONIQ (má 2,5-3x větší spotřebu) a přestože má baterku 80, ujede podstatně méně než Kona/Niro. Spotřeba dělá hodně moc. To je ale u fosilů také.
                  Nejde tedy o to kolikrát nabíjíte, ale jak dlouho celkem. MiEVem jsem nabíjet 4-5x 10-15 minut.

                  Můžete už také nabíjet na rychlejších nabíječkách přímo na A6 místo 30 minut 20…

                  S kařdou teslou budete muset nabíjet. Na jeden zátah 1.040km nedáte.

                  Já služebně s EV nejezdím. Tedy pokud nepočítám cestáky…

    2. Mohlo by vás zajímat:
      Tak velmi záhy mi přistála další

      Mohlo by vás zajímat:

      Tak velmi záhy mi přistála další aktualizace 2019.16.3, která již obsahuje funkci „Navigate on Autopilot (beta)“.

      Auto už umí samo zapnout před sjezdem směrovku, zpomalit, přejet do odbočovacího pruhu a sjet z, nebo na jinou dálnici. A to zcela bez jakéhokoli zásahu řidiče a i v Čechách.
      Ukázka 1
      Ukázka 2

      Dále by mělo umět předjíždět kamiony. To se mi bohužel podařilo dosáhnout jen jednou. Tentokrát už se to bez zásahu řidiče neobejde. Je třeba po vyzvání autopilota k předjetí, potvrdit toto ťuknutím do směrovky a následně hned lehkým pohybem volantu doleva. Jinak to končí upozorněním, že tato funkce je „inhibited“.

      Tohle je asi největší pokrok, který za dva roky mého používání autopilot 2.0 udělal.
      Teď teprve se přestalo jednat o asistenta jízdy v pruzích, ale o částečně autonomního pilota.

      1. No je super ze se Navigate on Autopilot dostal i do EU, ikdyz
        No je super ze se Navigate on Autopilot dostal i do EU, ikdyz v osekane verzi. Rozhodne je to pokrok, ale jde videt ze se holt autopilot zacina delit na US a EU verzi, coz je velka skoda. Pokud vim, tak v US umi ten Navigate on Autopilot po dalnici automaticky prejizdet z pruhu do pruhu a bez jakehokoliv inputu od ridice, coz se mi zda jako naprosto uzasne. Samozrejme ze na zasekane D1 je to asi k prdu, ale po Evropskych dalnicich na delsi trasy by to bylo k nezaplaceni. To tukani do smerovky + lehky pohyb volantu se mi zda uz moc slozite a clovek si to radis asi udela sam. Fakt skoda to takhle kryplit :/

  2. Tohle je super práce. V dnešní době, kdy nikdo na nic
    Tohle je super práce. V dnešní době, kdy nikdo na nic nemá čas smekám, že se najde nadšenec, co si dá záležet a zdokumentuje aktuálního autopilota přehledným způsobem. S troubama v Eurpapralmentu bohužel nic nenaděláme …

    Díky za článek.

    P.S. Zajímavost : Nové vzduchové pružení TMS a TMX tady:

    https://fdrive.cz/clanky/diky-inovovanemu-odpruzeni-je-jizda-ve-vozech-tesla-nebyvale-pohodlna-3796

        1. Ja to zjistil, kdyz jsem tudy projizdel ve120km/h a uz to
          Ja to zjistil, kdyz jsem tudy projizdel ve120km/h a uz to nezvladl.
          Stotricet jsem zvolil kvuli stejnym podminkam, a s Teslou nejezdim pomaleji ani v zime.
          Navic jestli jsem chtel dosahnout toho aby se projevilo nejake omezeni bylo treba to testovat v co nejvetsi rychlosti. I kdyz ona by si vlastne Tesla v pripade, ze by to nedavala zpomalila jako je to videt na tech najezdech/sjezdech.

          1. Nejsnazší a úplný základ je mít registraci a čip od
            Nejsnazší a úplný základ je mít registraci a čip od Plugsurfing a Newmotion.
            Dále se hodí:
            Smatrics
            Chargemap
            EnBw
            evn.at/emobil
            tanke-wienenergie.at
            Ionity
            Fastned
            Na Slovensku pak Greenway a ZSE.
            V Itálii Repower aplikace „Recharge around“.

            U většiny jmenovaných se dá registrace vyřídit na webu nebo v aplikaci, s tím, že někdo pošle rovnou čip zdarma nebo za poplatek pár eur. Někdo pošle k podpisu smlouvy s odpovědní obálkou.

                1. Kazdopadne diky za seznam, ukladam.
                  Jeste v poznamkach mam

                  Kazdopadne diky za seznam, ukladam.
                  Jeste v poznamkach mam tyhle uryvky z fora (pardon, autory nevim), castecne se to prekryva:

                  Jak už jsme psali, pro Evropu doporučujeme kartu The New Motion, i když nebyla zcela spolehlivá, do Francie kartu KiWhi a kartu do sítě Corri-Door, do Británie nejlépe kartu Charge Your Car (jistější než aplikace).
                  Pro Německo jsme používali aplikaci Intercharge, pro Británii aplikaci Electric Highway, pro Nizozemí Fastned.
                  E-Wald v Německu otevírám Keyhangrem od Plugsurfin.com
                  Aktuálně se německému projektu Hubject podařilo spojit největší poskytovatele dobíjecí infrastruktury v Rakousku. Vznikla tak největší jednotná rakouská síť nabíjecích stanic pro elektromobily.
                  Sodetrel je významný operátor, výhradně a jediný má nabíječky na dálnicích a na přivaděčích. Bez Sodetrelu se nedá ve Francii cestovat.
                  pokud dáte ven veřejně 400V 32A, tak se prosím registrujte i zde – http://drehstromnetz.de/
                  So how do you know which card or app to use? The main website I’m using is http://www.chargemap.com. I know some like http://www.plugshare.com better, but I personally find more information and more accurate information on the first one. There is also http://www.plugsurfing.com, which is rapidly expanding its network. And for the Nordics I use http://www.ladestasjoner.no.
                  Ve Vidni neni uzemi EVN, ale Wien Energie 🙂 stahnete appku Tanke Wien Energie a uvidite. Ve Vidni (v centru) je nabijeni na Mennekesech a parkovani zadarmo do 30.9. Potom budou ceny, jak jsem psal vyse. Kartu poslou v pohode, zadny pausal, platba dle obebrane energie plus parkovne. Wien Energie zatim suverenne nejlevnejsi v Rakousku i v roamingu. Jen roamovaci ceny budou od rijna upravovat

                2. Také děkuji za doplnění.
                  Také děkuji za doplnění.

            1. NewMotion mne kartu odmitlo poslat (pry si neumi strhnout z
              NewMotion mne kartu odmitlo poslat (pry si neumi strhnout z bankovniho uctu v CR). A v Rakousku by mel byt roaming na Smatrics stanicich mozny i s EVN kartou – je to novinka. Takze Smatrics karta jako takova uz by nemela byt potreba. Ja se vybavil EVN a Wien Energie plus Ella a zatim to stacilo. Chtel jsem jen slyset zkusenosti jinych 😉

              1. Před týdnem jsem po necelých 2 letech zkusil v Německu
                Před týdnem jsem po necelých 2 letech zkusil v Německu kartu NewMotion, zda stále funguje a bezproblémově jsme nabil. S placením to bude asi zase problém – po nějaké době přijde upomínka…
                Díval jsem se ale do aplikace a tam možnost zaškrtnutí ČR stále je.
                Možná by jste si mohl nechat poslat kartu jinam (ke známému do Rakouska) a pak ji v aplikaci aktivovat na sebe v ČR…, pokud tedy lze provést registraci v ČR.

        2. Vyzkoušel jsem maximálku u IONIQa a měl zapnutou jízdu v
          Vyzkoušel jsem maximálku u IONIQa a měl zapnutou jízdu v pruzích a i při 170 km/h to řídilo samo (ruce jsem z volantu raději nesundal, ale cítil jsem samořízení).
          Zdravím, potkali jsme se nedávno u nabíječky v Přešticích (modrý IONIQ).

    1. Ideální by bylo večer zalehnout v TMX a zavelit: Vzbuď mě
      Ideální by bylo večer zalehnout v TMX a zavelit: Vzbuď mě až budeme ráno ve Splitu. Chce to jenom indukční nabíjení, pár týdnů práce inženýrů Tesly a zrušit hraniční kontroly v Chorvatsku. Pak můžeme balit plavky … (a holky..:-)

Napsat komentář